Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD401.45 FtCHF440.33 FtGBP493.83 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Háááát.... megjöttek a tengelyek tegnap, ma raktam volna össze a gépet... először a bordáshüvely végű tengelybe benne hagytak egy központosító dugót véletlenül, ami a köszörüléshez kellett... hegesztettem rá egy 12es anyát hogy kibírjam húzatni... 12es acélcsavar elszakadt pedig óvatosan rá is melegítettem a külső részre... délután esztergályos után rohangáltam hogy esztergálja ki belőle. Megtörtént némi utánjárással... sebaj lehet összerakni a gépet... nem sokáig jutottam, a másik "kutyacsont" tengely végén lévő "kalapot" kerek 1mm-el nagyobbra csinálták... nem megy be a helyére... meg van edzve. Esztergályos ismerős megigérte hogy holnap reggel megpróbál vele valamit kezdeni de én nem sok jóra számítok. Reszelő az csúszik rajta mint az üvegen. Egyébként profi munkának tűnek a tengelyek. Remélem hogy ezeket "bakikat" a karácsony előtti idő szűke kapkodásnak lehet betudni hogy még idén kész legyen és ha holnap sikerül ezt a "kalap" dolgot megoldani más probléma már nem lesz vele.
Ha Sz. Péterre vagy más néven a traktorboltra gondolsz akkor igen. Mfpistinek meg nekem osztálytársunk volt. Már többször dolgozott nekünk, és a munkájával meg voltunk elégedve.
Üdv! Szentesen vagy egy gépész aki mindenféle alkatrészekt jár gépekbe. Tengelyek, fogaskerekek ilyesmik... van vele tapasztalata valakinek? Csúszókormányzású gép menetelő orbitotorjába csináltattam vele két tengeylt. kb 1/3 áron csinálta a gyárihoz képest.Ma vitte a postás haza de én csak holnap leszek otthon hogy összerakjam. Csináltatott már nála valaki valamit? Csak úgy kiváncsiságból kérdem hogy mire számíthatok vajon? Beválik vagy nem annyira?
Felhívtam az adagolóst. Ő azt mondta hogy lehet kisérletezni a mercivel de tökéletes sose lesz. Ő is a multicart javasolta hogy annak jónak kell lennie.
Jó kérdés, cikkszám alapjá biztos van el lehet különíteni, de az a helyzet unimogban nem vagyok otthon, csak annyit tudok amit az előbb írtam, hogy abban kevesebbet forog, amit ísmertem az a régi 2 liter körüli az 2000 körül forgott, de abbol a fajtából már nemigen van azok jöttek a legelőször hazánkba.
Néztem már én is merci motorokat. Erősek és nagy fordulatuk. 3800-on adnak le 60Le-t ha jól emlékszem. Nekem pedig 40 ló körüli 2000-2500fordos kellene. A multikár 45 le ad 3000fordon. De max nyomatékát már 2300-nál eléri.
Azt nem tudom hogymi a különbség a 24 es és 25 ös között? Meg tudja mondani valaki?
Válasz #104. hozzászólásra
Nekem van egy ismerősöm akinek MULTICAR 24-ese van.Elég sokat használják.Most építettek be egy 24-es motort az RS-traktorukba a 4-hengeres v-motor helyett.A kezdeti tapasztalatok igen jók.
A Multi motor nem rosz bár vannak gyenge pontjai(20-25 öt darabot javítottunk fel), de ha jót akarsz inkább hasonló kaliberű dizelben én a 2.4-es mercit ajánlom neked(2.2 vagy 3 is lehet), sokkal megbízhatobb és kevésbé kényes mint a multik. , a legnagyobb hibája a multikárnak egyébbként a szűk nehezen tisztítható olajzófuratok, amibe ha kosz kerül, hamar csapágyas az egész motor. Meg felénk egyre kevesebb helyen árulnak hozzá alkatrészt, elenben a mergához uton utfélen találsz jóminőségű eredeti/utánngyártott alkatrészt és megfizethető.
Válasz #101. hozzászólásra
Nekem ugyan 525-ösöm van de mindent be tudok szerezni hozzá.Egyébként,még ehez is sokminden stimmel az 514-517-esből, viszonylag ritkán hibásodik meg.
Bármelyik autósboltban. Csak kell az önindító típusa és az önindító száma. Legjobb ha minden számot-betűt felírsz amit látsz rajta kivülről és majd a boltban kimazsolázzák ami kell a beazonosításhoz. Ajánlom az unixet ha van a közeledben. Nekem ők váltak be elektormos témában.
Válasz #95. hozzászólásra
Az nem semmi a tsz ben egyszer küldték a megák után 27-28 Ha-t nyomott le egy nap árpában de ki estek a rázóládák hátul . Buzában ment 2 napot még de összesen nem volt 10 Ha aztán ment ócskába . Ez 5 éve volt . 524 nekem is tetszik nagyon jókat hallok róla .
Válasz #91. hozzászólásra
Hát ez így van . Bár ha jól tudom a 16-is leveri a 106-ost paíron gyekorlatban viszont csak aport látja mögötte . Jók a Fortscrittok csak gépész kell nekik akik nagyon oda figyelnek rájuk mert több törődést kérnek mint a domcsik , de ha megkapják tudnak meglepetést okozni . Legnagyobb bajuk a kis magtartály volt még , mert ha a 16-os kapott volna 5,5 köbméteres tartályt akkor többet tudott volna teljesíteni
Válasz #88. hozzászólásra
Te tudod . De felénk sík terepen lehet menni 10-13 hektár között le udok nyomni a 14-essel is . Egy darabban ku.va sokat le lehet nyomni naponta . 16-ossla tényleg 15-20 Ha naponta de ezekkel már ...
egy rutinos kombájnos nem vág le 25ha-nál többet ,de ö egy kezdö ,nem tudja mikor lehet kezdeni,abbahagyni, mennyivelmenni tehát letud 40hat vágni csak a fele a földön
Válasz #86. hozzászólásra
Nem kamu bérmunkába nyomta a tsznek tavaly mikor még azoknak is meg volt a 2 208
176 hektáros táblában 46,8 hektár volt reggel fél 9 kor kezdett este 11-is mentek a 208-asok 37-38 Ha-t nyomtak .
Ilyen nem volt több bár még másik 4 nap is 40 Ha felett volt .
Nem akarok kételkedni, de ne túlozzunk. 30 hektár is már nagyon szép teljesítmény egy Megával, 6 méteres asztallal... de a 40 - 45 hektár reggel 8-tól este 8-ig egyenesen lehetetlen, még akkor is ha 6.60-as asztal van rajta.
A kollégádat minden esetre irigylem. Talán boldogabb lennék azzal a géppel mint a barátnömmel :)
2085 hozzászólás
Válasz #132. hozzászólásra
Háááát.... megjöttek a tengelyek tegnap, ma raktam volna össze a gépet... először a bordáshüvely végű tengelybe benne hagytak egy központosító dugót véletlenül, ami a köszörüléshez kellett... hegesztettem rá egy 12es anyát hogy kibírjam húzatni... 12es acélcsavar elszakadt pedig óvatosan rá is melegítettem a külső részre... délután esztergályos után rohangáltam hogy esztergálja ki belőle. Megtörtént némi utánjárással... sebaj lehet összerakni a gépet... nem sokáig jutottam, a másik "kutyacsont" tengely végén lévő "kalapot" kerek 1mm-el nagyobbra csinálták... nem megy be a helyére... meg van edzve. Esztergályos ismerős megigérte hogy holnap reggel megpróbál vele valamit kezdeni de én nem sok jóra számítok. Reszelő az csúszik rajta mint az üvegen. Egyébként profi munkának tűnek a tengelyek. Remélem hogy ezeket "bakikat" a karácsony előtti idő szűke kapkodásnak lehet betudni hogy még idén kész legyen és ha holnap sikerül ezt a "kalap" dolgot megoldani más probléma már nem lesz vele.
üdv minekinek szuper zetorhoz keresek dugotyut 102 ha valaki tud akkor kérem segitsen
Válasz #131. hozzászólásra
Nekem meg katona társam.
Válasz #131. hozzászólásra
Rá gondolok! Kösz infót!
Válasz #130. hozzászólásra
Ha Sz. Péterre vagy más néven a traktorboltra gondolsz akkor igen. Mfpistinek meg nekem osztálytársunk volt. Már többször dolgozott nekünk, és a munkájával meg voltunk elégedve.
Üdv! Szentesen vagy egy gépész aki mindenféle alkatrészekt jár gépekbe. Tengelyek, fogaskerekek ilyesmik... van vele tapasztalata valakinek? Csúszókormányzású gép menetelő orbitotorjába csináltattam vele két tengeylt. kb 1/3 áron csinálta a gyárihoz képest.Ma vitte a postás haza de én csak holnap leszek otthon hogy összerakjam. Csináltatott már nála valaki valamit? Csak úgy kiváncsiságból kérdem hogy mire számíthatok vajon? Beválik vagy nem annyira?
Válasz #127. hozzászólásra
MÁRKON TUDOK ÉNIS (MOST CSINÁLTATTAM A FERGIÉT) PONTOS ÉS NAGYON KOREKT
Válasz #127. hozzászólásra
Dombováron tudok
Ha valaki tudná hol ujjítanak fel öninditot jol és megbizhatoan és persze elfogathto áron föképp a dunántulrol érdekelne válaszokat elöre is köszönöm.
Válasz #125. hozzászólásra
Szerintem is. Majd vigyázok rá. :) 2/3 gázon kell dolgoznia, nem lesz pörgetve.
Válasz #124. hozzászólásra
Jó lessz a multikár is, sokat kibír az is ha nincs tönkre vágva.
Válasz #123. hozzászólásra
Felhívtam az adagolóst. Ő azt mondta hogy lehet kisérletezni a mercivel de tökéletes sose lesz. Ő is a multicart javasolta hogy annak jónak kell lennie.
Válasz #122. hozzászólásra
Jó kérdés, cikkszám alapjá biztos van el lehet különíteni, de az a helyzet unimogban nem vagyok otthon, csak annyit tudok amit az előbb írtam, hogy abban kevesebbet forog, amit ísmertem az a régi 2 liter körüli az 2000 körül forgott, de abbol a fajtából már nemigen van azok jöttek a legelőször hazánkba.
Válasz #121. hozzászólásra
És honnan tudom hogy unimogos e az adagolója?
Válasz #120. hozzászólásra
Ha kifekszik akkor, viszont mergát tegyél bele, és eszembe jutott, az unimogos adagolója kell neked, az sem forog sokat.
Válasz #118. hozzászólásra
Ok. Ezt megfogadom.
Válasz #117. hozzászólásra
Értelek, de nem tudom. Én a multicarra teszek első körben aztán majd meglátom.
Válasz #116. hozzászólásra
Az olajra nagyon figyelj, mert hamar csapágyas lesz, mindig időben cseréld, és csak jó olajat rakj bele.
Válasz #114. hozzászólásra
Nézd az hogy annyi a maxa az nem azt jeleni hogy annyin kell dolgozni vele, az 2500-ön szépen dolgozna hidd el.
Válasz #114. hozzászólásra
Kis csúszókormányzású rakodógépbe kellene . Azt mondta a szaki hogy 2000fölé ne forgassuk a szivattyút mert nem tesz neki jót.
30ezerért van komplett multcar motor. Nem sok veszteni valóm van ,teszek egy próbát.
Válasz #111. hozzászólásra
A mergánál ha van jó adagolósod az a röpsúllyos adagolót elég jól tudja állítani, a vákumos viszont tényleg nem az igazi traktorra.
Válasz #112. hozzászólásra
a 2.0 néztem én is. Az forog 3800-at. :(
Válasz #111. hozzászólásra
A blokköntvény és a lendkerék a 25-ös robus kuplungos, a 25-ösök a vége felé nagyobb furatot is kaptak.
Válasz #111. hozzászólásra
Adagoló függő, de 2000 fölött már van benne erő, ha a 2.4-es sok van 2literes is.
Válasz #108. hozzászólásra
Néztem már én is merci motorokat. Erősek és nagy fordulatuk. 3800-on adnak le 60Le-t ha jól emlékszem. Nekem pedig 40 ló körüli 2000-2500fordos kellene. A multikár 45 le ad 3000fordon. De max nyomatékát már 2300-nál eléri.
Azt nem tudom hogymi a különbség a 24 es és 25 ös között? Meg tudja mondani valaki?
Válasz #106. hozzászólásra
a boltosok,max 5%-ot ,bizonyos vásárlás után,de pl claas előrendelésnél 22%
Válasz #104. hozzászólásra
Nekem van egy ismerősöm akinek MULTICAR 24-ese van.Elég sokat használják.Most építettek be egy 24-es motort az RS-traktorukba a 4-hengeres v-motor helyett.A kezdeti tapasztalatok igen jók.
Válasz #104. hozzászólásra
A Multi motor nem rosz bár vannak gyenge pontjai(20-25 öt darabot javítottunk fel), de ha jót akarsz inkább hasonló kaliberű dizelben én a 2.4-es mercit ajánlom neked(2.2 vagy 3 is lehet), sokkal megbízhatobb és kevésbé kényes mint a multik. , a legnagyobb hibája a multikárnak egyébbként a szűk nehezen tisztítható olajzófuratok, amibe ha kosz kerül, hamar csapágyas az egész motor. Meg felénk egyre kevesebb helyen árulnak hozzá alkatrészt, elenben a mergához uton utfélen találsz jóminőségű eredeti/utánngyártott alkatrészt és megfizethető.
Válasz #101. hozzászólásra
Nekem ugyan 525-ösöm van de mindent be tudok szerezni hozzá.Egyébként,még ehez is sokminden stimmel az 514-517-esből, viszonylag ritkán hibásodik meg.
Alkatrészvásárlásnál az axiálba kb mennyi engedményt adhatnak maximum?
Válasz #104. hozzászólásra
Ez olyan mint RS-09-é?
eredeti 22 lovas.
Vízhűtéses 4 hengeres multicar motorról van valakinek tapasztalata?
Adatokat tud róla valaki? Fordulat, le érdekelne.
Válasz #102. hozzászólásra
Bármelyik autósboltban. Csak kell az önindító típusa és az önindító száma. Legjobb ha minden számot-betűt felírsz amit látsz rajta kivülről és majd a boltban kimazsolázzák ami kell a beazonosításhoz. Ajánlom az unixet ha van a közeledben. Nekem ők váltak be elektormos témában.
Üdv mindenkinek.Ki tudja hol lehet LUCAS öninditohoz alkatrészt kapni a típusa M45G.
Válasz #96. hozzászólásra
nekem akinek volt 524 azt mondta nehogy vegyek nincs hozzá alkatrész és az 514 nem jó bele.
Válasz #99. hozzászólásra
Akkor kár érte , pedig nagyon jó gépnek tűnik , bár öcsödön a balogék nagyon dicsérik
Válasz #98. hozzászólásra
Van mert 180lo szét teker sokmindent ami nem lett átméretezve
Válasz #97. hozzászólásra
Hát igen 12,14,16,17 minden sarkon úgy dobják utánad csak vidd . De talán nincs is annyi gondja
Válasz #96. hozzászólásra
csak a24-nek nem olyan jo az alkatrészellátása mint a 14-nek
Válasz #95. hozzászólásra
Az nem semmi a tsz ben egyszer küldték a megák után 27-28 Ha-t nyomott le egy nap árpában de ki estek a rázóládák hátul . Buzában ment 2 napot még de összesen nem volt 10 Ha aztán ment ócskába . Ez 5 éve volt . 524 nekem is tetszik nagyon jókat hallok róla .
Válasz #94. hozzászólásra
Én 4 évig 524-el arattam az egy patent gép volt csak kinöttük 516-tal a rekordom 34ha buza volt 3,5tonnásbol
Válasz #91. hozzászólásra
Hát ez így van . Bár ha jól tudom a 16-is leveri a 106-ost paíron gyekorlatban viszont csak aport látja mögötte . Jók a Fortscrittok csak gépész kell nekik akik nagyon oda figyelnek rájuk mert több törődést kérnek mint a domcsik , de ha megkapják tudnak meglepetést okozni . Legnagyobb bajuk a kis magtartály volt még , mert ha a 16-os kapott volna 5,5 köbméteres tartályt akkor többet tudott volna teljesíteni
Válasz #92. hozzászólásra
Én is így gondoltam
Válasz #85. hozzászólásra
Haver,én ilyen stilusra nem ereszkedem le!!!!Én csak tapasztalatot írok!!!Felejtsünk el 1mást,ok!!!!!!
Válasz #90. hozzászólásra
Az 517-es ha müködik nagyobb teljesitményü mint a 106 csak ritkán bir ki egy kemény müszakot
Válasz #88. hozzászólásra
Te tudod . De felénk sík terepen lehet menni 10-13 hektár között le udok nyomni a 14-essel is . Egy darabban ku.va sokat le lehet nyomni naponta . 16-ossla tényleg 15-20 Ha naponta de ezekkel már ...
Válasz #87. hozzászólásra
Bérmunkában persze le lehet minél több ha
egy rutinos kombájnos nem vág le 25ha-nál többet ,de ö egy kezdö ,nem tudja mikor lehet kezdeni,abbahagyni, mennyivelmenni tehát letud 40hat vágni csak a fele a földön
Válasz #86. hozzászólásra
Nem kamu bérmunkába nyomta a tsznek tavaly mikor még azoknak is meg volt a 2 208
176 hektáros táblában 46,8 hektár volt reggel fél 9 kor kezdett este 11-is mentek a 208-asok 37-38 Ha-t nyomtak .
Ilyen nem volt több bár még másik 4 nap is 40 Ha felett volt .
Válasz #83. hozzászólásra
Nem akarok kételkedni, de ne túlozzunk. 30 hektár is már nagyon szép teljesítmény egy Megával, 6 méteres asztallal... de a 40 - 45 hektár reggel 8-tól este 8-ig egyenesen lehetetlen, még akkor is ha 6.60-as asztal van rajta.
A kollégádat minden esetre irigylem. Talán boldogabb lennék azzal a géppel mint a barátnömmel :)