Hosszú ideje tart a Coca-Cola és a Pepsi harca a vásárlók kegyeiért. Olykor az egyik, máskor a másik volt a legkedveltebb kóla az amerikai fogyasztók körében. Az utóbbi időben a Coca-Cola volt a favorit, viszont a Pepsi elvesztette a második helyét, és lejjebb csúszott a rangsorban – írja a Promotions nyomán a 24.hu.

A Pepsit 2024-ben a Dr. Pepper ütötte ki a második helyről az Egyesült Államokban – teszik hozzá.

A Dr. Pepper története 1885-ben kezdődött, és ugyancsak egy kólatípusú, szénsavas üdítőital, amelyet napjainkban többféle ízesített változatban is lehet kapni. Magyarországon a Dr. Pepper nem tartozik a legismertebb márkák közé, csupán 2009-ben került fel a hazai boltok polcaira.

A nagy márkákon kívül többféle kóla kapható a magyar és a nemzetközi piacon. Ezek közül a Cockta, a Kofola és a magyar „kóla", a Tikkadt Szöcske a legismertebbek.

Magyar különlegesség a szőke kóla, amelynek valójában semmi köze a kóladióhoz és a kólához. Ez a Fanta egyik szinonimája, amely abból az időből származik, amikor az üdítőital-piac kínálata még nagyon szűk volt.

A hazai üdítőital-piacon ugyanakkor jelentős változás, hogy visszatér a Traubisoda: hagyományos szőlő, cukormentes Traubisoda Zéró és egy kékszőlő ízű változattal. A Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején megszerezte az üdítő gyártási és forgalmazási jogát.

Forrás: 24.hu

Indexkép: Shutterstock