Az elmúlt hónapokban több hetet is eltöltöttünk ennek a népszerű modellnek a volánja mögött. Volt, amikor árkon, bokron, patakokon, útnak alig nevezhető sáros csapásokon át nyúzhattuk a 4x4-es dízel, illetve benzines változatokat, vagy ha nem is mindig csak aszfalton, de kipróbálhattuk fronthajtással is, amolyan városi terepjáróként. Bár tegyük hozzá, hogy a nagy átlépőmagasságnak és a félterep gumiknak köszönhetően ezek a változatok is tudtak néhány meglepetésről gondoskodni még laza talajon is.
A külső, a ráncfelvarrás után is alig tér el az első változatoktól, a még mindig vonzónak számító forma fölött sem szállt el az idő. A belső térkínálat négy személy számára bőséges, öt felnőttnek is elegendő helyet biztosít. A csomagtér, ha nem is óriási, de némi logisztikai képességekkel megáldott pakolóbrigád esetén el tudja nyelni akár öt ember útipoggyászait is, de amennyiben az utasokkal helyet cserélhetnek a pakkjaink, a lehajtható ülések itt is további teret biztosítanak a terjedelmesebb szállítmánynak. Az sem elhanyagolandó szempont, hogy több mint 500 kilónyi terhet is cipelhetünk vele.
Az utastérben csak olcsó anyagokkal operálhattak a tervezők, mégis sikerült a felületeket úgy kialakítani, hogy egész kellemes benyomást keltsenek bennünk. A kezelőszervek elhelyezése és kialakítása közelebb áll a kétezres évek elejéhez, de hát ne feledjük, hogy a házon belüli vetélkedést valahogy meg kellett akadályozni. Aki ennél többre vágyik, átülhet valamelyik Renault-ba, mondjuk éppen a tavaly debütált Kadjar-ba.
Kezdjük talán azzal a 4x4-es változattal, amibe a Renault-tól érkező 109 lóerős 1.5 literes dízelmotor került. Az élménynek számító takarékos üzemeltetés mellett egy nagyon jól áttételezett váltó volt, ami segített az úttalan utakon való haladásban is. Még egészen extrém terepviszonyok között is meglepően magabiztosan mozgott a Duster dízelese, és bizonyítandó a képességeit mindenhonnan kiverekedte magát, miközben a terepezés közben sem ment kilenc liter fölé a fogyasztás, ami sokkal kedvezőbb, mint a 114 lóerőt leadó 1.6 literes benzines esetében, de ha valaki aránylag kevés kilométert tesz meg, a körülbelül hétszázezer forintos árkülönbségen érdemes elgondolkodni.
Amennyiben nincs szükség az összkerékhajtásra, az eddig említett motorokon kívül a négyhengeres 1.2 literes benzinesről se feledkezzünk meg, ami a maga 125 lóerejével a legnagyobb teljesítményű erőforrás a Duster családban. Semmiképpen nem szabad megijedni az ezerkétszáz köbcentis hengerűrtartalomtól, mivel ha kiismerjük ezt a Forma 1-es technológiát is felvonultató erőforrást, akkor a dízellel is képes vetekedni a fogyasztás terén, miközben a Dustert ez a motor mozgatja a legdinamikusabban!
Mindent összevetve, ha egy egyszerű szerkezeti felépítésű, elérhető árú, és elnyűhetetlen szabadidő autót keresünk, még mindig érdemes ellátogatni valamelyik Dacia kereskedésbe egy tesztvezetésre, illetve egy közelebbi ismerkedésre. A felszereltséget is egész szépen fel lehet turbózni, akár a Renault-tól származó MEDIA NAV Evolution rendszerével is emelhetjük az autó multimédiás rendszereinek színvonalát, hiszen mindent megkaphatunk, amire szükségünk lehet ahhoz, hogy kellemesen érezzük magunkat a Dacia mind a mai napig vonzó ajánlatnak számító sikermodelljében.
További információkért látogasson el a www.daciabudapest.hu weboldalra!