Egyelőre még csak vázlatokat láthatunk a Skoda új szabadidő-autójáról a Vision E-ről, de állítólag a Sanghaji Autószalonon a gyár már bemutatja a minden részletében működéskész tanulmányautóját – írja az Autocar.
Az elképzelés szerint az autó elektromos hajtásláncot kap, melynek lelke az összesen 305 lóerő teljesítményű villanymotorpáros, ami ha szükséges megosztva adja a nyomatékot a kerekek között. A lítiumion akkumulátorpakk egy feltöltéssel 500 kilométeren keresztül táplálja a terepkupét, és végsebessége 180 km/óra, de csak azért mert a tervezőmérnökök egy leszabályozó áramkörrel elejét vették a hangtalan, és észnélküli száguldásnak.
Az elektromos hajtásláncot jelzi a hűtőrács hiánya – fotó: Škoda Auto
Alakját tekintve eléggé „Batmobilos”, a maga 2850 mm tengelytávjával és a 4645 x 1917 x 1550 mm-es befoglaló méreteivel, melyek alapján az az igazi kanyarban éppen megbillenve, tapasztja az utasokat az üvegre típus.
Ami ennél is futurisztikusabbá teszi az az autonóm közlekedés,
mint például a CASE IH Magnum önműködő koncepcióváltozatánál. Annyi kiegészítéssel, hogy a Vision E egyedül közlekedik a dugóban és az autópályán, tartja a sávot, képes önállóan előzni, kanyarodni, sőt megkeresi a parkolókat, és be is varázsolja magát egy általa alkalmasnak ítélt helyre. Azt persze hozzátesszük, hogy a Magnumnak ezekre a funkciókra semmi szüksége, persze központi elektronikáját tekintve minden bizonnyal képes lenne bármelyik végrehajtására.
Meggyőző vonalvezetés, komoly motorteljesítménnyel – fotó: Škoda Auto
Tehát a Škoda meglehetősen intenzíven nyit az elektromos autók terén, hiszen a Vision E tanulmányautón felül 2019-ben érkezik a Superb plug-in hibrid verziója, sőt az első tisztán elektromos járműve már 2020-ban piacra is kerülhet.