Ezúttal az aktuális kínálat részét képező, legjobban felszerelt Tekna modellt próbálhattuk ki, két fontos részletújítással: egy benzinüzemű motor és a 7 fokozatú, duplakuplungos automata váltó párosításával, ami az idén jelent meg a választékban.

Nissan terepjáró

Egyszerre sportos és elegáns SUV.

Kívül-belül

A Nissan SUV-je egyszerre sportos és elegáns, minden részletében minőségi kidolgozású. Inkább az észak-amerikai piacon jellemző igényeket tükrözi, és az ottani Rogue-zsal vethető össze.

Nissan SUV

Nissan SUV

Minőségi kidolgozású az autó minden részlete.

A méretes karosszéria belül is tágas, elöl-hátul, a 190 cm körüliek sem panaszkodhatnak, vállszélességben és fej fölött is van elég hely, hála a jó formatervnek. Sőt, minden irányba jó a kilátás a környezetre, a forgalomra, látható eleje-hátulja, nem csak sejthető.

A bőrkárpitozású ülések motoros állításúak és elöl-hátul fűthetők. A hátsó üléstámlák a szokott 1/3-2/3 arányban dönthetők, az ülőrész fix kialakítású.

Nissan pickup bőrülések

A bőrkárpitozású ülések motoros állításúak és elöl-hátul fűthetők.

Nissan SUV

Régi praktikum, hosszabb tárgyak szállításához is.

A csomagtér már alapban is méretes, 565 liter, ami hozzávetőleg síkban megduplázható, és a köztes lemezek kivételével még lefelé is mélyíthető közel 20 centivel. Legalul egy szükségpótkerék és egy jókora mélynyomó hangszóró található. Nincs hátsó perem, így a csomagok könnyedén be- és kirakodhatók, a csomagtérajtó gombnyomásra nyitható-zárható, a műszerfalról is, de zárógomb van az ajtó belső élén is.

Nissan terepjáró csomagtér

A csomagtér remekül pakolható.

A műszerfal és a kezelőszervek teljesen logikusak, jól áttekinthetők, szép számmal vannak még kapcsolók, nincs felesleges és bosszantó dizájn, fő a funkcionalitás. Teljesen igaz ez a fűtés-légkondicionálás paneljára. A kormányon szokás szerint az audio és a tempomat kapcsolói vannak. A műszerfal alatt a csomagtér nyitás-zárás, a stop-start és ECO funkció, no meg a tankfedél nyitása kapott helyet.

pickup

Példaértékű műszerezettség, logikus és áttekinthető.

Az ajtózsebek és a jókora kesztyűtartó mellett még a középső könyöktámasz alá is pakolhatunk.

Fontos még megemlíteni, hogy az X-Trailek, a Tekna kivételével, 7 üléses változatokban is rendelhetők, kihasználva a nagycsaládosoknak járó kedvezményt is! Igaz, ott is csak kisgyerekeknek lesz helykínálat, a tesztautó jókora panoráma-tetőablaka helyett pedig a tetősínt és tetőboxot kell beikszelni.

nissan terepjáró

Kapcsolók ügyesen elkülönítve, de mégis kézközelben.

nissan terepjáró tetőablak

A panoráma-tetőablak.

Útközben

A gépkocsival szinte az első kilométereken sikerült összeszokni, méreteihez képes könnyen, jól kezelhető. A motor új, 4 hengeres, 1332 cm3-es, 160 lóerős, 270 newtonméteres, turbós benzines. A nyomatékmaximum igen széles, 1800-3750 közötti fordulatszám-tartományban áll rendlelkezésre.

Nissan pickup

Az autó könnyen kezelhető.

Szintén újdonság a 7 fokozatú, automatizált, duplakuplungos váltómű, ami remekül illeszkedik hozzá. Erősebb gázadáskor van egy pillanatnyi várakozás, de utána meglódul. Városban, forgalomtól függően, a takarékos (ECO) üzemmódban is minden gond nélkül közlekedhetünk. Az 50 km/órát 4. fokozatban, 1500-as fordulaton értük el.

pickup

Újdonság a 7 fokozatú, automatizált, duplakuplungos váltómű.

Normál üzemmódban gázfröccsel szintén visszaválthatunk gyorsításhoz vagy motorfékhez. Igaz, a motorfékhatás nem annyira erős, bár az X-Trail üresen is súrolja a másfél tonnát, míg össztömegnek 1985 kg szerepelt a forgalmiban. A váltómű manuális kapcsolási módban is jól használható, inkább tartós hegymenetnél, vontatáskor vagy lejtmenetben célszerű. A gépkocsi futása, úttartása kiváló, a futóművek jól vették a rossz minőségű utakat is, míg a 225/55 R 19-es, könnyűfém felnis abroncsok a kanyarokban adtak magabiztos iránytartást. A viszonylag magas súlypont érződik, a gépkocsi stabil. Csak erőteljes gázadásnál mutatott némi túlkormányzottságot.

pickup motor

A benzines motor és 7 fokozatú, duplakuplungos (DCT) váltó jól összhangban voltak.

Egyetlen zavaró tényező a túlbuzgó stop-start üzemmód, ami egy mellékutcai megforduláskor, irányváltás közben kétszer is leállított, és telezöldes kanyarnál tud kellemetlen lenni. Ezt sajnos más automataváltós márkáknál is tapasztaltuk, mivel kerékfordulatot figyel, nem pedig kuplungpedál-állást, mivel az nincs. Egy 3-5 másodperc ráhagyás lehetne, ez csak szoftverkérdés. A meggurulásgátló jó szolgálatot tesz piros lámpánál elkúszás ellen: nem kell nyomva tartani a fékpedált, és finom gázadással máris indulhatunk. Azonban ne legyen rossz megszokás, mert ha épp nincs bekapcsolva, akkor lekoccolhajtuk az előttünk állót, de arra se használjuk, hogy bátran telefont tapogassunk.

Nissan SUV

A futóművek jól vették a rossz minőségű utakat is.

Autópályán, országúton szintén kiváló a gépkocsi futása, úttartása, a kormányzás 130-nál is jól érezhető, sem a motorhang, sem a szélzaj nem zavaró. Az ülések hosszú távon is kényelmesek.

Nissan pickup

Terepen és országúton is kiváló a gépkocsi futása, úttartása.

Terepre érve óvatosabban mozogjunk, bár van elég szabad magasság, a stabilitás is rendben, de nem terepjáró, ez a Tekna sajnos csak fronthajtásos volt. Egyedül a kipörgésgátlót lehetett kikapcsolni. A terepezéshez azonban más méretű és mintázatú gumik is kellenek az összkerékhajtás mellé, utóbbit azonban nem találtuk a honlapon elérhető adatlapokon.

Mindent összegezve egy kiváló komfortszintű és műszaki tartalmú gépkocsit ismerhettünk meg.