Az Aviko Rixona szárított burgonyatermékek gyártására szakosodott holland cég (a Royal Cosun mezőgazdasági szövetkezet leányvállalata) kidolgozott egy eljárást, amely enzimes és fermentációs technológiával, burgonya alapon egy „Cheezz"-nek nevezett különleges sajtterméket képes előállítani.
A cég a múlt évben „Potato TexaPure" néven létrehozott egy új terméket, amelyet elsőként a Food Ingredients Frankfurt mutatott be.
Ennek 98 százalékát a burgonya teszi ki, de különleges előállítási módja révén a fogyasztása zsíros és krémes szájérzetet kelt, miközben nem tartalmaz hozzáadott sót vagy zsírt, csak keményítőt és különböző növényi oldatokat.
A sajt 98 százalékát a burgonya teszi ki – fotó: pixabay.com
Az új terméket sajtként lehet fogyasztani, de különböző növényi húshelyettesítő termékekhez is keverhető.
A bemutatás után a fogyasztók pozitívan fogadták, így a termék üzemi gyártása is megindult, és a gyártók szerint a fogyasztás gyors terjedésére lehet számítani.
Carl Wessel, az Aviko Rixona termékfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a cég további új termékek kidolgozását tervezi, és a színfalak mögött van néhány új ötletük az enzimtechnológia alapján fejlesztett burgonyatermékek portfóliójának bővítésére, de ezek megjelenítéséig hosszabb időre van szükség, mivel a fogyasztóközönség csak megfontoltan fogadja el az új termékek tömegét.
Forrás: vegconomist.com
Indexkép: pixabay.com