A Suzuki válaszul a károsanyag-kibocsátási problémára átalakította a Jimny-t haszongépjármű kivitelre, amelyeknél nincsenek olyan szigorú szabályok kibocsátás terén, mint a személyautók esetében. Talán nem is gond ez a váltás, hiszen a Jimny személyszállításra amúgy is szűkös volt, a vadászoknak és az erdészeknek pedig valószínűleg még praktikusabb így a hátsó ülések nélkül, könnyen tisztítható nagy raktérrel.
A hátsó ülések nélkül jelentősen megnövekedett a Jimny raktérfogata.
A sík padlós rakteret egy ráccsal választják el az utastértől. A raktérfogat 863 liter, ami 33 literrel több, mint a személyautó kivitelé, lehajtott hátsó ülésekkel. A Suzuki Jimny teherbírása felszereltségtől függően minimum 345 kg, a vontatmány fék nélkül 350, a fékezett 1300 kg lehet. A könnyed rakodást, az egytagos, jobbra nyíló hátsó ajtó biztosítja.
Az utastér átalakításán kívül nincs nagy változás, maradt a létraalváz, a merev hidas, tekercsrugós felfüggesztés és a felezős összkerékhajtás. A motorháztető alatt sincs meglepetés, továbbra is egy 1,5 literes, 102 lóerős motor jár a Jimnyhez, ami mellé választható egy ötfokozatú kézi váltó, vagy egy négysebességes automata váltó. A 145 km/órás végsebesség is maradt, de a Jimny-t eleve nem száguldozásra tervezték.
A Suzuki Jimny klasszikus alvázas kialakítása megmaradt.
A kishaszonjármű változata ugyanazon aktív és passzív biztonsági megoldásokkal rendelkezik, mint az alapul szolgáló személyautó. Az automatikus vészfék-asszisztens előbb figyelmeztet, majd lelassítja, de akár teljesen állóra is lefékezi a gépkocsit, ha szükséges. A gyalogost is felismeri, nemcsak az álló járművet. A sávelhagyásra figyelmezetés 60 km/órától automatikusan bekapcsol.
Hegyi utakon vagy terepen a meggurulás-gátló és lejtmenet-vezérlő növeli a biztonságot. Újdonságot jelent, az automatikus segélyhívás (eCall), amely az előre beprogramozott telefonszámra küld vészjelzést, amikor a légzsákok kinyílnak.
A Jimny áráról és a bevezetés dátumáról még nincsenek hírek
Vérbeli terepjárót nem igen találni manapság a minivan kategóriában, amióta megszűnt a Puch/Mercedes G-osztály, majd a klasszikus Land Rover Defender gyártása, a rövid időre visszatérő Lada Niva pedig távozott az Európai piacról. Kíváncsian várjuk ezért a Suzuki Jimny kishaszonjármű változatát. Előzetes információk alapján, 2021 tavaszán várható piaci bevezetése, igaz ez régióktól és országonként eltérő lehet és még a vételár sem ismert.
Forrás: www.suzuki.co.uk