Ez már nem az a Skoda... Így szól a gyári hirdetés. De azért egy kicsit vitáznék vele. Fiatalkorom KGST-autói közt nekem a Skoda mindig is a kedvenceim közé tartozott. Üzembiztos, olcsó, kényelmes és kis fogyasztású volt. Bizonyított is azokban az időkben, hisz sorra nyerte az üzemanyag-fogyasztási versenyeket. Kedves emlékeim jó hírére a Skoda Kodiaq sem cáfolt rá.
Markáns vonalak, elegáns fehér üléskárpit teszik otthonosabbá
Utastere nagyon tágas, az ülésfelület is kellemes, hétüléses változatunkban a csomagtérben nyitható pótülések jól használhatók még felnőtteknek is. Felszereltsége a prémium kategóriába emeli.
Nagyon tágas az utastér, a hétüléses változatban a csomagtérben nyitható pótülések jól használhatók felnőtteknek is
Infotaintment programozható, személyre szabható rendszere a három gyári kulcsra egyéni ülés, audio, vezetési profil, navigáció és klíma beállításokat tölti be automatikusan. Kulcs nélküli indítási rendszer, háromzónás klíma, ülésfűtések is vannak a kényelemért. A Simply Clever-csomag meg egyenesen lepipálja a kategóriatársait!
De hogy ne menjünk a dolgok elé, egy gyors felsorolás: kanyarkövető fényszórók, Maxi-DOT 8 colos érintőképernyős központi kijelzőjén blutuszos telefonkapcsolat, blutuszos zenebetöltés, rádió, USB- és 230 voltos csatlakozás, GPS-navigáció, Skoda Connect-internetkapcsolat, táblafelismerő rendszer. És a Mobil Boxal-vezeték nélkül tölthetjük a kompatibilis telefonunkat. A kitűnő hangminőségről 10 hangszórós, 575 watt összteljesíményű Canton hangrendszer gondoskodik + egy mélynyomóval.
Infotaintment programozható, személyre szabható rendszer
Vezetéstechnikai és biztonsági rendszerei is hiánytalanok. Parkolásunkat a Park Asist-rendszer, négy kamera és a kijelzőn egy virtuális felülnézet, utánfutós tolatásban meg vontatmányasszisztens segíti. Sávtartó rendszerünk igen jól működik, aktív kormányzással a sáv közepén tartja az autót, radarjaink holttérfigyelő rendszerrel jelzik a körülöttünk lévő akadályokat. Tempomatja adaptív, a rögzítőfék elektromos.
Összkerékmeghajtása automatikusan kapcsolja a hátsó kerekeket az igénybevétel szerint. Alaphelyzetben jó útviszonyok mellet az elsőkerék-meghajtás dominál. Menettulajdonságait 6 fokozatban tudjuk állítani a kijelzőn, Eco, Komfort, Normál, Sport, Individual, Snow állásokban. A programállásokban az adaptív lengéscsillapítással (DCC), a kormányszervó erejével, összkerékhajtással és a kipörgésgátló erősségével igazodik az út-, a terep- és az időjárási viszonyokhoz. DSG váltója nagyon gyorsan reagál a gázadásokra, betaposva is gyorsan visszakapcsol, de kézi léptetéssel is tudjuk a fokozatokat váltani.
Jól igazodik az út-, a terep- és az időjárási viszonyokhoz
És akkor térjünk vissza ahhoz a bizonyos Simply Clever-csomaghoz, amivel a Skoda mérnökei kápráztatják el a tulajdonosokat, az első felfedezőket.
A Kodiaqban a két első ajtóban 1-1 esernyő rejtőzik, ami igen jól jön, ha hirtelen zivatar kap el minket és ki kell szállni. A hátsó ajtókon napfényroló, elektromosan becsukható-nyitható vonóhorog, láblengetésre nyíló hátsóajtó, és egy igazán különleges élvédő az ajtókon, ami csak akkor simul az élekre, ha az ajtók nyitva vannak, becsukott állapotban az élvédők is becsukódnak, és nem rontják el a Kodiaq robusztus vonalainak kellemes összhangját. Napfénytetőnk még tágabbra nyitja a Kodiaq kényelmes, nagy utasterét.
A robusztus vonalak kellemes összhangját semmi sem töri meg
Tehát hölgyek és urak! Romboljuk le a Skoda név hallatán az előítéleteinket, ugyanis a Skoda Kodiaq nem utolérte a kategóriatársait, hanem lassan a kategóriatársaknak kell a Skodához felnőnie!
A képgaléria megnyitásához kattintson a képre:
Skoda Kodiaq-adatok:
Ára felszereltségtől függően: 9.813.000-től 12.104.750 forintig. (2018. szeptemberi adat.)
|
A fotók a szerző felvételei.