Júliusban ünnepelte a New Holland az Egyesült Királyságban, Basildon-ban található gyára fennállásának 70. évfordulóját, illetve a kétmilliomodik traktor legördülését a gyártószalagról. Az eseményen – melyről részletesen beszámoltunk – megmutatták a sajtó munkatársainak az újgenerációs New Holland T5 Dual Command traktort is, melynek első hivatalos nemzetközi bemutatójára októberben kerül sor.
Itt a megújult New Holland T5 Dual Command
Az új New Holland T5 Dual Command traktorcsalád – amely öt modellt foglal magában, 80-117 lóerős teljesítménnyel és mindet FPT F36 3,6 literes, négyhengeres motor hajtja – új megjelenést kapott, valamint olyan frissítéseket, amelyek célja a termelékenység növelése és a kezelő kényelmének javítása. A teljes termékcsalád ezt az utat követi és a nyilvánosság számára 2024 végén lesz elérhető.
A leleplezés pillanata a basildoni gyárban – fotó: Mátyás-Horváth Janka
Az új T5 Dual Command szélesebb hátsó gumiabroncs-választékkal és első tengelyekkel érkezik – választható egy standard tengely a könnyebb munkákhoz és keskeny alkalmazásokhoz, egy másik, HD tengely pedig a nehéz rakodási és intenzív terepi feladatokra. Újdonság a SuperSteer™ első tengelyopció, amely a New Holland egyedi jellemzője, 76°-os kormányzási szöggel növeli a manőverezhetőséget és termelékenységet szűk fordulókban, kisebb földterületeken és farmokon.
A széria külső jegyei is a legújabb típusokhoz illeszkednek – fotó: New Holland
A 2,35 méteres tengelytáv ötvözi a manőverezhetőséget a stabilitással. A standard traktorok első tengelye 20%-kal nagyobb kormányzási kapacitást biztosít rakodás közben, míg a robusztusabb tengely akár 7.000 kg-os megengedett össztömeget is elbír. Amikor 38 hüvelykes hátsó gumikat szerelnek fel, a T5 traktorok kombinálják a 480 mm-es hasmagasságot az alacsony, 2,67 méteres teljes magassággal, minimalizálva a terméskárosodás kockázatát és maximalizálva az épületekbe való behajtás lehetőségét. A T5 Dual Command modellek hátsó emelési kapacitása 7%-kal, 4.700 kg-ra nőtt, míg az új, 82 l/perces hidraulikus szivattyú 30%-kal nagyobb hidraulikus áramlást biztosít, gyorsabb végfordulót és rakodási ciklusidőket eredményezve.
Több technológia, több kényelem
Az új T5 Dual Command modellek a jól bevált 24F/24R sebességváltót használják, négy sebességgel és kétfokozatú powershift-tel, valamint elektronikus kuplunggal. Az automatikus differenciálzár és automatikus négykerék-meghajtás egyszerűsíti a fordulást, míg az új, karbantartás-mentes, csendesebb és könnyen kezelhető nedves kuplunggal működő első TLT több kényelmet és sokoldalúságot nyújt.
Külsőleg az új T5 traktorok friss stílusjegyeket kaptak, beleértve az új elülső és oldalsó hűtőrácsokat, valamint az új matricákat, amelyek illeszkednek a legutóbb frissített New Holland gépekhez. Az új U-alakú kipufogó akadálytalan kilátást biztosít, miközben a munkalámpák és fényszórók opcionális LED csomaggal javítják a látást és a biztonságot a földeken és a közúton egyaránt. A T5 Dual Command traktorok mechanikus Comfort Ride fülke-felfüggesztéssel rendelkeznek, mely simább utazást biztosít terepen és közúton egyaránt. Ezek a modellek egy új, digitális műszeregységgel is fel vannak szerelve, amely könnyen olvashatóvá teszi az információkat.
A New Holland T5 Dual Command korábbi arculata – forrás: New Holland
A növekvő kereslet a nagyobb teljesítményű modellek gazdálkodási technológiáit kereső tulajdonosok körében lehetővé teszi, hogy az új T5 Dual Command modellek telematikával és precíziós gazdálkodási technológiákkal is felszerelhetők legyenek, beleértve az automatikus kormányzást, az IntelliView 12 érintőképernyős terminált és az ISOBUS Class 2 munkakapcsolatot. A valós idejű adatfelügyelet (beleértve a pontos helymeghatározást és szervizállapotot) távoli betekintést nyújt a kijelzőkbe és az agronómiai vizualizációs adatrétegekbe.
Integrált rakodók és további fejlesztések
A T5 traktorhoz tervezett valamennyi rakodó mindegyik új modellel kompatibilis. A maximális láthatóságot kombinálják a kompakt méretekkel és önszintező, valamint nem szintező változatokban kaphatók, automatikus traktorcsatlakozással, menetcsillapítással és harmadik funkcióval. Minden rakodó gyárilag felszerelhető vagy megrendelhető külön is a kereskedőtől.
A T5 traktorhoz tervezett valamennyi rakodó mindegyik új modellel kompatibilis – fotó: New Holland
A T5 Dual Command traktorokban a Dynamic StartStop funkció csökkenti a kezelő fáradtságát rakodási munkák és telepi manőverezés közben, mivel a fékpedálok lenyomásakor kikapcsolja az erőátviteli rendszert. Az új ergonomikus rakodó joystick előre-hátra váltóvezérlő gombokkal is rendelkezik, lehetővé téve az üzemeltetők számára, hogy intuitív módon, egy kézzel működtessék a sebességváltót és a rakodót, miközben a rakodási feladatra összpontosítanak.
A T5 Dual Command traktorok továbbá elérhetők a CustomSteer adaptív kormányzással, amely lehetővé teszi a kormánykerék fordulatainak beállítását a feladatnak megfelelő kormányzási szöghöz. Ez a funkció különösen hasznos rakodási alkalmazásoknál, ahol a maximális pontosság kulcsfontosságú.
Az új T5 traktorok hivatalos első nyilvános bemutatója a franciaországi Állattenyésztési csúcstalálkozón (2024. október 1-4.) lesz és az első modellek 2025-ben érkeznek meg a New Holland kereskedőkhöz.
A T5 Dual Command traktorokban a Dynamic StartStop funkció csökkenti a kezelő fáradtságát rakodási munkák és telepi manőverezés közben, mivel a fékpedálok lenyomásakor kikapcsolja az erőátviteli rendszert – forrás: New Holland