Egyelőre koncepció-autóról van szó, de az már biztos, hogy elektromos meghajtású lesz— fotó: equipmentworld.com
A Nissan már év elején egy elektromos pickup-koncepciót mutatott be globális rendezvényén, amely keretében az új szilárdtest-akkumulátor technológiával támogatott, a teljes járműkínálatot átfogó, elektromos meghajtással kapcsolatos terveit ismertette.
Surf-Out összenyitott platóval és vezetőfülkével — fotó: equipmentworld.com
A Nissan Surf-Out koncepció pick-up három másik elektromos koncepció-járművel, a Max-Out kabrió sportkupéval és két crossoverrel, a Hang-Outtal és a Chill-Outtal együtt került bemutatásra.
Az első fotókon a Surf-Out a tengerparton látható, összenyitott platóval és vezetőfülkével, amely a jelek szerint lehetővé teszi az egymásnak háttal történő utazást, az utasok hátrafelé tekintenek, de akár a pihenni is lehet a hátsó üléseken, egy kirándulás alkalmával. A levehető, sötétített platófedél sportos ferdehátú megjelenést kölcsönöz a kisteherautónak.
A Nissan nem titkolt célja, hogy nemcsak terepen, de közúton is komfortos utazást nyújtson — fotó: equipmentworld.com
Közúton is komfortos utazást biztosítanak
A Nissan Surf-Out koncepció célja, hogy nemcsak terepen, de közúton is komfortos utazást nyújtson. A jármű többféle teljesítmény-programja segítsen eljutni oda, ahová szeretnénk, míg az alacsony, sík rakfelület a funkcionalitást növeli, a jármű mobil áramforrásként történő alkalmazásával együtt. Ettől többet azonban a Nissan nem árult el, egyelőre.
A Surf-Out szilárdtest-akkumulátor technológiára támaszkodik
A Surf-Out a Nissan EV Technology Vision-ből ered, amely a könnyebb, erősebb és kisebb helyigényű, szilárdtest-akkumulátor technológiára támaszkodik, amely lehetővé teszi a karosszéria, az alváz és az akkumulátor innovatív integrációját. A járműveket gördeszka-szerű, szinte azonos platformokra tervezik, ugyanakkor lehetővé teszi a járműtípusok nagyobb változatosságát.
A Nissan 2028-ban tervezi bevezetni első szilárdtest-akkumulátorát, amelyeket házon belül fognak gyártani. Ez egy áttörést jelentő, biztonságos technológia lesz és a jelenlegi lítium-ion akkumulátorokhoz képest megduplázható az energiasűrűség. A kisebb és vékonyabb akkumulátorok rugalmasabban építhetők be a nagyobb járművekbe is - például pickupokba - ezért gazdaságosabbak is.
A szilárdtest-akkumulátorok feltöltéséhez harmadannyi idő is elegendő
Nem elhanyagolható szempont a Nissan szerint, hogy a szilárdtest-akkumulátorok feltöltéséhez harmadannyi idő is elegendő és várhatóan az akkumulátorok költségei akár 65 dollár/kilowattórára csökkennek, vagyis a belső égésű motorokéval megegyező költségszintre.
A járműhasználatot követően a Nissan célja az akkumulátorok energiahatékony és környezetbarát újrahasznosítása. A tervek szerint az újrahasznosított akkumulátorokat egy napenergiával működő erőműben használják fel, amely az autógyártáshoz biztosít majd elektromos energiát.
A hűtőrács eltűnhet, a világítás (főfényszóró) fogalma is merőben más lesz, míg a pla-tóajtó egy többfunkciós felület is lehet, hátsó lámpák helyett — fotó: equipmentworld.com
A Nissan autonóm vezetési funkciókon is dolgozik
A Nissan, a következő generációs LiDAR-technológia segítségével autonóm vezetési funkciókon is dolgozik, amely várhatóan 2030-ra a legtöbb új járműmodelljében megtalálható lesz.
A „Nissan Ambition 2030" program során, a vállalat a következő öt évben 17,7 milliárd dolláros beruházással kívánja felgyorsítani járműkínálatának elektromosra történő átállását és a technológiai innováció ütemét. A Nissan 23 új, részben elektromos modell bevezetését tervezi, köztük 15 tisztán elektromos meghajtásúét.
Merőben új belső tér és műszerfal, kormánykerékkel és pedállal, de már önvezető funkcióval is — fotó: equipmentworld.com
Az Egyesült Államokban a Nissan eladásainak 40%-a 2030-ra várhatóan tisztán elektromos meghajtású jármű lesz. A Nissan eddig több mint 1 millió, részben vagy teljesen elektromos üzemű gépkocsit értékesített az első Nissan Leaf 2010-es megjelenése óta, együtt hibrid e-Power modellekkel együtt.