Ismét útnak indultak a magyarok. Most a szlovákiai révkomáromi élelmiszerboltok parkolói vannak tele a magyar rendszámú autókkal. A pénzváltóknál is sorban állnak az emberek, hogy a forintjukat euróra váltsák - írta meg a 24.hu.
A bevásárlóturizmus virágkora
Úgy tűnik, hogy ismét virágkorát éli a bevásárlóturizmus, hiszen a degeszre tömött bevásárló kocsikból bőven akad a határmenti településeken. Nemrég még Facebook-csoport is készült, ami az utóbbi két hónapban 60 ezer taggal bővült. Az érdeklődés tehát hatalmas. A Kaufland az egyik legnépszerűbb üzlet a városban, de emellett több boltba is betérnek a magyar vásárlók.
Sokan Tatabányáról járnak át beszerezni a legszükségesebb dolgokat. Szlovákia nagyon felkapott lett, sokszor 100-200 km-ről arrébbról is érkeznek a helyi boltokba. A két Komárom közötti hidat a csoportbejegyzések alapján már a székesfehérvári és a dunaújvárosi lakosok is megcélozzák - írta meg a G7 gazdasági lap.
A Dunántúl nyugati részéről inkább Győr felé járnak ki az emberek. Számukra Nagymegyer a végállomás, keletről pedig Rimaszombatra mennek vásárolni.
Hatalmas akciók Szlovákiában
A lap szerint a szomszédos országban adott esetben 5-600 forinttal is olcsóbb lehet a cigaretta, tehát 12-15 dobozzal le is fedhetjük a 200 km-es táv üzemanyagköltségét. Mások sörből és sajtokból táraznak be, hiszen ezek a termékek is jóval olcsóbbak odaát.
Azok, akik kijárnak bevásárolni, egyöntetűen azt mondják, hogy a szlovák boltokban kapható áruk minősége jobb, ezért adott esetben többet is hajlandóak fizetni a termékekért. Ez sokszor inkább szubjektív és vitatható kérdés, de a többség így gondolja.
Jóval drágább a cukor is, mint egy évvel ezelőtt - fotó: pexels.com
Az infláció még mindig velünk van
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal magasabbak, mint tavaly ilyenkor. A cukor közel 31 százalékkal kerül többe, a csoki és a kakaó 11, míg a sertéshús 9 százalékkal lett drágább. Olcsóbb lett viszont a tej, a liszt, a tojás, valamint a kenyér és a száraztészta.