A boltok polcain nemrég olyan palackok jelentek meg, amelyeken a Coca-Cola Light címkéje szerepel, azonban a kupakjuk a Coca-Cola Zero feliratot viseli. A szokatlan csomagolás nemcsak zavart keltett a vásárlók körében, hanem egyesek számára üzleti lehetőséget is teremtett, hiszen a ritkaságnak számító hibás termékeket már magas áron kínálják az interneten - írta meg a Világgazdaság.

A gyártási hiba háttere

A Coca-Cola Magyarország elismerte a hibát, amely szerint a Light verzió 0,5 literes és 1,75 literes PET-palackjaira véletlenül fekete, Coca-Cola Zero logóval ellátott kupakok kerültek. Az érintett italokat Magyarországon gyártották, és bár a vállalat nem közölte, hogy mekkora mennyiséget érintett a probléma, a minőségmegőrzési idő alapján feltételezhető, hogy a hibát azóta korrigálták.

A vállalat hangsúlyozta, hogy a palackban valóban Coca-Cola Light található, amelynek összetétele megegyezik a címkén feltüntetett összetevőkkel. Vagyis a kupak színe és felirata semmilyen hatással nincs az ital megszokott minőségére.

Zero vagy Light – mi a különbség?


A két cukormentes üdítő közötti különbség főként az édesítőszerekben rejlik. A Coca-Cola Zero három különböző édesítőszer – ciklamát, aceszulfám-K és aszpartám – kombinációját használja, míg a Coca-Cola Light csupán aszpartámot és aceszulfám-K-t tartalmaz. Mindkét ital alacsony energiatartalmú és cukormentes, ám ízük kissé eltér egymástól.


Az aszpartám édesítőszer kapcsán egyre nagyobb viták zajlanak, ugyanis egyes kutatások szerint rákkeltő lehet. A Foodwatch International szervezet petíciót is indított az Európai Unióban az édesítőszer betiltásáért.

A gyártási hibát egyesek üzleti lehetőségként fogták fel, és az interneten már több mint egy hónapja 50 ezer forintos áron kínálják a félrenyomott kupakos félliteres Coca-Cola Light palackokat.

Indexkép: Pixabay