Pozitívan fogadta a lakosság a zsugorinfláció – az azonos áron kínált, de kiszereléscsökkentett termékek – miatt bevezetett új tájékoztatási kötelezettséget, és negyedük próbálja tudatosan elkerülni ezeket az árukat – állapította meg a Reacty Digital felmérésében, amelyről közleményben tájékoztatta az MTI-t.

bevásárlás

A Reacty Digital nem, életkor, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív felmérése áprilisban 1114 ember bevonásával készült a 18-79 éves korosztályban – fotó: pixabay.com

A vizsgálat eredményeit bemutató összefoglalóban ismertetik: a felnőtt lakosság 82 százaléka találkozott már olyan előrecsomagolt termékkel, amelynek nem az árát növelték, hanem a kiszerelését csökkentették. Tízből heten vásároltak is már ilyen csökkentett kiszerelésű terméket – emelték ki.

Hozzátették: a lakosság kétharmada hallott már az élelmiszer-kereskedőket érintő tájékoztatási kötelezettségről, amely a kiszereléscsökkentett termékekre hívja fel a figyelmet.

A felnőtt magyar lakosság 55 százaléka értékeli pozitívan a tájékoztatási kötelezettséget. A nem pozitívan reagálók zöme is inkább semleges állásponton van, csak minden tizedik ember áll negatívan az intézkedéshez.


Az áru kiszerelésének csökkenését mutató jelzéssel szintén a lakosok 55 százaléka találkozott már élelmiszerboltokban, arányuk a nagyobb településeken élők között magasabb – jelezték.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók negyede próbálja tudatosan elkerülni azokat a termékeket, amelyek esetében a kiszerelés csökkenését jelzik. További 41 százalékuk nyilatkozta azt, hogy ha fontos neki egy márka, akkor mindenképp megveszi, máskor azonban igyekszik elkerülni a csökkentett kiszereléseket.

A lakosság harmadát a jelzés egyáltalán nem befolyásolja vásárlásai során – áll a közleményben.

A Reacty Digital nem, életkor, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív felmérése áprilisban 1114 ember bevonásával készült a 18-79 éves korosztályban.