Az eredeti elképzelés

Az orosz-ukrán háború és a szankciók jegyében a Renault Russia végleg kivonult az orosz piacról, és eladták a gyárat Oroszországnak. Ellenben engedélyezték a Dacia Duster alapjára épülő modell gyártását, ami hivatalosan Moszkvics-412 AZLK Elegant lett volna a 2022-2023 modellévre.

A külleme a Renault Capture-é lett volna, 1,6 literes, 106 lóerős VAZ motorral, vagy a Vesta Sport 1,8 literes, 145 lóerős motorjával, és manuális sebességváltóval tervezték. A fejlesztést az Orosz Autóipari Kutató Intézetre, a NAMI-ra, míg a prototípusok legyártását és a sorozatgyártás beindítását pedig a Kamazra bízták, amelyre ez év decemberében került volna sor.

A prototípusok már nyár végén elkészültek, mégis törölték a hivatalos bemutatót. A további információkból következtetni lehet arra, hogy az oroszok eladták a volt Renault gyárat a kínai JAC Motorsnak, amely 4 típust kíván gyártani a Moszkva melletti üzemben. A J4S lenne a Moszkvics 3, és nem a régi időket idéző 412-es jelölés, míg az elektromos E-4S Moszkvics 3e néven futna. A másik kettőnek – J7 és J7S – még nem közölték az orosz piacos típusjelét.

Moszkvics

A prototípusok már nyár végén elkészültek

Ami biztos: a Moszkvics 3 elsőként a JAC saját fejlesztésű 1,6 literes, 109 lóerős benzinmotorjával lesz kapható Oroszországban, majd később érkezik a JAC 1,5 literes, 150 lóerős szintén benzines változat. Mindkettőhöz rendelhető lesz egy 6 fokozatú manuális és egy fokozatmentes automata váltó is. 2023-ban érkezik a Moszkvics 3e elektromos gépkocsi, amely 66 kWh-s akkuegysége a gyár szerint 410 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Egyelőre még bizonytalan, hogy melyik típussal indul a sorozatgyártás.