Amikor a Fendt testvérek édesapjukkal, Johann Georggal egy kovácsműhelyben traktorokat kezdtek építeni, még nem sejtették azokat a nagy változásokat, melyek a traktortechnikát ebben az évszázadban áthatották.
Jörgl, azaz Johann Georg Fendt (1868-1933) 1898-ban vette át szülei lakatos- és mezőgazdasági cégét, ám ő a már korábban jól bevált ólomalapú eszközök gyártása helyett fiaival Xavierrel (1907-1989) és Hermannal (1911-1995) már inkább az ipar és a mezőgazdaság progresszív gépesítésére helyezték a hangsúlyt, és gépek, szállítóeszközök gyártására vállalkoztak.
Jörglt 1927-ben már erősen inspirálták a betakarítást motorizálva segítő eszközök, mivel a mezőgazdasági munka akkoriban még nehezebb és fáradtságosabb volt a mainál. Így készült el a leginkább kormányozható szekérhez hasonlítható McCormick-trailer-fűnyíró, ami 3 lóerős benzinmotorral könnyítette meg a gazdák mindennapi munkáját. Ennek továbbfejlesztett változata (a súlyelosztás végett felszerelt vezetőülés és további technikai finomítások) 1928-ban került forgalomba, majd négyütemű benzinmotoros változatához a Deutz-cég szállította a kuplungot és a három előremeneti és egy hátrameneti fokozattal rendelkező sebességváltó az Opel által volt biztosított.
Ezek a motoros kaszák jelentős mérföldkőnek számítanak a Fendt történetében. Egy évvel később azonban már egy a sokoldalúbb és fenntartásában is gazdaságosabb kistraktorral álltak elő. Az egyhengeres Deutz dízelmotorral (6-7 LE) hajtott traktor a híres diesel Ross volt, amit acél lóként emlegettek és néhány gazda elismerő tesztje után az 1933-as müncheni Mezőgazdasági Kiállításon mutatkozott be a nagyközönség előtt. Ez az esztendő nem csak a sikerekről szólt, hiszen Johann Georg Fendt 1933-ban elhalálozott, így felesége Keszentia Fendt lett a cég tulajdonosa, az ügyvezetői posztot pedig a legidősebb fiú, Xavier töltötte be.
A fejlődés folytatódott, 1935-ben a századik Diesel Ross is elkészült, 1937-ben pedig megalakult a "Xaver Fendt & Co. gép és a traktor gyár”. Ekkor készült el az első nagy üzemcsarnok is, 1938-ban pedig már az 1000. Dieselross traktor, egy 16 LE-s F18-as hagyta el a gyártósort. Az F20-as traktor fejlesztésével a Fendt 1938-ban egy olyan traktort készített, amely az 50-es évek traktorjainak egy sor jellemzőjével rendelkezett: kéthengeres motor, álló helyzetű hűtő és 4 fokozatú váltó.
A további nagyléptékű fejlődést a történelmi események korlátozták. Az 1942-ben előállt dieselolaj hiány és a dieselmotoros traktorokra vonatkozó behozatali tilalom a fával és gázzal működtetett generátorú 25 LE-s traktorok kifejlesztéséhez vezetett.
A II. világháború után a vállalat Hermann Xaver és Paul Fendt testvérek vezetése alatt azonban újra hihetetlen gyorsasággal növekedett tovább.
Az új műszaki megoldásokról, gazdaságosságról és a megbízhatóságról ismert Fendt 1952-ben egy 12 LE-s Dieselross traktort, az F12-t mutatta be, melyet 1953-tól sorozatban is gyártottak. 1953-ban került piacra a 12 LE-s 4 függesztő ponttal ellátott Fendt eszközhordozó, melynek 1959-ben a zseniális egy ember által üzemeltethető rendszeréért a legmagasabb DLG elismerést adományozták.
A Favorit 1 elnevezésű gépet 1958-ban fejlesztették ki, ez már formájában és technikai felszereltségében is egyaránt iránymutató volt, amivel 40 LE-s motorjával és négyfokozatú finoman működő sebességváltójával alaposan rászolgált.
A 100.000-ik Fendt erőgép, a „Farmer 2” 1961-ben készült el, 30 LE-s kivitelben. A vetéstől a betakarításig segítséget nyújtó eszközhordozók fejlődése különösen sikeres volt, 60.000 darabot adtak el belőlük ekkorra.
A Braunschweigben működő Mezőgazdasági Gépesítési Műszaki Egyetemen Hermann Fendt munkáinak elismeréseként 1971-ben tiszteletbeli doktorátusi címet kapott, a két testvér közös munkáját pedig "A vállalkozói készségek és az önkéntes munka" meghatározásával a Német Szövetségi Köztársaság Nagy Érdemkereszttel jutalmazta, 1987-ben.
A nagytraktorok korszaka 1976-ban kezdődött, akkor jelentek meg a150 LE-s teljesítménnyel rendelkező Favoritok, 1980-ban pedig ez tovább folytatódott a 300-as sorozattal, ami olyan technológiai fejlesztésekkel rendelkezett, mint a 40km/h haladási sebesség és a gumiágyazású vezetőfülke. Ezek az újítások jelentősen hozzájárultak az elmúlt évtizedek piaci sikereihez.
A körkörösen szabad kilátást biztosító 380 GTA típus már az „Aki jobban lát, az jobban tud dolgozni" szlogennel került piacra. Ez a motorháztető nélküli, padló alatti motorral szerelt gép az 1984-es év egyik szenzációja volt. újítás a zseniális koncepciója volt. Ennek turbo-változata, a380 GTA-Turbo 95 LE-vel és a 370 GTA 75 LE-vel - az eredeti szabad kilátást biztosító traktor 1998-ban készült el.
Minden bizonnyal ez is közrejátszott abban, hogy 1985-ben a Fendt először lett piacvezető Németországban. 1987-ben pedig már a csúcstechnológia kompakt méretekben is megjelent a 200-as sorozatban 40-től 75 LE teljesítményig.
A következő igazán jelentős kiugrás 1993-ban volt, amikor a 800-as erőgépek a világ első nagytraktoraiként debütáltak. Ezek turboshifttel, hidropneumatikus vezetőfülkével, mellső tengelyrugózással, valamint 50 km/h végsebességgel készültek.
Az 1994-ben bevezetett Favorit 500 C-sorozat (95-140 LE) az ügyfelek és a szakemberek egyaránt nagy hatással volt. A trendteremtő rendszerjármű, a Xylon (110-140 LE) 1995-ben mutatkozott be. Ez az univerzális jármű a mezőgazdaságban, földmunkában és kommunális feladatok ellátásban is helytállt.
A Vario 926 bemutatásával a gyár 1996-ban újabb mérföldkőhöz érkezett, ugyanis a világ első nagytraktora készült elfokozatmentes Fendt Vario hajtóművel, és mint vezető high-tech és minőségi márka, a Fendt 1997-től a világszerte működő AGCO konszern része lett. 1997-ben a Favorit sorozatba is belekerült a fokozatmentes Vario hajtómű 170-től 260 LE teljesítményig. Az új traktorgeneráció, a Farmer 300 C bevezetése (75-től 95 LE-ig) szintén ugyanehhez az évez köthető.
A Favorit 700 115-től 160 LE közötti sorozat bemutatásával a Fendt ismét újabb mércét állított fel, az innovatív kiszolgáló rendszert, a Fendt Variotronic-ot nemzetközi szinten is kitüntették.
Egy évvel később a Vario 2000 program teljessé tette a Fendt traktorcsaládot 86-tól 286 LE-ig terjedő szériáját. Ez a program a Vario előnyöket elsősorban az alsóbb középosztálynak adja át, 86 LE-ig.
A Farmer 400 Vario 86-tól 110 LE-ig a középosztályban nyitott új dimenziót, a Favorit 700 Vario sorozat új technikával és az új 711 (115 LE) és 712 (125 LE) modellek, a Favorit 900 Vario, az új generáció a legnagyobb teljesítményt igénylő munkáknál, a 180 és 270 LE közötti teljesítmény skálában mutat nélkülözhetetlen megoldást.
A Fendt 900 Vario S4 traktor pedig a 2013-as hannoveri Agritechnica kiállításon mutatkozott be először a nagyközönség előtt. A VarioGrip keréknyomást szabályozó rendszerrel felszerelt gép január végén a budapesti AgrárgépShow rendezvényén is megtekinthető volt.