Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR414.08 FtUSD396.98 FtCHF444.25 FtGBP499 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz stavi #500. hozzászólásáraÚgylátom eléggé halott a topic :(
Időközben kaptam egyet, de sajnos a magyar rész pont hiányzik belőle.
Zöld fedeles orosz/cseh/lengyel/magyar gépkönyv
Papír oldal szerint 196 oldal, de a pdf csak 131-et tartalmaz.
Ahogy nézem csak a cseh szöveg van benne, a többi nyelvet gondolom a csehek nem szkennelték be :(
Ettől függetlenül a robbantott ábrák, alkatrész méretek használhatóak belőle, csak pont a kezelési/karbantartási dolgok hiányoznak...
Pár napja vásároltam megy mf70-et, kaszával, mulcsozóval. Most ismerkedem a géppel.
Itt a fórumon is sok hasznos infót találtam, de egy gépkönyv is jól jönne hozzá, hogy egy kicsit megismerjem, mielőtt ész nélkül húznám neki :)
Valakinek van esetleg pdf-ben?
Válasz nemethe1983 #494. hozzászólásáraNincs ilyen kaszám, de a képen látszik az excenter tövénél, hogy mekkora volt valamikor réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban... Ha van egy jó esztergályos ismerősöd, menesztő tárcsával megoldja a felrakás utáni szabályzást, vagy bármilyen más megoldást!
Alternáló, hidromotoros frontkaszát keresek!
Tavaly láttam egy hirdetést amiben használtat hirdettek, emlékeim szerint Enorossi volt a márkája és 230cm munkaszélességű volt, viszont most nyomát sem találom interneten annak, hogy egyáltalán létezne ilyen fajta kasza.
Ha tudtok ilyet, akár eladót, akár csak a típusát, írjatok legyetek szívesek!
Üdvözlök mindenkit.
Egy fortschritt kaszával kapcsolatban érdeklődnék.
Mennyire normális, h a jelölt helyen kb fél cm.es hézag van? Gyári vagy ekkora a kopás?
Köszönöm.
Tisztelt Fórum.
Alternáló fej javitásában kérnék tanácsot.
Sajnos a fej (120 cm széles) viszonylag magas 8 50-70 cm) fűben nem vág rendesen. pár méter megtétele után a fű nagyrészét magaalá gyűri és bár minden penge megvan és élesek sorokat hagy ki átélagosan 2-3kaszapenge szélességben és a teljes szélességben ugy 5-7 sort. Mi a javaslat mit és hogyan kellene javitani?.
Válaszotokat előre is hálásan köszönöm.
Egy Mf-70 kaszát szeretnék átalakítani önindítósra, hogy az időseknek ne legyen gondjuk a berántással. Olvastam erről az Agromotor Kft.-ről, hogy árulnak motorokat és komplett gépeket is. Viszont írta az egyik hozzászóló, hogy nem túl jó hírűek. Van esetleg valami más lehetőség vagy tipp,, amivel meg tudnám oldani, hogy a traktor önindítóval legyen ellátva, persze motorcserével együtt. Benzinesben gondolkodtam mindenképp.
Előre is köszönöm a válaszokat!
3000 négyzetméteres nagyon gazos értem itt vaddohány, ecetfás területen az alternáló vagy dobkasza a jobb?
Olyan területről beszélünk ahol a drótok, kavicsok gyakori vendégek a gazban meg a vakondtúrások.
Gondolom fűnyírótraktor felejtős az ilyen terepre..
Jó napot!Csak azt szerettem volna mondani,hogy vigyázzatok ezzel a jászberényi jászárokszálási mf70es géppel.Én is vettem egyet tőlük 490ft ért bár számlát csak a motorról kaptam 120ezerről.Azt mondták új alkatrészekkel van összerakva stb.De csak a régi van lefestve kívülről.Egyik nap elhozták másnap bejárattal úgy ahogy mondták egy 2000m2es kertet kaszáltam le vele 3szor álltam meg vele mert járatós előtte 4órát pötyögött egyhelyben.Le kaszáltam aztán otthon vettem észre este,hogy a tengelyre rá csavarta magát a fű.Azt a kis védő burkolatot elnyomta a fű és be ment a csapágyhoz ki nyomta a szimeringet.Fel lettek hívva jött a magyarázkodás ez nem az ő hibályuk ez a felhasználóé.Mondom jó és akkor nem lehet vele lekaszálni egy kertet.Erre a válasz lehet hozzá védőt kapni gondolom a régiről mintázott fék burkolatot mondtam oké de fél millió Ft ért már alapból rákéne tenni ha tudjátok,hogy rossz konstrukció.Azt mondták ez van de a szerelés javítás önköltséges lessz.Ennyit a 2év garanciáról.Abba maradt a dolog már nem érdekelt a garancia mert csak a flegmázás ment.Indítom be a gépet. Rá két napra mikorra megcsináltam a szimeringet.Csörög zörög berág alapjáraton.Már apum hívta fel őket jó vasárnap volt de teszem hozzá mi is dolgoztunk munkából hívtuk fel őket mert hát na nem kis pénzből van szó fél millió Ft nekem sok főleg a garancia miatt döntöttem ennél.Felveszik a telefont és első szava Mit basztatok már megint szét rajta.Kérdeztük mi lehet a baja kicsi vagy nagy.Válasz erre őt nem érdekli majd hétköznap hívjuk ő leszarja mi van vele.Mérgünkbe megkérdeztünk egy ismerőst akinek volt pár ilyen gép a régi 2t.Ő mondta mi lehet a baj de kétli hisz neki több mint 10évig ment rotált kaszált stb hisz ennek újnak kéne lenni.Szépen szét vettük erre kiderült a kuplung tárcsák használtak voltak benne csupa roszda a tengely is kopott volt be volt rágva.Szóval ennyit a nagy felújított gépről.Csak azért írom ezt meg nektek ha nem vagytok anyagilag elengedve és tényleg garanciális új gépet akartok venni Tőlük semmit egy nagy család az egész nem a hírdetésnek valós dolgokat kapjátok.Egy régi részben felújított sprével lefújt gépet.A garanciát meg felejtsétek el.Humbuk cég megveszik a régieket húgyé szatén jó pénzért eladják majd ha bajod van elküldenek a picsába.Mocskos cég vérlázító amit leművelnek.Inkább vegyetek más megbízható cégtől gépet.Ne járhatók úgy mint én vagy az előttem lévők!!! Sok sikert a gazdálkodásotokhoz.
Válasz kocsgyula #476. hozzászólásáraSzia
Az mf 70 es gépet már több mint 10 éve nem gyártják csak felújítottat lehet venni
A jászárokszállási cég elég fura
Nekem is volt már szerencsém hozzájuk
Nekem motorcsere volt postán hozták a motort és a kormány kiemlelő és a toldó nem volt lefestve
Válasz kushido48 #480. hozzászólásáraKaszaujjra ráfekszik rendesen a penge? Egyformák a kaszaujjak? Ujjközéptől ujjközépig elmozdul a penge? Kaszaujjban van állópenge, mint a Fortschritt kaszáknál? Ha van, mind megvan? Hirtelen ennyi...
Alternáló fűkasza nem vág rendesen, mi lehet a javitás? A 120 cm szélességben kihagy 2-3 helyen 4-5 cm széles csikot. Mit lehet vele csinálni, hogy rendesen vágjon? Uj felső késsor van benne.
Üdv! Arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy ilyen motorhoz milyen átalakítóra lenne szükségem, hogy rá tudjam tenni egy MF70-esre? Vagy van olyan motor amit egyből rá is lehet tenni? Láttam hirdetve 90 ezerért 2 év garanciás kifejezetten MF70-re, de hiába írtam a hirdetőnek, még nem kaptam választ, illetve nem is vagyok benne biztos, hogy 90+ ezret szeretnék erre áldozni, ha megoldható 30-40 ezerért is. Válaszukat előre is nagyon szépen köszönöm szépen!
Fél éve vettem egy MF 70-es alternáló fűkaszát jászárokszállási székhelyű AGROMOTOR Kft-től.
420.000 Ft-ot fizettem érte.
Járatlan voltam a témában ezért csak amikor hazavittem, derült ki, hogy egy felújított gépről van szó (lefestették, belsejéről még nem tudok nyilatkozni) - igaz a motor új. Ezt az eladó nem közölte velem.
Most akkor ez drága vagy sem? Nagyon átcsesztek?
A nyáron kb. 4 ha kaszáltam vele, és még megy.
Csak azért írtam meg az esetemet, hogy vigyázzatok ha a fenti céggel boltoltok. Nelkem fájt a lehúzás (hiába megy a gép, én újat akartam). Ha mondja az eladó, hogy ez egy felújított gép, semmi baj, mert dönthettem volna (és lehet, hogy mellette döntök), de így, hát enyhén szólva nem volt korrekt.
Áldást, Békességet és Bő termést kívánok mindenkinek.
Lenne egy Alko önjáró fűkasza eladó. Csak valami baj van az önjárással. Megszorul valami mikor elakarna indulni vele a gazda. Nagy baja lehet? Vagy érdemes megvenni?
szép jó napot.érdeklödnék 14 ha legelő kaszálására ki milyen önjáro alternálo kaszát ajánlana.a talaj egyenetlen keréknyom,disznoturás.stb.90%-ban egyszikü a növényzet kb 80-100cm magas.
Helló!
Mennyire aktív még a fórum?
Mf 70-re szeretnék tenni egy 4 ütemű, Kraftech márkájú motort.
Tudom volt téma korábban, érdekelne, hogy aki átalakította, be vált-e neki, üzembiztos lett-e?
Válasz jtibor #455. hozzászólásáraÖnjáró alternálókasza ügyben nincs nagy választék.
Vagy rendbe tesz az ember egy MF-et, vagy vesz egy ezernevű kinait 80-90cm-s kaszával 200 ért.
A következő lépcső 700'000-nél van...
Dobkaszánál már jobb a helyzet.
Kevés pénzből nagy területre szerintem MF.
A hajtómű elnyűhetetlen van hozzá alkatrész. Értsd: van olyan MF amit évente kell fúrni. A hajtóműben csak csapágyakat, szimeringeket kellett cserélni az elmúlt évtizedekben.
Motor: csak a lelkiismeretesen felújítottal nincs gond, leszámítva a kuplung felöli szimering gyors elhasználódását.
Másik rossz hír, hogy az új gyertyák valamiért nem túl hosszú életűek a régi 2t motorokban. Ez egészen új keletű jelenség.
Megoldás:MF 70 remotorizáció!
Eredeti Subaru,Honda, Kohler, B&S motor biztosan kinai motor valószínüleg bírni fogja a rézsükön való döntögetést. Sík terepen meg mindegy
Aki nem bízik a 4t motorokban létezik ipari felhasználásra tervezett német 2t mozor is. Az mindent kibír.
https://youtu.be/va9rtgifW8I
300 körüli áron...
Hompót féle masinák...
Felújítás címen amit muszáj azt cserélik, pótolják, szépen lefestik.
Már egy ideje a kínai motorokat nyiltan nem hidetik Yanmar-nak.
Sokan elhitték, hogy párszázezerért "új" gépet kapnak yanmar motorral.
A legkisebb yanmar (4,7LE-s) motor ára most 600-650'000Ft+áfa.
Kínai diesel nem szereti a merev főtengely kapcsolatot. Rugalmas tengelykötés nélkül idővel törni fog.
Jobb választás egy benzin motor.
Ha leírod mekkora területen milyen céllal akarsz kaszálni tudok gépet ajánlani.
Található ott egy fotó is. Erősen ajánlott a fotón látható motortartó talpat is hozzáhegeszteni a közdarabhoz. Nem saját tapasztalat, de úgy néz ki, hogy a tengely körüli motorrögzítő csavarok hajlamosak kikezdeni a motor öntvényétben a menetet a kasza ütemes rezgésétől. Jobb ha alul is rögzítve van.
Azt már tudom, hogy az olcsó kínai 4t motorok az árukhoz képest meglepően tartósak.
6 éve szereltem az elsőt fel egy MF-re. Ez kizárólag sík terepen kaszál és kocsit húz. Több mint 500 üzemóra van benne! ...és bírja.
Ezt a képet látva (itt sem vízszintessen áll a motor üzem közben):
Jött egy ötlet. Teszteljünk egy möller motort, mit bír erősen lejtős terepen?
A tesztalanyunkból ki lett iktatva a "oil guard" kapcsolás és biztos ami biztos, mindig max nívóig van töltve olajjal. .:)
Április óta vígan kaszál, túl van az első 40 üzemórán. Majd meglátjuk...
Ha valakinek van széthullott kínai vízszintes tengelyű motorja szívesen átveszem tanulmányozásra. Jó lene tudni mik a gyengéi.
Akinek az eredeti 2t motor gyújtásmizériáiból van elege, annak bátran ajánlom, próbálja ki a gyújtás átalakító modult.
Pár jótanács a beszereléséhez:
Első lépésként vadonat új megszakítóval a lehető legpontosabban állítsd be a gyújtást a gépkönyvi ajánlás optimumára. Ez 3,75mm a FHP elött. Itt rögzítsd le az alaplapot.
Ha ez meg van, biztos ami biztos jelöld össze a gépházat és az alaplapot.
Most már kiszerelhető a megszakító és a kondenzátor.
A megszakító felöl érkező vezetéket csatlaloztassuk a modul sarujához. Ezt jobb ha nem csúszósaruval oldjuk meg. Alkalmasabb biztosabb ha forrasztással oldjuk meg.
A modul házát rögzíthetjük az alaplapra is. Ezt csavarral és recés alátéttel, esetleg popszegecseléssel érhetjük el. Egy a lényeg, biztos fémes érintkezésre van szükség. A kötés kevéske festékkel fedve, biztosan oxid mentesen tartható.
Remotorizáció címen keresek legalább 5 LE-s jelenleg is gyártásban lévő megfizethető 2t motort. Akinek van ötlete ne tartsa magában.
Azért keresek ilyen motort mert az utóbbi időben egyre több a panasz a megnövekedett gyertya cserék számára. Valószínű, hogy a gyártók változtattak valamit ami miatt a gyertyák nem bírják sokáig a régi 2t motorokban.
2t motorra pedig nagy szükség lenne.
Válasz ND #464. hozzászólásáraKöszönöm a videót. Valami hasolót, de egyszerűbbet szeretnék. A kosártartó nagyon tetszett, hasznos holmi! Amit én építek az kevésbé lesz fordulékony, de több dologra lesz használható, a kerekek távolsága és magassága külön-külön állítható lesz. Az én szénaöszehordóm leginkább egy nagy gerebjéhez fog hasonlítani. Valami hasonló (egyébként a készítőjének sok, számomra hasznos videója van): https://www.youtube.com/watch?v=guJxgYsYCF8
A kocsi meg inkább ehhez hasonlít: https://www.youtube.com/watch?v=qnIEZIBMXi8
A videódnak tetszett a vége . Egy szép tájban gyönyörködni és a hűvösben pöfékelni kelles időtöltés. Én annyiban különbözök a látottaktól, hogy rólam, a munka végén ilyenkor már szakad a víz. De egyszer csak kész lesz, és az mf70 is remélem, hogy jobb belátásra tér .
vmi ilyet csinálj vagy szerezz hozzá.
Robi250 kerti traktorhoz meg a terrákhoz van gyári.
Nekünk is volt hozzá.
7ha-t simán lekaszáltam és csak ülni kellett vezetőülés kerti traktorhoz
Válasz jtibor #460. hozzászólására3 nap kelett a mesternek a gyújtás rendbehozásához. A 4. berántás járt az átvételkor sikerrel. Mint kiderült, neki is volt MF70 gépe, de túladott rajta. Trafót, kondit és megszakítót cserét. Készített fotókat is, ami egyáltalán nem volt megnyugtató. Ez alapján azt gondolom, hogy ezt a gépet nem újították fel. Szállítás közben ereszti az olajat a keréknél is. (Itt legalább biztosan van olaj . Búcsúzásképpen tanácsolta, adjam el, vagy cseréljek motort. Nem akarom eladni, mert igen masszív szerkezet. A motor cserét viszont megfontolom. Találtam a youtube-on (előző hozzászólásomban ott a link) erre vonatkozó információkat. Ott a tulaj egy igen nyomós érvet is felhozott, nevezetesen a fogyasztást, ami 1/3-1/4 az eredeti 2t motorhoz képest.
Visszatérve. Felraktuk a kocsira, kivittúk a tanyára. Leküszködtük a kocsiról és nem indult a drága . Visszarántott, stb. Alul megnyitottam a csapot, leengedtem a benzines olajat. Láss csodát a 3. rántásra indult. De addigra már elment a kedvem a további kísérletezéstől. Ami azt illeti ezt a rángatom, de nem indul "előjátékot" nem nem nekem találták ki. Akinek strokja van, nem ajánlom ezt a részt.
(Elővettem a fűkaszát lecseréltem a fejet gazvágóra és azzal csápoltam le egy részét a gaznak -ameddig bírtam szuflával.
Adok a motornak azért még egy esélyt, a következő tanyalátogatáskor. (Azóta hol esik, hol nem - amit az elején nem bántam, de látom amit újra nő a gaz. Ja a javítás 14e volt. Ezért is gondolkodom új motorban, mert én nem javítani szeretném, hanem használni, hogy megkönnyítse az életemet. (Egy új 6,5 LE motor 23e Ft. Inkább erre költenék, mint javításra. https://szerszamx.hu/szerszamok/benzines-motor-104/kraftech-kt170f-65loero-benzies-motor-4-utemu-benzinmotor-192ccm-848 itt meg a beépítés:
https://www.youtube.com/watch?v=KHar9LxYrz8&t=8s ) -Vettem egy Lamborgíni fűkaszát 5 éve. A doboza szerint olasz gyártmány, aminek a licenszét a németek megvették és kínában gyártják. 3. rántásra még mindíg indul és nem hagyott még cserben. Semm gyertya, sem más majom nem volt vele. 50 cm3. Szépséghibája: 10 kg. Egy éve még magamat is alig tudtam talpontartani, ez a típusú testedzés kellően kifáraszt.)
Az esők miatt egy ülő kiskocsin (hogy ne érezzem úgy, hogy vonszol magával a gép) és szénaösszehordón töröm még a fejem. Előtanulmányként megnéztem pár tucat videót, nagyon ötletes megoldásokat láttam, itt is olvastam pár gondolatot. Hozzákezdtem. De ez már egy másik történet.
Válasz amino #452. hozzászólásáraÉn csak ezt találtam: https://www.youtube.com/watch?v=H44fonEhnQs
Itt ír a hozzászólásokban a közdarabokról de méreteket nem ad meg. Azért köszönettel veszem, ha sikerül ilyet szerezni, és megosztod a velünk.
Válasz schfer #459. hozzászólásáraHát tök mindegy milyen gyujtást teszel rá,mágneses gyujtás ,4 mm ,akkus gyujtás ,6 mm az elektronikus kb ,8mm a gyertya hézag.Ennek a tizszeresét kell tudni a szikrának,akkor müködöképes a rendszer.Jelen esetben az elsö 10x ami 4mm,ennyiröl kell a szikrának átugorni.Csak kék szinü határozott,csattogó szikra a gyujtóképes...
Válasz schfer #459. hozzászólásáraÜdvözlöm! Megköszönöm, ha megírja a folytatást, hátha tudunk tanulnib előle. Én magam is mf 70 vásárlásán gondolkodom.
Válasz Magister #458. hozzászólásáraKöszönöm a választ, a megerősítést!
Igen, én is ebben bíztam! Találtam egy idős szakit, aki még most is űzi az ipart és szintén ezt mondta. Kérdeztem az elektronikus gyújtásról. Mondta, hogy már szerelt ilyet, de pár hónap múlva azért hozták vissza a gépet, hogy szerelje vissza a régit, mert az jobb volt.
Ami gáz, hogy a gépet felújítottként vettem 200e forintért. (Azt gondolom, hogy jó ár, ha tényleg felújjították. Hiba ezzel is előfordulhat, ami nem öröm, de belefér. ) Amíg dolgozott, nagyon hatékonyan nyítra a gazt, határozottan tetszett!
A szerelő első diagnózisa: gyatra szikra új gyertyával is. 2 nap múlva érdeklődöm nála. Kértem, hogy azért nézze át, tényleg felújított, vagy csak profin (homokfúvott) újrafestett szerkezetet vettem?
Ha valakit érdekel írjon és megíromm a folytatást.
Tisztelettel üdvözlök Mindenkit!
Magamról: nyugdíjas tanár vagyok. Sajnos már nem teljes a kapacitásom, stroekot kaptam, és ez sokmindenben korlátoz. Hogy megkönnyítsem az életemet, vettem egy "eredeti" mf70-es fűkaszát felújítva. Kb. 30 percet használtam, aztán megáltt, és azóta beindíthatatlan.
Végigolvastam a fórumot, és nagyon sokat tanultam, melyért nagyon hálás vagyok minden hozzászólónak.
Töben felvetették az elektronikus gyújtás lehetőségét. Találtam egyet a neten.
Link: https://kertmotor.hu/shop/gyujtas-atalakito/01-000001-0933
Van erről valakinek gyakorlati tapasztalata, információja?
Előre is köszönök minden segítséget!
Válasz jtibor #455. hozzászólásáraÉn rézsűkhöz csak 2t vennék az olajozás miatt . Én az mf megbízhatóságától féltem , így lett 2 eredeti, persze azóta egyik se adta be a kulcsot A kaszatörésre os hajlamos, de azon az egész pengesoron végigfutó leszorító segít. Ha kitanulod, 3ha/nap teljesítménnyel számolhatsz.
Sziasztok! Alternáló kasza vásárlásán gondolkodom. Mf 70 szóba jött természetesen, nézegettem a dízel változatot és a kétüteműt is de egy két vélemény, hozzászólás elriasztott. 1. írta valaki, hogy átverték a dízelmotor teljesítményével, 2. Megtévesztő módon árulják Yanmar néven, ami nem is igaz. (nyugodtan odaírhatnák, hogy kis kínai dízel ami megbízható és így egyenes lenne). 3. Van/volt olyan hirdetésük ami úgy árulja, hogy "Ha unod már a kínait stb.." 4. Valaki itt írta, hogy Hompoth félét nem veszünk. Miért?
Nézegettem egy teljesen felújított Rotax motoros (márkája nem beazonosítható de valószínű valami nyugati lehet) 2t alternálót aminél csak az alkatrészellátottságtól félek. Vállalnék vele munkát is ezért lenne fontos a stabil működés. És olyat szeretnék emi rézsűn is használható.
503 hozzászólás
Válasz stavi #501. hozzászólásáraItt próbáld meg a kezelési utasítást. Szerintem lesz neki: Terra traktorok oldala
alkatrész katalógusok
gyártás történet több kisgéphez
Válasz stavi #500. hozzászólásáraÚgylátom eléggé halott a topic :(
Időközben kaptam egyet, de sajnos a magyar rész pont hiányzik belőle.
Zöld fedeles orosz/cseh/lengyel/magyar gépkönyv
Papír oldal szerint 196 oldal, de a pdf csak 131-et tartalmaz.
Ahogy nézem csak a cseh szöveg van benne, a többi nyelvet gondolom a csehek nem szkennelték be :(
Ettől függetlenül a robbantott ábrák, alkatrész méretek használhatóak belőle, csak pont a kezelési/karbantartási dolgok hiányoznak...
üdv Stavi
Sziasztok,
Pár napja vásároltam megy mf70-et, kaszával, mulcsozóval. Most ismerkedem a géppel.
Itt a fórumon is sok hasznos infót találtam, de egy gépkönyv is jól jönne hozzá, hogy egy kicsit megismerjem, mielőtt ész nélkül húznám neki :)
Valakinek van esetleg pdf-ben?
Köszönöm előre is
üdv Stavi
Megpróbálom képpel is
Sziasztok,
Ha ráadom a kerékhajtást, a kasza elgyengül. Gondolom, a motor felújításra szorul. Lehet erre valahol új motort venni?
Válasz keresztes.gyorgy #495. hozzászólásárahttp://technika.gmgi.hu/uploads/termek_1882/visszateroben_az_alternalo_fukaszak_20_06.pdf ezen a linken van pár felsorolva
pl
Válasz nemethe1983 #494. hozzászólásáraNincs ilyen kaszám, de a képen látszik az excenter tövénél, hogy mekkora volt valamikor réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban... Ha van egy jó esztergályos ismerősöd, menesztő tárcsával megoldja a felrakás utáni szabályzást, vagy bármilyen más megoldást!
Sziasztok!
Alternáló, hidromotoros frontkaszát keresek!
Tavaly láttam egy hirdetést amiben használtat hirdettek, emlékeim szerint Enorossi volt a márkája és 230cm munkaszélességű volt, viszont most nyomát sem találom interneten annak, hogy egyáltalán létezne ilyen fajta kasza.
Ha tudtok ilyet, akár eladót, akár csak a típusát, írjatok legyetek szívesek!
Válasz nemethe1983 #493. hozzászólására
Üdvözlök mindenkit.
Egy fortschritt kaszával kapcsolatban érdeklődnék.
Mennyire normális, h a jelölt helyen kb fél cm.es hézag van? Gyári vagy ekkora a kopás?
Köszönöm.
Tisztelt Fórum.
Alternáló fej javitásában kérnék tanácsot.
Sajnos a fej (120 cm széles) viszonylag magas 8 50-70 cm) fűben nem vág rendesen. pár méter megtétele után a fű nagyrészét magaalá gyűri és bár minden penge megvan és élesek sorokat hagy ki átélagosan 2-3kaszapenge szélességben és a teljes szélességben ugy 5-7 sort. Mi a javaslat mit és hogyan kellene javitani?.
Válaszotokat előre is hálásan köszönöm.
Jenő
Szép napot!
Egy Mf-70 kaszát szeretnék átalakítani önindítósra, hogy az időseknek ne legyen gondjuk a berántással. Olvastam erről az Agromotor Kft.-ről, hogy árulnak motorokat és komplett gépeket is. Viszont írta az egyik hozzászóló, hogy nem túl jó hírűek. Van esetleg valami más lehetőség vagy tipp,, amivel meg tudnám oldani, hogy a traktor önindítóval legyen ellátva, persze motorcserével együtt. Benzinesben gondolkodtam mindenképp.
Előre is köszönöm a válaszokat!
kép
Eladó !
3000 négyzetméteres nagyon gazos értem itt vaddohány, ecetfás területen az alternáló vagy dobkasza a jobb?
Olyan területről beszélünk ahol a drótok, kavicsok gyakori vendégek a gazban meg a vakondtúrások.
Gondolom fűnyírótraktor felejtős az ilyen terepre..
Jó napot!Csak azt szerettem volna mondani,hogy vigyázzatok ezzel a jászberényi jászárokszálási mf70es géppel.Én is vettem egyet tőlük 490ft ért bár számlát csak a motorról kaptam 120ezerről.Azt mondták új alkatrészekkel van összerakva stb.De csak a régi van lefestve kívülről.Egyik nap elhozták másnap bejárattal úgy ahogy mondták egy 2000m2es kertet kaszáltam le vele 3szor álltam meg vele mert járatós előtte 4órát pötyögött egyhelyben.Le kaszáltam aztán otthon vettem észre este,hogy a tengelyre rá csavarta magát a fű.Azt a kis védő burkolatot elnyomta a fű és be ment a csapágyhoz ki nyomta a szimeringet.Fel lettek hívva jött a magyarázkodás ez nem az ő hibályuk ez a felhasználóé.Mondom jó és akkor nem lehet vele lekaszálni egy kertet.Erre a válasz lehet hozzá védőt kapni gondolom a régiről mintázott fék burkolatot mondtam oké de fél millió Ft ért már alapból rákéne tenni ha tudjátok,hogy rossz konstrukció.Azt mondták ez van de a szerelés javítás önköltséges lessz.Ennyit a 2év garanciáról.Abba maradt a dolog már nem érdekelt a garancia mert csak a flegmázás ment.Indítom be a gépet. Rá két napra mikorra megcsináltam a szimeringet.Csörög zörög berág alapjáraton.Már apum hívta fel őket jó vasárnap volt de teszem hozzá mi is dolgoztunk munkából hívtuk fel őket mert hát na nem kis pénzből van szó fél millió Ft nekem sok főleg a garancia miatt döntöttem ennél.Felveszik a telefont és első szava Mit basztatok már megint szét rajta.Kérdeztük mi lehet a baja kicsi vagy nagy.Válasz erre őt nem érdekli majd hétköznap hívjuk ő leszarja mi van vele.Mérgünkbe megkérdeztünk egy ismerőst akinek volt pár ilyen gép a régi 2t.Ő mondta mi lehet a baj de kétli hisz neki több mint 10évig ment rotált kaszált stb hisz ennek újnak kéne lenni.Szépen szét vettük erre kiderült a kuplung tárcsák használtak voltak benne csupa roszda a tengely is kopott volt be volt rágva.Szóval ennyit a nagy felújított gépről.Csak azért írom ezt meg nektek ha nem vagytok anyagilag elengedve és tényleg garanciális új gépet akartok venni Tőlük semmit egy nagy család az egész nem a hírdetésnek valós dolgokat kapjátok.Egy régi részben felújított sprével lefújt gépet.A garanciát meg felejtsétek el.Humbuk cég megveszik a régieket húgyé szatén jó pénzért eladják majd ha bajod van elküldenek a picsába.Mocskos cég vérlázító amit leművelnek.Inkább vegyetek más megbízható cégtől gépet.Ne járhatók úgy mint én vagy az előttem lévők!!! Sok sikert a gazdálkodásotokhoz.
Válasz kocsgyula #476. hozzászólásáraSzia
Az mf 70 es gépet már több mint 10 éve nem gyártják csak felújítottat lehet venni
A jászárokszállási cég elég fura
Nekem is volt már szerencsém hozzájuk
Nekem motorcsere volt postán hozták a motort és a kormány kiemlelő és a toldó nem volt lefestve
Robbantott gépkönyvet találsz a neten
Moderálási elveink miatt törölve: 2020-08-25 09:44:31
Moderálási elveink miatt törölve: 2020-08-25 09:45:14
Válasz kushido48 #482. hozzászólásáraNa vére!! Valaki az asztalra mert csapni...
Moderálási elveink miatt törölve: 2020-08-25 09:45:28
Válasz kushido48 #480. hozzászólásáraKaszaujjra ráfekszik rendesen a penge? Egyformák a kaszaujjak? Ujjközéptől ujjközépig elmozdul a penge? Kaszaujjban van állópenge, mint a Fortschritt kaszáknál? Ha van, mind megvan? Hirtelen ennyi...
Alternáló fűkasza nem vág rendesen, mi lehet a javitás? A 120 cm szélességben kihagy 2-3 helyen 4-5 cm széles csikot. Mit lehet vele csinálni, hogy rendesen vágjon? Uj felső késsor van benne.
Akaszarész javitásával kapcsolatban tud valaki valami infót?
https://www.emag.hu/blade-professzionalis-benzinmotor-5-5-le-pmp0022/pd/DVL3DHBBM/?cmpid=87202&gclid=CjwKCAjw4KD0BRBUEiwA7MFNTarp4pk-NKSDdM2ISlyQc8eX2lsEa2z0lrDEPHnAQ83HuAXXIIu99RoC6wYQAvD_BwE
Üdv! Arra lennék kíváncsi, hogy mondjuk egy ilyen motorhoz milyen átalakítóra lenne szükségem, hogy rá tudjam tenni egy MF70-esre? Vagy van olyan motor amit egyből rá is lehet tenni? Láttam hirdetve 90 ezerért 2 év garanciás kifejezetten MF70-re, de hiába írtam a hirdetőnek, még nem kaptam választ, illetve nem is vagyok benne biztos, hogy 90+ ezret szeretnék erre áldozni, ha megoldható 30-40 ezerért is. Válaszukat előre is nagyon szépen köszönöm szépen!
Fél éve vettem egy MF 70-es alternáló fűkaszát jászárokszállási székhelyű AGROMOTOR Kft-től.
420.000 Ft-ot fizettem érte.
Járatlan voltam a témában ezért csak amikor hazavittem, derült ki, hogy egy felújított gépről van szó (lefestették, belsejéről még nem tudok nyilatkozni) - igaz a motor új. Ezt az eladó nem közölte velem.
Most akkor ez drága vagy sem? Nagyon átcsesztek?
A nyáron kb. 4 ha kaszáltam vele, és még megy.
Csak azért írtam meg az esetemet, hogy vigyázzatok ha a fenti céggel boltoltok. Nelkem fájt a lehúzás (hiába megy a gép, én újat akartam). Ha mondja az eladó, hogy ez egy felújított gép, semmi baj, mert dönthettem volna (és lehet, hogy mellette döntök), de így, hát enyhén szólva nem volt korrekt.
Áldást, Békességet és Bő termést kívánok mindenkinek.
Válasz Kiss70 #81. hozzászólásáraSzia tudom hogy régi a poszt de nekem is szükségem lenne mf 70 gépkönyvre kocsgyula@gmail.com köszi
Válasz Maszek Zs #474. hozzászólásáraNincs itt senki?
Lenne egy Alko önjáró fűkasza eladó. Csak valami baj van az önjárással. Megszorul valami mikor elakarna indulni vele a gazda. Nagy baja lehet? Vagy érdemes megvenni?
Üdv mindenkinek.
Érdeklődnék, van e valakinek tapasztalata
MAG 1045 slr motor javításával kapcsolatban.
A motor egy rapid 606 típusú kaszát hajt.
szép jó napot.érdeklödnék 14 ha legelő kaszálására ki milyen önjáro alternálo kaszát ajánlana.a talaj egyenetlen keréknyom,disznoturás.stb.90%-ban egyszikü a növényzet kb 80-100cm magas.
Helló!
Mennyire aktív még a fórum?
Mf 70-re szeretnék tenni egy 4 ütemű, Kraftech márkájú motort.
Tudom volt téma korábban, érdekelne, hogy aki átalakította, be vált-e neki, üzembiztos lett-e?
Válasz pasztortaska74 #468. hozzászólásáranapi 1-2ha és mind rézsün, vízelvezető árkok kaszálására kell használni.
milyen kaszát ajánlanál, új is szóba jöhet, mert a munkabiztonság nagyon fontos.
nekem honda motort istenítették az alternáló kaszákhoz az a legjobb.
4 ütemű benzines, kis tömegű, max 1méter széles
Válasz schfer #459. hozzászólásáraTovább is van? Mondjad még!
Válasz jtibor #455. hozzászólásáraÖnjáró alternálókasza ügyben nincs nagy választék.
Vagy rendbe tesz az ember egy MF-et, vagy vesz egy ezernevű kinait 80-90cm-s kaszával 200 ért.
A következő lépcső 700'000-nél van...
Dobkaszánál már jobb a helyzet.
Kevés pénzből nagy területre szerintem MF.
A hajtómű elnyűhetetlen van hozzá alkatrész. Értsd: van olyan MF amit évente kell fúrni. A hajtóműben csak csapágyakat, szimeringeket kellett cserélni az elmúlt évtizedekben.
Motor: csak a lelkiismeretesen felújítottal nincs gond, leszámítva a kuplung felöli szimering gyors elhasználódását.
Másik rossz hír, hogy az új gyertyák valamiért nem túl hosszú életűek a régi 2t motorokban. Ez egészen új keletű jelenség.
Megoldás:MF 70 remotorizáció!
Eredeti Subaru,Honda, Kohler, B&S motor biztosan kinai motor valószínüleg bírni fogja a rézsükön való döntögetést. Sík terepen meg mindegy
Aki nem bízik a 4t motorokban létezik ipari felhasználásra tervezett német 2t mozor is. Az mindent kibír.
https://youtu.be/va9rtgifW8I
300 körüli áron...
Hompót féle masinák...
Felújítás címen amit muszáj azt cserélik, pótolják, szépen lefestik.
Már egy ideje a kínai motorokat nyiltan nem hidetik Yanmar-nak.
Sokan elhitték, hogy párszázezerért "új" gépet kapnak yanmar motorral.
A legkisebb yanmar (4,7LE-s) motor ára most 600-650'000Ft+áfa.
Kínai diesel nem szereti a merev főtengely kapcsolatot. Rugalmas tengelykötés nélkül idővel törni fog.
Jobb választás egy benzin motor.
Ha leírod mekkora területen milyen céllal akarsz kaszálni tudok gépet ajánlani.
Üdvözletem!
Régen jártam erre...
Aki azóta feladta volna a 2t motorral való foglalatoskodást annak egy kis segítség az átépítéshez itt:
https://drive.google.com/folderview?id=1mC9uHjfDsH9aLwIJDbNyxLEiqnpD6kwU
Található ott egy fotó is. Erősen ajánlott a fotón látható motortartó talpat is hozzáhegeszteni a közdarabhoz. Nem saját tapasztalat, de úgy néz ki, hogy a tengely körüli motorrögzítő csavarok hajlamosak kikezdeni a motor öntvényétben a menetet a kasza ütemes rezgésétől. Jobb ha alul is rögzítve van.
Azt már tudom, hogy az olcsó kínai 4t motorok az árukhoz képest meglepően tartósak.
6 éve szereltem az elsőt fel egy MF-re. Ez kizárólag sík terepen kaszál és kocsit húz. Több mint 500 üzemóra van benne! ...és bírja.
Ezt a képet látva (itt sem vízszintessen áll a motor üzem közben):
Jött egy ötlet. Teszteljünk egy möller motort, mit bír erősen lejtős terepen?
A tesztalanyunkból ki lett iktatva a "oil guard" kapcsolás és biztos ami biztos, mindig max nívóig van töltve olajjal. .:)
Április óta vígan kaszál, túl van az első 40 üzemórán. Majd meglátjuk...
Ha valakinek van széthullott kínai vízszintes tengelyű motorja szívesen átveszem tanulmányozásra. Jó lene tudni mik a gyengéi.
Akinek az eredeti 2t motor gyújtásmizériáiból van elege, annak bátran ajánlom, próbálja ki a gyújtás átalakító modult.
Pár jótanács a beszereléséhez:
Első lépésként vadonat új megszakítóval a lehető legpontosabban állítsd be a gyújtást a gépkönyvi ajánlás optimumára. Ez 3,75mm a FHP elött. Itt rögzítsd le az alaplapot.
Ha ez meg van, biztos ami biztos jelöld össze a gépházat és az alaplapot.
Most már kiszerelhető a megszakító és a kondenzátor.
A megszakító felöl érkező vezetéket csatlaloztassuk a modul sarujához. Ezt jobb ha nem csúszósaruval oldjuk meg. Alkalmasabb biztosabb ha forrasztással oldjuk meg.
A modul házát rögzíthetjük az alaplapra is. Ezt csavarral és recés alátéttel, esetleg popszegecseléssel érhetjük el. Egy a lényeg, biztos fémes érintkezésre van szükség. A kötés kevéske festékkel fedve, biztosan oxid mentesen tartható.
Remotorizáció címen keresek legalább 5 LE-s jelenleg is gyártásban lévő megfizethető 2t motort. Akinek van ötlete ne tartsa magában.
Azért keresek ilyen motort mert az utóbbi időben egyre több a panasz a megnövekedett gyertya cserék számára. Valószínű, hogy a gyártók változtattak valamit ami miatt a gyertyák nem bírják sokáig a régi 2t motorokban.
2t motorra pedig nagy szükség lenne.
Válasz ND #464. hozzászólásáraKöszönöm a videót. Valami hasolót, de egyszerűbbet szeretnék. A kosártartó nagyon tetszett, hasznos holmi! Amit én építek az kevésbé lesz fordulékony, de több dologra lesz használható, a kerekek távolsága és magassága külön-külön állítható lesz. Az én szénaöszehordóm leginkább egy nagy gerebjéhez fog hasonlítani. Valami hasonló (egyébként a készítőjének sok, számomra hasznos videója van): https://www.youtube.com/watch?v=guJxgYsYCF8
A kocsi meg inkább ehhez hasonlít: https://www.youtube.com/watch?v=qnIEZIBMXi8
A videódnak tetszett a vége . Egy szép tájban gyönyörködni és a hűvösben pöfékelni kelles időtöltés. Én annyiban különbözök a látottaktól, hogy rólam, a munka végén ilyenkor már szakad a víz. De egyszer csak kész lesz, és az mf70 is remélem, hogy jobb belátásra tér .
Válasz schfer #463. hozzászólásáraSzia,
vmi ilyet csinálj vagy szerezz hozzá.
Robi250 kerti traktorhoz meg a terrákhoz van gyári.
Nekünk is volt hozzá.
7ha-t simán lekaszáltam és csak ülni kellett
vezetőülés kerti traktorhoz
Válasz jtibor #460. hozzászólására3 nap kelett a mesternek a gyújtás rendbehozásához. A 4. berántás járt az átvételkor sikerrel. Mint kiderült, neki is volt MF70 gépe, de túladott rajta. Trafót, kondit és megszakítót cserét. Készített fotókat is, ami egyáltalán nem volt megnyugtató. Ez alapján azt gondolom, hogy ezt a gépet nem újították fel. Szállítás közben ereszti az olajat a keréknél is. (Itt legalább biztosan van olaj . Búcsúzásképpen tanácsolta, adjam el, vagy cseréljek motort. Nem akarom eladni, mert igen masszív szerkezet. A motor cserét viszont megfontolom. Találtam a youtube-on (előző hozzászólásomban ott a link) erre vonatkozó információkat. Ott a tulaj egy igen nyomós érvet is felhozott, nevezetesen a fogyasztást, ami 1/3-1/4 az eredeti 2t motorhoz képest.
Visszatérve. Felraktuk a kocsira, kivittúk a tanyára. Leküszködtük a kocsiról és nem indult a drága . Visszarántott, stb. Alul megnyitottam a csapot, leengedtem a benzines olajat. Láss csodát a 3. rántásra indult. De addigra már elment a kedvem a további kísérletezéstől. Ami azt illeti ezt a rángatom, de nem indul "előjátékot" nem nem nekem találták ki. Akinek strokja van, nem ajánlom ezt a részt.
(Elővettem a fűkaszát lecseréltem a fejet gazvágóra és azzal csápoltam le egy részét a gaznak -ameddig bírtam szuflával.
Adok a motornak azért még egy esélyt, a következő tanyalátogatáskor. (Azóta hol esik, hol nem - amit az elején nem bántam, de látom amit újra nő a gaz. Ja a javítás 14e volt. Ezért is gondolkodom új motorban, mert én nem javítani szeretném, hanem használni, hogy megkönnyítse az életemet. (Egy új 6,5 LE motor 23e Ft. Inkább erre költenék, mint javításra. https://szerszamx.hu/szerszamok/benzines-motor-104/kraftech-kt170f-65loero-benzies-motor-4-utemu-benzinmotor-192ccm-848 itt meg a beépítés:
https://www.youtube.com/watch?v=KHar9LxYrz8&t=8s ) -Vettem egy Lamborgíni fűkaszát 5 éve. A doboza szerint olasz gyártmány, aminek a licenszét a németek megvették és kínában gyártják. 3. rántásra még mindíg indul és nem hagyott még cserben. Semm gyertya, sem más majom nem volt vele. 50 cm3. Szépséghibája: 10 kg. Egy éve még magamat is alig tudtam talpontartani, ez a típusú testedzés kellően kifáraszt.)
Az esők miatt egy ülő kiskocsin (hogy ne érezzem úgy, hogy vonszol magával a gép) és szénaösszehordón töröm még a fejem. Előtanulmányként megnéztem pár tucat videót, nagyon ötletes megoldásokat láttam, itt is olvastam pár gondolatot. Hozzákezdtem. De ez már egy másik történet.
Válasz amino #452. hozzászólásáraÉn csak ezt találtam: https://www.youtube.com/watch?v=H44fonEhnQs
Itt ír a hozzászólásokban a közdarabokról de méreteket nem ad meg. Azért köszönettel veszem, ha sikerül ilyet szerezni, és megosztod a velünk.
Válasz schfer #459. hozzászólásáraHát tök mindegy milyen gyujtást teszel rá,mágneses gyujtás ,4 mm ,akkus gyujtás ,6 mm az elektronikus kb ,8mm a gyertya hézag.Ennek a tizszeresét kell tudni a szikrának,akkor müködöképes a rendszer.Jelen esetben az elsö 10x ami 4mm,ennyiröl kell a szikrának átugorni.Csak kék szinü határozott,csattogó szikra a gyujtóképes...
Válasz schfer #459. hozzászólásáraÜdvözlöm! Megköszönöm, ha megírja a folytatást, hátha tudunk tanulnib előle. Én magam is mf 70 vásárlásán gondolkodom.
Válasz Magister #458. hozzászólásáraKöszönöm a választ, a megerősítést!
Igen, én is ebben bíztam! Találtam egy idős szakit, aki még most is űzi az ipart és szintén ezt mondta. Kérdeztem az elektronikus gyújtásról. Mondta, hogy már szerelt ilyet, de pár hónap múlva azért hozták vissza a gépet, hogy szerelje vissza a régit, mert az jobb volt.
Ami gáz, hogy a gépet felújítottként vettem 200e forintért. (Azt gondolom, hogy jó ár, ha tényleg felújjították. Hiba ezzel is előfordulhat, ami nem öröm, de belefér. ) Amíg dolgozott, nagyon hatékonyan nyítra a gazt, határozottan tetszett!
A szerelő első diagnózisa: gyatra szikra új gyertyával is. 2 nap múlva érdeklődöm nála. Kértem, hogy azért nézze át, tényleg felújított, vagy csak profin (homokfúvott) újrafestett szerkezetet vettem?
Ha valakit érdekel írjon és megíromm a folytatást.
Válasz schfer #457. hozzászólásáraHagyományos megszakítós gyújtással is mennie kell....
És csakis kétütemű motorral!!
Tisztelettel üdvözlök Mindenkit!
Magamról: nyugdíjas tanár vagyok. Sajnos már nem teljes a kapacitásom, stroekot kaptam, és ez sokmindenben korlátoz. Hogy megkönnyítsem az életemet, vettem egy "eredeti" mf70-es fűkaszát felújítva. Kb. 30 percet használtam, aztán megáltt, és azóta beindíthatatlan.
Végigolvastam a fórumot, és nagyon sokat tanultam, melyért nagyon hálás vagyok minden hozzászólónak.
Töben felvetették az elektronikus gyújtás lehetőségét. Találtam egyet a neten.
Link: https://kertmotor.hu/shop/gyujtas-atalakito/01-000001-0933
Van erről valakinek gyakorlati tapasztalata, információja?
Előre is köszönök minden segítséget!
Válasz jtibor #455. hozzászólásáraÉn rézsűkhöz csak 2t vennék az olajozás miatt . Én az mf megbízhatóságától féltem , így lett 2 eredeti, persze azóta egyik se adta be a kulcsot A kaszatörésre os hajlamos, de azon az egész pengesoron végigfutó leszorító segít. Ha kitanulod, 3ha/nap teljesítménnyel számolhatsz.
Sziasztok! Alternáló kasza vásárlásán gondolkodom. Mf 70 szóba jött természetesen, nézegettem a dízel változatot és a kétüteműt is de egy két vélemény, hozzászólás elriasztott. 1. írta valaki, hogy átverték a dízelmotor teljesítményével, 2. Megtévesztő módon árulják Yanmar néven, ami nem is igaz. (nyugodtan odaírhatnák, hogy kis kínai dízel ami megbízható és így egyenes lenne). 3. Van/volt olyan hirdetésük ami úgy árulja, hogy "Ha unod már a kínait stb.." 4. Valaki itt írta, hogy Hompoth félét nem veszünk. Miért?
Nézegettem egy teljesen felújított Rotax motoros (márkája nem beazonosítható de valószínű valami nyugati lehet) 2t alternálót aminél csak az alkatrészellátottságtól félek. Vállalnék vele munkát is ezért lenne fontos a stabil működés. És olyat szeretnék emi rézsűn is használható.
Üdvözlök mindenkit!
Valaki tudná a tz4 gyári fűkasza (zt-152) ékszíj méreteit?
Előre is köszi.