Gázolaj árak 647 Ft Benzin árak 628 Ft EUR 413.74 Ft USD 401.77 Ft CHF 440.14 Ft GBP 494.56 Ft

Fórum

AdBlue - a mezőgazdaságban

Létrehozta: erdőmérnök , 2014-12-13 11:19:53

Kedvencekhez Segítség

106 hozzászólás
#6 .Feco.
2014-12-15 10:23:50

Válasz #3. hozzászólásra

Azt viszont ne felejtsd el, hogy a kamionok a teljesítményük töredékét használják az üzemidő zömében, és csak kigyorsításkor meg emelkedőkön futnak nagy teljesítményen. A mezőgazdasági gépek viszont egyrészt teljes teljesítménytartományban dolgoznak, másrészt ingadozó terheléssel.
Egy kamion felmegy a pályára, kigyorsít 1500-1600-as fordulattal, majd gurul 3-4 órán keresztül úgy, hogy a lendület viszi, és nyomatékkal jár, 1200-1300-as fordulaton. Általában megfigyelhető, hogy akkor fogyast kevés üzemanyagot és kevés adblue-t, amikor kis teherrel megy, és kevés emelkedő van. Ha nehezedik a munka akkor az ad-blue fogyasztás drasztikusan meg tud ugrani. Csak egy példa: 12-15 tonna teherrel kb. 2 tank (2200 liter) üzemanyaghoz fogyaszt el 1 tank (100 liter) adblue-t. Ha 22-24 tonnát hú, dugóban araszol, vagy hegyet mászik akár hamarabb fogyik ki az Adblue, mint az üzemanyag tank.
Egy traktor ezzel szemben szinte mindig magas terhelésen dolgozik, ráadásul a terhelés ingadozik, ami fokozott adblue fogyasztáshoz vezet.
Még egy dolog: a 7R-es JD-nk szinte mindig munka közben égeti ki az üzemanyagszűrőt, ritkán fordul elő, és csak könnyű munka során, hogy nincs elég üzemi hőfok ahhoz, hogy normál üzem közben égesse ki a kipufogószűrőt. Ezzel szemben az Euro6-os Scania szinte sosem tudja üzem közben kiégetni a kipufogószűrőt, mindig külön procedúraként fut le....

#5 bandigh
2014-12-15 09:01:23

Válasz #4. hozzászólásra

Na ezt akkor majd beírjuk a talajmegörző topikba, kiváncsi vagyok mit szól a Netparaszt, mert ez az igazi szénmegörző talajművelés smile thumbup

#4 ARES-826
2014-12-15 06:52:46

Válasz #3. hozzászólásra

Persze ott bent cumi mert csípi az ember szemét arra van a gázos targi kitalálva, vagy elektromos. De kint a földön minek????????? Olvastam agy cikket ahol az osztrák paraszt bevezette a kipuffancs füstjét a szántáskor a földbe és termésátlaga ez miatt 10% több lett mint ahol nem, Pontosan leszántotta a füstöt bele a földbe.smile blinksmile blink A cikk a mezőgazdasági technikában volt talán 3 éve.

#3 bandigh
2014-12-14 20:49:05

Válasz #2. hozzászólásra

Minap egy 1000 éves hideg motorú targoncával prüttyögtünk a műhelyben, zárt térben. Na ott gondolkodik el az ember ennek az értelmén. A határban elfér a koromcsík, nem csípi a szemet, de sajnos sok kicsi sokra megy. A repülős gázturbina idézem :"A kompresszorban összesűrített levegő az égéstérbe lép be, ahol összekeveredik a befecskendezett tüzelőanyaggal és elég. Az égés a gázturbinák égésterében folyamatos, így sokkal tökéletesebb égés valósul meg, mint például a dugattyús motorokban, ahol szakaszos égés jön létre. A gázturbina égésterében jelentősen növekszik a gázhőmérséklet, míg a gáznyomás alig változik."
Persze etől függetlenül sok üzemanyagot elégetnek, meg sok a co2 kibocsátásuk is, de ezt hálistennek még lehet korlátozni. Sokan ódszkodnak az scr-től, a John deere is büszkén hirdette, hogy csak dízel, de közben csendben lejár az átmeneti tier 4 interim szabvány, ami ezt lehetővé tette, a teljes Tier4-ben már csak adblue-val tudják ők is teljesíteni a normát. Csak ők ügyesen nem adbluenak hanem DEF(Diesel Exhaust Fluid) nak hívják. 2015 elég sok meglepetést hoz majd a témában. Eddig is jobb volt a kipufogógázt kezelni mint azt újra benyomni a motorba. Nem vagyok fendt párti, de ha végiggondoljuk, hosszútávon jobb a motornak ha nem látja viszont a saját füstjét. Az adblue rendszerek pedig hálistennek sok millió kilómétert teljesítettek a kamionokban, csak van már belőle megbízhatóan működő konstrukció.

#2 ARES-826
2014-12-14 19:53:33

Válasz #1. hozzászólásra

Az én véleményem hogy nagy tetű dolog az egész adblue! Mi a fasznak kell ez a traktorokba meg a kombájnokba?????? A földön meg közben 90.000 repülőgép járat repked naponta a földön! Egy tankolás nekik 50-60 ezer liter kerozin, ők nem szennyeznek???????smile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

Nincs profilkép
#1 erdőmérnök
2014-12-13 11:19:53

Tisztelt Fórumtársak!

Ebben az új topikban arra keresnénk a választ kinek milyen tapasztalata van a mezőgazdasági gépekben is bevezetésre került új SCR technológiával működő traktorokról.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Meglepő eredményt hozott az európai gazdák között végzett felmérés?
Többek között arról kérdezték őket, mennyire elégedettek a pénzügyi támogatás...
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
Michael Horsch: A következő hat hónapban kilőnek a terményárak
A Horsch alapító tulajdonosának véleményét kérdeztük több témában.
3,8 ha mezőgazdasági terület
3,8 ha mezőgazdasági terület

82.000.000 Ft

Géderlaki 3,6m X tárcsa
Géderlaki 3,6m X tárcsa

990.000 Ft

Omikron OSK-5,5H Kombinátor
Omikron OSK-5,5H Kombinátor

1.990.000 Ft

Cobo légrugós ülés
Cobo légrugós ülés

130.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]