Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.06 FtUSD389.11 FtCHF426.08 FtGBP483.79 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz #375. hozzászólásra
Ha meg vette volna a kettő 512 ből az egyiket,amit 500 ért hirdetnek darabját,még lehet a nyáron arathatna is!Nem kellene motorcserén gondolkodni.Ami nem oda lett gyártva,azt csak befaragni lehet oda!
Üdv mindenkinek!!
Még mindig a motor csere az én bajom. Amit Classtra belinkelt abba az áll, hogy 1500-at pörög
és 45-LE a motorja az Europának. De egyfolytába mindenki azt mondja nem jó az MTZ motor, mert szórja majd magot meg ilyesmi. Ha így van miért van ez, ha nem akkor meg miért mondják!???
Sziasztok!
Kinek van claas colombusa?
Kéne egy kis segitség.Az enyémen van bálázó de nem akarom föltenni(szállításnál leszedtük),és így kisebb ékszíj kell rá. Na annak a mérete kéne és egy rajz hogy merre tekereg.
Válasz #316. hozzászólásra
Üdv!
Én csináltam ilyet epple 211 esbe gyárilag egy perkins 4,107 (1,8 d kb 40 le) motor volt benne és megadta magát neki sem álltam a felújításnak mert tudtam , hogy horror összegbe került volna . Ezért vettem egy peugeot 205 1,9 d és annak a motorját raktam bele voltak buktatók mert nem vagyok egy mérnök pl a nyeles tengelyt eltörte és akkor egy lada hardyval oldottam meg néhány napom rá ment .
A vizet melegíti pedig a gyárinál sokkal nagyobb hűtő van benne és a peugeot ventilátorai hűtik majd az idén meglátjuk mit mutat.
Az enyémen is alumíniumból volt a vezérlés körüli rész, de attól még biztos, hogy Perkins volt, mert a gyári plakett is rajta volt amire nagy betűkkel rá volt írva, hogy Perkins. Viszont nekem az volt a problémám, hogy nem volt benne motorszám és így nehezebb volt kicsit alkatrész venni hozzá.
Úgy van! Mercuron nix az a köralaku fedél,csak az europán, látod,ezt már el is feledtem. Ez jó hir,belelátni,meg a zsirt bele lehet dobni könnyen. Akkor nem elvetemült földművesé lehetett a gép. Gratula,szerencséd van. Ja,hát nem árt kipucolni,azt kész. Igen ,az a vászon az fontos. Ugy rémlik,hogy nagykombájnokon is valami hasonló megoldás van. Az a gond vele,ha megázik,a dob feletti fedélen az összes viz oda folyik a vászonhoz,azt rohasztja a léceket,amihez rögzitve van. Na,de,ezzel is szerencséd van. Ferdefelhordóban vannak vezető lécek,amn fut a lánc,hogy ne a lemezt verje,jó,ha megvan,nem kell hülyére fesziteni.szépen elcsuszik rajt. Egyébként a jófogáson árultak tavaly ugyanolyan kombájn motort,mint az enyémben van. 200Ért. Perkinsznek irta. Hát,legyen az. Nekem azt mondták,eleve perkinsz csak az lehet,amelyiknél az adagoló felfogatás a blokk saját anyaga,azon van a motorszám. Az enyémen,mint az mtzn,egy aluminium rész van,az tartja az adagolót,meg az egész vezérlést. Ez állitolag Merci motor. Egyenlőre ennyi,ami eszembe jut a gépről. Tovább nézed,találsz valamit,kérdezz. Tudok,segitek. Akkorvigyázhattak a gépre,kivéve a motorra.
Válasz #336. hozzászólásra
Figyi Richard.
Nem haragszok,hogy ha bármilyen ötlete vagy tapasztalata van valakinek!!SŐT inkább örülök!!Mert így nem saját káromon tanulok.
De viszont ma meg néztem a fogaskerekeket Van egy kémlelő nyílás belül csak egy lemezt kell elfordítani.Hát rettentő mód meg nyugodtam így első ránézésből jónak tűnik!De viszont le fogom szedni mert ahogy be nyúlkáltam tiszta zsír lett a kezem és mikor meg töröltem csillogott itt ott egy kis fém reszelék.Ezért széljel szedem kimosom teljesen tisztára újra zsírózás.Szerintem nálam ez még örök élet.Meg ahogy alatta feküdtem be néztem a ferde felvonó tövéhez és ott van valami ponyva anyag az is rendbe van.Ha egyre gondolunk.És még ha eszedbe jut valami csak nyugodtan írd meg mert ne a föld közepén derüljön ki valami.
Abból indultam ki,hogy a gyári beépítésü motorokat is max.teljesítmény közeli fordulaton járatják.Lehet állítani a szabályzót,de nagyobb szíjtárcsa is kellene ahhoz,hogy a cséplésnek maradjon a fordulat.Megfordult a fejemben a motort hátra tenni,de nem akartuk már bonyolítani,annyit nem dolgozik.
Akkor teljes siker ez a része.Én a motort csak 2000 körul járatnám(a szabályzót biztos lentebb lehet venni)ott nagyobb a nyomatéka,meg kevesebbet is enne...
Rátettük az eredeti ford.szám szabályzót,mert ugye az autó adagoló nem tud fordulatot tartani.Jól működik,egyszer sikerült majdnem medvét fogni és oda rántotta neki a gázt ,csak azt láttam,hogy füstöl,de nem fulladt meg.
Valóban az eredeti kafer motor 3000-et fordult,de volt rajta egy röpsúlyos fordulatszabályzó.Azt gondolom nem tettétek rá,anélkül nem ejt a fordulaton ha nagyobbat harap...
Üdv.!Az enyém az Isuzu motoros Columbus a múlt nyáron lett kész összesen, kb 5ha-t vágtam vele kis parcellákon.Nagyobb hiba nélkül. 1.2es benzines VW motor helyére került az Isuzu ami teljesen bevált,a benzines helyére jól passzol a pörgős dízel kb 3000f/p et forog.Még csak tanulgatom a kombájnozást,de szivesen segítek,ha tudok valamiben.
Azt senki nem javitja ki szerintem,legfeljebb újat csinál. X összegért. Az egész nagy fogaskereket 2sima golyóscsapágy fogja a tengelyen. Egyszer kellett lehuzató,azt meg menetesszárbol,meg laposvasbol,vagy zártszelvényböl megoldod. Kerékcsavarok helyére átlóban a menet,keresztben laposvas ,vagy zártszelvény,ami feltámaszkodik a tengely közepén,a menetesszárra meg két anya és lehuzza a tengelyröl. Kerék leszereléshez a lépcsőt lekell venni. Ezt a keréknyügöt azért irtam,mert hijába a motor,ha esetleg nincs mit hajtani. Majd ird leazért,ha leszedted,hogy mit találtál!
Remélem zsirozva volt! Az a baj, hogyha rossz van1 nagydarab vasam. De azért bizok benne, hogy nálam így még elmegy 20 évig!! Meg kiváncsi lennék, hogy javitja ki ezt valaki? Nehezen jön ki a kkerék???
hát ja. Méhtelep csodákra képes!!kitartás! szerencséd van,lehuzató nélkül lejön. állitólag csinálnak ilyent,de az árát ne árulják el. egyébként,amit a méhtelepen találtam,mind zsirozva volt,csak amivel én tlálkoztam,az volt szar. ált.bal oldal szarik be elősször,mert ott halytja az asztalt,az van kivül,tarló felé és jobbra fordul kis ivben a föld végén,ezérta baloldalt nyirja. egyenes fogazás,kb egy fogon négy tonna sújt tol előre. ferde fog talán jobban birná,de ez ilyen. meg puha anyag. mercuron cserélhető koszoru van felcsavarozva,keményebb,de az is elkopott,40év alatt. most már europáé van rajt,zsirozva ok. nem azért irtam,hogy elrettentselek,de gondolom más kicsi kombájnak is meg van a nyügje. amúgy,meg mit aggódsz! igazi fanatikus,mindent megold!!!
Köszi!
Ezt a fogas kereket meg nézem mielőtt bármit csinálok.Mert,ha igazad van,hogy kopott ennek te leszel az oka !Viccet félre téve,ha annak is baja van nem tudom mit csinálok mérgembe.
1579 hozzászólás
Válasz #377. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Ha-Ha-Ha!!!!!
Válasz #372. hozzászólásra
Köszi szépen.
Válasz #366. hozzászólásra
mi lett a gyári motorral?
Válasz #376. hozzászólásra![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
az öreg Claas még motor nélkül is többet ér mint egy működő 512-es
Válasz #375. hozzászólásra![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Ha meg vette volna a kettő 512 ből az egyiket,amit 500 ért hirdetnek darabját,még lehet a nyáron arathatna is!Nem kellene motorcserén gondolkodni.Ami nem oda lett gyártva,azt csak befaragni lehet oda!
Válasz #373. hozzászólásra
gyere el a 3 hengeres perkinssért (bolgár perkins)lóerőben pont jó ,én is ha elhozom a colombust ilyet rakok bele
Igen több helyen megkérdeztem ehhez a motorhoz már 20éve nem kapni elkatrészt ami nekem kellene.
Üdv mindenkinek!!
Még mindig a motor csere az én bajom. Amit Classtra belinkelt abba az áll, hogy 1500-at pörög
és 45-LE a motorja az Europának. De egyfolytába mindenki azt mondja nem jó az MTZ motor, mert szórja majd magot meg ilyesmi. Ha így van miért van ez, ha nem akkor meg miért mondják!???
Nekem 6m-es ez a szíj.
Sziasztok!
Kinek van claas colombusa?
Kéne egy kis segitség.Az enyémen van bálázó de nem akarom föltenni(szállításnál leszedtük),és így kisebb ékszíj kell rá. Na annak a mérete kéne és egy rajz hogy merre tekereg.
Válasz #366. hozzászólásra
Köszi!!!
Válasz #366. hozzászólásra
Azt úgy szokták csinálni,hogy az új motor fogaskoszorújára teszik rá a régit,igy csináltad volna nem törte volna el...
Válasz #365. hozzászólásra
Igen igen valamelyiken meg szalmapres is
Válasz #316. hozzászólásra
Üdv!
Én csináltam ilyet epple 211 esbe gyárilag egy perkins 4,107 (1,8 d kb 40 le) motor volt benne és megadta magát neki sem álltam a felújításnak mert tudtam , hogy horror összegbe került volna . Ezért vettem egy peugeot 205 1,9 d és annak a motorját raktam bele voltak buktatók mert nem vagyok egy mérnök pl a nyeles tengelyt eltörte és akkor egy lada hardyval oldottam meg néhány napom rá ment .
A vizet melegíti pedig a gyárinál sokkal nagyobb hűtő van benne és a peugeot ventilátorai hűtik majd az idén meglátjuk mit mutat.
Válasz #362. hozzászólásra
Ezeknek volt magtartályos változatuk is,amelyiken nem volt,arra késöbb szereltek,ami már zöld szinü volt...
Válasz #360. hozzászólásra
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
![smile whistling](/oldforum/images/smiles/whistling.gif)
Az akkora kartergáz bizony!!
Válasz #359. hozzászólásra
Milyen kolombus,menyiér,és hol???
Válasz #357. hozzászólásra
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150125191810_20150124_131339.jpg)
Igen colombus 59-es,de már rátettek egy 2l-es merci motort.
Válasz #356. hozzászólásra
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
![smile thumbup](/oldforum/images/smiles/thumbup.gif)
Majd csinálok még képeket róla,csak most befedte a hó.
Valamivel melózni kell!
Válasz #358. hozzászólásra
Az olaj lehet a keréken,viz nélkül már robbant volna a motor...
Class kolombust en is tudok eladot csak motor kene bele meg kicsit kipofozni meg kicsi fergat is lehet eladja a oreg
Válasz #350. hozzászólásra
Eléggé keserves pénz keresetnek nézem.A gyerek fel lett füstölve rendesen,a nagykerék meg vízzel leforrázva!
Válasz #355. hozzászólásra
Kolombus zsákos,68 elötti a szinéröl...
Válasz #355. hozzászólásra
![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
Majd tehetnél fel több képet.Téged nagyon szerethetnek otthon,ha csak így vásárolgatsz!
Sziasztok!![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150124205105_20150124_161412.jpg)
![](https://static.agroinform.net/data/forum/images/TN_agroinform_20150124205147_20150124_161436.jpg)
Ma bővült a gépparkom.
Válasz #348. hozzászólásra
Az enyémen is alumíniumból volt a vezérlés körüli rész, de attól még biztos, hogy Perkins volt, mert a gyári plakett is rajta volt amire nagy betűkkel rá volt írva, hogy Perkins. Viszont nekem az volt a problémám, hogy nem volt benne motorszám és így nehezebb volt kicsit alkatrész venni hozzá.
Egy lajtot utána kellene kötni, hogyha kigyullad a tarló, legyen kéznél!![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Egy lajtot utána kellene kötni, hogyha kigyullad a tarló, legyen kéznél!![smile biggrin](/oldforum/images/smiles/biggrin.gif)
Válaszg #350 hozzászólásra
Ebben már tüzelhetsz akármivel...
Válasz #349. hozzászólásra
Ez cseh barnával tüzel,azért füstöl ennyire...
Válasz #343. hozzászólásra
Az az igazság a fogyasztást nem nagyon mértük,örültünk,hogy egyáltalán dolgozik.De hasonlóan saccolom.
Válasz #344. hozzászólásra
Úgy van! Mercuron nix az a köralaku fedél,csak az europán, látod,ezt már el is feledtem. Ez jó hir,belelátni,meg a zsirt bele lehet dobni könnyen. Akkor nem elvetemült földművesé lehetett a gép. Gratula,szerencséd van. Ja,hát nem árt kipucolni,azt kész. Igen ,az a vászon az fontos. Ugy rémlik,hogy nagykombájnokon is valami hasonló megoldás van. Az a gond vele,ha megázik,a dob feletti fedélen az összes viz oda folyik a vászonhoz,azt rohasztja a léceket,amihez rögzitve van. Na,de,ezzel is szerencséd van. Ferdefelhordóban vannak vezető lécek,amn fut a lánc,hogy ne a lemezt verje,jó,ha megvan,nem kell hülyére fesziteni.szépen elcsuszik rajt. Egyébként a jófogáson árultak tavaly ugyanolyan kombájn motort,mint az enyémben van. 200Ért. Perkinsznek irta. Hát,legyen az. Nekem azt mondták,eleve perkinsz csak az lehet,amelyiknél az adagoló felfogatás a blokk saját anyaga,azon van a motorszám. Az enyémen,mint az mtzn,egy aluminium rész van,az tartja az adagolót,meg az egész vezérlést. Ez állitolag Merci motor. Egyenlőre ennyi,ami eszembe jut a gépről. Tovább nézed,találsz valamit,kérdezz. Tudok,segitek. Akkorvigyázhattak a gépre,kivéve a motorra.
Válasz #346. hozzászólásra
http://www.youtube.com/watch?v=n9HNBMp-ijA
Válasz #343. hozzászólásra
Inkább tovább tartott kitalálni mint megcsinálni.Ezen a videón talán látszik,nagyjábólhttps://www.youtube.com/watch?v=n9HNBMp-ijA
Válasz #337. hozzászólásra![smile flowers](/oldforum/images/smiles/flowers.gif)
Én nem szégyenlek kérdezni,ha valami van úgyis fel teszem!
Válasz #336. hozzászólásra
Van egy kémlelő nyílás belül csak egy lemezt kell elfordítani.Hát rettentő mód meg nyugodtam így első ránézésből jónak tűnik!De viszont le fogom szedni mert ahogy be nyúlkáltam tiszta zsír lett a kezem és mikor meg töröltem csillogott itt ott egy kis fém reszelék.Ezért széljel szedem kimosom teljesen tisztára újra zsírózás.Szerintem nálam ez még örök élet.Meg ahogy alatta feküdtem be néztem a ferde felvonó tövéhez és ott van valami ponyva anyag az is rendbe van.Ha egyre gondolunk.És még ha eszedbe jut valami csak nyugodtan írd meg mert ne a föld közepén derüljön ki valami.
Figyi Richard.
Nem haragszok,hogy ha bármilyen ötlete vagy tapasztalata van valakinek!!SŐT inkább örülök!!Mert így nem saját káromon tanulok.
De viszont ma meg néztem a fogaskerekeket
Válasz #342. hozzászólásra
Az új motort nagy munka volt összeilleszteni,és igy mennyit eszik óránként,3-4 liter...
Válasz #340. hozzászólásra
Abból indultam ki,hogy a gyári beépítésü motorokat is max.teljesítmény közeli fordulaton járatják.Lehet állítani a szabályzót,de nagyobb szíjtárcsa is kellene ahhoz,hogy a cséplésnek maradjon a fordulat.Megfordult a fejemben a motort hátra tenni,de nem akartuk már bonyolítani,annyit nem dolgozik.
Válasz #340. hozzászólásra
És a motort hátra raknám a magtartály mögé...
Válasz #339. hozzászólásra
Akkor teljes siker ez a része.Én a motort csak 2000 körul járatnám(a szabályzót biztos lentebb lehet venni)ott nagyobb a nyomatéka,meg kevesebbet is enne...
Válasz #338. hozzászólásra
![smile sweatdrop](/oldforum/images/smiles/sweatdrop.gif)
Rátettük az eredeti ford.szám szabályzót,mert ugye az autó adagoló nem tud fordulatot tartani.Jól működik,egyszer sikerült majdnem medvét fogni és oda rántotta neki a gázt ,csak azt láttam,hogy füstöl,de nem fulladt meg.
Válasz #337. hozzászólásra
Valóban az eredeti kafer motor 3000-et fordult,de volt rajta egy röpsúlyos fordulatszabályzó.Azt gondolom nem tettétek rá,anélkül nem ejt a fordulaton ha nagyobbat harap...
Üdv.!Az enyém az Isuzu motoros Columbus a múlt nyáron lett kész összesen, kb 5ha-t vágtam vele kis parcellákon.Nagyobb hiba nélkül. 1.2es benzines VW motor helyére került az Isuzu ami teljesen bevált,a benzines helyére jól passzol a pörgős dízel kb 3000f/p et forog.Még csak tanulgatom a kombájnozást,de szivesen segítek,ha tudok valamiben.
Válasz #335. hozzászólásra
Azt senki nem javitja ki szerintem,legfeljebb újat csinál. X összegért. Az egész nagy fogaskereket 2sima golyóscsapágy fogja a tengelyen. Egyszer kellett lehuzató,azt meg menetesszárbol,meg laposvasbol,vagy zártszelvényböl megoldod. Kerékcsavarok helyére átlóban a menet,keresztben laposvas ,vagy zártszelvény,ami feltámaszkodik a tengely közepén,a menetesszárra meg két anya és lehuzza a tengelyröl. Kerék leszereléshez a lépcsőt lekell venni. Ezt a keréknyügöt azért irtam,mert hijába a motor,ha esetleg nincs mit hajtani. Majd ird leazért,ha leszedted,hogy mit találtál!
Válasz #334. hozzászólásra
Remélem zsirozva volt! Az a baj, hogyha rossz van1 nagydarab vasam. De azért bizok benne, hogy nálam így még elmegy 20 évig!! Meg kiváncsi lennék, hogy javitja ki ezt valaki? Nehezen jön ki a kkerék???
Válasz #331. hozzászólásra
amúgy,meg mit aggódsz! igazi fanatikus,mindent megold!!!![smile lol](/oldforum/images/smiles/lol.gif)
hát ja. Méhtelep csodákra képes!!kitartás! szerencséd van,lehuzató nélkül lejön. állitólag csinálnak ilyent,de az árát ne árulják el. egyébként,amit a méhtelepen találtam,mind zsirozva volt,csak amivel én tlálkoztam,az volt szar. ált.bal oldal szarik be elősször,mert ott halytja az asztalt,az van kivül,tarló felé és jobbra fordul kis ivben a föld végén,ezérta baloldalt nyirja. egyenes fogazás,kb egy fogon négy tonna sújt tol előre. ferde fog talán jobban birná,de ez ilyen. meg puha anyag. mercuron cserélhető koszoru van felcsavarozva,keményebb,de az is elkopott,40év alatt. most már europáé van rajt,zsirozva ok. nem azért irtam,hogy elrettentselek,de gondolom más kicsi kombájnak is meg van a nyügje.
Válasz #331. hozzászólásra
Szólsz a megfelelő embernek,és elviszik a tyetyébe!
Válasz #330. hozzászólásra
A tanulópénzt meg kell fizetni,van aki már megfizette és van aki ezután fogja...
Válasz #330. hozzászólásra
!Viccet félre téve,ha annak is baja van nem tudom mit csinálok mérgembe.
Köszi!
Ezt a fogas kereket meg nézem mielőtt bármit csinálok.Mert,ha igazad van,hogy kopott ennek te leszel az oka