A szakértő zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával.

Ismerjük meg, miben nyújt újat és mik a jellemzői a teljes MF 9S erőgépcsaládnak! A díjnyertes MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive traktorral személyesen is találkozhat az AGROmashEXPO "A" csarnok 204A standján, az importőr Austro Diesel GmbH jóvoltából 2025. január 22-25. között.

Az új vezérgépcsaládban hat típus található 285-425 lóerő teljesítmény között. A gyártó számára egyértelműek a kihívások: ezen a szérián kell megmutatnia mit tud 2025-ben kényelem, talajmunka-képességek és erőgéptervezés terén. Manapság azonban a „vas" és a hagyományos építési elvek mellett ugyanolyan értékes jellemzője a technológia része egy traktornak. Az MF 9S modellek esetében mindegyik gép élenjáró és egyben könnyen megtanulható és használható megoldást hoz a mezőgazdaságba ilyen téren is.

A „szoftver oldal" vezérmondata: okos automatizáció, könnyű kezeléssel!

MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive

A zsűri a hagyományos traktorépítési elvek újszerű ötvözését díjazta a legmodernebb, élenjáró digitális technológiával – fotó: Austro Diesel

Ha ránézünk a traktorra egyből szembetűnik a „kistestvér", MF 8S S által először használt Protect-U motor-és fülketér elválasztó légrés az erőforrás és a mellső szélvédő között. Ez továbbra is a piac egyik leghalkabb, rezgésektől mentes és legjobban hőszigetelt kabinját eredményezi. A fülke belső méreteivel és térérzetével is lenyűgöz. A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is.

A tökéletes, sokoldalú felhasználásra tervezve az új, nagy teljesítményű MF 9S modellek mindegyike az elismert Dyna-VT teljesen fokozatmentes váltóval készül alapfelszereltségben. Ez az egység gondoskodik arról, hogy a motorháztetőre írt lóerők a lehető legkisebb veszteséggel érjenek le a talajra. A gépek többsége 50 km/h közúti tempóra képes.

Az új MF 9S széria műszaki jellemzői

Modell MF 9S.285 MF 9S.310 MF 9S.340 MF 9S.370 MF 9S.400 MF 9S.425
Motor Hathengeres, 8.4 literes AGCO Power
Füstgázkezelés Stage V All-in-One: DOC / SC / SCR     Nincs EGR szelep!
Max.tejesítmény 285 LE 310 LE 340 LE 370 LE 400 LE 425 LE
Max. nyomaték @1,500 f/p EPM nélkül 1,250 Nm 1,350 Nm 1,450 Nm 1,600 Nm 1,650 Nm 1,750 Nm
Tartálytérfogatok Üzemanyag: 660 liter / AdBlue: 68 liter
Hajtómű Dyna-VT – Teljesen fokozatmentes hajtómű
Felszereltség Exclusive – elérhető márkán belüli legmagasabb

A valaha épített legerősebb jelző alátámasztására pár adat: az eddigi legnagyobb MF 8740 S típusnál, az új vezérgép, az MF 9S.425 kerek 25 lóerővel erősebb és akár 3 tonnával nehezebb.  Igazi nagytraktorról beszélünk akár 18.5 tonna menetkész járműtömeggel,  6 pár hátsó hidraulika szeleppel és akár 400 literes hidraulika szivattyúval.

Massey Fergusson 9S – technikai zóna

A lenyűgöző méretek és fizikai paraméterek mellett a gépben felhalmozott tudást érdemes még kiemelni, ugyanis különleges szériáról van szó!

Az okos gazdálkodás (smart farming) jegyében, a traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel. Az MF Guide Trimble vagy Novatel antennára, és a hozzájuk kapcsolódó hardveres és szoftveres kiegészítőkre épül. Segítségükkel RTK jelszintű automata kormányzással működnek a traktorok alapfelszereltségként.

Az MF Connect rendszer segítségével valós idejű hozzáférést kapunk szinte bármilyen okoseszközön (telefon, tablet, laptop, PC) gépünk aktuális helyzetéhez, az aznap megtett útjához, illetve még legalább 8 különböző aktuális gépállapotot kijelző paraméterhez. A rendszer azonban nemcsak az aznapi adatokat képes megjelentetni, hanem visszamenőlegesen is őket – így kvázi géptörténetet is kapunk. A szerviz számára is hasznos az MF Connect: jelzi, ha gépének szüksége van az üzemóraállás alapján szervizre.

MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive

A traktorok alapfelszereltségben rendelkeznek az MF Guide automata kormányzási és MF Connect telemetria rendszerrel – fotó: Austro Diesel

Ha traktorunk rendelkezik „kétcentis" kormánnyal, onnan már csak egy lépés szakaszvezérelt munkagépeket illeszteni hozzá, illetve olyat, amihez szükséges változó dózisú termék-kijuttatás. Az MF 9S gépek szoftvere akár 96 szakasz, és 5 termék változó dózisú kijuttatására képes.

Tipp: érdemes két gyári terminállal dolgozni. A Datatronic 5 kilenc colos, ultra nagy felbontású monitor a traktorfunkciók kijelzéséért felelős, míg az ugyanolyan méretű és tudású Fieldstar 5 a technológia (többek között: automata kormány, szakaszolás, forduló-automatika) megjelenítését végzi.

MF 9S.425 Dyna-VT Exclusive

A bőrözött, hűtött-fűtött, minden irányba csillapítani képes vezetőülés pedig kiváló kényelmet garantál, akár a leghosszabb munkanapra is – fotó: Austro Diesel

Az MF 9S-ben megjelenő újdonságok – a siker a részletekben rejlik!

Az MF 9S gépekben három újdonság debütál, amelyek mind jelentősen növelik a hatékonyságot!  Az első a TIM ISOBUS rendszer, ami lehetővé teszi, hogy a TIM ISOBUS-kompatibilis munkaeszközünk kezelje és vezérelje a traktor funkciókat, például a haladási sebességet és a hidraulikát. Úgy képzeljük el, hogy a nagy szögletes bálázó ad utasítást a traktornak mikor kell neki megállni, kamraajtót nyitni, mikor indulhat újra, stb. Tehát itt inkább a munkagép vezérli a traktort. Ez javítja a teljesítményt és a munka minőségét, valamint jelentősen csökkenti a kezelő megterhelését gyakorta ismétlődő, monoton feladatoknál.

A másik két újdonság szorosan összekapcsolódik, ugyanis mindkettő automatikus táblavégi fordulási képességgel ruházza fel az MF 9S erőgépeket.  Az MF AutoTurn rendszer segítségével a traktor képes a táblák végén magától megfordulni.  Az MF AutoHeadland pedig a munkagépeket is vezérli. Gyakorlatban leírva: az két rendszer révén a traktor- a navigációnak megfelelően- kiemeli és vissza is süllyeszti a munkagépet a következő művelési nyomon és megfordítja a traktort.  Az ehhez a művelethez szükséges traktorfunkciókat is elvégzi a rendszer (hidraulika és hátsó hárompont működtetés, TLT ki/bekapcsolás, differenciálzár, motorfordulat csökkentés, stb.)  Tehát gyakorlatilag a táblavégi fordulókhoz egyetlen gombnyomás sem szükséges! Az automata kormányzás és a művelési térkép alapján előre felvett adatokból a rendszer tudja hol és mikor kell megfordulnia!

MF 9S technológia összesítő

Megnevezés Leírás Elérhető a géphez?
MF AutoGuide RTK jelszintű automata kormányzás IGEN (alapfelszereltség)
MF Connect Teljes értékű telemetria valós idejű és historikus adatokkal IGEN
MF TaskDoc Pro Felhő alapú adathordozás IGEN
MF Section Control + MF Variable Rate Control Szakaszvezérlés akár 96 szakaszra + 5 termékre változó dózisú termékkijuttatás IGEN
MF TIM ISOBUS rendszer Munkagép által történő traktorfunkció-vezérlés IGEN
MF AutoTurn + MF AutoHeadland Automatikus táblavégi fordulók munkaeszköz-vezérléssel együtt IGEN

Találkozzunk az AGROmashEXPO-n, az Austro Diesel standján 
2025. január 22. és 25. között!

A CSARNOK 204/A STAND

Austro Diesel

Képek: Austro Diesel