Nagy örömmel fogadták a vásárlók, amikor kiderült, hogy újra gyártásba került a legendás Traubisoda. A szőlőízű, szénsavas üdítőital sokak számára gyerekkoruk ízeit idézi vissza, így nem meglepő, hogy az érdeklődés szinte azonnal az egekbe szökött - erről írt a bama.hu.
A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Márka Üdítőgyártó Kft. 2024 elején szerezte meg a Traubisoda gyártási és forgalmazási jogát, és ezzel a régi-új kedvenc ismét visszatért a hazai boltok polcaira. Az üdítő háromféle változatban kapható: a klasszikus Traubi Szőlő, a Traubi Kékszőlő, valamint a cukormentes Traubi Zéró.
Március végén és április elején több áruházlánc – köztük a Lidl, az Interspar és a Penny – is kínálta a retró italt. Néhány helyen szinte pillanatok alatt elkapkodták a palackokat, a vásárlók valóságos versenyt futottak egymással a készletekért. Volt, ahol alig pár óra alatt elfogyott az egész szállítmány.
Ám a kezdeti lelkesedés után most úgy tűnik, ismét hiánycikk lett a Traubisoda. Több üzletet végigjártunk, ám sehol sem találtunk egyetlen üveget sem. Egy dolgozó elmondta, hogy náluk is volt készleten a termék, ám amint elfogyott, nem kaptak újabb szállítmányt, és jelenleg sem tudják, mikor érkezik utánpótlás.
A kialakult helyzet sokak számára ismerős lehet – hasonló jelenség történt nemrég a „dubaji csokik” esetében is, amelyek gyorsan népszerűvé váltak, de a gyártók nem voltak felkészülve a hirtelen megugró keresletre. Úgy tűnik, a Traubisoda is áldozatául esett saját sikerének: a gyártási kapacitás egyelőre nem tud lépést tartani a nosztalgiahullámmal.
Indexkép: Pixabay