A Dacia, hosszúra nyúlt újbóli bevezetése után, hazánkban is az egyik legnépszerűbb olcsó autóvá vált. Gazdaságos üzemeltetése és elnyűhetetlen műszaki megoldásai révén egyre többen választják a folyamatosan bővülő modellpaletta valamely tagját. A már több mint három esztendeje piacon lévő Dokker Van belépésével megjelent a rég várt haszonváltozat is.
Már személy- és haszonváltozat is rendelkezésre áll – fotó: Dacia Budapest
A várható igények kielégítésére rögtön elkészítették a Kombi néven bemutatott, személyszállításra is kiképzett modellt, amivel most mi is gördülhettünk.Talán kezdjük a motorizációval.
Jelenleg kétféle benzines és kétféle dízel közül választhatunk. Az előbbiből van egy 105 és egy 112 lóerős változat. A gyengébbik a már jól ismert 1.6-os alapmotor, míg a másik az 1.2 Tce, azaz a pörgős, kis köbcentis turbófeltöltős erőforrás. Az 1.5 literes dízellel egyszerűbb a helyzet, mert ott csak az erőviszonyokban van különbség: az egyikben 75, míg a másikban 90 lóerőt találhatunk.
Öt személy és a csomagok számára is bőséges a hely – fotó: Dacia Budapest
Az általunk próbált verzió az erősebbik és jobban felszerelt változat volt, ami azért már nem okvetlenül olcsó játékszer, hiszen a teljes Európán is átvezető navigációval, az érintőképernyős multimédiás rendszerrel felszerelt modell ára már több mint 4.2 millió forint, ami a haszonváltozat nettó 1.9 milliós árához képest még az aránylag magas felszereltségi szint ellenére sem kevés pénz.
Tágas belső tér – fotó: Dacia Budapest
Persze ne feledjük, hogy a Dokker Kombi olyan többcélú autó, ami szükség esetén 500 kilónyi terhet is elvisz, miközben öt személy és a csomagok számára kimondottan bőséges helyet tud biztosítani. Az ülések hajtogatásával teherautónyi térre tehetünk szert, ahová egyébként az alacsony hátsó küszöbmagasság jóvoltából könnyű ki- és bepakolni. A két oldalsó tolóajtó szűk parkolókban megkönnyíti a ki- és beszállást, de a hátsó osztott ajtó sem középen nyílik, hanem van egy kisebb és egy nagyobb szárny, így ott is könnyű pakolni, ahol csak alig marad hely az autó mögött.
Megbízható műszaki megoldások – fotó: Dacia Budapest
A vezethetőség és a gördülési komfort tekintetében a Dokker személyváltozata hozza a jó átlagot. Az utastér még száz fölött is egész csendes, és a futómű feszes, teherautós hangolása sem zavaró, tehát aránylag kellemes környezetben utazhatunk. Annak ellenére, hogy nem a legdrágább anyagokkal operáltak a Dokker lakberendezői, egész szépen kialakított felületekkel találkozhatunk, ebből adódóan a belső tér kialakítása ugyan nem túl modern, de mindenképpen esztétikus, funkcionális és nem utolsósorban kényelmes.
A tervezők a rakodóhelyekről sem feledkeztek meg, így ha feledékenyek vagyunk, lesz hol keresgélni az elrejtett dolgainkat. A Media Nav-rendszer olyan kiegészítő, amit mindenkinek ajánlok, mert a piac egyik legegyszerűbb és leghasználhatóbb 7 colos érintős felületét kapjuk majd meg; ugyan erős fényviszonyok mellett időnként mereszteni kell a szemünket, ha látni is szeretnénk valamit, de ezt ennél sok millióval drágább autókban is tapasztaltuk, tehát ez sem tudta megrengetni az autóba vetett bizalmunkat.
Mielőtt bármiféle összefoglalásba belekezdenék, ejtsünk egy rövid kitérőt a motor és a váltó irányába is. Az ötsebességes kézi váltó ugyanis tökéletesen illeszkedik a piac egyik legjobb dízelerőforrásának nyomatéki viszonyaihoz, ami ezt átlagosan 4.5 és 5.5 liter közötti fogyasztási adatokkal hálálja meg, de ha valaki szeret spórolni, országúton akár 4 liter alatt is autózhat.
500 kilónyi terhet is elvisz – fotó: Dacia Budapest
Ezen tapasztalatok tükrében kimondható, hogy a Dacia Dokker Kombi 1.5 dCi 90 lóerős változata egy racionális elvek alapján megépített, vegyes használatú autó, kedvező fenntartási költségekkel, tágas és jól variálható belső térrel és megbízható műszaki megoldásokkal a mindennapokhoz. És talán az sem hátrány, hogy ez a modell, mint valamennyi márkatársa, az évek múlásával sem veszít annyit az árából, mint a konkurensek.
További információkért látogasson el a www.daciabudapest.hu weboldalra!