2014-es Korando-t vezettünk. 2.0-es dízellel a motortér úgy néz ki, mintha egy nagyobb vasdarabot várt volna, hogy belekerüljön. A későbbi új változatokban meg is kapta a 2.2-est. Ez még mindig nem legnagyobb, amit Korando-ban láthatunk. A Ssangyong előző érájában készült autókban a 2.9-es szívó és turbós változatok már biztos máshogy mutatnának itt is.
Mindenesetre nem hiányoltam a nagyobb térfogatot, a 150 lóerő így is bátran mozgatta a kasztnit. Egyetlen ellenérzésem a váltóval kapcsolatban született, amiben hidegen a kulisszák minden mozzanatát érzi az ember a kezében és a hatodik sebességet határozottan kell kapcsolni. Pár kilométer után azonban már csak kapcsolgat vidáman, ha kifejezetten figyel a fogyasztásra, akkor a műszerek utasításai alapján fel-le. Nagyobb gáznál alacsony fordulaton egy halvány utalást tesz nekünk a kocsi, hogy könnyebb lenne az élet eggyel alacsonyabb fokozatban. Azonban nem feltétlen érezzük szükségét a folyamatos váltóhasználatnak, mert alacsonyabb fordulaton is lendületet tud venni motor.
A rezgések nem jutnak el hozzánk olyan intenzíven, mint ahogy várjuk. A műanyagok nem recsegnek, nem panaszkodnak az illesztésekre. A kézhez kapott példány egy bérautó volt, amiben valamivel több, mint huszonkétezer kilométer volt. Gyanús, hogy ezt is inkább városban tette meg. A beltérben kopásnak nyoma sem volt (ennyi használattal még nem is szabad), inkább csak a biztonsági öv nyomait lehetett felfedezni a műanyagokon.
Az első benyomások hasonlóak voltak a Tivoli-hoz. Kényelmesen ülünk, a műszerfal mint egy pajzs, úgy magasodik előttünk, az ajtók pedig igyekeznek eltakarni, hogy ki vezeti az autót, magasak. A kilátás sokkal inkább személyautós volt a márkatárséhoz képest, és a pedálok is inkább voltak könnyebbek és lágyabbak.
Keresse a Ssangyong modelleket a Fábiánnál!
www.fabian.hu
Fábián autószalonok és márkaszervizek
1113 Budapest, Jászóvár utca 1. | Tel.: +36 1 361 4415
8000 Székesfehérvár, Budai út 175. | Tel.: +36 22 303 406