Természetesen nem szó szerint, de valamiért ezt a márkanevet adta a kínai GWM a legújabb szabadidős, inkább hobbiterepjárójának, amellyel a fiatal, tehetős vásárlókat kívánta megszólítani, és amely 2022 végén került a kereskedésekbe. Exportpiacok közül elsőként Ausztráliában debütált a TANK 300-as szériája, amely egyébként háromféle kivitelben kapható, Kínában 300city és 300Border néven, de tudjuk, ezek piacfüggően változhatnak.
TANK 300 – fotók: www.gwm-global.com
Klasszikus és előremutató
A TANK-kal a nálunk is ismert és kapható Jeepnek és a piaci bevezetés alatt álló Ford Broncónak kívántak hadat üzenni.
Míg a hagyományos japán márkájú és főként thaiföldi gyártású 4x4-es pick-upok és szabadidős járművek piaci részaránya 2022-ben tovább csökkent az igényesebb és környezettudatosabb járműpiacokon, addig a kínai GWM cég egy benzines-hibrid, kapcsolható 4x4-es meghajtású modellel lépett elő.
A GWM Tank 300 2022 végén került piacra, egy igazi alvázas, 5 ajtós, 5 személyes hibrid terepjárót kínál a vásárlóknak, Ausztráliában például 55.990 dollártól (13.941.000 Ft). A gépkocsi hasznos teherbírása mindössze 400 kg körül volt, de jó vontatási képességgel rendelkezett. A nagyobb Tank 500 Hybrid a tervek szerint 2023 folyamán jelenik meg.
A Tank 300-ast egy 2,0 literes, négyhengeres turbó benzinmotor hajtja, kilencfokozatú hibridmodulos automata sebességváltóval és kétfokozatú osztóművön keresztül. A benzinmotor teljesítménye 180 kW (245 LE), 5500-6000 percenkénti fordulatszámon és 380 Nm nyomatékú, 1700-4000 fordulat/perc tartományban.
Az elektromotor további 78 kW-ot (106 LE) és 268 Nm-t szolgáltat, ami több mint elegendő a gyárilag megengedett 2500 kg össztömegű vontatmányhoz.
Az üzemanyagtartály 80 literes.
A Borg Warner jól bevált, elektromechanikusan vezérelt osztóműve Torque On Demand (TOD) rendszerrel a pillanatnyi tapadásnak megfelelően osztja el a forgatónyomatékot, csak hátra, illetve maximum 50-50 százalékos arányban az első és hátsó kerekek között. Továbbá kompatibilis az ESP-vel és hegymeneti indulássegítő rendszerrel is. A "Tank Turn" funkció a belső íven futó hátsó kereket fékezi szűk manővereknél, hogy csökkentse a fordulókör átmérőjét.
Műszaki részletek és felszereltség
A TANK 300-ast egységesen független keresztlengőkaros, első felfüggesztéssel és többlengőkaros, tekercsrugós, merev hátsó tengellyel szerelik, valamint hátul Eaton gyártmányú differenciálzárral, szériában. A szabad magasság a 300-as esetében 224 mm, 33 fokos első és 34 fokos hátsó terepszöggel.
A szériafelszereltség része minden modellnél a 12,3 hüvelykes (310 mm) LCD-műszerfal és a szintén 12,3 hüvelykes LCD központi kezelőpanel a középkonzolnál. Utóbbin jelenik meg szokás szerint a 360 fokos panorámakép a gépkocsi környezetéről, illetve a tolatókamera képe is.
TANK 300Border a kalandkedvelőknek – fotók: www.gwm-global.com
A kényelmet és szórakozást szolgálják az Apple CarPlay és Android Auto; digitális rádió DAB+; kilenc hangszórós audiorendszer; első és hátsó USB-töltőpontok (elöl adatátvitellel); 12 V-os szivargyújtós konnektorok elöl és a csomagtérben.
Elöl-hátul elektromos ablakemelők; automatikusan behajtható, fűthető elektromos külső tükrök; a fényszórók és hátsó lámpák egyaránt LED-es kivitelűek, nappali menetfénnyel. Szintén széria a napfénytető, a kétrészes karosszéria alatti védőburkolat, abroncsnyomás-ellenőrző rendszer és összesen hét légzsák (függöny- és középső légzsák is).
Az aktív biztonságot szinte minden lehetséges technika segíti: adaptív tempomat, automatikus vészfék, első ütközésre figyelmeztető, sávelhagyásra figyelmeztető, sávtartó asszisztens; közlekedésitábla-felismerő; hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetés vészfékkel; meggurulásgátló; első és hátsó parkolóradarok és 360 fokos kamerakép.
Mai belsőtér-trend – fotó: www.gwm-global.com
Garancia és biztonság
Nemcsak a TANK 300-ra, de minden más, a GWM által gyártott márkára 7 év/korlátlan kilométer garancia, 5 év műszakisegítség-nyújtás és ötéves, korlátozott díjszabású szervizszolgáltatás jár.
Az ANCAP 2022 decemberében ötcsillagos biztonsági minősítést adott a GWM Tank 300-nak. A frontálisütközés-vizsgálat során a vezető és az első ülésen ülő utas mind a négy kritikus testrészére teljes pontszámot kapott. Ezt a magas pontszámot azonban beárnyékolja a jármű-jármű kompatibilitásért járó maximális négypontos büntetés, mivel a TANK 300 első szerkezete ütközés esetén nagy kockázatot jelent a szembejövő jármű utasaira nézve.
TANK 300city luxuskivitelben – fotók: www.gwm-global.com