Tovább nőtt a szabadidőautók népszerűsége – fotó: Datahouse
A Datahouse friss információhalmazából egyértelműen látszik a SUV jelenség szűnni nem akaró térhódítása, menősége, növekedése és mindenkit maga mögé utasító elképesztő fölénye… hova is fokozzuk még?! De ha egyszer ez az igazság. Már 2018 tavaszán is értetlen csodálattal írtuk, hogy bizony a szabadidőautó, mint se nem városi, se nem terepes négykerekű tovább tudta növelni előnyét a többi szegmenshez képest, és most tessék, ismét élnünk kell ezekkel a magasztaló szavakkal. Nyilván a gyártók azért elég jól ráéreztek arra, hogy nem sokáig működhet a divat komoly tartalom nélkül, ezért már egyre jobb tereptulajdonságokkal vértezik fel a családi autókat. Szerencsére az árak is elmozdultak a „te jó ég, mennyibe kerül?” vonal alá, és a legtöbb esetben már egy alapfelszereltség is bőven elegendő, meg egyébként is milyen ciki már, amikor 2 hónap után jövünk rá egy kapcsoló értelmére.
|
A SUV elit csapata, vagyis a Top 10 új forgalomba helyezés szerint – fotó: Datahouse
A Top 10-ben elképesztő változás nem történt. Gyakorlatilag az előző egy mondattal össze is lehetne foglalni táblázatunkat, viszont ha a számok mögé nézünk, akkor látunk pár érdekességet. Szembetűnő, hogy mekkorát lépett a legrégebbi terepjárógyártóként is titulált Jeep az elmúlt évkezdéshez képest, és szépen megindult az 1 literes, 3 hengeres EcoBoost motorral büszkélkedő Ford EcoSport is. Duplázni tudott a Duster, és ezzel a Dacia sikersztorija folytatódik, viszont 30 százalékot csökkent a Qashqai iránti érdeklődés. Ha pedig feldolgoztuk, hogy a Vitara ismét rommá verte a mezőnyt, érdekességképpen még szemezgessünk a pick-upok listájából is.
|
Igazi terepmenők, igáslovak az élbolyban – fotó: Datahouse
A Toyota visszaesésére nem tettük volna fel pénztárcánk tartalmát, de a motorikusan is rengeteg újdonságot felvonultató D-Max sem lett volna azok között akikre azt mondjuk, hogy 2019 év elején csak fele annyi autóval kezdenek, ami az új forgalomba helyezéseket illeti. A Ford viszont elképesztően szépet ment, és ez a szám is igazolja, hogy az itthon eladott platós teherautók közel fele Ranger. Aki pedig vezetett már egy ilyen 2 tonnás szörnyet 3,2 dízel szívvel, és koppra kihasználva a 80 cm-es gázlómélységet, az cseppet sem csodálkozik a lista alakulásán.
Ha terepjárót, SUV-ot, vagy Pickup-ot vásárolnál, nézz szét apróhirdetéseink között. Sőt ha szeretnéd eladni gépjárművedet, adja fel hirdetését ingyen.