Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF437.64 FtGBP493.58 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Itt pár utcával feljebb egy autószerelő ismerős resaturál egy LJ80at nem biztos hogy jól írtam valami samu előd.Vissza volt bontva alvázig minden homokszórva nagyon zsír kis gép.
Ezen fix kerékagyak vannak, tehát a bordás féltengely végcsonk fixen hajtja át a kereket, az a 6csavaros kis pogácsa középen direktbe adja át a hajtást a kerékagyra, borda bordával baxik
Ez mindegyiknél így van ahol nincs középen osztó mű. Kivéve az uazt mert ott az első difi egy foggal gyorsabb a hátsónál, így ez eleje mindig siet picit az autónak ezért bebír kanyarodni jobban. Hiába... fifikás a muszaka.
Viszont elől ha jól megfogatom elkattog valami már, féltengőket néztem picit természetes szinten lötyögnek de nem úgy tűnik mintha azok ugrálnának át, de akkor mi más!?!?!?!?!
Én ezektől a sperektől többe nézem ha az ABS belekontárkodik a kipörgő kerék fordulatába. Amúgy a nissanon tényleg brutál zárósak a sper dikfik. De egyik másik kocsin sincso lyan. Ami egyik felét felemelve megtudod lazítani a kerékanyaákat... csak a navarra. A többin minden elforog a kerék legalább is amit én láttam eddig: toyota, micsu.
Úgy, hogy behúzom az elejét és itt nincsen hossz difi, fixen hajt előre és hátra is az osztóműtől ugyanúgy, plusz hátul sperr, minden kerék ugyanúgy akarna menni de szűk kanyarban a belsőnek kevesebbet kéne ugye, ilyenkor a sok kerék nehezebben rúg el aszfalton, ha gurulok és nincsen sebességben hirtelen alászedem kis tempónál és meg is áll az autó, mintha megfékezném szinte.
Nekem van egy 1,7-es injektoros kiemelve offroadozni. IGaz kuplung meg hengerfej baj sosem volt még vele pedig megkapja a magáét, de a szokásos elektromos injektoros hibák, féltengelyek szilentek gátlók kardánkereszt kerékcsapágy......az igen.
elég xar volt már a motorja legutóbbi hajtásnál meg is szorúlt pedig nemvolt túlmelegedve, nekem 2 nagy elektromos ventillátor is van plusszba rajta.
Lényeg a lényeg, amikor rendeset offroadoztunk 40km-et tettünk meg egy nap az összekötő gyorsabb szakaszokkal együtt és 25liter benzin erre épen kevés volt
Azért ezekről az önzárós nyikhajokról annyit, hogy múltkor 12mázsa volt a régi navara platóján, ebbe ugye gyári sperr difi van, 320ezer km javítás nélkül meg mindenféle hozzányúlás nélkül, olajat cseréltem benne egyszer, lényeg hogy sokat futott és kapott az élettől meg főleg tőlem hehe.
12 mázsa aplatón sem kevés a gumik is lapultak rendesen, mégis kereszteződésben szűkín kellett kifordulni egy helyen aszfalton, és még ígyis rugdoskodott a belső szűk íven futó kerék, tehát olyan jó erős még benne a történet mint újkorában.
Másik sztorim, cimborám 82-es mtz-vel zelopp hajtott póttal megállt és utána már nem indított a gép. Persze 5köbméter tölgyfa volt rajta. Földúton egy kukoricatábla szélén. Arra jártam személyautós bikakábellel meg sem mukkant az önindítója így gondoltam meghúzom. Hátrafelé kellett mert előre pont kanyarodott az út derékszögben nemvolt hely. Először csak kapart és alig húzta, utána beleálltam a főd szélén bal kerékkel a barázdába a jobb meg magasabbon volt a fődúton.
Így meghúztam ráengedte és beindult a 82-es.
Cimbora mondta, hogy elfog kaparni húzkodás előtt. Aztán megnéztük és a barázdában is ugyanannyit kapart mint a síma földút tetején ahol nemtudott belefogni.
Ettől hová jobbat????
és nemkell kapcsolgatni meg semmitsem, igaz ha bennevan az eleje aszfalton olyan feszülése van hogy alig lehet vele kanyarodni, ami nem sperr-es azok könyebben fordulnak egy fokkal
Már megint kurva okos vagy biztos rengeteg nivád volt.Nekem volt 2 nem rossz gép de azért a nyugati technikákhoz ami eleve vételárba 4-5xösébe kerül ne hasonlítgasd már.Gyárilag a legnagyobb hibája hogy csak az osztóművét tudod lezárni ,ha utólag az első és hátsó difi is kap zárat akkor állat dolgokat lehet vele csinálni.Kicsi a motorja és kurva sokat fogyaszt.Mint minden Lada iszonyatosan rohad.Amúgy nem rossz gép olcsón fenntartható ha a tankolást nem számolod hozzá.
A nívában egyetértünk. De azért nem futja mindenkinek G mercire. Márpedig más terepjárón nincs komoly difizárt csak önzárós nyikhajkodások amik mindig pont akkor nem működnek mikor szükség lenne rájuk.
Diffizár nélkül nem terepjáró a terepjáró,és mivel a níván nincs számomra semmi érő terepen,és mielött megszolnátok igen volt nívám nem is egy sőt,de mind xar
Autószerelőként évekig javítottam a főnököm és vadászcimboráinak a f.stalicskáit. Mniden kiadóssabb terepezés vége az lett hogy a samum után kötöttük az ép aktuálisan hetvenkedő nivát és hazahúztuk. Hol a hengerfejtömítés, hol a kuplung nem bírta, hol az első lengőkar szakadt ki.
Aki vadászokat 1x meggyőzetem hogy cseréljék a nívájukat samura azok azóta is szóbahozzák ha találkozuk, hogy miért nem hallgattak előbb rám. Jópáran átnyergeltek jymire samura errefelé. És mindenki dicséri őket kivétel nélkül. Olyan még nem volt, hogy valaki visszasírta volna a níváját. Most hogy belegondolok már nincs is níva a környéken. Talán 1db a szomszéd faluban ha jól rémlik.
Tudnám itt sorolni az érveket a níva ellen oldalakon át de már 3x-4x megtettem régebb. Ha érdekel keresd vissza. De ha neked a níva a király akkor egészségedre, nem sajnálom senkitől. Én semmibe nem nézem. Illetve egy jó dolog van benne ami minden orosz kocsiba jó. A fűtés de ennek a terepjáró és strapabíró képességhez nem sok köze van.
Kész, ennyi a véleményem a níváról. Ne vedd személyes sértésnek.
Az biztos, hogy szerelős a níva ha adva van neki rendesen minden offroad túra alatt vagy után kell rajta vakerálni valamit, najó majdnem...
Viszont neked jamo majdnem mindegyikkel bajod van, ne menjünk messzire terrano.
Van egy ismerősömnek újonnan vette annakidején a kettes terranot 2,8td motorral természetesen. vagy 2,7 mindegy...
Most is megvan neki 700ezer km van benne, offroadoznak vele rendszeresen, meg használják mindenre.
Azért a vadászoknál azt is fontos, hogy az autó elférjen a fék között. Felétek valsz' ezért sok a szamuráj meg a niva. Mifelénk, a nagyalföldön, inkább a pickup a menő.
Volt is ladád, vagy csak egy haverodtól hallottad, aki hallotta az egyik rokonától?
Azon nem fogunk összeveszni, hogy közúton már elmarad modern társai mellett, de kérem, terepjáróról beszélgetunk- A legtöbb mai tp. csak a betondzsungelben menő, terepen fossa össze magát. Nemhiába gyártják 40 éve, és még egy jó párig fogják hidd el. + magyarország teruletenek 90%-a alkalmatlan off road-ozásra, a hortobágy engem meg nem hoz lázba, számomra az unalom netovábbja. Itt nálunk ahol tobb a domb, mint az egyenes rész nemnagyon szaladgálnak a vadászok mással csak Nivával, esetleg Samurai-al, pedig mindegyiknek telne a nyugatira.
http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b5Tpjfc
Gondolom azok is fölszaladtak, mint a niva :-)
Az a jó ezekben a videókban, hogy a gumin és a sofőrön általában több múlik, mint magán az autón, így bármelyik autó ellen/mellett lehet találni videót.
Mert itt van pl. a "pick up mind fölött" kontra jólszituált SUV:
Viszont ugyanazon a helyen egyszersem mentek a hummerekkel meg az isuzuval szóval trükkös a dolog, a videó legvégén meg amikor a pickup fentvan a jeep meg a part véginél kikapar ott nézd meg milyen gumi van a jeeppen....maximum AT-s az isuzun meg terepes van.
Ettől függetlenül én a régi navarával hasonló helyeken számtalanszor offroadoztam, volt, hogy patrol nem ment fel meg samurai és níva sem, a pickuppal meg megmásztam a partokat!!!
Sziasztok! sajnos eladó lett ez a gyönyörű felni garnitúra! :( Már nincs mire felraknom ezért adom el. http://www.carstyling.hu/apro/gumi-felni/felnik-krom/mangels-daytona-6-139-7-8jj
5003 hozzászólás
Válasz #3601. hozzászólásra
Itt pár utcával feljebb egy autószerelő ismerős resaturál egy LJ80at nem biztos hogy jól írtam valami samu előd.Vissza volt bontva alvázig minden homokszórva nagyon zsír kis gép.
Válasz #3599. hozzászólásra
Ezen fix kerékagyak vannak, tehát a bordás féltengely végcsonk fixen hajtja át a kereket, az a 6csavaros kis pogácsa középen direktbe adja át a hajtást a kerékagyra, borda bordával baxik
Válasz #3601. hozzászólásra
Hát ha 1000x nem is de az egyik orosz a másik japán, ez mindent megmagyaráz.
Válasz #3596. hozzászólásra
De egy normálatlan samu is 1000x többet ér egy "normális" nívától.
Válasz #3597. hozzászólásra
Nem lovagolok rajta csak azt hittem félreértelmezted a működését.
Válasz #3594. hozzászólásra
Automata kerékagyak is szétszoktak hullani gyakran, főleg ha használva is vannak.
Válasz #3594. hozzászólásra
haverén kirohadt a borda az első kardánból...
Válasz #3593. hozzászólásra
Szorított difi nem értem mit kell ezen lovagolnod.
Válasz #3592. hozzászólásra
A Samu az tényleg zsír csak amikor nekem volt akkor egy normális sami árából vettél 2,5nívát.
Válasz #3588. hozzászólásra
Ez mindegyiknél így van ahol nincs középen osztó mű. Kivéve az uazt mert ott az első difi egy foggal gyorsabb a hátsónál, így ez eleje mindig siet picit az autónak ezért bebír kanyarodni jobban. Hiába... fifikás a muszaka.
Válasz #3590. hozzászólásra
A többi elpörög valóban! ezek szorosan fogósak.
Viszont elől ha jól megfogatom elkattog valami már, féltengőket néztem picit természetes szinten lötyögnek de nem úgy tűnik mintha azok ugrálnának át, de akkor mi más!?!?!?!?!
Válasz #3589. hozzászólásra
Én Szanberget kérdeztem,én tudom hogy működik.
Válasz #3587. hozzászólásra
Cseszheted, hogy 16 vagy 1.7... az ezres samu a 45 lóerejével körbetáncolja azt a nagy lomha dögöt.
Válasz #3589. hozzászólásra
Jó műltkorába ha jól rémik talán Korzo belinkelt ide egy jó kis cikket ezekről a műszaki megoldásokról.
Válasz #3584. hozzászólásra
Én ezektől a sperektől többe nézem ha az ABS belekontárkodik a kipörgő kerék fordulatába. Amúgy a nissanon tényleg brutál zárósak a sper dikfik. De egyik másik kocsin sincso lyan. Ami egyik felét felemelve megtudod lazítani a kerékanyaákat... csak a navarra. A többin minden elforog a kerék legalább is amit én láttam eddig: toyota, micsu.
Válasz #3588. hozzászólásra
Amúgy tisztában vagy vele mi az a sper difi?
Válasz #3586. hozzászólásra
Úgy, hogy behúzom az elejét és itt nincsen hossz difi, fixen hajt előre és hátra is az osztóműtől ugyanúgy, plusz hátul sperr, minden kerék ugyanúgy akarna menni de szűk kanyarban a belsőnek kevesebbet kéne ugye, ilyenkor a sok kerék nehezebben rúg el aszfalton, ha gurulok és nincsen sebességben hirtelen alászedem kis tempónál és meg is áll az autó, mintha megfékezném szinte.
Válasz #3585. hozzászólásra
A hengerenkénti befecskendezős az kevesebbet fogyaszt nekem 1.6os volt 4gangos váltóval.
Válasz #3584. hozzászólásra
Hogy érted, hogy feszülése van????
Válasz #3583. hozzászólásra
Nekem van egy 1,7-es injektoros kiemelve offroadozni. IGaz kuplung meg hengerfej baj sosem volt még vele pedig megkapja a magáét, de a szokásos elektromos injektoros hibák, féltengelyek szilentek gátlók kardánkereszt kerékcsapágy......az igen.
elég xar volt már a motorja legutóbbi hajtásnál meg is szorúlt pedig nemvolt túlmelegedve, nekem 2 nagy elektromos ventillátor is van plusszba rajta.
Lényeg a lényeg, amikor rendeset offroadoztunk 40km-et tettünk meg egy nap az összekötő gyorsabb szakaszokkal együtt és 25liter benzin erre épen kevés volt
Válasz #3581. hozzászólásra
Azért ezekről az önzárós nyikhajokról annyit, hogy múltkor 12mázsa volt a régi navara platóján, ebbe ugye gyári sperr difi van, 320ezer km javítás nélkül meg mindenféle hozzányúlás nélkül, olajat cseréltem benne egyszer, lényeg hogy sokat futott és kapott az élettől meg főleg tőlem hehe.
12 mázsa aplatón sem kevés a gumik is lapultak rendesen, mégis kereszteződésben szűkín kellett kifordulni egy helyen aszfalton, és még ígyis rugdoskodott a belső szűk íven futó kerék, tehát olyan jó erős még benne a történet mint újkorában.
Másik sztorim, cimborám 82-es mtz-vel zelopp hajtott póttal megállt és utána már nem indított a gép. Persze 5köbméter tölgyfa volt rajta. Földúton egy kukoricatábla szélén. Arra jártam személyautós bikakábellel meg sem mukkant az önindítója így gondoltam meghúzom. Hátrafelé kellett mert előre pont kanyarodott az út derékszögben nemvolt hely. Először csak kapart és alig húzta, utána beleálltam a főd szélén bal kerékkel a barázdába a jobb meg magasabbon volt a fődúton.
Így meghúztam ráengedte és beindult a 82-es.
Cimbora mondta, hogy elfog kaparni húzkodás előtt. Aztán megnéztük és a barázdában is ugyanannyit kapart mint a síma földút tetején ahol nemtudott belefogni.
Ettől hová jobbat????
és nemkell kapcsolgatni meg semmitsem, igaz ha bennevan az eleje aszfalton olyan feszülése van hogy alig lehet vele kanyarodni, ami nem sperr-es azok könyebben fordulnak egy fokkal
Válasz #3574. hozzászólásra
Már megint kurva okos vagy biztos rengeteg nivád volt.Nekem volt 2 nem rossz gép de azért a nyugati technikákhoz ami eleve vételárba 4-5xösébe kerül ne hasonlítgasd már.Gyárilag a legnagyobb hibája hogy csak az osztóművét tudod lezárni ,ha utólag az első és hátsó difi is kap zárat akkor állat dolgokat lehet vele csinálni.Kicsi a motorja és kurva sokat fogyaszt.Mint minden Lada iszonyatosan rohad.Amúgy nem rossz gép olcsón fenntartható ha a tankolást nem számolod hozzá.
Válasz #3580. hozzászólásra
Én láttam hogy mire képes fönn a Havasokba!! Hát igencsak dicséretre méltó
Válasz #3580. hozzászólásra
A nívában egyetértünk. De azért nem futja mindenkinek G mercire. Márpedig más terepjárón nincs komoly difizárt csak önzárós nyikhajkodások amik mindig pont akkor nem működnek mikor szükség lenne rájuk.
Diffizár nélkül nem terepjáró a terepjáró,és mivel a níván nincs számomra semmi érő terepen,és mielött megszolnátok igen volt nívám nem is egy sőt,de mind xar
Válasz #3573. hozzászólásra
Ez így van szerintem is.
De én valahogy allergiás vagyok a nívákra annyit xoptam velük régen.
Válasz #3574. hozzászólásra
Autószerelőként évekig javítottam a főnököm és vadászcimboráinak a f.stalicskáit. Mniden kiadóssabb terepezés vége az lett hogy a samum után kötöttük az ép aktuálisan hetvenkedő nivát és hazahúztuk. Hol a hengerfejtömítés, hol a kuplung nem bírta, hol az első lengőkar szakadt ki.
Aki vadászokat 1x meggyőzetem hogy cseréljék a nívájukat samura azok azóta is szóbahozzák ha találkozuk, hogy miért nem hallgattak előbb rám. Jópáran átnyergeltek jymire samura errefelé. És mindenki dicséri őket kivétel nélkül. Olyan még nem volt, hogy valaki visszasírta volna a níváját. Most hogy belegondolok már nincs is níva a környéken. Talán 1db a szomszéd faluban ha jól rémlik.
Tudnám itt sorolni az érveket a níva ellen oldalakon át de már 3x-4x megtettem régebb. Ha érdekel keresd vissza. De ha neked a níva a király akkor egészségedre, nem sajnálom senkitől. Én semmibe nem nézem. Illetve egy jó dolog van benne ami minden orosz kocsiba jó. A fűtés de ennek a terepjáró és strapabíró képességhez nem sok köze van.
Kész, ennyi a véleményem a níváról. Ne vedd személyes sértésnek.
Válasz #3573. hozzászólásra
Pontosan így gondolom én is,de egy ilyen kis provokációra szinte mindig ugranak páran.
Válasz #3572. hozzászólásra
Az biztos, hogy szerelős a níva ha adva van neki rendesen minden offroad túra alatt vagy után kell rajta vakerálni valamit, najó majdnem...
Viszont neked jamo majdnem mindegyikkel bajod van, ne menjünk messzire terrano.
Van egy ismerősömnek újonnan vette annakidején a kettes terranot 2,8td motorral természetesen. vagy 2,7 mindegy...
Most is megvan neki 700ezer km van benne, offroadoznak vele rendszeresen, meg használják mindenre.
de nálatok ez is xar volt mindenféle téren...
Válasz #3574. hozzászólásra
Azért a vadászoknál azt is fontos, hogy az autó elférjen a fék között. Felétek valsz' ezért sok a szamuráj meg a niva. Mifelénk, a nagyalföldön, inkább a pickup a menő.
Volt is ladád, vagy csak egy haverodtól hallottad, aki hallotta az egyik rokonától?
Azon nem fogunk összeveszni, hogy közúton már elmarad modern társai mellett, de kérem, terepjáróról beszélgetunk- A legtöbb mai tp. csak a betondzsungelben menő, terepen fossa össze magát. Nemhiába gyártják 40 éve, és még egy jó párig fogják hidd el. + magyarország teruletenek 90%-a alkalmatlan off road-ozásra, a hortobágy engem meg nem hoz lázba, számomra az unalom netovábbja. Itt nálunk ahol tobb a domb, mint az egyenes rész nemnagyon szaladgálnak a vadászok mással csak Nivával, esetleg Samurai-al, pedig mindegyiknek telne a nyugatira.
http://www.youtube.com/watch?v=IFx5b5Tpjfc
Válasz #3571. hozzászólásra
Gondolom azok is fölszaladtak, mint a niva :-)
Az a jó ezekben a videókban, hogy a gumin és a sofőrön általában több múlik, mint magán az autón, így bármelyik autó ellen/mellett lehet találni videót.
Mert itt van pl. a "pick up mind fölött" kontra jólszituált SUV:
http://www.youtube.com/watch?v=uFLc-5A4cEw
A nívának párja nincs.... ha szeret ez ember a répa rossz végén orálisan tevékenykedni akkor az a tökéletes választás...
Tőlük kérdezd. Amelyik kocsinak hosszú a tengelytávja, az már verve van terepen. Csak most hirtelen nemtalálom azt a videót.
Válasz #3568. hozzászólásra
A fehér Discovery I. és a kék LandCruser 90 (ilyenem van ;) miért maradt ki a videóból?
ARGO – A kétéltű terepjáró erdészeknek, vadászoknak, gazdáknak
http://erdo-mezo.hu/2013/02/05/argo-a-keteltu-terepjaro-erdeszeknek-vadaszoknak-erdogepker-az-agromashexpo-n/
http://www.youtube.com/watch?v=ZZws_ckFGno
Hiába, Nivának párja nincs.
Válasz #3566. hozzászólásra
Zsííír!
csak a pickup!
Viszont ugyanazon a helyen egyszersem mentek a hummerekkel meg az isuzuval szóval trükkös a dolog, a videó legvégén meg amikor a pickup fentvan a jeep meg a part véginél kikapar ott nézd meg milyen gumi van a jeeppen....maximum AT-s az isuzun meg terepes van.
Ettől függetlenül én a régi navarával hasonló helyeken számtalanszor offroadoztam, volt, hogy patrol nem ment fel meg samurai és níva sem, a pickuppal meg megmásztam a partokat!!!
Itt az igazság!
Sziasztok! sajnos eladó lett ez a gyönyörű felni garnitúra! :( Már nincs mire felraknom ezért adom el. http://www.carstyling.hu/apro/gumi-felni/felnik-krom/mangels-daytona-6-139-7-8jj
http://youtu.be/v9OSZhSL-6I
http://youtu.be/v9OSZhSL-6I
Talán Ő... :))
Válasz #3559. hozzászólásra
A gép fasza,de szerintem a sofőr
még "nem nőtt fel a feladathoz"...
Válasz #3559. hozzászólásra
Ezt szerettem volna...
Válasz #3558. hozzászólásra
Így!
Bocsi hogy 3x...nemtom hogy kell videót belinkelni...
Akkor az enyém elvileg tud ilyet? :))
Akkor az enyém elvileg tud ilyet? :))
Akkor az enyém elvileg tud ilyet? :))
http://youtu.be/EOM8qkRWm84