Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD389.56 FtCHF429.55 FtGBP485.67 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Motort nem nagyon érdemes kókányolni benne. Felújítani csak gyári alkatrészekkel szabad... de hengerfej nélküli motort kibátlan állapotbam 20-30e ért kapni és az megint lezavar odafigyelés nélkül kemény terepen ötveneztret. Ha kicsit odafigyelnek rá akkor sokkal többet is.
Ráadásullátom látom a barátomon q szamu motorját feszt gányolja, mert nincs lóvéja rendesen feljavítani, tehát a megbízhatóság sem egészen igaz a lefutott szamunál, fogyasztása jó, bár volt azzal is gondja, meg fűtése nincs rajt, télen meg is fázott párszor.
Van a családban samu, használtam is. Simex mintás gumikkal tökön-babon elmegy.
Kényelmesebb mint a parancsnoki, nem kell szerelni, kevesebbet fogyaszt. Viszont hátránya az, hogy papírosan drága és viszonylag pici.
Előnye inkább abban van, hogy az UAZ már lassan 30-40 éves konstrukció és ruszki, a samu azért jóval fiatalabb nomeg japán. A ruszki a tartósságot anyagmennyiséggel próbálta elérni, a japán meg a technika tökéletességével. UAZ szerszámkészlet: kalapács, drót. Amit nem tudsz a kalapáccsal leverni azt fel kell drótozni aztán mehet tovább
Volt szerencsém új UAZ hunterrel menni, abban andoria dízel volt, egészen kellemes volt a 469-hez képest.
Idén képzeljétek hogy jártunk, f*sza gumik , 5 ültünk, súlyis volt, nyomvályú 1 .ik felén beszakadt a 10 cm -es jég, a másik felén nem, bő 1 percig próbálta apám ide óda, csak kifényesítette a jeget megsem mozdult, az volt a szerncse 4 le tudtuk tolni. Egyébbként nagyon szemét volt január igazi gumigyilkos körülmények, a trakikkal ki sem mentünk erdőre.
A trabi gyárilag elsőkerekes, nem kell bele első hajtás
Amúgy nem vészes az UAZ-hoz a cucc. A miénk úgy, hogy minden rendesen papírozva van, és beleszámolom a gép 150e Ft-os vételárát, meg a csörlőt is, van max kb 5-600e-ben. Teljesen fel van újítva a kasznit kivéve (az az idén esedékes), és minden jóval felszereltük. Így csak be kell ülni és menni.
Igaz meló van benne elég, meg pár alkatrészünk volt is idehaza hozzá. Arról nem is beszélve, hogy nem az országban vettük meg a cuccokat amik kellettek, hanem kint Ukrajnában. Az itthoni árakhoz képest harmada-fele és szó szerint minden van az utolsó csavarig. Ráadásul "prémium" minőségű, eredeti zsírpapírba csomagolt ruszki cuccok, nem utángyártott szarok.
Ebban igazad van. De felénk már az igazi favágók is átnyergeltek l200micsukra, 110-es defenderekre. Az uaz kicsivel jobb terepjáróképessége nem kompenzálja a nyugati vasak megbízhatóságát. És aki nem szeret heti rendszerességgel bütykölni az előbb utóbb letesz az uazról.
Véletlenül van hasonló helyzetről képem, "elakadtam" fax voltam. Törtem a fejem hogy kinek szóljak hogy jöjjön kitolni... és mérgelődtem hogy ezen simán át kellene mennie, nem lehetne akadály. Át is ment miután bekapcsoltam az összkereket. Szétszórt vagyok kicsit. Lerohadt az visszajelző gombáról a drót és furcsa megszokni hogy nem jelez vissza. Azóta van hogy összkerékben megyek aszfalton terepen meg hátsókerékkel.
Kinak a pap kinek a papné... felén nem az a tapasztalat hogy az uaz a teherhordáson kívül bármiben is felveszi a versenyt egy samuraiva. Pedig itt a Börzsönyben is vannak "utak". Mostanra a legelvakultabb uaz fan vadőrök, erdészek, vadászok is lecserélgették az uazokat és a nívákat samuraira. És eddig mindegyiktől csak azt hallottam hogy bánják miért nem hallgattak rám előbb, miért nem tették ezt meg már 10 évvel ezelőtt, uazt többé a portára be nem engednek.
Ez a mi szörnyetegünk
Ami a képeken nem látszik, volga M24 100LE motor, gazella 5 gangos szinkronos váltó, BTR difizár mindkét hídban, 3 oldalra billenő plató, 6t csörlő, külső körmös kapcsoló az első hídhajtás kikapcsolásához. Szó szerint mindenhol elmegy, csak jó gumik kellenek rá. Mi az eredeti ruszki medvetalpas gumikat használjuk, ez mindent kibír, csak viszonylag gyorsan kopik aszfalton. Nyáron, mikor nincs nehéz terep, a gyári fenyőmintás gumik vannak rajta.
A hézagolás tényleg így van. Nagyon nagy xopás rendesen megcsinálni. De ha korrektül meg van csinálva akkor is szakad előbb -utóbb komolyabb igénybevétel esetén.
Egyébként gondoltam rád, vadász ismerősömnek szamuja van vittem neki trabirugót, és mesélte, hogy ült bódésban, amin jó bütykös gumik voltak, és olyan helyen mentek ahol, Ő a saját bevallása szerint megsem merné a szamuval próbálni, gyerkori barátom és ha Ő mondja akor abban van is valami.
Bocs akkor én is beleszólok, Uazba a diffi akkor szakad, ha nincs kihézagolva rendesen, merga motors mióta és 1 diffink sem szakadt, van olyan ismerős aki évi 4-5 elvisz tőlünk és szidja, de Ő lese veszi a hídházat, a helyén cseréli, nekünk 1 hidat majd 1 nap behézagolni, és van, hogy 10 * szedjük szét mire jó a foghézag.
A kuplunk nem brja a nyomatékot, azt évente kell cserélni, max másfél évet bir. Egyébbként vadászok Gmerga váltóra és osztóműre akkor át lenne az is rakva, és megszűnne a kuplungozás évente.
uazt nivával összeakasztani... uaz szerintem közel egy tonnával nehezebb. Ennyi erővel akkor akaszd össze egy 5to targoncával azt húzza el. A targonca fog nyerni még se az a jobb terepjáró.
Ha belszólhatok a nagyok dolgába: Uazba beleteszel 100le dízel motort... aminek kétszer akkora a nyomatéka mint az uaz motornak és nem győzöd a difiket cserélgetni alatta mert szakad szét szőröstül-bőröstül ha kicsit megvan kínálva. Arról meg álmodozni hogy difizár elől hátul meg jó gumi annyi pénzért hogy az egész kocsi nem ér annyit... ennyi erővel akkor a trabi is kiváló terepjáró csak kell bele elsőhajtás stb...
Mi is használtuk, de most reduktoros hid van alatta, ebbe nincs önzáró, de magasabb jóval és nem terélyos a diffiház, kemény helyeken teszteltük télen, és jó gumikkal nagyon jó a terepjáró képesssége.
Niva gyenge pontja, hogy nem lehet huzatni, mert könnyen szakad, többször is mentettünk ölyat, ami alatt beszakadt a nyomvályúban a jég, és a fagyott bakháton fölült, azt hiába birtuk volna kirángatni, nem lehetett, mert sérült volna, mindig alá kellett méterfázni.
Nem éri utol, de normális terepgumikkal határjárásra teljesen megfelelő. Nem fogyaszt sokat, és nagyjából mindenhol elmegy, igaz egy csörlő nem árt rá.
Nekünk is van egy, benzin/gázos olcsó minden hozzá, bírja is a gyűrődést. Ha rákerül egy új horpadás nem kaparom a falat csak kalapáccsal odavágok neki belülről oszt jónapot
Egy hátránya van, hogy nem lehet bele pakolni
UAZ-ba BTR bolygómű való, ez önzáró, nekünk is ez van a platósban mindkét hídban, elmegy mindenhol. Ahol pedig esetleg fennakad onnan le lehet csörlőzni
Mitsuban van lánc, enyémben már cseréltem is. Közbe nem is az volt a baja. Nissant nem tudom hogy van e? Lehet az látni kivülről is nagyjából. filóztunk is rajta kuplungozáskor hogy milyen lehet... dee már nem melékszem rá hogy mire jutottunk.
A lada niva soha nem éri utol az uaz strapabiróságát igaz hogy az uaz soha nem megy annyit mint a niva de nem is aszfaltra vannak kitalálva csak kell egy diesel motor kb100 lóerő közt meg difizárat beépiteni a tengelyekbe és akkor verhetetlen lesz.Itt az uaz vs niva az uaz alig pörög.
http://www.youtube.com/watch?v=6o0_X4NRRAE
SZJ!
Ma délután végre nekiálltam a nissannak szétszedni.
Nem nagy kunszt, egymagam szétkaptam de a difit levenni segített a barátom, mert egymagam nembírtam volna fékézzel amikor a másikkal meg csavaroztam még...
Szóval ez a futómű csak bonyolultnak tűnik míg le nem veszi az ember a kartervédő lemezt. A gömbfejekkel megküdöttünk, pedig voltak gömbfej szétnyomók is, de úgy összevoltak gyógyulva, hogy tört szakadt nyúlt, agy az erősebbek nem fértek oda... így a külsőket úgyis cserélni kellessz, levágtam flexel, aztán kint a nagy összekötőből már kilehet nyomatni jól.
A kartert végül nem vettem le mert jönni kellett haza a csepplyányt fürdetni, de a kis karterben találam csapágydarabokat, kis lapos anyagot meg szilánkokat.
Bízom benne, hogy a főtengely nem sérült de félek, hog nem úszom meg és szétkell szedni...
Aztán megnézem és van holtjátéka a kuplung kinyomónak, ezt rosszul tudtad, legalábbis ezen van holtjáték!
Nem értem hogy a viharba megy az mindig tönkre, ez a mienk már annyir kapott mégis zsír a futómű, a külső kormány összekötők gömbfejei lógnak de az csak egy kis apróság ugye.
Ermike autói is majdnem csak terepeznek, és itt ne földútakra gondolj mert mi ha megyünk akkor a partos meredek erdőkbe megyünk sokat, mégis minden rendben.
Kuplungot cserélt Ő is egyikben, mienkben a kinyomócsapágy ment ki, enyémnél 260ezer km óra szerint, Ermikénél meg 300felett ha jól rémlik.
Mindegy, nem is értem, itt felénk az új Hilux-okat kell szerelgetni, megjegyzem azokból is kettőt Emike hajt a munkahelyén.
Mindegy, most rendberakom, a gömbfejecskék már megvannak azok cserélődnek, hátul a laprugók első szilentjeit láttam gyengének amikor íveltem őket, a kis kardán keresztje kottyan, azt is levettem aztán cserélem majd, olajakat a hajtásláncban végig aztán rendben is van párévig.
Mitsubishinél van az osztóműben egy lánchajtás. Szerinted nissanban van ilyen????
nincs bontott rajzom róla
http://www.youtube.com/watch?v=o4jX3DWc8Oc Na srácok azt hiszem a 469-esnek ez tökéletes referenciafilm!! Az idei szezonak is tökéletesen megfelel... Van gázlómélysége böven!! Terepjárósoknak igencsak ajállom!!!! Azért ez az autó ténylegnemsemmi!!!!
Sajnos ez nálunkis igy van!! Söt néhol még az MTZ-nek is becsületére válna!!De mivel optimista ember vagyok ezért bizok a jó idöben ezért elöbb utóbb azért csak megjön a jóidö és csak kikell merészkednünk a pusztába,,
Válasz #1417. hozzászólásra
Na az az igazán tuti terepjáró!!! Minél többet gondolkodom annál inkább igy gondolom... Egy ilyet szeretnék magamnak is.. Ahogy a dolgok mostanság állnak jobbra nem igen fogja futni.. Ja és az igénytelenség és strapabiróság páratlan.. G merciröl meg nem is álmodunk!!!
ezekről sok jót nem hallani
csak meg kell nézni a totalcaros népítéletet.
Olyan kérdésem lenne hogy esetleg tud valaki sr5 hiluxhoz motorvédő lemezt az aljára?
Ami gyárilag van rajta az egy vicc. Már össze vissza van rajt görbülve. Házilag is próbáltunk csinálni de nem jött össze,túl sok a hajlat rajta.
Kollégám nissan navarrája ma megint hozta magát.... srác nekiállt átpakolni az alufelniket... megemeli nézi kicsit lóg az alsó gömbfej... nézem én is.... nem a gömbfej van szétkopva hanem a préselt gömbfej kiszopósodott a lengőkarban ami szét is repedt több helyen... már csak a szentlélek tartotta... kb még 2mm reped tovább és elszabadul a jobb első kerékfelfüggesztés... utángyártott lengőkar nincs, gyári 130e ft. Nagy mákja volt kapott egyet bontóban 25e-ért. bontós srácnak megmutatta hogy hogy néz ki amit kiszereltünk az is csak a fejét vakarta hogy ez marha nagy xar.
Ja és mindezt úgy ment szét hogy az autó még terepet nem látott csajozós kocsinak van használva.
Árvíznél a rabok rakták meg a munkahelyi bodegás diesel uazt homokzsákkal mennyezetig... nem tom hány mázsa volt benne de gázadásra emelte az elejét. Kanyarodni nem lehetett vele aszfaton se csak arra ment amerre a segge vitte. Amikor a főnököm meglátta nem nevetett... és utána én se.
Ez rengeteg
Ennyi súly alatt már erőteljesen elhervad az alváz.
Nekünk platósunk van, az vígan szalad a 30q méterfával.
A rekord eddig 35q volt, de akkor már lefogazta a tányérkereket a hídban.
A kényelmes súly úgy max 20-25q, ennyivel használjuk rendszeresen. Így minden terepen elmegy, és nem kell nagyon megszakadnia. A megengedett raksúlyát nézve ez is kb 3x túlsúly.
Amúgy szerintem az egyik legjobb terep képességekkel megáldott jószág. Egyszerű mint a faék. Igaz a hasát azt szereti
Bence!
Platóra nekünk a régebbi Navarára 1100kg-ot lehet rakni, utána meg akaszthatsz akarmennyit is
Azt a 3 tonna papírt elviszi de azért fog fogyasztani, meg már túlsúlyban lennél rendesen :-)
Én amikor Grandvitarát húztam plusz azthiszem 900kg volta tréler, akkor éreztem,hogy levan fogva a motor, de 100-akkal vitte szépen, gyorsabban nem is akartam menni. Akkor 10 litert fogyasztott az autó, leértük kiszámoltuk, üzemanyagban volt a fuvar havernek.
Múltkor egy nagy tréleren egy JCB-markolót húzott egy új navara a főúto, lestem mint hal a szatyorban, túltettek rajta, most godolkodok mivel kéne űberelnem
Szia Bence. Navara is elmegy 7-el 2 személyel országuton max 100-al de az átlag az valahol 8(nyár)-10(tél) l körül van. Én azt szeretem benne, hogy nagyon nyomatékos ezért nem kell pörgetni és a hatodik elég hosszú így pályán is elketyeg 2500-2600 fordulaton. Persze ha muszály megy kilónyolcvanat is de akkor szárad a tank rendesen.
10 alatt nem nagyon lehet kijönni egyikkel sem, esetleg talán az új VW Amarok-al.
Ha meg raksz rá 1-1,5 tonnát akkor 12-15 l/100.........
Vegyél valami busz jellegűt inkább.......
NE hiluxot az nem neked való, igazából senkinek sem! Inkább Navara! kb 1 t bír mind a kettő de ilyenkor már ül rendesen mind a kettő! ismerem a két kocsit neked nem a hilux kell, az fapados! 11,9 a norma 9-10 körül megy a kocsi de akkor már van benne kicsi terep is! 100 km/h nem megyünk gyorsabban vele! 130 nál már zuhan a mutató, de a navarán ez nem látványos!
5003 hozzászólás
Válasz #1451. hozzászólásra
Motort nem nagyon érdemes kókányolni benne. Felújítani csak gyári alkatrészekkel szabad... de hengerfej nélküli motort kibátlan állapotbam 20-30e ért kapni és az megint lezavar odafigyelés nélkül kemény terepen ötveneztret. Ha kicsit odafigyelnek rá akkor sokkal többet is.
Válasz #1450. hozzászólásra
Ne is mond!... Melóhejen gyárilag andoria diesellel szerelt bodegás uaz volt évekig... rémálmaimba még visszatérnek azok idők....
Válasz #1448. hozzászólásra
Jogos a két pont! De lényegen nem változtat.
Válasz #1450. hozzászólásra
Ráadásullátom látom a barátomon q szamu motorját feszt gányolja, mert nincs lóvéja rendesen feljavítani, tehát a megbízhatóság sem egészen igaz a lefutott szamunál, fogyasztása jó, bár volt azzal is gondja, meg fűtése nincs rajt, télen meg is fázott párszor.
Válasz #1440. hozzászólásra
Van a családban samu, használtam is. Simex mintás gumikkal tökön-babon elmegy.
Kényelmesebb mint a parancsnoki, nem kell szerelni, kevesebbet fogyaszt. Viszont hátránya az, hogy papírosan drága és viszonylag pici.
Előnye inkább abban van, hogy az UAZ már lassan 30-40 éves konstrukció és ruszki, a samu azért jóval fiatalabb nomeg japán. A ruszki a tartósságot anyagmennyiséggel próbálta elérni, a japán meg a technika tökéletességével. UAZ szerszámkészlet: kalapács, drót. Amit nem tudsz a kalapáccsal leverni azt fel kell drótozni aztán mehet tovább
Volt szerencsém új UAZ hunterrel menni, abban andoria dízel volt, egészen kellemes volt a 469-hez képest.
Válasz #1447. hozzászólásra
Itt mi még portálhiddal jók lettünk volna,
Idén képzeljétek hogy jártunk, f*sza gumik , 5 ültünk, súlyis volt, nyomvályú 1 .ik felén beszakadt a 10 cm -es jég, a másik felén nem, bő 1 percig próbálta apám ide óda, csak kifényesítette a jeget megsem mozdult, az volt a szerncse 4 le tudtuk tolni. Egyébbként nagyon szemét volt január igazi gumigyilkos körülmények, a trakikkal ki sem mentünk erdőre.
Válasz #1433. hozzászólásra
A trabi gyárilag elsőkerekes, nem kell bele első hajtás
Amúgy nem vészes az UAZ-hoz a cucc. A miénk úgy, hogy minden rendesen papírozva van, és beleszámolom a gép 150e Ft-os vételárát, meg a csörlőt is, van max kb 5-600e-ben. Teljesen fel van újítva a kasznit kivéve (az az idén esedékes), és minden jóval felszereltük. Így csak be kell ülni és menni.
Igaz meló van benne elég, meg pár alkatrészünk volt is idehaza hozzá. Arról nem is beszélve, hogy nem az országban vettük meg a cuccokat amik kellettek, hanem kint Ukrajnában. Az itthoni árakhoz képest harmada-fele és szó szerint minden van az utolsó csavarig. Ráadásul "prémium" minőségű, eredeti zsírpapírba csomagolt ruszki cuccok, nem utángyártott szarok.
Válasz #1444. hozzászólásra
Itt az elsőhíd akadt fel,ha nem csúszik a barázdába,elmegy.
Válasz #1443. hozzászólásra
Ja és ezen difizár nuku. Gumik tükörsimák.
Válasz #1442. hozzászólásra
Ebban igazad van. De felénk már az igazi favágók is átnyergeltek l200micsukra, 110-es defenderekre. Az uaz kicsivel jobb terepjáróképessége nem kompenzálja a nyugati vasak megbízhatóságát. És aki nem szeret heti rendszerességgel bütykölni az előbb utóbb letesz az uazról.
Válasz #1443. hozzászólásra
Én azt mondom,egy terepjáró akkor akad el,ha felakad,és kipörög a kerék.Amúgy mennie kell.Legalábbis a land roverem megy.
Véletlenül van hasonló helyzetről képem, "elakadtam" fax voltam. Törtem a fejem hogy kinek szóljak hogy jöjjön kitolni... és mérgelődtem hogy ezen simán át kellene mennie, nem lehetne akadály. Át is ment miután bekapcsoltam az összkereket. Szétszórt vagyok kicsit. Lerohadt az visszajelző gombáról a drót és furcsa megszokni hogy nem jelez vissza. Azóta van hogy összkerékben megyek aszfalton terepen meg hátsókerékkel.
Válasz #1440. hozzászólásra
Egyébbként 1 alternatívát mondj a platósra, vagy a bódésra, ami tényleg alternatíva, szerintem nincs is új autó ebben a kategóriában.
Válasz #1440. hozzászólásra
Ismerem az a vadászt is akijé a bóbés, na neki volt uaza atzán son nivája aztán szamuja is rövid ideig(kicsi volt neki), és most bodegása van.
Ez a diffi szakadás felétek valami más lehet, nekünk 30 év alatt 1 db diffi sem szakadt, és most nem viccelek, terhelve meg van azért rendesen a gép.
Válasz #1436. hozzászólásra
Kinak a pap kinek a papné... felén nem az a tapasztalat hogy az uaz a teherhordáson kívül bármiben is felveszi a versenyt egy samuraiva. Pedig itt a Börzsönyben is vannak "utak". Mostanra a legelvakultabb uaz fan vadőrök, erdészek, vadászok is lecserélgették az uazokat és a nívákat samuraira. És eddig mindegyiktől csak azt hallottam hogy bánják miért nem hallgattak rám előbb, miért nem tették ezt meg már 10 évvel ezelőtt, uazt többé a portára be nem engednek.
Válasz #1438. hozzászólásra
Ez a mi szörnyetegünk
Ami a képeken nem látszik, volga M24 100LE motor, gazella 5 gangos szinkronos váltó, BTR difizár mindkét hídban, 3 oldalra billenő plató, 6t csörlő, külső körmös kapcsoló az első hídhajtás kikapcsolásához. Szó szerint mindenhol elmegy, csak jó gumik kellenek rá. Mi az eredeti ruszki medvetalpas gumikat használjuk, ez mindent kibír, csak viszonylag gyorsan kopik aszfalton. Nyáron, mikor nincs nehéz terep, a gyári fenyőmintás gumik vannak rajta.
Válasz #1435. hozzászólásra
A hézagolás tényleg így van. Nagyon nagy xopás rendesen megcsinálni. De ha korrektül meg van csinálva akkor is szakad előbb -utóbb komolyabb igénybevétel esetén.
Válasz #1433. hozzászólásra
Egyébként gondoltam rád, vadász ismerősömnek szamuja van vittem neki trabirugót, és mesélte, hogy ült bódésban, amin jó bütykös gumik voltak, és olyan helyen mentek ahol, Ő a saját bevallása szerint megsem merné a szamuval próbálni, gyerkori barátom és ha Ő mondja akor abban van is valami.
Egyébbként a BTR diffi nem drága és tényleg jó.
Válasz #1433. hozzászólásra
Bocs akkor én is beleszólok, Uazba a diffi akkor szakad, ha nincs kihézagolva rendesen, merga motors mióta és 1 diffink sem szakadt, van olyan ismerős aki évi 4-5 elvisz tőlünk és szidja, de Ő lese veszi a hídházat, a helyén cseréli, nekünk 1 hidat majd 1 nap behézagolni, és van, hogy 10 * szedjük szét mire jó a foghézag.
A kuplunk nem brja a nyomatékot, azt évente kell cserélni, max másfél évet bir. Egyébbként vadászok Gmerga váltóra és osztóműre akkor át lenne az is rakva, és megszűnne a kuplungozás évente.
Válasz #1429. hozzászólásra
uazt nivával összeakasztani... uaz szerintem közel egy tonnával nehezebb. Ennyi erővel akkor akaszd össze egy 5to targoncával azt húzza el. A targonca fog nyerni még se az a jobb terepjáró.
Válasz #1428. hozzászólásra
Ha belszólhatok a nagyok dolgába: Uazba beleteszel 100le dízel motort... aminek kétszer akkora a nyomatéka mint az uaz motornak és nem győzöd a difiket cserélgetni alatta mert szakad szét szőröstül-bőröstül ha kicsit megvan kínálva. Arról meg álmodozni hogy difizár elől hátul meg jó gumi annyi pénzért hogy az egész kocsi nem ér annyit... ennyi erővel akkor a trabi is kiváló terepjáró csak kell bele elsőhajtás stb...
Válasz #1431. hozzászólásra
Mi is használtuk, de most reduktoros hid van alatta, ebbe nincs önzáró, de magasabb jóval és nem terélyos a diffiház, kemény helyeken teszteltük télen, és jó gumikkal nagyon jó a terepjáró képesssége.
Niva gyenge pontja, hogy nem lehet huzatni, mert könnyen szakad, többször is mentettünk ölyat, ami alatt beszakadt a nyomvályúban a jég, és a fagyott bakháton fölült, azt hiába birtuk volna kirángatni, nem lehetett, mert sérült volna, mindig alá kellett méterfázni.
Válasz #1428. hozzászólásra
Nem éri utol, de normális terepgumikkal határjárásra teljesen megfelelő. Nem fogyaszt sokat, és nagyjából mindenhol elmegy, igaz egy csörlő nem árt rá.
Nekünk is van egy, benzin/gázos olcsó minden hozzá, bírja is a gyűrődést. Ha rákerül egy új horpadás nem kaparom a falat csak kalapáccsal odavágok neki belülről oszt jónapot
Egy hátránya van, hogy nem lehet bele pakolni
UAZ-ba BTR bolygómű való, ez önzáró, nekünk is ez van a platósban mindkét hídban, elmegy mindenhol. Ahol pedig esetleg fennakad onnan le lehet csörlőzni
Válasz #1427. hozzászólásra
Mitsuban van lánc, enyémben már cseréltem is. Közbe nem is az volt a baja. Nissant nem tudom hogy van e? Lehet az látni kivülről is nagyjából. filóztunk is rajta kuplungozáskor hogy milyen lehet... dee már nem melékszem rá hogy mire jutottunk.
Válasz #1428. hozzászólásra
uaz vs niva
A lada niva soha nem éri utol az uaz strapabiróságát igaz hogy az uaz soha nem megy annyit mint a niva de nem is aszfaltra vannak kitalálva csak kell egy diesel motor kb100 lóerő közt meg difizárat beépiteni a tengelyekbe és akkor verhetetlen lesz.Itt az uaz vs niva az uaz alig pörög.
http://www.youtube.com/watch?v=6o0_X4NRRAE
SZJ!
Ma délután végre nekiálltam a nissannak szétszedni.
Nem nagy kunszt, egymagam szétkaptam de a difit levenni segített a barátom, mert egymagam nembírtam volna fékézzel amikor a másikkal meg csavaroztam még...
Szóval ez a futómű csak bonyolultnak tűnik míg le nem veszi az ember a kartervédő lemezt. A gömbfejekkel megküdöttünk, pedig voltak gömbfej szétnyomók is, de úgy összevoltak gyógyulva, hogy tört szakadt nyúlt, agy az erősebbek nem fértek oda... így a külsőket úgyis cserélni kellessz, levágtam flexel, aztán kint a nagy összekötőből már kilehet nyomatni jól.
A kartert végül nem vettem le mert jönni kellett haza a csepplyányt fürdetni, de a kis karterben találam csapágydarabokat, kis lapos anyagot meg szilánkokat.
Bízom benne, hogy a főtengely nem sérült de félek, hog nem úszom meg és szétkell szedni...
Aztán megnézem és van holtjátéka a kuplung kinyomónak, ezt rosszul tudtad, legalábbis ezen van holtjáték!
Nem értem hogy a viharba megy az mindig tönkre, ez a mienk már annyir kapott mégis zsír a futómű, a külső kormány összekötők gömbfejei lógnak de az csak egy kis apróság ugye.
Ermike autói is majdnem csak terepeznek, és itt ne földútakra gondolj mert mi ha megyünk akkor a partos meredek erdőkbe megyünk sokat, mégis minden rendben.
Kuplungot cserélt Ő is egyikben, mienkben a kinyomócsapágy ment ki, enyémnél 260ezer km óra szerint, Ermikénél meg 300felett ha jól rémlik.
Mindegy, nem is értem, itt felénk az új Hilux-okat kell szerelgetni, megjegyzem azokból is kettőt Emike hajt a munkahelyén.
Mindegy, most rendberakom, a gömbfejecskék már megvannak azok cserélődnek, hátul a laprugók első szilentjeit láttam gyengének amikor íveltem őket, a kis kardán keresztje kottyan, azt is levettem aztán cserélem majd, olajakat a hajtásláncban végig aztán rendben is van párévig.
Mitsubishinél van az osztóműben egy lánchajtás. Szerinted nissanban van ilyen????
nincs bontott rajzom róla
http://www.youtube.com/watch?v=RjVs-gq1xjU&feature=related Kicsitse kell csodálkozni hogy strapabiró terepjárokat épitenek amikor ezekre a célokra is megkell hogy feleljenek...
http://www.youtube.com/watch?v=o4jX3DWc8Oc Na srácok azt hiszem a 469-esnek ez tökéletes referenciafilm!! Az idei szezonak is tökéletesen megfelel... Van gázlómélysége böven!! Terepjárósoknak igencsak ajállom!!!! Azért ez az autó ténylegnemsemmi!!!!
Válasz #1423. hozzászólásra
Sajnos ez nálunkis igy van!! Söt néhol még az MTZ-nek is becsületére válna!!De mivel optimista ember vagyok ezért bizok a jó idöben ezért elöbb utóbb azért csak megjön a jóidö és csak kikell merészkednünk a pusztába,,
Válasz #1422. hozzászólásra
nálunk a határba el lehet felejteni mindenféle terepjárót, már határszemlére is mtzvel járok.
A mély nyomokban akármilyen terepjáró fölhasalna.
Válasz #1417. hozzászólásra
Na az az igazán tuti terepjáró!!! Minél többet gondolkodom annál inkább igy gondolom... Egy ilyet szeretnék magamnak is.. Ahogy a dolgok mostanság állnak jobbra nem igen fogja futni.. Ja és az igénytelenség és strapabiróság páratlan.. G merciröl meg nem is álmodunk!!!
Válasz #1420. hozzászólásra
ezekről sok jót nem hallani
csak meg kell nézni a totalcaros népítéletet.
Olyan kérdésem lenne hogy esetleg tud valaki sr5 hiluxhoz motorvédő lemezt az aljára?
Ami gyárilag van rajta az egy vicc. Már össze vissza van rajt görbülve. Házilag is próbáltunk csinálni de nem jött össze,túl sok a hajlat rajta.
Kollégám nissan navarrája ma megint hozta magát.... srác nekiállt átpakolni az alufelniket... megemeli nézi kicsit lóg az alsó gömbfej... nézem én is.... nem a gömbfej van szétkopva hanem a préselt gömbfej kiszopósodott a lengőkarban ami szét is repedt több helyen... már csak a szentlélek tartotta... kb még 2mm reped tovább és elszabadul a jobb első kerékfelfüggesztés... utángyártott lengőkar nincs, gyári 130e ft. Nagy mákja volt kapott egyet bontóban 25e-ért. bontós srácnak megmutatta hogy hogy néz ki amit kiszereltünk az is csak a fejét vakarta hogy ez marha nagy xar.
Ja és mindezt úgy ment szét hogy az autó még terepet nem látott csajozós kocsinak van használva.
Válasz #1412. hozzászólásra
Árvíznél a rabok rakták meg a munkahelyi bodegás diesel uazt homokzsákkal mennyezetig... nem tom hány mázsa volt benne de gázadásra emelte az elejét. Kanyarodni nem lehetett vele aszfaton se csak arra ment amerre a segge vitte. Amikor a főnököm meglátta nem nevetett... és utána én se.
Válasz #1416. hozzászólásra
Én nem láttam nekem is hihetetlennek tűnik, de akitől hallottam az nem kamuzós ember.
Válasz #1416. hozzászólásra
Nekünk merga motoros paracsnoki van az már nem eszik olyan sokat, 25 q körül volt eddig a legtöbb amivel megraktuk.
Válasz #1412. hozzászólásra
Ez rengeteg
Ennyi súly alatt már erőteljesen elhervad az alváz.
Nekünk platósunk van, az vígan szalad a 30q méterfával.
A rekord eddig 35q volt, de akkor már lefogazta a tányérkereket a hídban.
A kényelmes súly úgy max 20-25q, ennyivel használjuk rendszeresen. Így minden terepen elmegy, és nem kell nagyon megszakadnia. A megengedett raksúlyát nézve ez is kb 3x túlsúly.
Amúgy szerintem az egyik legjobb terep képességekkel megáldott jószág. Egyszerű mint a faék. Igaz a hasát azt szereti
Válasz #1414. hozzászólásra
A nélkül, a mázálás után platos IFÁra rakták át, azis megérezte rendesen.
Válasz #1412. hozzászólásra
Gaz-al vagy anélkül volt annyi a vas sulya?
Válasz #1412. hozzászólásra
Azt már jegyzik!!!
Van egy Uaz-Gaz fan ismerős tőle hallottam az Uaz rekordot, bodegás 60 q lántalpalkatrészt vitt be a méhbe 1 körre.
Bence!
Platóra nekünk a régebbi Navarára 1100kg-ot lehet rakni, utána meg akaszthatsz akarmennyit is
Azt a 3 tonna papírt elviszi de azért fog fogyasztani, meg már túlsúlyban lennél rendesen :-)
Én amikor Grandvitarát húztam plusz azthiszem 900kg volta tréler, akkor éreztem,hogy levan fogva a motor, de 100-akkal vitte szépen, gyorsabban nem is akartam menni. Akkor 10 litert fogyasztott az autó, leértük kiszámoltuk, üzemanyagban volt a fuvar havernek.
Múltkor egy nagy tréleren egy JCB-markolót húzott egy új navara a főúto, lestem mint hal a szatyorban, túltettek rajta, most godolkodok mivel kéne űberelnem
Válasz #1399. hozzászólásra
Hello Bence!
vw t-4+futó sztem a legjobb megoldás. Sztem ti terepre nemigen mentek.
Válasz #1400. hozzászólásra
Szia Bence. Navara is elmegy 7-el 2 személyel országuton max 100-al de az átlag az valahol 8(nyár)-10(tél) l körül van. Én azt szeretem benne, hogy nagyon nyomatékos ezért nem kell pörgetni és a hatodik elég hosszú így pályán is elketyeg 2500-2600 fordulaton. Persze ha muszály megy kilónyolcvanat is de akkor szárad a tank rendesen.
Válasz #1407. hozzászólásra
Egyetértek! VW amarokot még nem láttam de jó lehet!
VW caddy van az nagyon szuper megy is és jó is és nagyon sok fér bele!
10 alatt nem nagyon lehet kijönni egyikkel sem, esetleg talán az új VW Amarok-al.
Ha meg raksz rá 1-1,5 tonnát akkor 12-15 l/100.........
Vegyél valami busz jellegűt inkább.......
Válasz #1393. hozzászólásra
szevusz BNC!
NE hiluxot az nem neked való, igazából senkinek sem! Inkább Navara! kb 1 t bír mind a kettő de ilyenkor már ül rendesen mind a kettő! ismerem a két kocsit neked nem a hilux kell, az fapados! 11,9 a norma 9-10 körül megy a kocsi de akkor már van benne kicsi terep is! 100 km/h nem megyünk gyorsabban vele! 130 nál már zuhan a mutató, de a navarán ez nem látványos!
Hogy vagytok egyébként!?
Válasz #1404. hozzászólásra
bocsánat=megbizonyosodhat , így akartam