A budapesti agrostartup céljai megvalósításához 2 millió dollárt is összegyűjtött befektetők révén. A cseh DEPO Ventures olyan külföldi befektetőkkel együtt fektetett be, mint az Interactive Venture Partners (IVP), az SVG Thrive és az amerikai székhelyű Impact Ventures. Ez utóbbi az egyik legnagyobb amerikai befektető, mely segíteni fogja a vállalatot abban, hogy innovációját az amerikai piacon terjessze. S hogy mi is ez?
A rovarok évente 1 milliárd ember élelmezéséhez elegendő táplálékot pusztítanak el, a kijuttatott növényvédőszer-mennyiség jelentős hányada hatástalannak bizonyul. Az éghajlatváltozás erősödésével ezek a problémák még súlyosabbá váltak. A Scoutlabs megoldást kínál erre a kihívásra.
A rendszer előrejelzéseket is képes lesz készíteni még a rovarinvázió előtt – forrás: Pixabay
A Scoutlabs terméke egy okos rovarcsapda, ami segít a termelőknek eligazodni, hogy pontosan mikor és milyen jellegű rovarirtási munkálatokat végezzenek el. A digitális csapdákat havonta kell üríteni, a csapat most azon dolgozik, hogy a későbbiekben erre csak szezononként egyszer legyen szükség.
Másrészt egy AI-modellt is fejleszt a csapat, ami a csapdák számosságából adódó hálózati hatás adatai alapján előrejelzéseket is képes lesz készíteni még a rovarinvázió előtt, hogy a termelők időben felkészülhessenek a védekezésre. Ebben a modellben az egyes felhasználók a teljes Scoutlabs-hálózat információi alapján kapnak jelzést.
Eddig jellemzően nagyvállalatoknak értékesített a cég, a fókusz azonban a kisebb gazdaságok felé kezd eltolódni, akik sokkal olcsóbb, előfizetéses rendszerben csatlakozhatnak a hálózathoz. Ez annak köszönhető, hogy a cég képes volt a szenzor-rendszer előállítási költségeit olyan alacsony szintre hozni, hogy azzal az árérzékenyebb gazdák számára is képes megfelelő árajánlatot adni.
A cég máris értékesít az USA 12 államában.
Forrás: Forbes