Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407.83 FtUSD393.55 FtCHF432.15 FtGBP488.04 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Akkor meg is érdemlik, mivel semmi rosszat nem írtam.
Csak annyit mondok, amelyik gép eddig idejött tesztre és bevállt nemkellett tovább vinni...
de mindegy.
Amit írtam pedig ha presztízs rontásnak veszi bárki is, legyen az márka vagy cég akkor az már régen rossz, felbomlott a vásárlókör és azt gondolom.
Van itt olyan aki osztja a vetés ződ kombájnt folyamatosan ahozképest én csak hangosan gondolkodtam de ezzel sincsen semmi baj és már nem is érdekes.
Igen de a kis asztallal meg nem haladni úgy nagy táblában.
Pluszegy újabb gépen autoconúrral nagy vágószélességgel is kiválóan lehet dolgozni.
A gép meg kapja az ívet ahogy kell, sajnos a ledőlt bükkönyből megevett annyi fődet is mint amit egy kisebbféle útépítésen megmozgatnak dehát ezvan azért van a gép hogy learassa amire viszem, ez teszi a dolgát.
Sajnos ilyenek meg akadnak meg más bajok is időnként.
Pl a két letörött penge egyikét megtaláltad ugye, a másikat meg én...
Bevette a gép és a toklászvisszahordó tetejénél kinyomta. Úgy kivágta a lemezt mint az állat mérnöki precizitással! A rotor az utáncséplő malomban pont jól kaphatta el és kitolta magát így a lemezen egyszerűen kimetszette a kaszapenge a 2-es lemezt
de ennyi baja legyen!
Az biztos, hogy napárban meg főleg kukoricában rostákat kinyitom mint az állat és tolom majd mint az állat hagy dógozzon.
szanbergé is felvolt bakolva az új felnire! leresztve állt egész tavaszon! Legalább egy tuskót tett volna alá!!!! Gyenge használt gumi volt már az! Sajnálom! Ezek a dolgok a kamatról elgondolkodtattak! ha sikerül az év jövőre befektetek! Ismét!
Az asszony meg kinyuvaszt! A szanberg kombi hogy mit kapott beültem pár körre hogy megnézzem nagyon teccet de a srác nem kíméli! Sajnáltam a gépet! Az asztal is túl széles a mi (enyém) földjeinkre! elég egy 5,1 es is! De a 4,5 se kevés! azzal jól le lehet követni a talajt!
Válasz #3376. hozzászólásra
Mi a csodát vakarózol ennyire, vegyél kettő ujat ne kereket hanem gépet és kész. Azokkal élegaláb 5 évig nem lesz gond, mehetel velük mint álat, és dől a lé mint tehénből a f....s!!!
A bakolás itt is működött csak amita februárban meg egész télen is aratunk azóta nemnagyon....
Fedett hely sincsen.
A TC-re van 15ezerért 516-os gumija még egyet beszerzek tartalékba ez így fain de emerre nincsen jó használt.
Újat kell venni és nincs gond, csak kettő normális milla felett van a gép 5-öt ér, ezért olcsóbbat kell venni aztán reménykedni.
Stomil volt a nyuszin új 3évet sem bírt ki szétszakadt egyszerűen a domboldalon bakker....
olcsóság átka ezért kicsit félek de 5-6-800-ért nemszabad goodyeart venni azis tény
asszem rosava a neve . rohadt kemény gumi eddig még bírja , mi felszoktuk bakolni télire a gépeket és a nyomást felére engedjük, meg ugye fedett helyen tartjuk , ez a minimum amit meg kell tenni egy gépért
Az a baj, hogy itt összeállni nemlehet senkivel, meg egyébként is én lennék a szívó alanya az egészne, mivel itt 650-et kell aratni ehhez jönne még a másik fél terménye amin összesen kilehellné a tucano a lelkét, akkor már 70-80millás Fortia, STS, CR...-ben kellene gondolkodni.
Egy új kellene ide és kész, ügyesen megoldanék mindent ahogy kell.
A régi az régi. Ma pl ledefektelt az első nagykerekem volt szívás de végülis bekerült a gép a telephelyre kölcsönkerékkel, és most lehet venni rá egy 650/75R32-es gumit mert ez kihasadt rendesen, flekkezni csak ugyanilyen akármikorkidől megoldás lenne, és persze ma is a domb tetején tette ezt félódalast állva...
új gépen ilyen sincsen mert nincs elérve az egyébként alig kopott gumi ésatöbbi....
Nem merték rád bízni,mert mindjárt megtalálnád a gyenge pontját és akkor más se venne,így meg csak te nem vesszel ilyent... Az az ötvenmilla igazán nem lenne gond,ha már két ember össze tudtna állni,de ez ritka mint felétek a Tucano ezentúl
ma láttam búzát vágni, aztakurva. nem látszott ki a gép a por alól. és gondolom ebből is kenyér lesz...
nah kocc nekem is, holnap még meló, este lakodalom, aztán szombaton meg elzizzenünk.
(nah, nem én leszek az aláíró holnap, szóval nincs gáz)
nem mondok semmit, megköszönöm a szándékot ami megindúlt, de demó nem lett belőle...
és ahogy mondod nem azért akartam volna kipróbálni hogy legyen mivel aratnunk, mellette a két másik kombájn ott áll a telepen és különbenis egy demó mindig időhúzás amiből meg kevés van, szóval nem szórakozni akartam volna.
Pedig amikor egy új jó gép varázsa megüt egy embert azt elfelejteni nem fogja és nagyot tud billenteni a mérlegen.
Van ilyen a tarsolyombam szezon előtt résztvettem egy új nagy 380lovas 8ládás Mf Centora beüzemelésén no az bennem maradt rendesen és főleghogy így alakult a Tucano helyet sem kap már, kiesett a körből.
Nomeg azért is mert 50millerből áll fel egy, e körül feláll a Centora is ami egy nagy Lexion kategória minőség teljesítmény és kényelem meg minden egyéb ottvan a szeren.
épp ezt tartom észnélküliségnek. hogy odaviszik, lerakják, parkoltatják, aztán semmi.
akkor micsöcsér nem ért oda ma 3 órával korábban ürge, aztán miért nem ment ki legalább egy körre?
nah erre azt mondom, hogy ha nem akarják eladni, akkor nem kell.
de komolyan, hát gondolom tudják, látják, hogy nem játszásiból csinálod amit csinálsz, hogy nem a babakocsi mögül ülsz bele, akkor meg valami szervizes gyerek is kifuthatott volna, épp csak azért, hogy ott legyen, miközbe beleülsz...
ha ilyet megtehet egy cég, akkor azzal nem kell foglalkozni, akkor ott már fordítva ülnek a lovon.
szerintem.
Pedig kimondottan tesztkörülmények között mehetett volna, a 40mázsás zab elég jó anyag szórásképet-teljesítményt nézni benne.
Nedves talajokon a 4x4hajtás előnyét megnézhettem volna sarasabb partokon ahol a síma gép rugdoskodik meg végig kapartat felfelé.
Autocontúr a ledőlt anyaghoz, laserpilot a nem egyenes szélű táblánál....ez mindmind jól kipróbálható lett volna.
kulcs...
és 3hétig nézegettem bizakodva. Hangsúlyozom közben nagyon sokat esett az eső, de egy jó hete majdnem folyamatosan lehet dolgozni, meg előtte is pár nap arattam a régi kombájnokkal.
Baján van csak kombájnos aki demózhat és közben zöldsoron is demóztak meg máshelyen is. 3demós embere van axinak.
Meg észrevettem, hogy nem nagyon erőltetik így a végére énsem...
Mondtam többször i, hogy jöjjön ki miskolcról szervízes vezető gépmanáger akárki én dolgozok vele csak felügyelje valaki a demózást hogy hivatalos legyen ahogy kell, de ezt a bemutatócsapat teszi ők pedig Baja.
Ez így sikerült, előttemlévő helyen is keveset tudtak aratni vele de legalább ott ült benne a gazda meg kipróbálta mégis mit mutat hacsak 5-10 vagy akármennyi hektáron is
A demó Tucano-t meg elvitték ma.
Jó hogy jól tájékoztattak, napközben hív a kamionos hogy legyünk már ott mert rakodózni kell kereket levenni ésatöbbi.. modnom micsoda???? jaa hogy kombájn elvitelilyesmi... meg tudtam oldani mert éppen végeztek a műtrágya szórással a fiúk, de nem így kellett volna azért rászervezni.
mindegy
Sajnos nemtudtuk kipróbáni, pedig mai nappal együtt egy hét vagyis 7nap lett volna amikor lehetett volna dolgozni vele, ha lettvolna kombájnos hozzá.
Sebaj, remélem a CaseIH demó nem így fog sikerülni...
Ma gyilkos aratás volt, tavaszi bükkönyt vágtam vetőmagnak tisztán.
A sok hosszú esőzéstől ledőlt totál a fődre meg átnőtte a gyom is már és kegyetlen volt dolgozni rajta.
Kalászemelők fel, motollával kapartatva és számtalanszor fődbe túrva...
Többször egy szempillantás alatt beleszaladt a puha nedves főd az esztalba és a konzolcsigát megmaciztatta. Ez volt a der medve a német szerint....
félköbméter főd bele nesze...
Aztán kitaláltam hogy keresztbe menve jobban felszedi és jobban is jött a tartályba, végülis 10mázsa felett tudott hektáronként kicsivel, ez nem is olyan rossz, de ha nem kap ennyi esőt érése után és lábon tudom vágni pergés veszteség nélkül akkor jóval jobb is lehetett volna.
Már csak olajretek maradt 40hektár, nem lesz meg egy nap mert sokat kell vonúlni a táblák között, de remélem hogy az idő is engedi meg a gépek is állják helyüket jól és honlap-holnapután végzünk mindennel hogy maradna egy szusszanásnyi idő a napraforgóig szójáig átszerelni átnézni őket, közben repcézni meg ilyesmi.
Ugyanmár miért lenne ez bohóckodás??? Talán inkább az amikor egy nagyobacska gépel kell azt a sok kisebb parcelát ösze szedegetni..Felénk nem ritka.. Ja és az se hogy gyenge a termés.. Hallotam olyat hogy a 108 SL ketöt üritet egy nap és hali vége a napnak...!! Akkor inkább teremjen böven és ne gyözd üriteni!!!
ez van ezt kell szeretni , nekem csak a nagyobb magtartály miatt kellene nagyobb kombájn,de megfogadtam,hogy nem fogok töbet használtat venni ,úgyhogy egy jó ideig marad a bohóckodás
Gondolom azért felétek a pótok is kissebek lehetnek.. Mert a mifelénk oly közismert égig felmagasitott hw kocsik mondhatni üresen is súrolják a 40 m -át És azok telerakva pont egy MTZ teljesitményének megfelelöek!! Persze csak jó vagy kisé hajlós úton!!!
Na akkor azt képzeld el hogy felénk meg irtózatosan ösze letek B va a területek a vetés miatt és ez már önmagában sem semmi és erre még + ba jön a gaz és a szárazság miatti töltögetö kapás kultizás..Ami néhol olyan jol sikerült hogy fél lábszár magaságú a bakhát!!!Na azon se lesz egyszerü billegni...
2009 ben csak menetközben ürítettem akár 4 tele pótot is elhúzott egy bitang utb a földön , a kukorica 12-13% os nedvességü volt , élmény volt dolgozni ,haladt a munka rendesen igaz termés sem volt annyi mint tavaly
Csodálom a türelmedet...Iletve irigylem a termésedet!! Egyépként én még azt a 2 üritést is sokalni szoktam ami a leg jobb kukoricáknál is elöfordulhat...Való igaz nagy lehetöség a menetközbeni ürités persze annak akinek megfelelö a szálitó kapacitása s nem kell sosem csurig raknia hanem csak úgy megdobni menet közben és had menjen..Ja és persze az is lényeges ha nam kell tulságosan agódni a szöghajtások miat mert vagy cserés a gép legkésöbb 5 éves korára vagy akár minden évben megkaphatja a teljeskörü javitást!! Szerintem igazán csúcsteljesitményt vágni kukoricában csak igy lehet!!!
tavaly kukoricában volt olyan, hogy 5-6 x ürítettem egy hektár alatt, a parcella mindegyik végén, a legxarabb az volt amikor a 700 méteres földön nem tudtam végigérni mert megtelt a tartály, traktor pótkocsival nem nagyon tudott bejönni
Simán kinyitom a csigát ráklikkelek a kapcsolóra és ürítek közben mg kicsit jobban figyelünk egymásra a traktorossal.
Kukoricában amikor nincsen sár kegyetlenül sokat jelent ez szerintem napi +20% területteljesítményben, mert ha 10tonnás az anyag akkor üríteni kell folyamatosanm remélem lesz idén ilyen, bár a 280-as korai kukoricáktól nemtudom mit várhatok
Egyébként tudok cifrábbat is mondani idén, a gyenge 10-15mázsás repcét 10-12km/h között vágtam, üríteni is ritkábban kellett, óránként 5,5-6hektár megvolt lazán.
35hektáros táblát lecsavartuk olyan hirtelen a két géppel hogy ihajj!
SAJNOS! inkább szeretem volna 5-el menni vagy 4-el és egy hektárról telt volna meg az EB8-as kocsi...
Ennek a gépnek 170centi széles a belseje, ferdefelhordótól a szalmarázókig végig.
Motor korlátozza le, 6tonnás búzában szecskázóval ez is orrbaverődik főleg parton de 5-6-között tud menni ilyenkor is laposon inkább 6 parton inkább 5, számold ki ígyis bőven 2felett van óránként
Eleve ez a tábla már elvolt kezdve csak 7hektár maradt belőle, tehát forgózni nem kellett!
Üríteni volt amikor menetközben az elsőt de megrakni jól a kocsit így nemlehet domboldalon tehát állni is kellett de gyorsan leürít.
Mentem toltam haladtam 7körül volt ahol gyorsabban is nem nézem folyamatosan.
2óra eltelt és asztal lerakással együtt még hozzájött vagy 15é20perc kb.
Nemkell túlbonyolítani
Az hogy a tucano mit bír vágni meg csak egy dolog, mindenki azthiszi milyen nagy revolúció meg áttörés egy gép, közben szimplán ugyanaz mint egy 208-as Mega, kicsit nagyobb magfelhordóval mg elektronikázva, de a belseje méretek keresztmetszetek az maradt a régi.
Toklászvisszahordó pl ugyan az rajta mint a 310-es Medion-on, ezt mondjuk soványlom is rajta.
Szóval az egy közepes kombájn, jó kombájn, de nem világmegváltó mint a mega sem volt az, viszon az stabil volt és szerinem inkább ez volt az előnye
8331 hozzászólás
Válasz #3386. hozzászólásra
Akkor meg is érdemlik, mivel semmi rosszat nem írtam.
Csak annyit mondok, amelyik gép eddig idejött tesztre és bevállt nemkellett tovább vinni...
de mindegy.
Amit írtam pedig ha presztízs rontásnak veszi bárki is, legyen az márka vagy cég akkor az már régen rossz, felbomlott a vásárlókör és azt gondolom.
Van itt olyan aki osztja a vetés ződ kombájnt folyamatosan ahozképest én csak hangosan gondolkodtam de ezzel sincsen semmi baj és már nem is érdekes.
Válasz #3384. hozzászólásra
Olvasták az írásaidat sztem. azért nem hagyták ott a tucán kulcsát hehe.
Válasz #3382. hozzászólásra
Viheted!
és indítom is hazafelé Schwehátból az újat!
Igen de a kis asztallal meg nem haladni úgy nagy táblában.
Pluszegy újabb gépen autoconúrral nagy vágószélességgel is kiválóan lehet dolgozni.
A gép meg kapja az ívet ahogy kell, sajnos a ledőlt bükkönyből megevett annyi fődet is mint amit egy kisebbféle útépítésen megmozgatnak dehát ezvan azért van a gép hogy learassa amire viszem, ez teszi a dolgát.
Sajnos ilyenek meg akadnak meg más bajok is időnként.
Pl a két letörött penge egyikét megtaláltad ugye, a másikat meg én...
Bevette a gép és a toklászvisszahordó tetejénél kinyomta. Úgy kivágta a lemezt mint az állat mérnöki precizitással! A rotor az utáncséplő malomban pont jól kaphatta el és kitolta magát így a lemezen egyszerűen kimetszette a kaszapenge a 2-es lemezt
de ennyi baja legyen!
Az biztos, hogy napárban meg főleg kukoricában rostákat kinyitom mint az állat és tolom majd mint az állat hagy dógozzon.
Válasz #3381. hozzászólásra
Na pont az egyenetlen talajok miatt vettem én is 4,5 méteres asztalt! Továbbá egyszerűbb vele közlekedni is!!
Válasz #3379. hozzászólásra
4,5 öt így defektesen kapsz holnap érte!
Válasz #3377. hozzászólásra
szanbergé is felvolt bakolva az új felnire! leresztve állt egész tavaszon! Legalább egy tuskót tett volna alá!!!! Gyenge használt gumi volt már az! Sajnálom! Ezek a dolgok a kamatról elgondolkodtattak! ha sikerül az év jövőre befektetek! Ismét!
Az asszony meg kinyuvaszt! A szanberg kombi hogy mit kapott beültem pár körre hogy megnézzem nagyon teccet de a srác nem kíméli! Sajnáltam a gépet! Az asztal is túl széles a mi (enyém) földjeinkre! elég egy 5,1 es is! De a 4,5 se kevés! azzal jól le lehet követni a talajt!
Válasz #3376. hozzászólásra
Mi a csodát vakarózol ennyire, vegyél kettő ujat ne kereket hanem gépet és kész. Azokkal élegaláb 5 évig nem lesz gond, mehetel velük mint álat, és dől a lé mint tehénből a f....s!!!
A bakolás itt is működött csak amita februárban meg egész télen is aratunk azóta nemnagyon....
Fedett hely sincsen.
A TC-re van 15ezerért 516-os gumija még egyet beszerzek tartalékba ez így fain de emerre nincsen jó használt.
Újat kell venni és nincs gond, csak kettő normális milla felett van a gép 5-öt ér, ezért olcsóbbat kell venni aztán reménykedni.
Stomil volt a nyuszin új 3évet sem bírt ki szétszakadt egyszerűen a domboldalon bakker....
olcsóság átka ezért kicsit félek de 5-6-800-ért nemszabad goodyeart venni azis tény
Válasz #3376. hozzászólásra
egy új gépnek csak a kamatjából lazán meg van egy használt kombájn éves allatrész szükséglete
számoljunk:50 misi 10% kamat az ugye 5 guriga.. abbol elég sok mindenre futaja
de azért ha vennék már én is újat vennék az biztos
Válasz #3376. hozzászólásra
asszem rosava a neve . rohadt kemény gumi eddig még bírja , mi felszoktuk bakolni télire a gépeket és a nyomást felére engedjük, meg ugye fedett helyen tartjuk , ez a minimum amit meg kell tenni egy gépért
Válasz #3375. hozzászólásra
hát persze ennyi, aztán majd jövőre kellenek a hátsókra is ésígytovább. Aztán baj nemlesz, de az a sok della ami elmegy jóvolna az új árába
Milyen márkát vettél rá?
A Dneproshinák hogy szuperálnak? Környéken ilyeneket vesznek kombájnokra de még nagytrakikra is mert sokkal olcsóbb mint egy Michelin FELE!!!!
Válasz #3374. hozzászólásra
én ezt a problémát megoldottam tavaly
vettem rá 2 új gumit, még mindig olcsóbb mint egy új kombájn
Az a baj, hogy itt összeállni nemlehet senkivel, meg egyébként is én lennék a szívó alanya az egészne, mivel itt 650-et kell aratni ehhez jönne még a másik fél terménye amin összesen kilehellné a tucano a lelkét, akkor már 70-80millás Fortia, STS, CR...-ben kellene gondolkodni.
Egy új kellene ide és kész, ügyesen megoldanék mindent ahogy kell.
A régi az régi. Ma pl ledefektelt az első nagykerekem volt szívás de végülis bekerült a gép a telephelyre kölcsönkerékkel, és most lehet venni rá egy 650/75R32-es gumit mert ez kihasadt rendesen, flekkezni csak ugyanilyen akármikorkidől megoldás lenne, és persze ma is a domb tetején tette ezt félódalast állva...
új gépen ilyen sincsen mert nincs elérve az egyébként alig kopott gumi ésatöbbi....
Válasz #3370. hozzászólásra
Nem merték rád bízni,mert mindjárt megtalálnád a gyenge pontját és akkor más se venne,így meg csak te nem vesszel ilyent... Az az ötvenmilla igazán nem lenne gond,ha már két ember össze tudtna állni,de ez ritka mint felétek a Tucano ezentúl
Válasz #3363. hozzászólásra
2008 március (6 oldal táblázat meg ábrák)
Válasz #3370. hozzászólásra
ma láttam búzát vágni, aztakurva. nem látszott ki a gép a por alól. és gondolom ebből is kenyér lesz...
nah kocc nekem is, holnap még meló, este lakodalom, aztán szombaton meg elzizzenünk.
(nah, nem én leszek az aláíró holnap, szóval nincs gáz)
Válasz #3369. hozzászólásra
nem mondok semmit, megköszönöm a szándékot ami megindúlt, de demó nem lett belőle...
és ahogy mondod nem azért akartam volna kipróbálni hogy legyen mivel aratnunk, mellette a két másik kombájn ott áll a telepen és különbenis egy demó mindig időhúzás amiből meg kevés van, szóval nem szórakozni akartam volna.
Pedig amikor egy új jó gép varázsa megüt egy embert azt elfelejteni nem fogja és nagyot tud billenteni a mérlegen.
Van ilyen a tarsolyombam szezon előtt résztvettem egy új nagy 380lovas 8ládás Mf Centora beüzemelésén no az bennem maradt rendesen és főleghogy így alakult a Tucano helyet sem kap már, kiesett a körből.
Nomeg azért is mert 50millerből áll fel egy, e körül feláll a Centora is ami egy nagy Lexion kategória minőség teljesítmény és kényelem meg minden egyéb ottvan a szeren.
Na jóéjt csávó
Válasz #3367. hozzászólásra
épp ezt tartom észnélküliségnek. hogy odaviszik, lerakják, parkoltatják, aztán semmi.
akkor micsöcsér nem ért oda ma 3 órával korábban ürge, aztán miért nem ment ki legalább egy körre?
nah erre azt mondom, hogy ha nem akarják eladni, akkor nem kell.
de komolyan, hát gondolom tudják, látják, hogy nem játszásiból csinálod amit csinálsz, hogy nem a babakocsi mögül ülsz bele, akkor meg valami szervizes gyerek is kifuthatott volna, épp csak azért, hogy ott legyen, miközbe beleülsz...
ha ilyet megtehet egy cég, akkor azzal nem kell foglalkozni, akkor ott már fordítva ülnek a lovon.
szerintem.
Pedig kimondottan tesztkörülmények között mehetett volna, a 40mázsás zab elég jó anyag szórásképet-teljesítményt nézni benne.
Nedves talajokon a 4x4hajtás előnyét megnézhettem volna sarasabb partokon ahol a síma gép rugdoskodik meg végig kapartat felfelé.
Autocontúr a ledőlt anyaghoz, laserpilot a nem egyenes szélű táblánál....ez mindmind jól kipróbálható lett volna.
Válasz #3366. hozzászólásra
kulcs...
és 3hétig nézegettem bizakodva. Hangsúlyozom közben nagyon sokat esett az eső, de egy jó hete majdnem folyamatosan lehet dolgozni, meg előtte is pár nap arattam a régi kombájnokkal.
Baján van csak kombájnos aki demózhat és közben zöldsoron is demóztak meg máshelyen is. 3demós embere van axinak.
Meg észrevettem, hogy nem nagyon erőltetik így a végére énsem...
Mondtam többször i, hogy jöjjön ki miskolcról szervízes vezető gépmanáger akárki én dolgozok vele csak felügyelje valaki a demózást hogy hivatalos legyen ahogy kell, de ezt a bemutatócsapat teszi ők pedig Baja.
Ez így sikerült, előttemlévő helyen is keveset tudtak aratni vele de legalább ott ült benne a gazda meg kipróbálta mégis mit mutat hacsak 5-10 vagy akármennyi hektáron is
Válasz #3365. hozzászólásra
mi nem volt hozzá, hogy elindítsd?
biztos nem nézegetném két hétig, hogy hátha jön valami fószer, aki belerúghat...
A demó Tucano-t meg elvitték ma.
Jó hogy jól tájékoztattak, napközben hív a kamionos hogy legyünk már ott mert rakodózni kell kereket levenni ésatöbbi.. modnom micsoda???? jaa hogy kombájn elvitelilyesmi... meg tudtam oldani mert éppen végeztek a műtrágya szórással a fiúk, de nem így kellett volna azért rászervezni.
mindegy
Sajnos nemtudtuk kipróbáni, pedig mai nappal együtt egy hét vagyis 7nap lett volna amikor lehetett volna dolgozni vele, ha lettvolna kombájnos hozzá.
Sebaj, remélem a CaseIH demó nem így fog sikerülni...
Ma gyilkos aratás volt, tavaszi bükkönyt vágtam vetőmagnak tisztán.
A sok hosszú esőzéstől ledőlt totál a fődre meg átnőtte a gyom is már és kegyetlen volt dolgozni rajta.
Kalászemelők fel, motollával kapartatva és számtalanszor fődbe túrva...
Többször egy szempillantás alatt beleszaladt a puha nedves főd az esztalba és a konzolcsigát megmaciztatta. Ez volt a der medve a német szerint....
félköbméter főd bele nesze...
Aztán kitaláltam hogy keresztbe menve jobban felszedi és jobban is jött a tartályba, végülis 10mázsa felett tudott hektáronként kicsivel, ez nem is olyan rossz, de ha nem kap ennyi esőt érése után és lábon tudom vágni pergés veszteség nélkül akkor jóval jobb is lehetett volna.
Már csak olajretek maradt 40hektár, nem lesz meg egy nap mert sokat kell vonúlni a táblák között, de remélem hogy az idő is engedi meg a gépek is állják helyüket jól és honlap-holnapután végzünk mindennel hogy maradna egy szusszanásnyi idő a napraforgóig szójáig átszerelni átnézni őket, közben repcézni meg ilyesmi.
Válasz #3362. hozzászólásra
Igen a Cerea a mienknek az újabb verziója, aztán pedig Centora néven fut egykétpár éve már.
Ha így érted a gyerekei-t.
Mellesleg ez mikori újságból van? Megnézném miről szól a cikk
Válasz #3344. hozzászólásra
Szóval a gyerekei 350+ lovasak?
Válasz #3360. hozzászólásra
Ugyanmár miért lenne ez bohóckodás??? Talán inkább az amikor egy nagyobacska gépel kell azt a sok kisebb parcelát ösze szedegetni..Felénk nem ritka.. Ja és az se hogy gyenge a termés.. Hallotam olyat hogy a 108 SL ketöt üritet egy nap és hali vége a napnak...!! Akkor inkább teremjen böven és ne gyözd üriteni!!!
Válasz #3353. hozzászólásra
ez van ezt kell szeretni , nekem csak a nagyobb magtartály miatt kellene nagyobb kombájn,de megfogadtam,hogy nem fogok töbet használtat venni ,úgyhogy egy jó ideig marad a bohóckodás
Válasz #3356. hozzászólásra
Gondolom azért felétek a pótok is kissebek lehetnek.. Mert a mifelénk oly közismert égig felmagasitott hw kocsik mondhatni üresen is súrolják a 40 m -át És azok telerakva pont egy MTZ teljesitményének megfelelöek!! Persze csak jó vagy kisé hajlós úton!!!
Válasz #3355. hozzászólásra
4800 liter max 35q
Válasz #3354. hozzászólásra
Na akkor azt képzeld el hogy felénk meg irtózatosan ösze letek B va a területek a vetés miatt és ez már önmagában sem semmi és erre még + ba jön a gaz és a szárazság miatti töltögetö kapás kultizás..Ami néhol olyan jol sikerült hogy fél lábszár magaságú a bakhát!!!Na azon se lesz egyszerü billegni...
Válasz #3353. hozzászólásra
2009 ben csak menetközben ürítettem akár 4 tele pótot is elhúzott egy bitang utb a földön , a kukorica 12-13% os nedvességü volt , élmény volt dolgozni ,haladt a munka rendesen igaz termés sem volt annyi mint tavaly
Válasz #3351. hozzászólásra
mennyi fér a tartályba? 20-25mázsa?
Válasz #3353. hozzászólásra
A pirosban nincsen szöghajtás lehet vele menetközben pakolni a kocsira baj nélkül.
Ez a része pl.: messze a legjobb megoldás ebben a témában.
Amikor telik a kocsi olyankor megkell állni és szépen befejezni az ürítést.
de annyira messze vagyunk a király aratástól mint ide mekka...
Válasz #3351. hozzászólásra
Csodálom a türelmedet...Iletve irigylem a termésedet!! Egyépként én még azt a 2 üritést is sokalni szoktam ami a leg jobb kukoricáknál is elöfordulhat...Való igaz nagy lehetöség a menetközbeni ürités persze annak akinek megfelelö a szálitó kapacitása s nem kell sosem csurig raknia hanem csak úgy megdobni menet közben és had menjen..Ja és persze az is lényeges ha nam kell tulságosan agódni a szöghajtások miat mert vagy cserés a gép legkésöbb 5 éves korára vagy akár minden évben megkaphatja a teljeskörü javitást!! Szerintem igazán csúcsteljesitményt vágni kukoricában csak igy lehet!!!
Válasz #3351. hozzászólásra
sajnos ismerős a helyzet
Válasz #3348. hozzászólásra
tavaly kukoricában volt olyan, hogy 5-6 x ürítettem egy hektár alatt, a parcella mindegyik végén, a legxarabb az volt amikor a 700 méteres földön nem tudtam végigérni mert megtelt a tartály, traktor pótkocsival nem nagyon tudott bejönni
majd aratáskor kiderűl mi mennyit tud!
Válasz #3348. hozzászólásra
Látod a stira jó választás volt
Válasz #3346. hozzászólásra
Persze
Simán kinyitom a csigát ráklikkelek a kapcsolóra és ürítek közben mg kicsit jobban figyelünk egymásra a traktorossal.
Kukoricában amikor nincsen sár kegyetlenül sokat jelent ez szerintem napi +20% területteljesítményben, mert ha 10tonnás az anyag akkor üríteni kell folyamatosanm remélem lesz idén ilyen, bár a 280-as korai kukoricáktól nemtudom mit várhatok
Egyébként tudok cifrábbat is mondani idén, a gyenge 10-15mázsás repcét 10-12km/h között vágtam, üríteni is ritkábban kellett, óránként 5,5-6hektár megvolt lazán.
35hektáros táblát lecsavartuk olyan hirtelen a két géppel hogy ihajj!
SAJNOS! inkább szeretem volna 5-el menni vagy 4-el és egy hektárról telt volna meg az EB8-as kocsi...
Válasz #3343. hozzászólásra
hogy üritettél menet közben? lezártad a felső rostát?
Válasz #3342. hozzászólásra
De legalább gyártottak azaz próbálkoztak !
Válasz #3332. hozzászólásra
Ennek a gépnek 170centi széles a belseje, ferdefelhordótól a szalmarázókig végig.
Motor korlátozza le, 6tonnás búzában szecskázóval ez is orrbaverődik főleg parton de 5-6-között tud menni ilyenkor is laposon inkább 6 parton inkább 5, számold ki ígyis bőven 2felett van óránként
Válasz #3332. hozzászólásra
rosszúl számoltok emberek!
Eleve ez a tábla már elvolt kezdve csak 7hektár maradt belőle, tehát forgózni nem kellett!
Üríteni volt amikor menetközben az elsőt de megrakni jól a kocsit így nemlehet domboldalon tehát állni is kellett de gyorsan leürít.
Mentem toltam haladtam 7körül volt ahol gyorsabban is nem nézem folyamatosan.
2óra eltelt és asztal lerakással együtt még hozzájött vagy 15é20perc kb.
Nemkell túlbonyolítani
Az hogy a tucano mit bír vágni meg csak egy dolog, mindenki azthiszi milyen nagy revolúció meg áttörés egy gép, közben szimplán ugyanaz mint egy 208-as Mega, kicsit nagyobb magfelhordóval mg elektronikázva, de a belseje méretek keresztmetszetek az maradt a régi.
Toklászvisszahordó pl ugyan az rajta mint a 310-es Medion-on, ezt mondjuk soványlom is rajta.
Szóval az egy közepes kombájn, jó kombájn, de nem világmegváltó mint a mega sem volt az, viszon az stabil volt és szerinem inkább ez volt az előnye
Válasz #3341. hozzászólásra
Igen, hegyi kombajn, csak kar h a romanok csinaltak, tuti jobb lenne ha nem ok gyartottak volna. de amugy lehet aratgatni vele
Válasz #3339. hozzászólásra
A hegyi doxára gondolsz 20 százalékos lejtőig mi is jók vagyunk
Udv. Ilyet latott mar valaki, na ez is egy erdekes gep, ami melett nem lehet unatkozni...
Válasz #3328. hozzászólásra
Úgy hogy nekem a búzám repce után, mindent megadva neki 32q hozott. Zabom pedig ép hogy törődve vele 46,2q hozott hektáronként.