Még ebben az évben színre lép a 2010 óta rendkívül sikeresen prosperáló VW Amarok második generációja. A konkurensek komoly modellfrissítései is bizonyára hatással voltak a fejlesztési irányok kijelölésénél, mert a haszonrészleg csapata a műszaki tartalomba is keményen belenyúlt, hiszen előre is gondolkodni kellett, mivel a már általunk is bemutatott Fiat Fullback is ebben az évben debütál, és a Mercedes, illetve a Renault is belép a platósok világába, méghozzá a vadonatúj Navara alapjait tovább gondoló modellekkel.
Karakteres megjelenés a VW csoport új formanyelvéhez igazítva – fotó: vw-media.hu
A hírek szerint egyre több információ lát majd napvilágot az autóról, és talán napokon belül megismerhetjük az új motorokat is, de annyi már kiszivárgott, hogy a kétliteres dízel erőforrás modernizált és az elvárásokhoz hangolt változata mellé, a csúcsmodell motorterébe átkerülhet egy 3 literes dízel, az Audiból is.
Amennyiben a látvánnyal kezdjük az ismerkedést, rögtön feltűnik, hogy a gömbölyded formákat éles kontúrok és vonalak váltották le, tehát az Amarok is beállt a VW csoport márkáira jellemző karakteresebb formanyelvre. Ennek megfelelően alakították ki az új első részt is, így a hűtőmaszkot is markáns vízszintes osztásokkal igazították hozzá az Amarok új csomagolásához.
Átgondolt, racionális kialakítás, némi emocióval fűszerezve – fotó: vw-media.hu
A második generáció nagyobb átmérőjű kerekeken gördül majd, ezzel is kihangsúlyozva az autó karakterét. Az 5.25 méter hosszú és a tükrökkel együtt 2.23 méter széles B osztályos pick-up nem csak megjelenésében változott meg, hanem a vezethetősége is sokat javult. A gyári információk alapján, elődjénél sokkal precízebben és személyautósabban irányítható majd, miközben nagy gondot fordítottak arra is, hogy a nehéz terep se jelentsen akadályt.
A belső tér is teljes átalakuláson ment át, a műszerfalon - bár most is egy darabból készül - több puha felülettel találkozhatunk, és sokkal esztétikusabb, személyautósabb látványt kapunk. A vízszintes tagolás itt is megjelenik, ami megváltoztatja a kapcsolók eddigi elhelyezését. Az új filozófia jegyében áttekinthetőbb és könnyebben kezelhető lesz az Amarok.
A méretes kerekek és a robosztus megjelenés csábító összképet eredményezett – fotó: vw-media.hu
Átalakult a multimédiás és navigációs rendszer is, ami a hűtés-fűtés rostélyai között kapott helyet, míg az összkerékhajtás és a differenciálzár kapcsolói egy emelettel lejjebb vándoroltak. Egyelőre – hála a tervezőknek – úgy tűnik, hogy nem lesz elektronikus kézifék, ami nem lenne egészséges egy terepen is mozogni képes autóban. A gyáriak tervei szerint, az Amarok rövidesen megjelenő második generációja, sok olyan vásárlót tud majd átcsábítani a SUV-ok kategóriájából, akik eddig is szimpatizáltak ezekkel a platós járművekkel, de a gördülési és kényelmi tulajdonságaik miatt gyorsan kiestek a válogatásnál.