Ráadásul éppen azzal fogja meg az embert, ami ellen mintha a most piacra kerülő SUV-ok gyártói tűzzel-vassal küzdenének: a letisztult, és már elsőre szerethető dizájn.
Az elsőre is szerethető formavilág – fotó: Agroinform.hu
Sugárzik róla a németes vonalasság, a precíz tervezés, az arányok harmóniája, és az
EGYSZERŰSÉG… így nagybetűvel!
Mert szép dolog az egyedi stílus, amíg nem csap át a gyártók között egy olyan versenybe, melynek egy-két mellékszálán Frankestein négykerekű gyermekei meg nem születnek. Aztán jönnek a céltalan légbeömlők, a sportkipufogót imitáló sokszög végek, és a trendi műszerfalak átláthatatlan kezelőfelülettel. A Tiguan nem ilyen! A külsőt látva már jó érzéssel ülünk be, és ehhez még párosul egy kellemes megnyugvás, amit az anyag használat is erősít, mert nyoma sincs könnyen karcolódó, vagy egy komolyabb erőfeszítésre már pattanó műanyagoknak. A kormánykapcsolók a megszokott "Volkswagenes" elrendezést kapták, a hifi izmosan szól, a menetzaj minimális, pedig már téli gumikkal teszteltük az autót.
A 150 lovas TDI, amihez kifejezetten jól passzol a 7 fokozatú DSG váltó – fotó: Agroinform.hu
Az általunk tesztelt Comfortline kivitelben 2 literes TDI szív dobog 150 lóerővel, ami az 1600 kg-os kasznit nagyon könnyen bírja lendületre, ráadásul a motor Euro VI-os besorolású, és hozza a gyári könyv szerint előírt 5 liter körüli vegyes fogyasztást. A dupla kuplungos, automata váltó teszi a dolgát, és kifejezetten kényelmes a városi araszolgatásban is, ráadásul a DSG kigyorsításnál is kellemes reakcióidővel dolgozik. A váltókar mellett kapott helyet a vezetési mód választógombja, ami hóban, esőben, földes utakon jó szolgálatot tesz, hiszen a tereptulajdonságok egy kattintással javíthatók, és ha nem szeretnénk, hogy az automata váltó idő előtt feljebb kapcsoljon, akár sportmódban is odaléphetünk a Tiguannak.
Az analóg műszerek tovább erősítik a kidolgozottság érzését – fotó: Agroinform.hu
A váltó állítható M, mint Manual fokozatba is, ilyenkor vagy a váltókar, vagy a kormány hátulján lévő pillangókapcsolókkal játszhatunk Forma 1-eset, bár hozzá kell tenni, hogy a végletekig nem lehet húzatni, és visszaváltásnál is ügyel arra, hogy ne fulladozzon a motor. Az autó 4 és fél méteres hossza elég, hogy kényelmesen üljön a hátsó sor is, és ne kelljen a térdnek préselt üléstámla nyomasztó érzésével utazni. Ennek tükrében pedig eléggé meglepő a csomagtér mérete a maga 615 literes térfogatával ráadásul, ha minden ülést lehajtunk, akkor egy kisteherautó rakodóképessége tárul elénk 1655 literrel.
A videóban jól látszik a 150 lóerő lendületessége – videó: Agroinform.hu
Ha beülünk, egyszerűen mindent a helyén találunk. Valahogy olyan érzés ez, mint amikor vendégségben azonnal jó fiókot húzunk ki, hogy kivegyünk egy kiskanalat, vagy elsőre megtaláljuk a mosdót. Ebben még az is segít, hogy ugyan analóg és digitális egységek is helyet kaptak a műszerfalon, de nem érzünk diszharmóniát. Bár így leírva tényleg különös lehet a mutatók mellett egy teljesen sík ultramodern érintőképernyő (navigáció, bluetooth, hifi, és tolatókamera kijelző funkciókkal), de valahogy működik az összhang.
Egyszerű, de lenyűgöző dizájn – fotó: Agroinform.hu
Ami talán a legjobb érzés, hogy a Tiguan nem akar több lenni, mint ami. Egy olyan autó, ami elsőre szerethető, és ha kell, bátran mehetünk vele terepre, vagy bepakolva az egész családot egy hosszabb kirándulásra, de a legnagyobb nyugalommal gördülünk be vele egy színház parkolójába is.