A szántóföldi bemutató során egy-egy régió termelői, szaktanácsadói találkozhatnak, beszélgethetnek egymással, kérdéseket tehetnek fel a BASF, illetve a résztvevő kiállítócégek szakembereinek, közösen megvitathatják a szezon történéseit.
Az idei évben 11. alkalommal várták közel 1000 vendégüket az ország négy tájegységén megtartott rendezvényen.
Cégünk küldetésének tekinti, hogy a magyar mezőgazdaság innovatív és megbízható partnere legyen. Elkötelezetten dolgozunk innovatív megoldások felkutatásán, és hiszünk abban, hogy csak együtt tudjuk megteremteni a jövő fenntartható mezőgazdaságát. Mindenki – cégünk, partnereink, szakmai szervezetek, egyetemek – hozzá tud járulni a kiegyensúlyozott mezőgazdaság alakításához. Ebben a közös feladatban kulcsszerep jut az új generációnak is. Mivel segíteni szeretnénk a partnerség megvalósulását, a szakma szereplőinek egymásra találását, a rendezvény lebonyolításához szakirányú egyetemisták segítségét vettük igénybe.
A szakmai anyagok mellett a közreműködő fiatalok életrajzaiból összeállított kiadványt is kiosztottuk vendégeinknek, ezzel segítve a mezőgazdaságban elhelyezkedni kívánó szakirányú egyetemisták munkába lépését, integrációját.
A Szántóföld Napja különlegessége abban áll, hogy termelő partnereink a szaktanácsadók mellett fejlesztő kollégáinkkal is találkoznak, és közvetlenül nekik tehetik fel szakmai kérdéseiket. Ezt a lehetőséget igyekeztünk minél jobban kihasználni, és a farmer fókusz jegyében a vendégek kérdéseire összpontosítani. A szakmai program (parcellabejárás közben termékeink, technológiáink hatékonyságának gyakorlati megtekintése - és kapcsolódó szakmai prezentáció) során arra törekedtünk, hogy a vendégeink és szakembereink között élő párbeszéd alakuljon ki, melynek során a termelők által legfontosabbnak tartott kérdéseket vitatják meg. A parcellabejárások során feltett kérdéseket az egyetemisták rögzítették, majd a legrelevánsabbakat kiválasztottuk, és Kérdések – Válaszok programrész alatt a teljes közönség előtt is megválaszoltuk.
Az új programstruktúra kiválóan debütált, a négy helyszínen összesen több mint 600 kérdést gyűjtöttünk össze. A fókuszpontokat az új termékek, a kukorica gyomirtás kérdései és az idén komoly fenyegetést jelentő sárgarozsda adták.
A BASF továbbfejlesztette a már bevált Jumbo Turbo termékét és 2015-től új összetétellel (Kelvin+Callam+Dash) hozza forgalomba. A hatóanyagcserének köszönhetően évelő gyomok elleni hatása felülmúlja a jelenlegi kombinációét.
A BASF 2014-ben bevezetett új AgCelence terméke a Retengo Plus, mely új szegmenst nyit a kukorica növényvédelmében. A Retengo Plus amellett, hogy hatékony a kukorica levél- és csőbetegségei ellen, jelentős élettani hatásával is hozzájárul a jobb minőségű és magasabb mennyiségű termés eléréséhez. A stresszt megelőzően, de legkésőbb a fővirágzásig kijuttatva mérsékelhetjük a stressztényezők károsító hatását. Segítségével a kukoricatermesztők biztosabban realizálhatják profitjukat a különféle időjárási körülmények között.
A 2015-ben bevezetésre kerülő Medax Toppal a BASF új szegmenst nyit a kalászosok regulátoros kezelésében. Az új növekedésszabályozó jól beilleszthető a BASF intenzív gabonatechnológiájába, lehetőség a fejlett kalászosok szárerősítése terén és a termésbiztonság útján.
A Biathlon 4D a BASF új, 21. századi követelményeknek megfelelő kalászos gyomirtó szere, amely a széles hatásspektrummal, a rugalmas időzítéssel, időjárástól független hatékonysággal és jó keverhetőségével elégíti ki a termelők elvárásait a kalászosok gyomirtása terén.
A búzakórtani bemutató fő témája az idei váratlan és elképesztő erejű sárgarozsdajárvány volt. A BASF gombaölő szerei hatékonyság, hatástartam és gyógyító hatás szempontjából is jelesre vizsgáztak e rendkívüli kihívást jelentő probléma leküzdésében. Három lépésből álló technológiánk (először Inovis, majd Opera New, végül Osiris) megfelelő időzítéssel a legkritikusabb helyzetekben is teljes biztonsággal védte a növényállományt a fertőzéstől.