Ami az építőipar jövőjét és fenntarthatóságát illeti, a Hyundai Construction Equipment a hidrogénben látja az előre vezető utat – írja az Equipment World.
A ConExpo-Con/Agg 2023 kiállításon debütált a vállalat újabb generációs hidrogén üzemanyagcellás kotrógépe.
"Szinte úgy tekinthetünk rá, mint egy elektromos kotrógépre, de akkumulátor helyett üzemanyagcella az áram forrása" – mondta Chris Davies, a Hyundai Construction Equipment munkatársa. A kotrógép fejlesztése a Hyundai Construction Equipment, a Hyundai Motors és a Hyundai Mobis között 2020-ban aláírt megállapodás eredménye.
A három vállalat összehangoltan dolgozik hidrogén üzemanyagcellák kifejlesztésén targoncák, valamint közepes és nagy kotrógépek meghajtásához. Jelenleg a Hyundai a kerekes kotrógép platformra összpontosít.
"A rendszer gyártásra kész, elméletileg alkalmazható szinte minden meglévő platformban, amely jelenleg belsőégésű motorokat használ" – mondta Davies; a Hyundai korábban 2023-at említette, mint a sorozatgyártás megkezdésének időpontját.
Az akkumulátorral működő berendezésekhez hasonlóan a hidrogénüzemű eszközöknek sincs károsanyag-kibocsátásuk. A villamos energia a hidrogén és az oxigén közötti kémiai reakció révén keletkezik, olyan mellékterméket hagyva maga után, mely a bolygó több mint 75%-át borítja: ez pedig nem más, mint a víz.
Davies szerint a HW155H a koncepció létjogosultságának bizonyítéka.
"A gépben tárolt hidrogén keveredik a levegőben lévő oxigénnel, ami kémiai reakciót hoz létre az üzemanyagcellában, mely így villamos energiát termel" – mondta, megjegyezve, hogy az áramot egy elektromos motorba táplálják. A hidrogént a gép jobb oldalán, nagy nyomású tartályokban tárolják. Ezek elegendő hidrogént tartalmaznak ahhoz, hogy nyolc órán keresztül folyamatosan áramot termeljenek, mondta.
"Teljes lemerülés esetén a töltési idő a töltőállomástól függően körülbelül 10-20 perc lesz, ami hasonló egy azonos platformú dízelgéphez." – jelezte.
A hidrogén üzemanyagcellás rendszerrel ellátott kerekes kotrógép prototípusának valós alkalmazási tesztelése várhatóan hamarosan megkezdődik. A remények szerint a gyártásra kész modell öt éven belül vagy annál rövidebb időn belül elérhető lehet. Akárhogy is, mondta Davies, a Hyundai Construction Equipment elkötelezett a technológia iránt, ez kiemelt prioritás.
"Ez egy módja annak, hogy megmutassuk az iparágnak és a világnak, hogy valóban a fenntarthatóságra és egy nagyszerű, tisztább és zöldebb jövőre összpontosítunk" – mondta Davies.