Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg Ázsia egyik legjelentősebb nemzetközi kiállítása Szingapúrban, a Food and Hotel Asia (FHA). A 2024. április 23-26 között zajló eseményre közel hatvanezer látogatót várnak – olvasható az Agrármarketing Centrum közleményében.

stand

Az ázsiai városállam szinte egyáltalán nem folytat mezőgazdasági tevékenységet, élelmiszerei kilencven százalékát importálja – fotó: Agrármarketing Centrum

Az Agrármarketing Centrum közösségi standján többek között szuvidált galambhússal, mangalicatermékekkel, kekszekkel és magyar borokkal várják a beszerzők érdeklődését. A hat magyar kiállító egy hatvan négyzetméteres standon mutatkozik be; ketten közülük évről évre részt vesznek a kiállításon.

Az ázsiai városállam gazdasági és stratégiai jelentőségű elosztó központ, így a kiállítási részvétel kitűnő lehetőség az ázsiai piacra betörni kívánó cégek számára.

Nyolc évvel ezelőtt, 2016-ban szervezett először közösségi megjelenést az Agrármarketing Centrum a szingapúri kiállításon. Mivel az ázsiai városállam területéből adódóan szinte egyáltalán nem folytat mezőgazdasági tevékenységet, élelmiszerei kilencven százalékát importálja. Az FHA-n való részvétel óriási lehetőséget jelent az exportálni kívánó magyar élelmiszer- és agrárcégek számára nemcsak Szingapúr felvevőpiaca, hanem a térségben jelentős kereskedelmi központi szerepe miatt is – írja az Agrármarketing Centrum közleménye.

A Magyar Bormarketing Ügynökség égisze alatt a kitűnő magyar borok (különös hangsúllyal büszkeségünkre, a tokaji aszúra) megkóstolására is lehetősége nyílik – fotó: Agrármarketing Centrum

Az eseményen a hat kiállító termékei mellett az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési üzletága, a Hungarian Food Business Program is jelen van, melynek keretében folyamatosan regisztrálják a térségből a magyar termékek iránt érdeklődő potenciális beszerzőket. A program digitális platformja, a Hungarian Food Business katalógus már 219 magyar élelmiszeripari gyártócég több mint kétezer termékét, 364 külföldi beszerző vállalat és további 129 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) adatait tartalmazza.

Ugyan az FHA társrendezvénye a ProWine Asia, a magyar jelenlét koncentráltan valósul meg: élelmiszereinket és borainkat az FHA-n létrehozott standunkon népszerűsítjük. A Magyar Bormarketing Ügynökség égisze alatt a kitűnő magyar borok (különös hangsúllyal büszkeségünkre, a tokaji aszúra) megkóstolására is lehetősége nyílik az érdeklődőknek. Az Agrármarketing Centrum standját a kiállítás nyitónapján meglátogatta Pach Judit, Magyarország szingapúri nagykövete is.

Pach Judit

Az Agrármarketing Centrum standját a kiállítás nyitónapján meglátogatta Pach Judit, Magyarország szingapúri nagykövete is – fotó: AMC

Magyarország és Szingapúr között az utóbbi években erősödtek a kereskedelmi kapcsolatok, 2023-ban a kétoldalú forgalom meghaladta az egymilliárd dollárt.

A közelmúltban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kétszer is ellátogatott Szingapúrba, ahol tárgyalásokat folytatott többek között Grace Fu szingapúri kereskedelmi miniszterrel. A találkozón elhangzott, hogy nemrég huszonnégy magyar élelmiszeripari cég számára hagyták jóvá a sertés- és baromfihús exportját a térségbe – olvasható az AMC közleményében.