A Rextonnak akár az is lehetett volna a feladata, hogy megalapozza a márka presztízsét. Eddig azonban ezt csak több kevesebb sikerrel tudta megoldani, mivel a jobban felszerelt, tetszetősebb és a célcsoport számára vonzóbb konkurensek mellett szinte észrevétlen maradt ez a jobb sorsra érdemes koreai terepes.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy alvázas felépítése, professzionális hajtáslánca, helykínálata és megbízhatósága révén inkább volt terepjáró, mint a SUV, amire manapság oly sokan vágynak. Így azután leginkább azoknak a figyelmét sikerült felkeltenie, akik kemény terepeken, erdei utakon is rendszeresen előfordulnak, de nem szívesen ülnének be egy puritán belső kialakítású autóba. Ők az elégedett vásárlók, akik jó hírét viszik ennek a nagy vasnak.
Amennyiben a piaci sikereket is meghatározó formánál még elidőzünk kicsit, a jelenlegi modell többé-kevésbé időtálló vonalait hosszú évekkel ezelőtt rajzolták meg. A látvány inkább semleges érzelmi együtthatója, nem fogja felkorbácsolni a vágyainkat, hogy szert tegyünk rá. Ezt az autót inkább azok választják, akiknél nem a divatos formajegyek befolyásolják a vásárlást, de azt is mondhatnánk, hogy az időtálló, visszafogott elegancia azért ott van ezekben a vonalakban is. Mindenesetre, a formatervező csapatnak ott szárad a lelkén néhányezer el nem adott Rexton. Ennek a márkának az ismertsége nálunk még nem éri el az ingerküszöböt, így SsangYong-nak lenni nem egyszerű, bár akinek ilyen autója volt, vagy van, általában a cég legjobb értékesítője lesz. Szinte kivétel nélkül elégedett tulajdonosokkal találkoztam az elmúlt években, akik kéretlenül is dicsérték választottjukat.
A gázolajos, saját fejlesztésű 2.2 literes, 178 lóerős, 400 Nm nyomaték leadására képes erőforrás kimondottan kellemes emlékeket hagyott maga után. Csendes volt, dinamikus és takarékos, mindezek mellett rendkívül kulturáltan, zavaró rezonanciák nélkül hajkurászta a dugattyúkat le-fel a hengerekben. Tesztautónkban, a közel két tonna önsúlyú létravázas terepes lendületes mozgatásában, még egy hétsebességes Mercedes automata váltó is részt vett, ami a gondos hangolásnak köszönhetően, vendégmunkásként majdhogynem jobban dolgozott a Rextonban, mint otthon.
A hajtáslánc megtervezése nem okozott komolyabb gondot a SsangYong csapatának, hiszen nagyjából 60 éve gyártanak 4x4-es autókat. Anno a Willys Jeep koreai változatával indultak, és azóta világszerte elismert specialistái lettek ezeknek a szerkezeteknek. A Rexton, annak ellenére, hogy még kemény terepen sem fog csalódást okozni a gazdájának, utazóautóként is megállta a helyét. A lengéscsillapítás és rugózás összhangját, még az általunk tesztelt merevhidas változat esetében sem kellett megkérdőjelezni. Amennyiben valaki ennél is többre vágyik, próbálja ki a továbbfejlesztett, – DLX Plus 4WD néven elérhető – már független hátsó felfüggesztéssel dolgozó modellt. Ez állítólag a lényegesen komfortosabb gördülési tulajdonságokat, még korrektebb terepes képességekkel ötvözi. A későbbiekben mi is igyekszünk majd kipróbálni ezt a változatot is.
A felszereltség tekintetében nagyjából mindent megtalálunk az autóban, ami manapság biztosítani tudja a komfortérzetünket. A kormány állítása ugyan kicsit fura, de azzal sincs baj. Minden kézre esik, és az egész rendszer racionálisan működik. Ami hiányzott, az a pillanatnyi fogyasztás kijelzése, de ne is keressük, mert azt kifelejtették, az átlagot azonban korrekten kiírja. A fogyasztás területén nem kell megrázó élményekre számítanunk, mivel a már említett 2.2-es dízel vegyes átlagfogyasztása nagyjából nyolc liter volt száz kilométerre levetítve.
…és akkor tegyünk arról is említést, ami nem hiányzott! Valamiért a SsangYong-nál imádják, ha egy autó állandóan harangozik, csilingel és mindenféle hangokkal idegesíti halálra a tulajdonosát. Amennyiben nem gerjedünk a különböző hangfekvésű harangjátékokra, szereltessük ki belőle az összes csingilingit, mert ez hosszú távon rettenetesen bosszantó tud lenni... Meglehetősen béketűrő vagyok, de elgondolkodtam rajta, hogy egy bokornyíró olló, amivel elvágnám az összes kábelt, sokat tehetne a lelki üdvöm megőrzéséért.
A teszt végeredményeként leszögezhetjük, hogy ha valakinek kell egy gazdaságos üzemű, négykerékhajtású autó, amelyik úgy tud kényelmes és kellemes utazási feltételeket, bőséges térkínálatot biztosítani a napi használat során, hogy nem fog csődöt mondani akkor sem, ha a szántóföldön kell vele közlekednünk, mindenképpen menjenek el egy próbakörre a Rextonnal.
További információkért látogasson el a hazai forgalmazó, a WAE Kft. weboldalára!