Hol gazdálkodik a Recrea Mezőgazdasági Kft.?

Horváth Tibor vagyok, műszaki vezető. 1996 óta 1450 hektáron gazdálkodunk a Tolna megyei Regölyben, ahol dombokkal tarkított középkötött és kötött talajok váltják egymást.

Milyen problémával fordultatok az AGROOPTIMÁHOZ ?

Traktoraink korántsem tudták leadni az általunk elvárt teljesítményt. (Valtra T171 180LE 670NM)

Milyen hátrányt okozott a gép gyengesége?

Az őszi mélyszántásban emelkedőnek és kötöttebb talajban nem tudta az optimális munkasebességgel húzni az ekét. A „powerját” állandóan kapcsolgatni kellett a pilótának, mert nem volt benne erő. Így a fogyasztás is több volt, mint szerettük volna.

Valaki a tuningboxtól vár megoldást.

Hát, az nem vált be, nekünk az nem tetszett. A legfőbb probléma, hogy bele tud nyúlni a pilóta. Megtekeri, odaadja neki ráadásul akkor, amikor szántásban már nagyon le van terhelve a gép. Az odaver neki egy nagyot, több váltóról hallani, amit összetört.

Miért épp az AGROOPTIMA?

Jók voltak a referenciáitok, ajánlások, és olvastam a témában írt könyveteket. Korábban csak a boxról tudtam, ezt a szoftveres tuningot annyira nem ismertem, pedig ég és föld…

Milyen javulásokat tapasztaltok?

Korábban Horsch kukoricavetőgépnél nem tudtuk teletölteni a műtrágyatartályt, a dombokra nem húzta fel. Beállításotok után már tele lehet, húzza mint a rongyot. Lényegesen jobb menetteljesítménnyel, egy sebességi fokozatban viszi hegyen völgyön keresztül. Kíméljük a váltót.

Változott a gép fogyasztása?

A gyári beállítással, ez a Valtra vetésben műszakonként 10-12 üzemórát megy. Az volt a tapasztalat, hogy este 5-6 óra felé mindig tankolni kellett, hogy elég legyen a gázolaj. Most reggel megtankol és simán kibírja a műszakot, sőt még marad is neki. Üzemóránként 1.5-2 liter üzemanyag-megtakarítást realizálunk!

Hogyan profitáltok még a munkánkból?

Gyorsaság. Ha az optimális munkasebesség 10-12 km/h, azt most hegyen-völgyön tartja, tehát egy műszakban több hektárt művel, mert kevésbé ingadozó a sebessége.

Tapasztaltok bármilyen mellékhatást? (füst, kopogás, egyéb?)

Nem. Csak jót tudok mondani, megérte az árát.

Lehet, hogy a Te gépeidben is benne van az a gyári tartalék, amelyet a márkaképviselet akár több milliós felár ellenében kínál. Több tuning megoldás van, több úton indulhatsz. Ez egy klassz dolog, viszont mivel nincs minden gépben biztonságos tartalék, nagyon oda kell figyelned, hogy jó döntést hozz, biztonsággal elkerüld a kockázatokat. Traktortuning oldalunk segít kiigazodni a módszerek, lehetőségek útvesztőjében és mérnöki útmutatást ad. Egyúttal díjmentesen letöltheted a Traktortuning témájában egyedülálló könyv előzetesét, melyben további esettanulmányokat és műszaki infókat találsz – előfordulhat, hogy a saját géped is megtalálod benne.

Részletes infó a Te gépedről:
+36/20-276-4560
www.agrooptima.hu

Csak 2000 után gyártott traktor, kombájn, silózó, önjáró permetező és egyéb gép esetén tudunk segíteni.

Biztonságos erőt, jó termést kívánva, üdvözlettel:

Tóth Richárd
ügyvezető tulajdonos
Agrooptima Szerviz Kft.