Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR411.69 FtUSD396.2 FtCHF437.45 FtGBP497.51 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Szóval a tengely szélén lenne egy csapágy a másik szélén meg csapágy után fogaskerék és a végre pedig bordás tengely marva. Szóval a fogaskerék vége nem lesz lezárva csavarral. Mivel tudnám mégis biztosítani, hogy a fogaskerék ne mozogjon el a tengelyen?
Azt még nem írtam oda,hogy a kés 200*100*10-es lesz,láttam hogy volt aki gyári csapágy házakat használt.Ha lehet azt is áruljátok el,hogy milyen gépből van!
Köszönöm!
Sziasztok!Abban szeretnék segítséget kérni valakitől,hogy milyen gépben vannak 160mm és 80mm-es fogas kerekek?Már voltam boltban is,de azt mondták,hogy az MTZben nincs ilyen!Tehát aki már vásárolt ilyet kérem szépen írja már le ,(pontos neve,esetleg cikkszám)hogy mibe való és a fog számot!
Előre is köszönöm!
üdv a fogaskerék Lajta vetőgép.kiesztergáltatva 30 mm a közepe. a kések szélessége 140 mm a késeket pedig 12 mm csavar fogja 8,8 20 mm mélyen rugós alátét plussz sima.
Tiszteletem Rodgo!!,olyan kerékre lenne szükségem amit az ágdarálójára szerelt!Tudna segíteni,hogy hol tudnék ilyet beszerezni?Ha küld egy számot visszahívom/06304311124/!!! Előre is köszönöm!!!
szia Köszi Tapasztalat 3-4 cm ágat szépen viszi. saját készítésű gép, nagyon meg vagyok vele elégedve. már a második gép ami elkészült. módosítva csak két fogaskereket használva. üdv
Egy schliesing 400 zx el (darálgatok) mikor van időm. Racsnis csúszókuplungos kardánnal. De van mikor még a turbós MTZ-t is megfogja mikor 20cm anyag megy bele. Volt már hogy a kardán kuplung is megcsúszótt. És hála a biztonsági kapcsolonak. Mer lett volna már nálam is baj. Nemegy szerű játékszerek az biztos.
Fojtatván az előző hozzászólásomat.Bárki készít magának ilyen darálót a garat részét olyan hosszúra csinálja hogy a késeket meg se tudja közelíteni a kezével.Sok olyat láthi hogy rövid a tölcsér ráadásul jó széles is,és ha beleakad az ágba a kéz,nincs idő kiszabadítani. A gyárin ha megnézitek olyan hosszú a garat hogy lehetetlen a késeket megközelíteni.Jó barkácsolást mindenkinek
Tisztelt fórumozók,tisztelt Huszti Péter.Elég régen írtam már ebbe a fórumba,de most egy pár gondolatot szeretnék megosztani veletek.Higgyétek el van elég tapasztalatom ezekben az össze forgó késes ágdarálók építésében.Például hogy egy tengelyes vagy a két tengelyes a jobb.Teljesen osztom a -tubyca- véleményét ebben a kérdésben.,a saját tapasztalataim is ugyan ezek.Először én is két tengelyest csináltam és valóban szinte kitépi az ember kezéböl az ágakat.A traktor sebességváltójában iszonyúan veri a fogaskerekeket.A t4k váltója nagyon gyenge hozzá.Az egyik ismsrősöm is ilyet csinált a 3011 zetorjához kettő darab15 kilós lendítő kerékkel és így is eltörte egy vastagabb ágnál a traktor váltójában lévő kardánkihajtó tengelyt.Most egy 80kg-os lendítőkereket tett rá és így használja ,de őrült nehéz lett a daráló.Nem véletlen hogy az urbán féle is 3 tengelyes.Ezek sokkal lassabban huzzák be az ágakat és az áttétel miatt könnyebben is vágják,és nem teszik tönkre a traktor váltójátElmondanám azt is,hogy nagyon komoly baleset történt kb 3 hete a környékünkön.Egy behúzó hengeres ágdaráló elkapta egy ember kezét.A könyökéig tépte le a húst a kezéröl mire valahogy ki birta húzni.Gondoljátok el ha ez egy két tengelyes összeforgó késes lett volna.Esélye sincs simán kitépi a karját.
Válasz #1584. hozzászólásra
Köszönöm a tanácsot!Gondoltam egy lendítőkereket az alsó késtartó tengelyre szerintem megkönnyítené a motor dolgát és esetleg egyenletesebb lenne a fordulat is!Vagy nem?Az ékszíjt nem javaslod?Milyen gépből valók a fogaskerekek?50*50 négyzet acélból szeretném a tengelyt,150mm lenne a nagy fogaskerék 80mm a kicsi.Remélem lehet ilyeneket kapni valahol.
Egy sajat apritot probalok csinalni, olvasgatok itt a forumon igy kapva nehany jo otletet. Azt szeretnem megtudni, hogy a fogaskerekek rogzitesehez milyen mondszert javasolnatok vagy mikeppen oldottatok meg?
Koszonom,
Válasz #1582. hozzászólásra
Szia!
Ha megnézed a 1571 számú hozzászólásomban lévő vágóegységem fényképét, láthatod, hogy ott a 3. tengelyen lévő kis fogaskerék (17 fog) szinte lefelezi a nagy fogaskerekek (37 fog) fordulatszámát (37:17=2,17). Ha az ékszíjtárcsa helyére 6bordás csonkot raksz, akkor (540 TLT fordulat osztva 2,17=248) - máris kijön az ideális 250/perc késtartó tengely fordulatszám. Gyakorlati tanácsként mondom, hogy véletlenül se tedd az alsó késtartó tengelyre a 6bordás csonkot (ne spórold ki a 3. tengelyt !!!), mert a géped NEM FOGJA BÍRNI, MAX A 3-4 CM-S ÁGAKAT, azokat is szinte kitépné a kezedből!
Üdv: tubyca
Válasz #1582. hozzászólásraAz egy és kéttengelyes darabolóknál fontos, hogy a vágótengely(-ek) fordulatszáma ne legyen több 300-nál. Ha a TLT fordulatszáma a standard 540-es, akkor nincs szükség segédtengelyre, ill. közlőtengelyre. Én készítettem már hasonló kategóriájú kistraktorra ( Rába, Yanmar ) kéttengelyest, teljesen rendben műxik.
ó
Sziasztok!Szeretnék én is ágaprítót(2 tengely,8 kés) készíteni amit tz4k működtetne.Sokat olvastam a fórumon rengeteg adat van,de nem olvastam,hogy valaki tzvel hajtaná.Kérdés:Kelle a 3.lassitó tengely mivel a TLT fordulat 825/min ig állítható,érdemes közbe iktatni ékszíjjat,bírni fogja a gép egyáltalán?
Előre is köszönöm!
Válasz #1580. hozzászólásra Én ezt az élszöget használom. ( ha sok " okosságot " akarsz olvasni a témában, az Indexen vagyunk hasonló témában " Ágaprító-házilag " fórumon )
A megépítés után regisztráltam be ide és most olvasom csak a jobbnál jobb ötleteket. Sok mindent én is úgy csináltam, ahogy ti is. A késeket én is szinkronba raktam, de a hézagot én nem 0.3 mm-re hagytam. Nekem kb. 2-3 mm. Ezt be fogom állítani. Sajnos még nem találtam jó motort, nekem tetszik a 9 Le-s Honda. A kések szögét levetessem 30-35 fokra?
Válasz #1578. hozzászólásraA kéttengelyes kényes jószág. Sok műszaki standardnak kell megfelelni. A vágótengelyek fordulata ne legyen több, mint 300, inkább kevesebb. A kések élei teljes hosszban - állíthatóan - szinkronba kell vágjanak, különben elvesz a teljesítményből. A motorteljesítmény sovány, egy pontosan megépített gép robbanómotorból legalább 5-6 Le-t igényel. Működővé lehet így is tenni a gépedet, de 3 cm-nél vastagabb - főleg száraz - ágat ne akarjál vágni vele. ( megfelelő vágónyomaték esetén az elforduló négyszögletes tengelyek élei közötti távolság a maximum )
Üdv!
A lényeget kihagytam, ezer bocs!
A masinámban 2db. 40x40 es tengely van, amin 140x80x 10 es kések vannak( ösz.8 db) Számításaim szerint max. 5cm fér be a tengelyek közé, de a motorom kis teljesítménye miatt ezt nem fogja bírni:( A motorom egy kb. 3.8 KW-os Briggs moci. Tudom ez elég kicsi, no de ez volt:) A késeket kb. 47 fokra köszörülték. Más gépek képeit nézvén ez nem elég! Próbának bele engedtem egy átlag cserép léccet, de 1 méter után megfogta a mocit. A vágás felületén benyomódást láttam, ezért is gondoltam, hogy az él töve felfekszik a deszkán. A motor kb. 2400-et forog, a kések kb. 740-et. Tudom ez is sok egy kicsit, de ha leveszem a fordulatot akkor nem vág át akkora ágakat mint előtte. Most 3,5 cm átmérőjű nem száraz akácot elvisz. Ha leveszem a kések élszögét 30-35 fokra, akkor lehet, hogy jobb lesz?
Üdv!
Én is készítettem egy ágdarálót, most tesztelgetem. Az volna a kérdésem, hogy a késeket milyen szögre szoktátok köszörülni? Szerintem az enyém nem megfelelő, mert kb. 1 cm vágás után az él töve gyűri a fát. Ezért is gondolom, hogy a köszörülésnél nem a megfelelő szög lett elkészítve.
Előre is köszi!
Válasz #1572. hozzászólásra
Szia! Idő hiányában komplett gépet nem építek, viszont az alkatrészek beszerzésével:: fogaskerekek, csapágyak, kések, stb. nincs gond.
Üdv Mindenkinek!
Elkészültek a február elején rendelt kések, érintettek értesítve. Aki esetleg még rendelni szeretne, kérem, március 9-ig jelezze, hogy 10-én továbbítani tudjam a gyártónak. A mostani "szállítmányból" van még 2 garnitúra (16 db) 200 x 100 x 10 mm-es 3 nútos késem, ha valakit érdekel, viheti. Ilyen késeket rendeltek legutóbb:
2360 hozzászólás
Válasz #1609. hozzászólásra
Zégergyürüvel
Sziasztok!
Egy kis segítség kéne tengely kivitelezéshez.
Szóval a tengely szélén lenne egy csapágy a másik szélén meg csapágy után fogaskerék és a végre pedig bordás tengely marva. Szóval a fogaskerék vége nem lesz lezárva csavarral. Mivel tudnám mégis biztosítani, hogy a fogaskerék ne mozogjon el a tengelyen?
A Gép.
Üdv. Ezt alkottam 230mm átmérőjű tárcsa 2 db kés. Megtudná valaki mondani mekkora legyen a fordulata?
Válasz #1603. hozzászólásra Részletes választ privátban küldtem! Üdv: GV.
Azt még nem írtam oda,hogy a kés 200*100*10-es lesz,láttam hogy volt aki gyári csapágy házakat használt.Ha lehet azt is áruljátok el,hogy milyen gépből van!
Köszönöm!
Sziasztok!Abban szeretnék segítséget kérni valakitől,hogy milyen gépben vannak 160mm és 80mm-es fogas kerekek?Már voltam boltban is,de azt mondták,hogy az MTZben nincs ilyen!Tehát aki már vásárolt ilyet kérem szépen írja már le ,(pontos neve,esetleg cikkszám)hogy mibe való és a fog számot!
Előre is köszönöm!
http://agroroll.hu/termekek/kat/143
http://agroroll.hu/termekek/kat/143
http://agroroll.hu/termekek/kat/143
üdv a fogaskerék Lajta vetőgép.kiesztergáltatva 30 mm a közepe. a kések szélessége 140 mm a késeket pedig 12 mm csavar fogja 8,8 20 mm mélyen rugós alátét plussz sima.
Tiszteletem Rodgo!!,olyan kerékre lenne szükségem amit az ágdarálójára szerelt!Tudna segíteni,hogy hol tudnék ilyet beszerezni?Ha küld egy számot visszahívom/06304311124/!!! Előre is köszönöm!!!
Válasz #1593. hozzászólásra
Szép munka!
Milyen hézagot hagytál a két fogaskerék között?
Milyen vastag az a 2-2 csavar, ami a késeket fogja össze?
szia Köszi Tapasztalat 3-4 cm ágat szépen viszi. saját készítésű gép, nagyon meg vagyok vele elégedve. már a második gép ami elkészült. módosítva csak két fogaskereket használva. üdv
Válasz #1593. hozzászólásra Szia! Gratula!
Saját? Tapasztalat?
siker
sziasztok! gondoltam megosztom !
Egy schliesing 400 zx el (darálgatok) mikor van időm. Racsnis csúszókuplungos kardánnal. De van mikor még a turbós MTZ-t is megfogja mikor 20cm anyag megy bele. Volt már hogy a kardán kuplung is megcsúszótt. És hála a biztonsági kapcsolonak. Mer lett volna már nálam is baj. Nemegy szerű játékszerek az biztos.
Fojtatván az előző hozzászólásomat.Bárki készít magának ilyen darálót a garat részét olyan hosszúra csinálja hogy a késeket meg se tudja közelíteni a kezével.Sok olyat láthi hogy rövid a tölcsér ráadásul jó széles is,és ha beleakad az ágba a kéz,nincs idő kiszabadítani. A gyárin ha megnézitek olyan hosszú a garat hogy lehetetlen a késeket megközelíteni.Jó barkácsolást mindenkinek
Tisztelt fórumozók,tisztelt Huszti Péter.Elég régen írtam már ebbe a fórumba,de most egy pár gondolatot szeretnék megosztani veletek.Higgyétek el van elég tapasztalatom ezekben az össze forgó késes ágdarálók építésében.Például hogy egy tengelyes vagy a két tengelyes a jobb.Teljesen osztom a -tubyca- véleményét ebben a kérdésben.,a saját tapasztalataim is ugyan ezek.Először én is két tengelyest csináltam és valóban szinte kitépi az ember kezéböl az ágakat.A traktor sebességváltójában iszonyúan veri a fogaskerekeket.A t4k váltója nagyon gyenge hozzá.Az egyik ismsrősöm is ilyet csinált a 3011 zetorjához kettő darab15 kilós lendítő kerékkel és így is eltörte egy vastagabb ágnál a traktor váltójában lévő kardánkihajtó tengelyt.Most egy 80kg-os lendítőkereket tett rá és így használja ,de őrült nehéz lett a daráló.Nem véletlen hogy az urbán féle is 3 tengelyes.Ezek sokkal lassabban huzzák be az ágakat és az áttétel miatt könnyebben is vágják,és nem teszik tönkre a traktor váltójátElmondanám azt is,hogy nagyon komoly baleset történt kb 3 hete a környékünkön.Egy behúzó hengeres ágdaráló elkapta egy ember kezét.A könyökéig tépte le a húst a kezéröl mire valahogy ki birta húzni.Gondoljátok el ha ez egy két tengelyes összeforgó késes lett volna.Esélye sincs simán kitépi a karját.
Válasz #1586. hozzászólásra
Szia Péter! Részletes választ privátban küldtem. Üdv: GV.
Válasz #1584. hozzászólásra
Köszönöm a tanácsot!Gondoltam egy lendítőkereket az alsó késtartó tengelyre szerintem megkönnyítené a motor dolgát és esetleg egyenletesebb lenne a fordulat is!Vagy nem?Az ékszíjt nem javaslod?Milyen gépből valók a fogaskerekek?50*50 négyzet acélból szeretném a tengelyt,150mm lenne a nagy fogaskerék 80mm a kicsi.Remélem lehet ilyeneket kapni valahol.
udv,
Egy sajat apritot probalok csinalni, olvasgatok itt a forumon igy kapva nehany jo otletet. Azt szeretnem megtudni, hogy a fogaskerekek rogzitesehez milyen mondszert javasolnatok vagy mikeppen oldottatok meg?
Koszonom,
Válasz #1582. hozzászólásra
Szia!
Ha megnézed a 1571 számú hozzászólásomban lévő vágóegységem fényképét, láthatod, hogy ott a 3. tengelyen lévő kis fogaskerék (17 fog) szinte lefelezi a nagy fogaskerekek (37 fog) fordulatszámát (37:17=2,17). Ha az ékszíjtárcsa helyére 6bordás csonkot raksz, akkor (540 TLT fordulat osztva 2,17=248) - máris kijön az ideális 250/perc késtartó tengely fordulatszám. Gyakorlati tanácsként mondom, hogy véletlenül se tedd az alsó késtartó tengelyre a 6bordás csonkot (ne spórold ki a 3. tengelyt !!!), mert a géped NEM FOGJA BÍRNI, MAX A 3-4 CM-S ÁGAKAT, azokat is szinte kitépné a kezedből!
Üdv: tubyca
Válasz #1582. hozzászólásraAz egy és kéttengelyes darabolóknál fontos, hogy a vágótengely(-ek) fordulatszáma ne legyen több 300-nál. Ha a TLT fordulatszáma a standard 540-es, akkor nincs szükség segédtengelyre, ill. közlőtengelyre. Én készítettem már hasonló kategóriájú kistraktorra ( Rába, Yanmar ) kéttengelyest, teljesen rendben műxik.
ó
Sziasztok!Szeretnék én is ágaprítót(2 tengely,8 kés) készíteni amit tz4k működtetne.Sokat olvastam a fórumon rengeteg adat van,de nem olvastam,hogy valaki tzvel hajtaná.Kérdés:Kelle a 3.lassitó tengely mivel a TLT fordulat 825/min ig állítható,érdemes közbe iktatni ékszíjjat,bírni fogja a gép egyáltalán?
Előre is köszönöm!
Válasz #1580. hozzászólásra Én ezt az élszöget használom. ( ha sok " okosságot " akarsz olvasni a témában, az Indexen vagyunk hasonló témában " Ágaprító-házilag " fórumon )
Válasz #1579. hozzászólásra
A megépítés után regisztráltam be ide és most olvasom csak a jobbnál jobb ötleteket. Sok mindent én is úgy csináltam, ahogy ti is. A késeket én is szinkronba raktam, de a hézagot én nem 0.3 mm-re hagytam. Nekem kb. 2-3 mm. Ezt be fogom állítani. Sajnos még nem találtam jó motort, nekem tetszik a 9 Le-s Honda. A kések szögét levetessem 30-35 fokra?
Válasz #1578. hozzászólásraA kéttengelyes kényes jószág. Sok műszaki standardnak kell megfelelni. A vágótengelyek fordulata ne legyen több, mint 300, inkább kevesebb. A kések élei teljes hosszban - állíthatóan - szinkronba kell vágjanak, különben elvesz a teljesítményből. A motorteljesítmény sovány, egy pontosan megépített gép robbanómotorból legalább 5-6 Le-t igényel. Működővé lehet így is tenni a gépedet, de 3 cm-nél vastagabb - főleg száraz - ágat ne akarjál vágni vele. ( megfelelő vágónyomaték esetén az elforduló négyszögletes tengelyek élei közötti távolság a maximum )
Válasz #1576. hozzászólásra
Üdv!
A lényeget kihagytam, ezer bocs!
A masinámban 2db. 40x40 es tengely van, amin 140x80x 10 es kések vannak( ösz.8 db) Számításaim szerint max. 5cm fér be a tengelyek közé, de a motorom kis teljesítménye miatt ezt nem fogja bírni:( A motorom egy kb. 3.8 KW-os Briggs moci. Tudom ez elég kicsi, no de ez volt:) A késeket kb. 47 fokra köszörülték. Más gépek képeit nézvén ez nem elég! Próbának bele engedtem egy átlag cserép léccet, de 1 méter után megfogta a mocit. A vágás felületén benyomódást láttam, ezért is gondoltam, hogy az él töve felfekszik a deszkán. A motor kb. 2400-et forog, a kések kb. 740-et. Tudom ez is sok egy kicsit, de ha leveszem a fordulatot akkor nem vág át akkora ágakat mint előtte. Most 3,5 cm átmérőjű nem száraz akácot elvisz. Ha leveszem a kések élszögét 30-35 fokra, akkor lehet, hogy jobb lesz?
Válasz #1497. hozzászólásra
Üdv! Átmérőben mekkora az a fa méret amít még elbír ?
Én 30-35 fokos élszöget használok.Válasz #1575. hozzászólásra
Válasz #1573. hozzászólásra
Üdv!
Én is készítettem egy ágdarálót, most tesztelgetem. Az volna a kérdésem, hogy a késeket milyen szögre szoktátok köszörülni? Szerintem az enyém nem megfelelő, mert kb. 1 cm vágás után az él töve gyűri a fát. Ezért is gondolom, hogy a köszörülésnél nem a megfelelő szög lett elkészítve.
Előre is köszi!
Válasz #1571. hozzászólásra
A képen látható géphez a tengely, fogaskerék, kések szíjtárcsa (magyarul ami nem piros) mennyibe kerülne?? ÉS ágátmérőbe mi a maximum??
Válasz #1572. hozzászólásra
Szia! Idő hiányában komplett gépet nem építek, viszont az alkatrészek beszerzésével:: fogaskerekek, csapágyak, kések, stb. nincs gond.
Válasz #1571. hozzászólásra
Tubyca komplett gépet nem csinálsz véletlen (ház, motor stb) úgy mennyi lenne? Alkatrész ellátás megoldott? :) köszi
Üdv Mindenkinek!
Van egy elkészült, vadonat új eladó vágóegységem. Ha valakit érdekel, még a tavalyi áron viheti
E-mail címem, telszámom nyilvános. Üdvözlettel: GV
Üdv Mindenkinek!
Elkészültek a február elején rendelt kések, érintettek értesítve. Aki esetleg még rendelni szeretne, kérem, március 9-ig jelezze, hogy 10-én továbbítani tudjam a gyártónak. A mostani "szállítmányból" van még 2 garnitúra (16 db) 200 x 100 x 10 mm-es 3 nútos késem, ha valakit érdekel, viheti. Ilyen késeket rendeltek legutóbb:
Eddig nálam ez vitte el a pálmát:
Válasz #1567. hozzászólásra Hali!
Kinek címezted ezt az 5 kérdést?
Megvan-e még a faapritó?
Megvan-e még a faapritó?
Megvan-e még a faapritó?
Megvan-e még a faapritó?
Megvan-e még a faapritó?
a zöregnek: K1
Válasz #1560. hozzászólásra Milyen anyagból gyártottatok késeket ?