Az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete (MOE) idén is a sertéshús fogyasztását népszerűsíti. A nagyböjt kezdetéig tartó kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a sertéshús és azon belül a kiváló magyar fajta, a mangalica fogyasztásának fontosságára.
Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárpiacért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a koronavírus járvány rávilágított arra, hogy mennyire fontos mindannyiunk számára, hogy folyamatosan rendelkezésre álljon elégséges mennyiségű, megbízható és jó minőségű élelmiszer. A megváltozott körülmények között a kormányzat számos intézkedést tett annak érdekében, hogy termelők, feldolgozók és kereskedők összehangolt munkája eredményeként folyamatos legyen a fogyasztók ellátása.Tarpataki Tamás szerint a magyarok továbbra is bíznak a jó minőségű, hazai sertéshúsban – fotó: AMC
A sertéságazat szereplői többek között a Nemzeti Élelmiszergazdasági Válságkezelő Program, a Vidékfejlesztési Program, az állatjóléti támogatások, az állatbetegségek elleni védekezés és a tenyésztésszervezési támogatások útján juthattak többletforrásokhoz, a gazdaságélénkítő horizontális kormányzati intézkedések mellett. Az adatok azt mutatják, hogy hazai fogyasztók bizalma stabil a hazai sertéshús iránt, ami fontos szerepet játszik a termelés és a forgalmazás szintjének fenntartásában.
Fontos, hogy ezt a bizalmat fenntartsuk és tovább növeljük. Ezért az ágazat szereplőinek támogatásán felül az Agrárminisztérium az Agrármarketing Centrum megvalósításában minden évben marketing kampányokat is támogat a sertéságazatban – tette hozzá a helyettes államtitkár.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben van a sertéságazat, hiszen az emberre veszélytelen afrikai sertéspestis (ASP) okozta piaci átrendeződés a felvásárlási árakat sok esetben már az önköltségi ár alá csökkentette. A tudatos vásárlást a húspultban már zászló és kiírás is segíti, amellyel a származási helyről tájékoztatja a fogyasztókat.
A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira – fotó: AMC
A magyar sertéshús továbbra is biztonságos, a sertéshús fogyasztása annak beltartalmi értékei miatt különösen fontos az emberi szervezet számára, hiszen számos ásványi anyagot (pl. vas, kálium, cink és kálcium), vitamint (B1, B2, B6 és B12 vitamin), illetve olyan esszenciális aminosavakat és zsírsavakat tartalmaz, amelyeket a szervezetünk önállóan nem képes előállítani, így azokat a táplálkozással kell bevinnünk – sorolta Giczi Gergely.
A farsangi sertéskampányban külön felhívják a figyelmet a mangalicahús kiváló élettani hatásaira is, amely fajta a hagyományos sertés piacához képest mind tenyésztésben és termelésben, mind értékesítés tekintetében önálló és független, továbbá most már jól látszik, hogy ezek a prémium termékek a piaci nehézségek ellenére is válságállónak bizonyulnak. A mangalica húsa márványozott, krémes, fehér zsírfoltokkal barázdált; textúrája, zsírja lágy, amely gazdag Omega-3 és 6 zsírsavakban és természetes antioxidánsokban.
A magyar agrárium és élelmiszeripar most komoly bástya az ország számára, amelyre a covid okozta nehézségek idején is jól teljesít és amelyre számítani lehet. A most induló fogyasztásösztönző médiakampány online és print formában lesz elérhető, PR cikkekkel, online hirdetésekkel és influencer együttműködésekkel is találkozhatnak egészen a nagyböjt kezdetéig – fogalmazott az AMC ügyvezető-helyettese.
A sertéshús fogyasztása annak beltartalmi értékei miatt különösen fontos az emberi szervezet számára – fotó: Pixabay
Tóth Péter, a Mangalicatenyésztők Országos Egyesületének elnöke elmondta, hogy a mangalica igazi vírusálló sertés, hiszen a tenyésztők több vírus szorításában dolgoznak immár negyedik éve. 2018-ban az ASP magyar vaddisznókban való megjelenése miatt elvesztették az ázsiai vevőket, de a Mangalicatenyésztők Országos Egyesülete a fajta megőrzéséért felelős állami szervekkel és az Agrármarketing Centrummal közösen új európai és belföldi piacokat épített ki. A covid válság így már egy megújult, szerteágazóbb piaccal, és megerősített vírusvédelemmel felvértezett mangalica szektort talált.
A piacok újabb közösségi marketingkampánnyal történő megmentése, sőt fejlesztése, az éttermi vevők termelői piacokra, élelmiszerboltokba való átterelése, a belföldi fogyasztás határozott bővítése, az elmúlt 3 évben felépített több tucat európai ország piaca mellé a most újrainduló japán piac együttesen tartja működésben a kis méretre és kézműves feldolgozásra alapuló mangalica szektort. A mangalica-sertés a magyar vidék, a magyar gazdák sertése, mely megmentése és megtartása az állami szervek és magángazdaságok együttműködésében valósul meg.
A kampánnyal kapcsolatos bővebb információ az Agrármarketing Centrum honlapján található.