Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR403.55 FtUSD391.08 FtCHF429.92 FtGBP484.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Kb 45cm-re mélyen járatom,a fogyasztásról pontosan nem tudok nyilatkozni.három napot dolgoztunk és tudod ez talaj függő! Megpróbáltam 50cmre lerakni, de ott már néhol megállt a valtra! Egyébként amióta gazdálkodom ilyen optimális talajállapot még nem volt a lazítózáshoz.Ezévben még csak 100mm csapadék hullott!
Találkoztam már ezzel a faxival... nem eccerű! Itt valami nagy hiba lehet, egy darabokban lévő 514ért 1,5 millát kért pár éve de az még ehhez a dominátorhoz is ócskavas volt. Ha ezért 2,5 kér akkor az cefetül gyanús, lehet hogy a másik fele vagy a belseje meg sincs! :)
bábolnai gazdaság zrt szendrői telepe. volt sokezer birka is, meg sokezer hektár föld. volt sok kombájn,vagy 6Claas,több rába tízszáz mtz...állami gazdaságnak is hívták, de ittvolt a tábla az előbbi névvel rajta.
most szétverték,összevissza van minden,gépet is vennének,dehát június közepén kukoricát vetni!?
nemlesz ott semmi szerintem :-)
egyenlőre
nálunk a bábolnai gazdaságban volt Axiáldobos Claas Comondor kombájn,kukoricában szerették,20évesen adták el felszámolás alkalmával, szinte végig egy gazdája volt,bevált a gép!
további érdekessége volt,hogy a hátsó hídat munkahengerekkel emelte ill. sűllyesztette,így parton szintezni tudott.
kabóca volt az biztos,meg úgy szólt mint valami ördögszeker
(mert levolt esve a kipufogója haha)
az új fergán 3,55méter a dob hossza, 330-tól 460lóerőig van motor rajta, és nem töri a szalmát annyira,legalábbis amit én láttam.
Van kukoricás videó is neten,10hektár per óra teljesítménnyel,legalábbis ezt mutatja a monitor ha jól látok.
1460-as ih-val dolgoztam,axiálos,hüvelyesekre,kukoricára tökéletes,de gabonánál kicsi a tisztítófelület,mert a szalmából is töreket csinál,ezen nem volt szecskázó,csak szalmaterító,de a 2.4m-es dob úgy is összetörte
én láttam egymás melett rotoros meg szalmaládás claast....sőt a miénknek is a felét a rotoros csinálta.....a rendet szétdobja két méterre és kb fele akkora mint a szládásé és úgy meg van törve h alig lehet kiskockával bálázni....
Itt is van egy ilyen... a motorja se szól gyönyörűen... valami adagoló problémája lehet mert feszt lelevegősödik. Már próbáltak mindenféle variációt ejtőtartály stb. Van hogy megy egy hétig van hogy megáll naponta ötször. Már csak kukoricába használják, abba állítólag verhetetlen. ládák helyett csigák vannak benne. Szecskázó nincs rajta, rend mégsincs utána legfeljebb reggeli kezdéskor amíg van egy kis harmat. Szárazba apróra töri szalmát. A rázóasztal szilenteket cserélgetik benne, állítólag el van csavarodva a váza azért.
azért is kíválló a szlovák.
(visszatértem mert elaludt a sárkány:-)
milyen kombájnod van csak nem IH?
volt itt régebben egy axiál dobos öregebb IH. Gyönyörűen szólt a motor benne,volt is teljesítmény,csak minden nap összetörött a belseje, a rostaszekrények meg minden ilyesmi.
mondjuk szerintem nemtudták kijavítani hozzáértés híjján,mert új korukban azt hallottam azok nagyon jól szaladtak.
Egyébként azt mondják nagy kaliberben az axiáldobé a jövő.
na megyek mert a menyasszony kiüt a bugyiból.
elvontok esténként vaze.
de ilyen a szakmai ártalom. Még abban a néhány óra "nyugalomban" is dolgozna a paraszt,ha másnem elméletben.
csak azért vannak elég nagy feszítések,por kosz, nagy tömegek mozgatása,gyűrése aprítása,egésznapos forgásmorgás.
de ezért mondom,hogy annyira nincsen jelentősége a párszázas fordúlatnál a csapágyaknak.
Válasz #2694. hozzászólásra
Érdekesdolog ez a szem törés..Régen amikor száraz volt a kukorica akor ojan kemény volt mint a csapágygolyó csak ugy csörgötta magtarájban!! Mostmeg mióta ezek a tuti frankó fajták divatba jöttek azota lehet okoskodni!4 a leg durvább szerintem a dekalb 3510 na az nem semmi föleg ha bogár rágot monokulturás na akkor kell a jó gép nekem a jd kopra ki volt nyitva mindenhol és mégis törödött én már utálok rá gondolni is és ha valaki nem veszi tudomásul hogy ijen azal aztán lehet okoskodni és a száritóbol üzengetni..amig egy másik gép kemény szemüt vág! A Vetömag forgalmazók csak mostanában kezdik elismerni a problémát! A mugy a dek440 is hajlamos anak elenére jó kukorica de igy kell elfogadni és nem a gépben a hiba..töbféle gép tulajdonosa is panaszkodik ezekre.
tegnap megkezdtem lebontani a FErga jobb oldalán a felhordót,hogy kicseréljem a csapágyait, erre ma is úgyis csepegett, vízes minden, az a kis maradék árpánk még amúgysem tuti, így lekaptam az egész oldalát a gépnek. Még mindenhol a gyári csapágyak vannak, holnap már csak voltak :-)
szétmartam kicserélem azokat is amelyek jók,hisz régiek, szezon előtt is jók voltak,mégis egykettő megfáradt és elkezdett rikácsolni mint egy rossz k...a.
Egyébként Ti milyen csapágyakat vesztek a gépekhez?
Én tapasztaltam,hogy olyan helyen ahol nagyonnagy a fordúlat, ott kicsikét tovább tarthat bizonyos esetekben egy SKF vagy FAG,Koyo,NTN,Timken... egyébként néhány100 fordúlatos kombájn dógoknál akármelyik csapágy ugyanúgy bírja a strapát.
Kazincbarcikán régebben szinte csak FAG volt, aztán már szinte csak ZKL ZVL szlovák csapágyak vannak, meg bejött ez a kínai, van usa is,meg ruszki Harp.
A szlovák csapágyakra ilyen 53-55% kedvezményeket kapok,így egy 6204 RSR vagy ZR-t 300Forintért vettem ma is. A Harp lassú fordúlatú helyeken nagy terheléseket kegyetlenűl bírja,hisz ruszki. A Szlovák mindenütt jól teljesít, a kínait egy nagy vállalat a Borsodchemben zsákszámra viszi aztmondják,mert nagyon olcsó ezen spórolnak és ugyanúgy bírják a strapát mint más téma-ilyet még csak a porleválasztóba tettem,eddig jó.
De olyan helyen ahol esetleg nagyon meleg van, meg sokezres a fordúlat egy jó FAG-ra esküszöm hoszabb távon inkább.
Motorokban SKF FAG Koyo csapágyak váltak be,bár ezek versenymotorok amiket szerelek, kegyetlen az igénybevétel.
Nekünk a TC először kissé hajazta a napraforgót, aztán rájöttünk,hogyha napraforgóra is felszereljük a doblemezeket akkor már nem is,és tökéletes tisztán szedi.
sem a TC sem az MF kombájn nem törte a kukorica szemet,pedig a TC-n túl lentre le sem tudjuk variálni a dobot, most ilyen 500-ra gondolok. A Fergán lehet nagyon lentre is,akkoris viszi akármikor,de ott sem szükséges az a nagyon kicsi fordúlat.
Napraforgóban néhány szemet minden kombájn kihantol, de van olyan is ami nagyon sokat :-)
A Claasoknál nemkell kukoricára dobkosarat cserélni aztmondják a helyi claasosok, de mindenki egyhangúan aztmondja,hogy vagy 4-5% tört szem van is benne azért.
különben meg a legjobb kézzel morzsolni,akkor nemlesz törött szem,hacsaknem valami vasmarok végzi hahaha:-)
Ezt józanul kell átfilóznotok.
Segíts neki megoldani a problémát.
( nemtom miért nem csap le senki! itt van 200 ha aratnivaló oszt senki se ..... ????????? )
Sztem igaz. Ha tavaly nem lett volna a kombájn akkor szépen becsukták volna a szárító kapuját előttünk. Egyik pénteken még volt 22 Hektárunk hátra, kijelentették péntek délben hogy vasárnap este hatig veszik a kukoricát utána vége. Ha akkor más gépekre kellett volna várnunk és nincs a 14-es, szépen a nyakunkon maradt volna. A búzánk is ugyanilyen volt. azt is az utolsó pillanatban vittük be.
8331 hozzászólás
Válasz #2736. hozzászólásra
Gépeket már ismerjűk,valószínű,hogy a terményárakról fogunk tárgyalgatni a gazdatársakkal!
Válasz #2735. hozzászólásra
Ma voltunk Túrkevén, de elég jó talaj volt, Birkás Márta nem győzte dicsérni.
Amúgy jó volt, csak 2 nagy ferga mögé kötötték felváltva a gépeket, így nem lehet úgy kipróbálni mint az axiál meg a valtra napokon.
Válasz #2734. hozzászólásra
Pénteken megyek Kalocsára.
Válasz #2733. hozzászólásra
Voltál vader-mf bemutatón?
Válasz #2732. hozzászólásra
Á-dehogy van! megpróbálkoztam hátha!
Válasz #2730. hozzászólásra
Szia!
Látom kiárusítás van! :))
Érdeklődés van?
Válasz #2730. hozzászólásra
Nem bírok jobban menni !!!!
1800-1850 a fordulat és 1,5 bar a turbó !!!!!
Dől a diesel a torkába.
Válasz #2729. hozzászólásra
7km/h val megyek eco üzemmódban 1800 fordulaton.
Válasz #2728. hozzászólásra
Eddig a legdurvább fogyasztásom 56 lityi és max 3 km-el mentem !!!!
Válasz #2727. hozzászólásra
Kb 45cm-re mélyen járatom,a fogyasztásról pontosan nem tudok nyilatkozni.három napot dolgoztunk és tudod ez talaj függő! Megpróbáltam 50cmre lerakni, de ott már néhol megállt a valtra! Egyébként amióta gazdálkodom ilyen optimális talajállapot még nem volt a lazítózáshoz.Ezévben még csak 100mm csapadék hullott!
Válasz #2726. hozzászólásra
Fogyasztás?????????????Az enyém is ilyen,be lehet mérni,az MF,és Valtra fogyasztást.
Válasz #2725. hozzászólásra
3 késes.70cm késosztás átalakítottam rendesen az eszközt.
Válasz #2724. hozzászólásra
Az avataron a te géped?Mennyi a késosztás?Hány késes?Fogyasztás?
Sziasztok!
Vágtatok e már mustárokat, és milyen eredménnyel?
Nálunk nagyon gyengék lettek!
Válasz #2716. hozzászólásra
Találkoztam már ezzel a faxival... nem eccerű! Itt valami nagy hiba lehet, egy darabokban lévő 514ért 1,5 millát kért pár éve de az még ehhez a dominátorhoz is ócskavas volt. Ha ezért 2,5 kér akkor az cefetül gyanús, lehet hogy a másik fele vagy a belseje meg sincs! :)
Válasz #2719. hozzászólásra
a B.I.jóba van a felszámolokkal,végrehajtokkal
Válasz #2711. hozzászólásra
nem csak az 580as lexik már nem szalmaládásak hanem két rotor van.....
Válasz #2719. hozzászólásra
ők kifogják a kevés órás gépeket.
más nem .-)
Válasz #2718. hozzászólásra
érdekes módon a Balla meg az IKR árúl nagyon kevés üzemórás gépet. időnként az axiálnál is látok :-))))))
Válasz #2716. hozzászólásra
mit gondolsz!
ebben csak 2500 üzemóra van hahaha:-)
még azis lehet,hogy az MF-emben sem annyi mint amit mutat. nemhogy ebben
Válasz #2715. hozzászólásra
bábolnai gazdaság zrt szendrői telepe. volt sokezer birka is, meg sokezer hektár föld. volt sok kombájn,vagy 6Claas,több rába tízszáz mtz...állami gazdaságnak is hívták, de ittvolt a tábla az előbbi névvel rajta.
most szétverték,összevissza van minden,gépet is vennének,dehát június közepén kukoricát vetni!?
nemlesz ott semmi szerintem :-)
egyenlőre
Válasz #2714. hozzászólásra
Ez szerintem a volt szügyi gép.
http://www.agroinform.com/gepkereskedok/482985/Claas_Class_112_kombájn.html
Válasz #2710. hozzászólásra
Mija Fa ..math keres NÁLATOK Bábolna????????
Válasz #2713. hozzászólásra
Multkorába volt egy hirdetve 4-5 milla körül ha jól emlékszem. Brutális kinézete van az tuti!
Válasz #2711. hozzászólásra
nem létezik hogy nem,ha az axiál forgalmazza őket hahaha:-)
Válasz #2711. hozzászólásra
lehet,nálnuk eztis axiáldobosnak hítták a gazdasági parasztok:-)
bele meg nem néztem.
de jó kis gép volt akkoris
Válasz #2710. hozzászólásra
A commandor nem axiál dobos,csak dobos a magleválasztás.
Nyolc dobból álló sor.
Most van a Claas-nak axiál dobos gépe?
nálunk a bábolnai gazdaságban volt Axiáldobos Claas Comondor kombájn,kukoricában szerették,20évesen adták el felszámolás alkalmával, szinte végig egy gazdája volt,bevált a gép!
további érdekessége volt,hogy a hátsó hídat munkahengerekkel emelte ill. sűllyesztette,így parton szintezni tudott.
kabóca volt az biztos,meg úgy szólt mint valami ördögszeker
(mert levolt esve a kipufogója haha)
Válasz #2708. hozzászólásra
az új fergán 3,55méter a dob hossza, 330-tól 460lóerőig van motor rajta, és nem töri a szalmát annyira,legalábbis amit én láttam.
Van kukoricás videó is neten,10hektár per óra teljesítménnyel,legalábbis ezt mutatja a monitor ha jól látok.
Válasz #2702. hozzászólásra
1460-as ih-val dolgoztam,axiálos,hüvelyesekre,kukoricára tökéletes,de gabonánál kicsi a tisztítófelület,mert a szalmából is töreket csinál,ezen nem volt szecskázó,csak szalmaterító,de a 2.4m-es dob úgy is összetörte
én láttam egymás melett rotoros meg szalmaládás claast....sőt a miénknek is a felét a rotoros csinálta.....a rendet szétdobja két méterre és kb fele akkora mint a szládásé és úgy meg van törve h alig lehet kiskockával bálázni....
Válasz #2704. hozzászólásra
Muti!
Mert én csak repcéset találtam.
Válasz #2702. hozzászólásra
Itt is van egy ilyen... a motorja se szól gyönyörűen... valami adagoló problémája lehet mert feszt lelevegősödik. Már próbáltak mindenféle variációt ejtőtartály stb. Van hogy megy egy hétig van hogy megáll naponta ötször. Már csak kukoricába használják, abba állítólag verhetetlen. ládák helyett csigák vannak benne. Szecskázó nincs rajta, rend mégsincs utána legfeljebb reggeli kezdéskor amíg van egy kis harmat. Szárazba apróra töri szalmát. A rázóasztal szilenteket cserélgetik benne, állítólag el van csavarodva a váza azért.
Válasz #2703. hozzászólásra
az új Ferguson Fortia axiáltéma után lehet, mint ahogyan a videók,prospektusok mutatják.
neten nézz szét.
Válasz #2702. hozzászólásra
Csak ahol nem kell a szalma ott jó az axial.
Válasz #2701. hozzászólásra
azért is kíválló a szlovák.
(visszatértem mert elaludt a sárkány:-)
milyen kombájnod van csak nem IH?
volt itt régebben egy axiál dobos öregebb IH. Gyönyörűen szólt a motor benne,volt is teljesítmény,csak minden nap összetörött a belseje, a rostaszekrények meg minden ilyesmi.
mondjuk szerintem nemtudták kijavítani hozzáértés híjján,mert új korukban azt hallottam azok nagyon jól szaladtak.
Egyébként azt mondják nagy kaliberben az axiáldobé a jövő.
Válasz #2699. hozzászólásra
A por miatt nem érdemes túl drága csapágyat venni, mert az bele m1 úgy is mindbe 1x.
na megyek mert a menyasszony kiüt a bugyiból.
elvontok esténként vaze.
de ilyen a szakmai ártalom. Még abban a néhány óra "nyugalomban" is dolgozna a paraszt,ha másnem elméletben.
Válasz #2696. hozzászólásra
csak azért vannak elég nagy feszítések,por kosz, nagy tömegek mozgatása,gyűrése aprítása,egésznapos forgásmorgás.
de ezért mondom,hogy annyira nincsen jelentősége a párszázas fordúlatnál a csapágyaknak.
Válasz #2697. hozzászólásra
az 5143 is törik rendesen
Válasz #2694. hozzászólásra
Érdekesdolog ez a szem törés..Régen amikor száraz volt a kukorica akor ojan kemény volt mint a csapágygolyó csak ugy csörgötta magtarájban!! Mostmeg mióta ezek a tuti frankó fajták divatba jöttek azota lehet okoskodni!4 a leg durvább szerintem a dekalb 3510 na az nem semmi föleg ha bogár rágot monokulturás na akkor kell a jó gép nekem a jd kopra ki volt nyitva mindenhol és mégis törödött én már utálok rá gondolni is és ha valaki nem veszi tudomásul hogy ijen azal aztán lehet okoskodni és a száritóbol üzengetni..amig egy másik gép kemény szemüt vág! A Vetömag forgalmazók csak mostanában kezdik elismerni a problémát! A mugy a dek440 is hajlamos anak elenére jó kukorica de igy kell elfogadni és nem a gépben a hiba..töbféle gép tulajdonosa is panaszkodik ezekre.
Válasz #2695. hozzászólásra
Golyóscsapágynál 10000-nél kezdődik a magas fordulat.
Vagyis kombájnon nincs ilyen.
tegnap megkezdtem lebontani a FErga jobb oldalán a felhordót,hogy kicseréljem a csapágyait, erre ma is úgyis csepegett, vízes minden, az a kis maradék árpánk még amúgysem tuti, így lekaptam az egész oldalát a gépnek. Még mindenhol a gyári csapágyak vannak, holnap már csak voltak :-)
szétmartam kicserélem azokat is amelyek jók,hisz régiek, szezon előtt is jók voltak,mégis egykettő megfáradt és elkezdett rikácsolni mint egy rossz k...a.
Egyébként Ti milyen csapágyakat vesztek a gépekhez?
Én tapasztaltam,hogy olyan helyen ahol nagyonnagy a fordúlat, ott kicsikét tovább tarthat bizonyos esetekben egy SKF vagy FAG,Koyo,NTN,Timken... egyébként néhány100 fordúlatos kombájn dógoknál akármelyik csapágy ugyanúgy bírja a strapát.
Kazincbarcikán régebben szinte csak FAG volt, aztán már szinte csak ZKL ZVL szlovák csapágyak vannak, meg bejött ez a kínai, van usa is,meg ruszki Harp.
A szlovák csapágyakra ilyen 53-55% kedvezményeket kapok,így egy 6204 RSR vagy ZR-t 300Forintért vettem ma is. A Harp lassú fordúlatú helyeken nagy terheléseket kegyetlenűl bírja,hisz ruszki. A Szlovák mindenütt jól teljesít, a kínait egy nagy vállalat a Borsodchemben zsákszámra viszi aztmondják,mert nagyon olcsó ezen spórolnak és ugyanúgy bírják a strapát mint más téma-ilyet még csak a porleválasztóba tettem,eddig jó.
De olyan helyen ahol esetleg nagyon meleg van, meg sokezres a fordúlat egy jó FAG-ra esküszöm hoszabb távon inkább.
Motorokban SKF FAG Koyo csapágyak váltak be,bár ezek versenymotorok amiket szerelek, kegyetlen az igénybevétel.
Nekünk a TC először kissé hajazta a napraforgót, aztán rájöttünk,hogyha napraforgóra is felszereljük a doblemezeket akkor már nem is,és tökéletes tisztán szedi.
sem a TC sem az MF kombájn nem törte a kukorica szemet,pedig a TC-n túl lentre le sem tudjuk variálni a dobot, most ilyen 500-ra gondolok. A Fergán lehet nagyon lentre is,akkoris viszi akármikor,de ott sem szükséges az a nagyon kicsi fordúlat.
Napraforgóban néhány szemet minden kombájn kihantol, de van olyan is ami nagyon sokat :-)
A Claasoknál nemkell kukoricára dobkosarat cserélni aztmondják a helyi claasosok, de mindenki egyhangúan aztmondja,hogy vagy 4-5% tört szem van is benne azért.
különben meg a legjobb kézzel morzsolni,akkor nemlesz törött szem,hacsaknem valami vasmarok végzi hahaha:-)
Válasz #2692. hozzászólásra
KOPP-KOPP Én Vállalnám a 200ha-t Akár ma is . Sőt Napraforgóig végig:)!!! Valakinek nem kell aratni?
Válasz #2691. hozzászólásra
Ezt józanul kell átfilóznotok.
Segíts neki megoldani a problémát.
( nemtom miért nem csap le senki! itt van 200 ha aratnivaló oszt senki se ..... ????????? )
Válasz #2688. hozzászólásra
Majd megdumáljuk akkor hogy mit lenne ésszerű cselekedni, hogy a káposzta is megmaradjon meg a kecske is jól lakjon.
Válasz #2689. hozzászólásra
Van ez így máshol is............
Válasz #2684. hozzászólásra
Sztem igaz. Ha tavaly nem lett volna a kombájn akkor szépen becsukták volna a szárító kapuját előttünk. Egyik pénteken még volt 22 Hektárunk hátra, kijelentették péntek délben hogy vasárnap este hatig veszik a kukoricát utána vége. Ha akkor más gépekre kellett volna várnunk és nincs a 14-es, szépen a nyakunkon maradt volna. A búzánk is ugyanilyen volt. azt is az utolsó pillanatban vittük be.
Válasz #2683. hozzászólásra
ok. van valami ajánlatod?