Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Valamelyik nap mesélte a lódoki ismerősöm hogy a terranójába 10ezrenként szétment valami csapágy. Mikor már 4x cserélték gariba a csapágyat akkor megreklamálta hogy talán inkább az egész váltót kellene. De hallani se akartak róla. Valahová Németországba írt levelet és ott reklamált az eu-s vezérképviseletnél. Akkor nagy nehezen kapott új váltót. Aztán eladta a kocsit mert már menni se mert vele, csak állt a garázsban.
nem ott szerepelt le hanem nálunk ,van vagy húsz a környéken aztán mind galyra van vágva ,váltó ,hidak ,meg minden elektronikus buziság,Navarrát csak azok vesznek akik nem akarnak lemaradni a trendről
Hát ez tényleg csak érdekesség... ford tranzitba beülni se merek a melóhelyen. Elvétve kell mennem vele de amikor kell szinte állandóan megxopat. Az önindítóját meg a töltését 10e kmenként javítják szakszervízben, egy ilyen javítás alkalmával fogaskoszorút is cseréltek olyan jól sikerült hogy kb 300km után szétrobbant az egész váltója. Fogaskerekek és csapágyak voltak alatta az úttesten. Lépesben gurult a pesti forgalomba, nem is az hogy küldve volt. Szóval ilyet a hátam közepére se. Tényleg az az eső helyezett akkor milyen lehet a többi?!
Erre felénk az értelmesebb favágóbrigádok mind lecserélgették a dobozos uazaikat ilyenre. Tesóméknak az erdészetnél isl ehúzott vagy 8évet egy ilyenen... pedig ott aztán van igénybevétel. Nem a a terhelés miatt hanem a sügér sofőrök miatt. Pl tesóm beleült 1x az L300ba hogy elugrik valahová a faluba. Beindítja az olajnyomás lámpa világít... túráztatja akkor is világít. Leállítja, visszamegy, szól a kocsi "gazdájának" hogy nem ok a szerkezet... erre azt mondják neki hogy ne foglalkozzon azzal a lámpával már egy hónapja világit... Tovább nem részletezném... de szerintem megbízható, viszonylag kényelmes kocsik. És a terepet is bírják úgy-ahogy.
Nem bizony. Ha szerencséd van és látod még a csavarok eredeti helyét akkor talán vissza tudod állítani. DE ha már eltűnt az eredeti állapot akkor xopás van. Nem tom hogy állíthatják gyárilag, gondolom van hozzá valami erőmérőjük és úgy lövik be egyformára a két oldalt.
Hát én sem nyúlnék hozzá ha kicsit nyúlsz bele azt még lehet korrigálni de ha nagyon megcsavarod tuti gumi gyilkos! azt nem olyan egyszerű visszaállítani!
Ez a xopás ezekbe független felfüggesztéses torziósrugókba... volt főnököm is feszt eltekergette a pajeroján utána meg lenyalta a gumit neki 1000km alatt. Akkor meg állítsuk be neki úgy hogy jó legyen... nem lehet a végtelenségig tekergetni a torziós rugókat, az egész futómű geometria elmegy tőle.
Ma este rendelt Ermike nekem a navarrára 4új papucsot.
Goodyear Wrangler párti vagyok, eddig ebből volt AT/R-es, most a duratrac-ot szerettem volna, ha nincs akkor az igazi MT/R-témát. Dehát nem kapni egyiket sem kis hazánkban, jelenleg nincsen goodyear gumi sehol...
Így tehát BF Goodrich Mudterrain KM2-es lesz rajta.
Elég jóképű, aszfalton meglepően csendes a többi offroadhoz képest, vízes úton azért csúszik, dehát ilyenek az offroad gumik.
Mihelyst lesz időm kiveszem a laprúgókat és megívelem őket, hogy megint peckesen álljon, elől meg tekerek kicsit a torziós rugókon. Aztán az új gumikkal, magassággal állítok egy futóművet.
Sajnos nem tudok segíteni. Én csak a bovdenes-karbicsekes verziót ismerem. De gondom még azzal se volt.
Van egy ex kolléga akinek a fia ilyen swifttel bohóckodik ők nagyon otthon vannak benne. Múltkor két órán át hallgattam hogy mit miért hogy cserélgetik össze vissza és állítgatnak át az injektoron de nekem lövésem sincs hozzá. Ha nagyon nem bírtok a problémával legfeljebb őket tudom megkérdezni nektek. Mondanám hogy megadom a számukat de eléggé bizalmatlanok és valszeg nem segítenének rajtatok infóval. :
Válasz #982. hozzászólásra
Üdv SZJ!
Látom suzukiba elég otthon vagy,ezért lenne egy kérdésem hozzád.
Egy swift 1,3 twin cam motorral olyan gondunk van hogy kigyorsításkor csuklik egy nagyot és utána indul meg.
Olyan mintha turbólyuk lenne,mechanikusan jó valszeg de az elektronikát vagy azinjektort buherálták rajta.
Én ismerem a samu-t is meg a níváat is. Van egy 2001-es 1,7i típusú megemelt, tunyingkipufogós(küszöb alatt jobbra kiakva a cső) szóval van egy holdjáró nívám. Ez az "i" betű nem áll jól a ruszkiknak, de meglehetett orvosolgatni, bár kicsit törtem a fejem rajta ire összeállt...mérgemben megvettem az elektronikus elosztós komplett gyújtást rá meg kezdtem faragni a karbit rá, de aztán összeállt és időhíjján így is maradt... Gyári gumikkal féllaposon járok vele, moslék sárban, amikor estefelé volt,hogy a lámpát kitakarta a mancs, olyan mélyeket gázoltam sarakban. Moslék mocsok sárbavaló szerkezet ez igaz! Ha van egy jó alkatrészekből összeállított géped akkor tart is valameddig, de azért alapvetően folyamtos hsználat melett folyamato szerelgetést is igényel. Én a futóművet félújítottam komplett, emeltem, Pajero gátlók vannak alatta. Ha lenneidőm készítenék rá olyan vonópontokat, ami az egész alján végighúzódna, hogy lehessen húzni vele elől hátul, mert már sikerült leszakítani a komplett farát csomagtérajtókeretestől...
Amivel bajom van azok a féltengelycsuklók... külső belső már törött...gagyi az utángyártott, offroadosok már találtak egy tartósabb darabot, majd megkérdezem melyik is az. Mondjuk neke alapból feszűlnek a belsők az emelés végett, kb 10centivel nagyobb a kerékjárati ív magassága a keréktől mint gyárilag. A diffit fogom lejjebb hézagolni a motor alatt aztán valamire az is jó lesz.
Samuraiok tartósabbak, csak éppen amivel nemlenne túl sok baj az félmillától kezdődik. aki errefelé olcsóbbat vett végigjárta azt amit egy níván, kuuvára sokkal több pénzből, igaz utána éveket kifog bírni elvileg...
Elég nagy vagyok, nekem kicsit izééééé ciki tud lenni,hogy a safőr űlésből megfogom tenyérrel a csomatérablakot... A kicsi motorok meg soványak, azoktól az 1,7-es níva motor combosabb. Épített diffizárral 1,6os motorral megemelve, nyomszélesítve kicsit a samurai kegyetlen! szériában is de nekem vannak szamurájverő élményeim.
Cimborák jöttek nagy offroadosok errefelé erdőn miskolctól. rövid Pajerokkal full offroad téma, Samurai Feroza.... Kaiman gumik meg BFgoodrich meg faxtudja milyenek még... aztán mégis mind az összeset én húzgáltam ki a sárból. Persze a nagyok sokkal erősebbek fogós nagy parton jobban mennek, de nekem nem csak ez jelenti a terepet, hanem az az erdei sár amiben csak túrja az autó orra az egészet és a níva csak mászik és mászik benne gyári ruszki közel sem kaiman gumikkal...
Ha lehetne kívánságom egyet kérnék az életemhez, időt.
ha ez lenne vagy lesz esetleg valamikor kifogom spécire hozni a níveát, hogy minél tartósabb legyen, egyszerre kell kicserélni sok alkatész minőségire megfelelő módon egykét trükköt belevinni aztán ihajjj....
pickupokról még annyit, hog nekem a 2003as régebbi kasztnis navarra amit kap az kemény. Minden napos munkahasználatban, sietve loholva. Úton úgy lépem mint egy gyors személyautót, 100-120feletti előzések folyamatosan, dinamikus használat. Aztán tonnáat ismétlem tonnákat!!! minden majd minden nap a platóján cipelek. Terepen hajtom mint az állat, errefelé az is egy komoly offroad túra, ha végigmegyek nagyjából a táblák között körűl, főleg idén. Aztán a vontatása mint egy traktoré...mármint a használata. Ha baj van akármit rákötök haladni kel, mennie kell a munkának, hogy legyen rugalmasság a melóban. Utánfutóval nagytrélerrel, telepakolva... 270ezer km nem túl sok, ebben ennyi van, de ezek olyan kilométerek ami nyugodtan használt autóban 4-500ezret jelentenek kb.
Nagyon aktívan é full kihasználva van a navara itt. Nagyon bírja a kiképzést le a kalappal, marha keveset fogyaszt. Ez így kiterhelve is kevesebbet eszik mint egy toyota vagy micu alapból. Most tankoltam a minap(már megint félnél van -440km beleröppent egyből) szóval 8,7literre jött ki az átlagom. Ha csak úton megy és nem hajtom, mondjuk az asszony megy vele akkor 7lityóból elmegy akárhová. Sok cimborámmal fogadtam már erre, nekik L200 hilux Bt50 Ranger akármi más van...legyen régebbi vagy új. Munka közben 10-12-15litereket simán beszippantanak!és kb az újak mennek úgy mint ez a 133lóerős.
De Ermike egyel régebbi 105lovasa is fasza gépezet, mi terepezünk szakmából eredendően naponta sárban vízben mindenben, látjuk mi hogy állja a helyét.
Pickupból eddig jobbat összességében nem találtam, nem tapasztaltunk.
ja és ha finom helyre kell menni vandégségbe akármi, akkor megmosom szépen olly fényes mint a mese, szép ikerfényű az autó, csinos az egész, nem egy régi kocka vasdarabban ülök. Va benne ülésfűtés, hűtő program offroadra, elektromos ablakok tükrök, napfénytető, digitklíma...
szerintem a legjobb kompromisszum!
az újak fínomabbak erősebbek extrásbbak de csak ennyivel jobbak(ez nem is szempont mindig csak amikor olan utazás van velük) a régebbiek meg lator vadorongok, gyengék, nem mennek, lomhák aszfalton, nincsolyan fék rajtuk mint ezeken már, kuuuuuva sokat fogyasztanak, hengerfejekre vigyázni kell meg mittudomén.
najólvan elég eyenlőre ennyi
Válasz #981. hozzászólásra Elsősorban a típushibái érdekelnének, mely alkatrészek a leg drágábbak hozzá. Szeretnék venni egy campot mit nézzek meg tüzetesen. Nem akarok ugy járni hogy a javítás többe kerüljön mint az auto. Minden tanácsot szivesen fogadok.
Jó. Én nem karok senkit lebeszélni a níváról. Akinek kedve van hozzá az használja. Nekem nagyon nem jön be.
Hengerfejárakról annyit hogy huszasért van a suzihoz tipp-topp bontott hengerfej másik huszasért egy fűzött blokkot is adnak alá. DE suzin csak akkor kell hengerfejet cserélni ha olaj nélkül megy és nem kap kenést benne a vezérműtengely beleolvad a hengerfejbe. Tavaly ősszel én is jártam így 1x. Péntek este... hengerfej és tömítés sehol a láthatáron. Szombat reggel kell a kocsi... levettem a hengerfejet... kalapáccsal kiütöttem belőle a besűlt vezérműtengelyt. Drótkoronggal letisztítottam róla a ráolvadt alumíniumot. Sáberral megigazítottam a helyét a hengerfejben. visszatettem bele. Kb 1mm-t lötyög. Visszatettem a hengerfejet a régi tömítéssel. Ami rá volt gyógyulva a hengerfejre le se lehetett volna szedni sérülés nélkül. Vezérműszíjat találtam egy használtat mert ami rajta volt azt eltépte. Azóta is zúg... igaz nem sokat mert azóta került másik normális hétköznapi autó a házhoz. De 6-8000km-t biztos ment már így. Én ehhez boltaba még szűrőkön, olajon, fékbetéteken kívül mást nem nagyon vettem. Talán 1x egy hengerfejtömítést , gyertyákat fékbetéteket ja meg kardánkereszteket.... ezek egyik se nagyobb tétel mint a nívához ugyanazek. Függőcspszeg csapágy 200ft bele. van benne 4db az 800ft. Elég 2évente cserélni ha nincs rendszeresen vízalámerítve akkor örökös. Nívánba egy lemfölder gömbfej 2-3000ft. ÉS ha annyit kap mint a suzim akkor félvet nem bír ki... és van benne 4db függesztő + a kormányösszekötők... suziba kormányösszekötőt 1x kellett cserélnem de nem azért mert lógott hanem mert elgörbült a nyomtávrúdban egy tuskótól.
Na de mind1. Mindenkinek osk sikert a nívájához!
Egy jó dolog van a nívában az a fűtés. Az elfogadnám a suzukimba. Én télen ha rákapcsolom a fűtést akkor hópelyhek szállingóznak a fűtéscsövekből. Jégkaparó mindig kéznél van mert menetközbe belülről kaparni kell a ráfagyott leheletet. :) DE erzel is csak fogllakozni kellene. Láttam már olyan suzit amiben pólóban ültek télenis. :)
Szia szj!
Látom nagyon szereted a suzit,lehet jó a suzi de a nivának nincsen párja,lehet agyonynúzott nivák nem mennek fel a siratófalon ,de egy jó állapótú biztos felmegy amin a suzi is felmegy,nem beszélve uazról,mert az tényleg elég durva terepjáró,volt hogy a sajón átmentek vele,persze kivezettt légszűrövel csak a teteje látszott ki a vízből,meg lehet a nivának 3 x sűrűbben kell cserélni ezt azt de így se kerül annyiba mint a suzihoz a cucc,egyben biztos egyet fogsz velem érteni mindkettő a niva és a suzi is ugyanúgy rohad,úgyhogy nekem inkább niva pláne azért is mert 300ért találni használhatót arra még egy százast rádobsz és jó nívád van,ami elmegy mindenütt,a suziba meg alaból az a baj egy használható 500 nál kezdődik ,meg hasonlítsd össze csak a hengerfejárakat ,most nincs időm kikersni de ha nem hiszed pár alaktrészt kikeresek neked,nem beszélve ha motorfelújításra kerül a sor 4 x felújíthatod a nívát,nah igen de most jön az a szöveg hogy 4x annyira is bírja a suzi ,de nem mindegy hogy egyszerre adom -e ki azt a pénzt vagy 4xerre pláne mostanság ahol minden fillért meg kell fogni mert nagyon nehéz spórolni ,jó dolog a samurai,de inkább nivapárti vagyok,jah és nem utolsósorban nagyon kicsi is a sanurai,alig férek én személy szerint el benne,mondjuk én még samurait nem hajtottam de vitarat igen nah az nagyon gyengusz terepen,egy 4x4es fita panda job terepen mint az az vitara de lehet nemsokára kipróbálok egy samurait mert egyik havernak épp most készül egy offrodra,de azt nem lehet majd hasonlítani az utcaihoz mert elég durva lesz ahogy mesélte
Sok a legenda is születik ezekről a Pick up-okrol. Nekem pl. mindenféle haverok megesküdtek, hogy az uj navarában renault motor van. Aztán kiderült hogy nem. A D 40-es navarában is a régi 22-es hosszulöketű motorja van láncvezérléssel kicsit kitupirozva. Egyébként én nem bántam volna ha renault lenne. Nem rosszak azok.
2000 es Nissan Pick up-om van 650.000 Km van benne,500ekm volt kuplung csere, egyszer generátor javítás, és új adagoló.10.000-ként olaj és stb. csere,amúgy meg a belét kitaposom de bírja.
Szalonokról annyit hogy ott csak olajat cserélnek legfeljebb... egyszer egy koccos swiften lakatolás után beindították és kopogott a motor. Akkor voltak 3-4évesek az első swiftek. Levettük a hengefejet róla, brezonok meggyűrve, hengerfej hátrébb csúszva kb 1mmrel. Pont jött egy suzi szervizes műszakivizságára. Megkérdem tőle hogy kell e valamire figyelni mikor rakom össze van e valami xopatós benne? Erre ő megrántja a vállát hogy nem tudja még sose szedtek szét suzi motort.
l200-nak nem oldott le az első féltengelye a difiről (elég furcsa egy megoldás) kínlódok vele próbálom gatyába rázni. Nem boldugolok. Mitsu szalon... bemegyek megkérdem a "szakit" hogy mi lehet a baj? Nem tudja de ha beviszem hozzájuk a kocsit akkor óránként 7000ért addig cserélgetik az alkatrészeket egy új mitsuéval amíg jó nem lesz és így meg lesz a hiba. Így vegyen az ember új autót.
Nekem egy szívődízel merevhidas hiluxom volt rég. Amúgy nem aztmnodtam hogy veri hanem azt hogy a mai mitsu-nisan-toyota egy kategória kb. Melyik miben jobb kicsit.
Azt mondtam hogy a környezetemben van két nissan már mnidkettőt szét kelett már csavaroznom alaposan. Van-volt mitsu is toyota is. Azokkal Aprób(bosszantó) hibákon kívül nem volt más. De ezek főleg kezelői hanyagságokból fakadtak főleg.
Níva pedig egy betűt se érdemelne... mindig úgy kezdődik hogy egy nivásnak elkezd pezsegni a vére... nyúz hogy gyerünk már kicsit terepre... kiviszem a faluszéli homokbányába egy kis siratófalhoz... ott vagy azt mondja hogy inkább ezt ne vagy nem mer viszakozni és kidönt pár fát ahogy visszagurul. Vagy elindulunk saralni aztán hazahúzom mert vagy hengerfejes lett vagy leégett a kuplungja. Ettől csak az szebb mikor ugyanezt uazzal játszák el... heten az uazba hárman a suziba és húzzuk.. aszfaltos úton terepbe, szegény suzi térdrerogyva de hazakínozza.
Évekig dolgoztam szerelőként egy műhelybe főnök megyei vadászmester vagy mi volt. összes cimborája odahordta a niváját uazát a szervízbe... aki annyi kardán keresztet, gömbfjet, lengőkar szilentet, lengőkart, lengéscsillapítót, berohadt féknyerget, féltengelyt difit, kuplungot, hengerfejtömítést cserélt níván mint én az tuti hogy akkor is elfordítja a fejét ha az utcán véletlenül szembejön egy.
Ja és még a Gmerci kimaradt a múltkori ferlsorolásból... az az első-hátsó fix difizárjánál fogva nagyon ütőképes gép. Csak hát ezekkel együtt tud annyit mint egy samurai kb. Különbség annyi hogy egy kicsit komolyabb börzyönytúrán a suzuki karcoskat szerez a merciben pedig lett közel millás kár. És volt ahol kerülni kellett mert nem bírt feljönni.
De kinek a pap kinek a papné. Én csak a véleményemet, tapasztalataimat írtam. Nem szeretnék vitatkozni. Nektek az vált be, másnak más.
Nekem a Nissan 2003-as még a régebbifajta Navarra, és nem a régi motor van benne, hanem felső két tengelyes motor, könyve azt írja,hogy a vezérlés viszont fogaskerekes. Én láncosnak tippeltem volna, a szalonban egyszer rákérdeztem, akkor azt mondták ha a könyvében az van írva akkor az jó konkrétan tudják hahaha
Az idén nagyon sokat teszteltük a tereprárókat. Ermikem inden nap az újabb és a legújabb hiluxot hajta full offroadgumikkal erdőn. Plusz van saját nissanja.
Én bizony aztmondom eddig a régi navarráktól jobban nem láttam, pedig már mazdától kezdve fordon át mitsun keresztul toyota hegyeken át mindent kipróbáltunk.
Legnagyobb mocsokban pedig a kiemelt offróóóód nívámmal lehet a legjobban veretni, igazi mocsok ruszki, melynek lételeme a sár
terepjáról annyit hogy mire kell. Ha kemény terepen kell rövid távra eljutni minden áron akkor suzi samurai. Ha terepen kell hurcolkodni akkor gyengébb terepjáróképesség mellett de valami pickup jöhet számításba hilux, navarra, l200. Ha hosszabb távra kell terepen menni. Akkor valami átlag terepjáró... landcruiser, pajero, terrano, patrol. De itt sincs már full terepjáró képesség. És aki férfiasságát terepjáróval szeretné kompenzálni és futja rá az vegyen q7et és társait.
Ja és a defender kimarad, nem ismerem közelről de talán valahová a suzi samurai és a pickupok közé lehetne besorolni kiviteltől függően szerintem.
??? Amíg víz vagy sár nem kerül a hiper szuper vezérlésükbe. Le szakad egy abs jeladó a kerékről és egyből megáll a rendszer... lehet százezrekét szakműhelyben gatyábarázatni. Mutatom az utat a suzivbal, 1km nem adok nekik és húzni kell.
Húztam már fél éjszakán át grand cherokkit dagonyából. Szegény kis suzi megszenvedett vele mire kicibáltuk... ezután a gazdája kijelentette hogy ez akkora dagonya hogy még a tank is leakadt volna benne... bedurrant az agyam és lesz ami lesz alapon (tényleg nagy volt a dagonya) beleküldtem a suzit... először hosszába simán vette utána felbátorodva keresztbe is, kínlódás áran de azt is vette. :) Cerokkis csávó meg szépen beült a xarjába és elsunnyogott... meg se kérdezte hogy mivel tartozik a mentésért...
Ja és a rövid terrano labilis is, trailerezésre, lószállítózásra csak olyannak aki szeret libikókázni. Hiába tettem alá új lengéscsillapítókat, gömbfejeket... nem lóg semmi, próbapadon 60-70%osak a csillapítók. Mégis billeg az úton.
Faternak vagy egy 2.7es rövid, 95ös évjárat. Egyszer sörétté darálta az egyik dugót. Hüvely elrepedt vizszintesen, alsó része lejjebb csúszott, gyűrű repedésbe beleakadt, dugattyútetőt letépte, aztán daráló... úgy hogy hangja nem volt... akkor állt meg a kocsi mikor a dugattyúdarálék már nem fért el a maradék dugó és a hengerfej között. A hajtókart is elhajtotta. A többi hülyen hibátlan volt, teljesen váll nélküli. A hónolás bőven látszott még bennük.
Kollégámnak 2.5 navarra 2000évjárat. Feszt hengerfejes lett, spórolásból a tömítéssel kezdtük... elment 10000km-t. Gondoltuk elcsesztünk valamit, még egy tömítés bele, elment 5000km-t. Hengerfej nyomáspróba, motorblokk ki és szét szerel. Szakállmetálba elvittük hogy síkolják le. Visszaküldték hogy hengerfej repedt, motorblokknak semmi baja. Új hengerfej 300000ftért. Összerak, megint elment 10000km-t. Motor megint szétszerel, "új" hengerfej és blokk lesíkol, megint összerak... azóta megy már lenyomott úgy 60000km-t. Hála égnek nagyon utálom. Motor kivételkor terranoból is navarrából is ki kell szedi bölcsőt torziósrugókat... toyotából, mitsuból ezek nélkül ki lehet szerelni.
Mnidezek ellenére mindenki dicséri őket. Szóval nem tom... biztos nagyon jó de én már rengeteget szívtam velük. Ja és a navarra meg terrano motor egy oldaltvezérelt traktor motor. A maga korlátjaiva... a mitsu vagy toyota motor egy precíz műszer hozzá képest.
köszi a választ.
3ajtósat néztem, ez kockalámpás. a korát nem tudom pontosan. egyik haver autószerelőnek van. 8kilót akar érte friss műszakival. az asszonynak akarom, hogy vigye a gyereket az oviba (20 éve van jogsija és azóta nem is vezetett) és az se hátrány, hogy a kaját ki tudja hozni a földre
ok eltérés nincs a hasmagasságban közöttük,a napokban néztük hogy a hilux is csak pár centivel magasabb mint a hyundai tucson.Nem értem sok városi minek vesz terepjárót,én közútra inkább valami gtit használnék azoknál nem kell attól tartani hogy fölborul kanyarban.
Nagyon jol látod a probléma lényegét!!tehát a lényeg a Szabad hasmagaságban van!!! Én amugy is ezeket szoktam elsöként megnézni.. utána a hajtásláncot Motor loeröt és végül a külsejét.. Amugy tökre igazad van mert mi is ahol elakadtunk az idén az ugy gyüjtötük be hogy bilegtünk bilegtünk a nyomok tetején és a végén onan lecsuszva be estünk a tökre esélytelen nyomba..!!Ahonan SZINTE AZ MTZ NEK IS ELÉG VOLT KISZEDNI!!ROPOGOT IS AZ AUTÓ RENDESEN.. MÉG JÓ HOGY VOLT MIHEZ KÖTNI!!
az amúgy nem terepjáró, hanem SUV, gyakorlatilag nagyobb személyautó.
nemrég beszélgettünk, és felvetődött, hogy néhányunk szerint akkora, mint egy SX4, mások szerint viszont nagyobb. A honlapjukon viszont nem sikerült semmilyen információt kinyerni. Vélemények?
5003 hozzászólás
Válasz #1003. hozzászólásra
Valamelyik nap mesélte a lódoki ismerősöm hogy a terranójába 10ezrenként szétment valami csapágy. Mikor már 4x cserélték gariba a csapágyat akkor megreklamálta hogy talán inkább az egész váltót kellene. De hallani se akartak róla. Valahová Németországba írt levelet és ott reklamált az eu-s vezérképviseletnél. Akkor nagy nehezen kapott új váltót. Aztán eladta a kocsit mert már menni se mert vele, csak állt a garázsban.
Válasz #1000. hozzászólásra
nem ott szerepelt le hanem nálunk ,van vagy húsz a környéken aztán mind galyra van vágva ,váltó ,hidak ,meg minden elektronikus buziság,Navarrát csak azok vesznek akik nem akarnak lemaradni a trendről
Válasz #998. hozzászólásra
Hát ez tényleg csak érdekesség... ford tranzitba beülni se merek a melóhelyen. Elvétve kell mennem vele de amikor kell szinte állandóan megxopat. Az önindítóját meg a töltését 10e kmenként javítják szakszervízben, egy ilyen javítás alkalmával fogaskoszorút is cseréltek olyan jól sikerült hogy kb 300km után szétrobbant az egész váltója. Fogaskerekek és csapágyak voltak alatta az úttesten. Lépesben gurult a pesti forgalomba, nem is az hogy küldve volt. Szóval ilyet a hátam közepére se. Tényleg az az eső helyezett akkor milyen lehet a többi?!
Válasz #997. hozzászólásra
Erre felénk az értelmesebb favágóbrigádok mind lecserélgették a dobozos uazaikat ilyenre. Tesóméknak az erdészetnél isl ehúzott vagy 8évet egy ilyenen... pedig ott aztán van igénybevétel. Nem a a terhelés miatt hanem a sügér sofőrök miatt. Pl tesóm beleült 1x az L300ba hogy elugrik valahová a faluba. Beindítja az olajnyomás lámpa világít... túráztatja akkor is világít. Leállítja, visszamegy, szól a kocsi "gazdájának" hogy nem ok a szerkezet... erre azt mondják neki hogy ne foglalkozzon azzal a lámpával már egy hónapja világit... Tovább nem részletezném... de szerintem megbízható, viszonylag kényelmes kocsik. És a terepet is bírják úgy-ahogy.
Válasz #999. hozzászólásra
ez miért leszerepelés? benne van a top10-ben!
és hol van a mazda B2500? Toyota Hilux? Mitsubishi L200? sehol.....
Válasz #998. hozzászólásra
Ez tényleg érdekes,a navarrák itt leszerepeltek
Érdekesség. A flottakezelők szerintez ez a tíz legmegbízhatóbb haszongépjármű:
1. Ford Transit
2. Mercedes-Benz Sprinter
3. Ford Transit Connect
4. Citroen Berlingo
5. Citroen Jumper
6. Opel Combo
7. Nissan Navara
8. Opel Vivaro
9. Volkswagen Caddy
10. Volkswagen Transporter
Az összkerekes L300-ról van valakinek tapasztalata.
Strapabíró-e, vagy gyakorta kell szerelgetni? A terepet (sáros földutak) mennyire bírja?
Válasz #995. hozzászólásra
Nem bizony. Ha szerencséd van és látod még a csavarok eredeti helyét akkor talán vissza tudod állítani. DE ha már eltűnt az eredeti állapot akkor xopás van. Nem tom hogy állíthatják gyárilag, gondolom van hozzá valami erőmérőjük és úgy lövik be egyformára a két oldalt.
Válasz #994. hozzászólásra
Hát én sem nyúlnék hozzá ha kicsit nyúlsz bele azt még lehet korrigálni de ha nagyon megcsavarod tuti gumi gyilkos! azt nem olyan egyszerű visszaállítani!
Válasz #993. hozzászólásra
Vászonszakadt, tükörsima.
Ez a xopás ezekbe független felfüggesztéses torziósrugókba... volt főnököm is feszt eltekergette a pajeroján utána meg lenyalta a gumit neki 1000km alatt. Akkor meg állítsuk be neki úgy hogy jó legyen... nem lehet a végtelenségig tekergetni a torziós rugókat, az egész futómű geometria elmegy tőle.
Válasz #990. hozzászólásra
Milyen gumid van a samuraion???
Ma este rendelt Ermike nekem a navarrára 4új papucsot.
Goodyear Wrangler párti vagyok, eddig ebből volt AT/R-es, most a duratrac-ot szerettem volna, ha nincs akkor az igazi MT/R-témát. Dehát nem kapni egyiket sem kis hazánkban, jelenleg nincsen goodyear gumi sehol...
Így tehát BF Goodrich Mudterrain KM2-es lesz rajta.
Elég jóképű, aszfalton meglepően csendes a többi offroadhoz képest, vízes úton azért csúszik, dehát ilyenek az offroad gumik.
Mihelyst lesz időm kiveszem a laprúgókat és megívelem őket, hogy megint peckesen álljon, elől meg tekerek kicsit a torziós rugókon. Aztán az új gumikkal, magassággal állítok egy futóművet.
Válasz #990. hozzászólásra
Köszi
majd ha nem megyek semmire vele akkor visszatérünk rá
Válasz #989. hozzászólásra
Ja még annyi hogy beszéltek valami swiftes fórumról ahol minden infóhoz hozzá lehet jutni. Esetleg keressetek rá.
Válasz #989. hozzászólásra
Szia!
Sajnos nem tudok segíteni. Én csak a bovdenes-karbicsekes verziót ismerem. De gondom még azzal se volt.
Van egy ex kolléga akinek a fia ilyen swifttel bohóckodik ők nagyon otthon vannak benne. Múltkor két órán át hallgattam hogy mit miért hogy cserélgetik össze vissza és állítgatnak át az injektoron de nekem lövésem sincs hozzá. Ha nagyon nem bírtok a problémával legfeljebb őket tudom megkérdezni nektek. Mondanám hogy megadom a számukat de eléggé bizalmatlanok és valszeg nem segítenének rajtatok infóval. :
Válasz #982. hozzászólásra
Üdv SZJ!
Látom suzukiba elég otthon vagy,ezért lenne egy kérdésem hozzád.
Egy swift 1,3 twin cam motorral olyan gondunk van hogy kigyorsításkor csuklik egy nagyot és utána indul meg.
Olyan mintha turbólyuk lenne,mechanikusan jó valszeg de az elektronikát vagy azinjektort buherálták rajta.
Válasz #986. hozzászólásra
Mit jelent az, hogy kiugrott a féltengely váltóból? Holnap szedik szét. Ilyet még nem láttak.
Válasz #982. hozzászólásra
Szevasz koma! látom témánál vagyunk(full offroad)
Én ismerem a samu-t is meg a níváat is. Van egy 2001-es 1,7i típusú megemelt, tunyingkipufogós(küszöb alatt jobbra kiakva a cső) szóval van egy holdjáró nívám. Ez az "i" betű nem áll jól a ruszkiknak, de meglehetett orvosolgatni, bár kicsit törtem a fejem rajta ire összeállt...mérgemben megvettem az elektronikus elosztós komplett gyújtást rá meg kezdtem faragni a karbit rá, de aztán összeállt és időhíjján így is maradt... Gyári gumikkal féllaposon járok vele, moslék sárban, amikor estefelé volt,hogy a lámpát kitakarta a mancs, olyan mélyeket gázoltam sarakban. Moslék mocsok sárbavaló szerkezet ez igaz! Ha van egy jó alkatrészekből összeállított géped akkor tart is valameddig, de azért alapvetően folyamtos hsználat melett folyamato szerelgetést is igényel. Én a futóművet félújítottam komplett, emeltem, Pajero gátlók vannak alatta. Ha lenneidőm készítenék rá olyan vonópontokat, ami az egész alján végighúzódna, hogy lehessen húzni vele elől hátul, mert már sikerült leszakítani a komplett farát csomagtérajtókeretestől...
Amivel bajom van azok a féltengelycsuklók... külső belső már törött...gagyi az utángyártott, offroadosok már találtak egy tartósabb darabot, majd megkérdezem melyik is az. Mondjuk neke alapból feszűlnek a belsők az emelés végett, kb 10centivel nagyobb a kerékjárati ív magassága a keréktől mint gyárilag. A diffit fogom lejjebb hézagolni a motor alatt aztán valamire az is jó lesz.
Samuraiok tartósabbak, csak éppen amivel nemlenne túl sok baj az félmillától kezdődik. aki errefelé olcsóbbat vett végigjárta azt amit egy níván, kuuvára sokkal több pénzből, igaz utána éveket kifog bírni elvileg...
Elég nagy vagyok, nekem kicsit izééééé ciki tud lenni,hogy a safőr űlésből megfogom tenyérrel a csomatérablakot... A kicsi motorok meg soványak, azoktól az 1,7-es níva motor combosabb. Épített diffizárral 1,6os motorral megemelve, nyomszélesítve kicsit a samurai kegyetlen! szériában is de nekem vannak szamurájverő élményeim.
Cimborák jöttek nagy offroadosok errefelé erdőn miskolctól. rövid Pajerokkal full offroad téma, Samurai Feroza.... Kaiman gumik meg BFgoodrich meg faxtudja milyenek még... aztán mégis mind az összeset én húzgáltam ki a sárból. Persze a nagyok sokkal erősebbek fogós nagy parton jobban mennek, de nekem nem csak ez jelenti a terepet, hanem az az erdei sár amiben csak túrja az autó orra az egészet és a níva csak mászik és mászik benne gyári ruszki közel sem kaiman gumikkal...
Ha lehetne kívánságom egyet kérnék az életemhez, időt.
ha ez lenne vagy lesz esetleg valamikor kifogom spécire hozni a níveát, hogy minél tartósabb legyen, egyszerre kell kicserélni sok alkatész minőségire megfelelő módon egykét trükköt belevinni aztán ihajjj....
pickupokról még annyit, hog nekem a 2003as régebbi kasztnis navarra amit kap az kemény. Minden napos munkahasználatban, sietve loholva. Úton úgy lépem mint egy gyors személyautót, 100-120feletti előzések folyamatosan, dinamikus használat. Aztán tonnáat ismétlem tonnákat!!! minden majd minden nap a platóján cipelek. Terepen hajtom mint az állat, errefelé az is egy komoly offroad túra, ha végigmegyek nagyjából a táblák között körűl, főleg idén. Aztán a vontatása mint egy traktoré...mármint a használata. Ha baj van akármit rákötök haladni kel, mennie kell a munkának, hogy legyen rugalmasság a melóban. Utánfutóval nagytrélerrel, telepakolva... 270ezer km nem túl sok, ebben ennyi van, de ezek olyan kilométerek ami nyugodtan használt autóban 4-500ezret jelentenek kb.
Nagyon aktívan é full kihasználva van a navara itt. Nagyon bírja a kiképzést le a kalappal, marha keveset fogyaszt. Ez így kiterhelve is kevesebbet eszik mint egy toyota vagy micu alapból. Most tankoltam a minap(már megint félnél van -440km beleröppent egyből) szóval 8,7literre jött ki az átlagom. Ha csak úton megy és nem hajtom, mondjuk az asszony megy vele akkor 7lityóból elmegy akárhová. Sok cimborámmal fogadtam már erre, nekik L200 hilux Bt50 Ranger akármi más van...legyen régebbi vagy új. Munka közben 10-12-15litereket simán beszippantanak!és kb az újak mennek úgy mint ez a 133lóerős.
De Ermike egyel régebbi 105lovasa is fasza gépezet, mi terepezünk szakmából eredendően naponta sárban vízben mindenben, látjuk mi hogy állja a helyét.
Pickupból eddig jobbat összességében nem találtam, nem tapasztaltunk.
ja és ha finom helyre kell menni vandégségbe akármi, akkor megmosom szépen olly fényes mint a mese, szép ikerfényű az autó, csinos az egész, nem egy régi kocka vasdarabban ülök. Va benne ülésfűtés, hűtő program offroadra, elektromos ablakok tükrök, napfénytető, digitklíma...
szerintem a legjobb kompromisszum!
az újak fínomabbak erősebbek extrásbbak de csak ennyivel jobbak(ez nem is szempont mindig csak amikor olan utazás van velük) a régebbiek meg lator vadorongok, gyengék, nem mennek, lomhák aszfalton, nincsolyan fék rajtuk mint ezeken már, kuuuuuva sokat fogyasztanak, hengerfejekre vigyázni kell meg mittudomén.
najólvan elég eyenlőre ennyi
Válasz #982. hozzászólásra
Válasz #983. hozzászólásra
Figyelj oda a vezérműszíjra. Hiába írják rá, hogy 50-100 e.-ként kell cserélni.
Válasz #981. hozzászólásra Elsősorban a típushibái érdekelnének, mely alkatrészek a leg drágábbak hozzá. Szeretnék venni egy campot mit nézzek meg tüzetesen. Nem akarok ugy járni hogy a javítás többe kerüljön mint az auto. Minden tanácsot szivesen fogadok.
Válasz #980. hozzászólásra
Jó. Én nem karok senkit lebeszélni a níváról. Akinek kedve van hozzá az használja. Nekem nagyon nem jön be.
Hengerfejárakról annyit hogy huszasért van a suzihoz tipp-topp bontott hengerfej másik huszasért egy fűzött blokkot is adnak alá. DE suzin csak akkor kell hengerfejet cserélni ha olaj nélkül megy és nem kap kenést benne a vezérműtengely beleolvad a hengerfejbe. Tavaly ősszel én is jártam így 1x. Péntek este... hengerfej és tömítés sehol a láthatáron. Szombat reggel kell a kocsi... levettem a hengerfejet... kalapáccsal kiütöttem belőle a besűlt vezérműtengelyt. Drótkoronggal letisztítottam róla a ráolvadt alumíniumot. Sáberral megigazítottam a helyét a hengerfejben. visszatettem bele. Kb 1mm-t lötyög. Visszatettem a hengerfejet a régi tömítéssel. Ami rá volt gyógyulva a hengerfejre le se lehetett volna szedni sérülés nélkül. Vezérműszíjat találtam egy használtat mert ami rajta volt azt eltépte. Azóta is zúg... igaz nem sokat mert azóta került másik normális hétköznapi autó a házhoz. De 6-8000km-t biztos ment már így. Én ehhez boltaba még szűrőkön, olajon, fékbetéteken kívül mást nem nagyon vettem. Talán 1x egy hengerfejtömítést , gyertyákat fékbetéteket ja meg kardánkereszteket.... ezek egyik se nagyobb tétel mint a nívához ugyanazek. Függőcspszeg csapágy 200ft bele. van benne 4db az 800ft. Elég 2évente cserélni ha nincs rendszeresen vízalámerítve akkor örökös. Nívánba egy lemfölder gömbfej 2-3000ft. ÉS ha annyit kap mint a suzim akkor félvet nem bír ki... és van benne 4db függesztő + a kormányösszekötők... suziba kormányösszekötőt 1x kellett cserélnem de nem azért mert lógott hanem mert elgörbült a nyomtávrúdban egy tuskótól.
Na de mind1. Mindenkinek osk sikert a nívájához!
Egy jó dolog van a nívában az a fűtés. Az elfogadnám a suzukimba. Én télen ha rákapcsolom a fűtést akkor hópelyhek szállingóznak a fűtéscsövekből. Jégkaparó mindig kéznél van mert menetközbe belülről kaparni kell a ráfagyott leheletet. :) DE erzel is csak fogllakozni kellene. Láttam már olyan suzit amiben pólóban ültek télenis. :)
Válasz #964. hozzászólásra
Hali!
Nekem már 2 éve Opel Campo isuzu 2,5 td-m van,bármi kérdésed van írj!Szívesen válaszolok!
Ha gondolod emailra is írhatsz!
lenzserbali@gmail.com
Válasz #976. hozzászólásra
Szia szj!
Látom nagyon szereted a suzit,lehet jó a suzi de a nivának nincsen párja,lehet agyonynúzott nivák nem mennek fel a siratófalon ,de egy jó állapótú biztos felmegy amin a suzi is felmegy,nem beszélve uazról,mert az tényleg elég durva terepjáró,volt hogy a sajón átmentek vele,persze kivezettt légszűrövel csak a teteje látszott ki a vízből,meg lehet a nivának 3 x sűrűbben kell cserélni ezt azt de így se kerül annyiba mint a suzihoz a cucc,egyben biztos egyet fogsz velem érteni mindkettő a niva és a suzi is ugyanúgy rohad,úgyhogy nekem inkább niva pláne azért is mert 300ért találni használhatót arra még egy százast rádobsz és jó nívád van,ami elmegy mindenütt,a suziba meg alaból az a baj egy használható 500 nál kezdődik ,meg hasonlítsd össze csak a hengerfejárakat ,most nincs időm kikersni de ha nem hiszed pár alaktrészt kikeresek neked,nem beszélve ha motorfelújításra kerül a sor 4 x felújíthatod a nívát,nah igen de most jön az a szöveg hogy 4x annyira is bírja a suzi ,de nem mindegy hogy egyszerre adom -e ki azt a pénzt vagy 4xerre pláne mostanság ahol minden fillért meg kell fogni mert nagyon nehéz spórolni ,jó dolog a samurai,de inkább nivapárti vagyok,jah és nem utolsósorban nagyon kicsi is a sanurai,alig férek én személy szerint el benne,mondjuk én még samurait nem hajtottam de vitarat igen nah az nagyon gyengusz terepen,egy 4x4es fita panda job terepen mint az az vitara de lehet nemsokára kipróbálok egy samurait mert egyik havernak épp most készül egy offrodra,de azt nem lehet majd hasonlítani az utcaihoz mert elég durva lesz ahogy mesélte
Válasz #978. hozzászólásra
Sok a legenda is születik ezekről a Pick up-okrol. Nekem pl. mindenféle haverok megesküdtek, hogy az uj navarában renault motor van. Aztán kiderült hogy nem. A D 40-es navarában is a régi 22-es hosszulöketű motorja van láncvezérléssel kicsit kitupirozva. Egyébként én nem bántam volna ha renault lenne. Nem rosszak azok.
Válasz #968. hozzászólásra
Szia Sz J!
2000 es Nissan Pick up-om van 650.000 Km van benne,500ekm volt kuplung csere, egyszer generátor javítás, és új adagoló.10.000-ként olaj és stb. csere,amúgy meg a belét kitaposom de bírja.
Válasz #975. hozzászólásra
Szalonokról annyit hogy ott csak olajat cserélnek legfeljebb... egyszer egy koccos swiften lakatolás után beindították és kopogott a motor. Akkor voltak 3-4évesek az első swiftek. Levettük a hengefejet róla, brezonok meggyűrve, hengerfej hátrébb csúszva kb 1mmrel. Pont jött egy suzi szervizes műszakivizságára. Megkérdem tőle hogy kell e valamire figyelni mikor rakom össze van e valami xopatós benne? Erre ő megrántja a vállát hogy nem tudja még sose szedtek szét suzi motort.
l200-nak nem oldott le az első féltengelye a difiről (elég furcsa egy megoldás) kínlódok vele próbálom gatyába rázni. Nem boldugolok. Mitsu szalon... bemegyek megkérdem a "szakit" hogy mi lehet a baj? Nem tudja de ha beviszem hozzájuk a kocsit akkor óránként 7000ért addig cserélgetik az alkatrészeket egy új mitsuéval amíg jó nem lesz és így meg lesz a hiba. Így vegyen az ember új autót.
Válasz #973. hozzászólásra
Nekem egy szívődízel merevhidas hiluxom volt rég. Amúgy nem aztmnodtam hogy veri hanem azt hogy a mai mitsu-nisan-toyota egy kategória kb. Melyik miben jobb kicsit.
Azt mondtam hogy a környezetemben van két nissan már mnidkettőt szét kelett már csavaroznom alaposan. Van-volt mitsu is toyota is. Azokkal Aprób(bosszantó) hibákon kívül nem volt más. De ezek főleg kezelői hanyagságokból fakadtak főleg.
Níva pedig egy betűt se érdemelne... mindig úgy kezdődik hogy egy nivásnak elkezd pezsegni a vére... nyúz hogy gyerünk már kicsit terepre... kiviszem a faluszéli homokbányába egy kis siratófalhoz... ott vagy azt mondja hogy inkább ezt ne vagy nem mer viszakozni és kidönt pár fát ahogy visszagurul. Vagy elindulunk saralni aztán hazahúzom mert vagy hengerfejes lett vagy leégett a kuplungja. Ettől csak az szebb mikor ugyanezt uazzal játszák el... heten az uazba hárman a suziba és húzzuk.. aszfaltos úton terepbe, szegény suzi térdrerogyva de hazakínozza.
Évekig dolgoztam szerelőként egy műhelybe főnök megyei vadászmester vagy mi volt. összes cimborája odahordta a niváját uazát a szervízbe... aki annyi kardán keresztet, gömbfjet, lengőkar szilentet, lengőkart, lengéscsillapítót, berohadt féknyerget, féltengelyt difit, kuplungot, hengerfejtömítést cserélt níván mint én az tuti hogy akkor is elfordítja a fejét ha az utcán véletlenül szembejön egy.
Ja és még a Gmerci kimaradt a múltkori ferlsorolásból... az az első-hátsó fix difizárjánál fogva nagyon ütőképes gép. Csak hát ezekkel együtt tud annyit mint egy samurai kb. Különbség annyi hogy egy kicsit komolyabb börzyönytúrán a suzuki karcoskat szerez a merciben pedig lett közel millás kár. És volt ahol kerülni kellett mert nem bírt feljönni.
De kinek a pap kinek a papné. Én csak a véleményemet, tapasztalataimat írtam. Nem szeretnék vitatkozni. Nektek az vált be, másnak más.
Válasz #968. hozzászólásra
Nekem a Nissan 2003-as még a régebbifajta Navarra, és nem a régi motor van benne, hanem felső két tengelyes motor, könyve azt írja,hogy a vezérlés viszont fogaskerekes. Én láncosnak tippeltem volna, a szalonban egyszer rákérdeztem, akkor azt mondták ha a könyvében az van írva akkor az jó konkrétan tudják hahaha
Az idén nagyon sokat teszteltük a tereprárókat. Ermikem inden nap az újabb és a legújabb hiluxot hajta full offroadgumikkal erdőn. Plusz van saját nissanja.
Én bizony aztmondom eddig a régi navarráktól jobban nem láttam, pedig már mazdától kezdve fordon át mitsun keresztul toyota hegyeken át mindent kipróbáltunk.
Legnagyobb mocsokban pedig a kiemelt offróóóód nívámmal lehet a legjobban veretni, igazi mocsok ruszki, melynek lételeme a sár
Szóval SZ J hogy gondoltad ezt a szuper toyota dolgot???
Válasz #968. hozzászólásra
hú cimbora erről ma este sokat dumálhatunk! De hogy a toyota veri a nissant hát enyhén szólva baromi nagy marhaság!
terepjáról annyit hogy mire kell. Ha kemény terepen kell rövid távra eljutni minden áron akkor suzi samurai. Ha terepen kell hurcolkodni akkor gyengébb terepjáróképesség mellett de valami pickup jöhet számításba hilux, navarra, l200. Ha hosszabb távra kell terepen menni. Akkor valami átlag terepjáró... landcruiser, pajero, terrano, patrol. De itt sincs már full terepjáró képesség. És aki férfiasságát terepjáróval szeretné kompenzálni és futja rá az vegyen q7et és társait.
Ja és a defender kimarad, nem ismerem közelről de talán valahová a suzi samurai és a pickupok közé lehetne besorolni kiviteltől függően szerintem.
Válasz #951. hozzászólásra
??? Amíg víz vagy sár nem kerül a hiper szuper vezérlésükbe. Le szakad egy abs jeladó a kerékről és egyből megáll a rendszer... lehet százezrekét szakműhelyben gatyábarázatni. Mutatom az utat a suzivbal, 1km nem adok nekik és húzni kell.
Válasz #953. hozzászólásra
Húztam már fél éjszakán át grand cherokkit dagonyából. Szegény kis suzi megszenvedett vele mire kicibáltuk... ezután a gazdája kijelentette hogy ez akkora dagonya hogy még a tank is leakadt volna benne... bedurrant az agyam és lesz ami lesz alapon (tényleg nagy volt a dagonya) beleküldtem a suzit... először hosszába simán vette utána felbátorodva keresztbe is, kínlódás áran de azt is vette. :) Cerokkis csávó meg szépen beült a xarjába és elsunnyogott... meg se kérdezte hogy mivel tartozik a mentésért...
Válasz #962. hozzászólásra
Ja és a rövid terrano labilis is, trailerezésre, lószállítózásra csak olyannak aki szeret libikókázni. Hiába tettem alá új lengéscsillapítókat, gömbfejeket... nem lóg semmi, próbapadon 60-70%osak a csillapítók. Mégis billeg az úton.
Válasz #945. hozzászólásra
Faternak vagy egy 2.7es rövid, 95ös évjárat. Egyszer sörétté darálta az egyik dugót. Hüvely elrepedt vizszintesen, alsó része lejjebb csúszott, gyűrű repedésbe beleakadt, dugattyútetőt letépte, aztán daráló... úgy hogy hangja nem volt... akkor állt meg a kocsi mikor a dugattyúdarálék már nem fért el a maradék dugó és a hengerfej között. A hajtókart is elhajtotta. A többi hülyen hibátlan volt, teljesen váll nélküli. A hónolás bőven látszott még bennük.
Kollégámnak 2.5 navarra 2000évjárat. Feszt hengerfejes lett, spórolásból a tömítéssel kezdtük... elment 10000km-t. Gondoltuk elcsesztünk valamit, még egy tömítés bele, elment 5000km-t. Hengerfej nyomáspróba, motorblokk ki és szét szerel. Szakállmetálba elvittük hogy síkolják le. Visszaküldték hogy hengerfej repedt, motorblokknak semmi baja. Új hengerfej 300000ftért. Összerak, megint elment 10000km-t. Motor megint szétszerel, "új" hengerfej és blokk lesíkol, megint összerak... azóta megy már lenyomott úgy 60000km-t. Hála égnek nagyon utálom. Motor kivételkor terranoból is navarrából is ki kell szedi bölcsőt torziósrugókat... toyotából, mitsuból ezek nélkül ki lehet szerelni.
Mnidezek ellenére mindenki dicséri őket. Szóval nem tom... biztos nagyon jó de én már rengeteget szívtam velük. Ja és a navarra meg terrano motor egy oldaltvezérelt traktor motor. A maga korlátjaiva... a mitsu vagy toyota motor egy precíz műszer hozzá képest.
Válasz #954. hozzászólásra
Csak a samurai megy mert nem bír egyszerre két nyomba beleesni. Igaz hogy vagy te esel a melletted üllő ölébe vagy ő a tiédbe de megy.
Válasz #949. hozzászólásra
grand cheeroky??? Azváza sincs... mint a nivának... ahány gödör annyiszor másképp eszi a gumit.
Szanberg kuksiztad a gumit????
Az opel campo-rol tud mondani valaki valami jót vagy rosszat?
Válasz #960. hozzászólásra
a vársiak azért vesznek terepjárót, hogy a magas járdán tudjanak parkolni
Válasz #950. hozzászólásra
köszi a választ.
3ajtósat néztem, ez kockalámpás. a korát nem tudom pontosan. egyik haver autószerelőnek van. 8kilót akar érte friss műszakival. az asszonynak akarom, hogy vigye a gyereket az oviba (20 éve van jogsija és azóta nem is vezetett) és az se hátrány, hogy a kaját ki tudja hozni a földre
Válasz #960. hozzászólásra
ok helyett sok
Válasz #959. hozzászólásra
ok eltérés nincs a hasmagasságban közöttük,a napokban néztük hogy a hilux is csak pár centivel magasabb mint a hyundai tucson.Nem értem sok városi minek vesz terepjárót,én közútra inkább valami gtit használnék azoknál nem kell attól tartani hogy fölborul kanyarban.
Válasz #954. hozzászólásra
Nagyon jol látod a probléma lényegét!!tehát a lényeg a Szabad hasmagaságban van!!! Én amugy is ezeket szoktam elsöként megnézni.. utána a hajtásláncot Motor loeröt és végül a külsejét.. Amugy tökre igazad van mert mi is ahol elakadtunk az idén az ugy gyüjtötük be hogy bilegtünk bilegtünk a nyomok tetején és a végén onan lecsuszva be estünk a tökre esélytelen nyomba..!!Ahonan SZINTE AZ MTZ NEK IS ELÉG VOLT KISZEDNI!!ROPOGOT IS AZ AUTÓ RENDESEN.. MÉG JÓ HOGY VOLT MIHEZ KÖTNI!!
Válasz #956. hozzászólásra
Családban is van egy ford után kegyetlen jó, igaz ez +2-es !!!!
Válasz #955. hozzászólásra
Szia szabi!!Én inkább ezeket csak telek járónak nevezném...
Válasz #955. hozzászólásra
az amúgy nem terepjáró, hanem SUV, gyakorlatilag nagyobb személyautó.
nemrég beszélgettünk, és felvetődött, hogy néhányunk szerint akkora, mint egy SX4, mások szerint viszont nagyobb. A honlapjukon viszont nem sikerült semmilyen információt kinyerni. Vélemények?
Válasz #950. hozzászólásra
Itt a quaskai-okat kapták fel mostanában.........
(Remélem jól írtam.......)