Gázolaj árak 640 Ft Benzin árak 632 Ft EUR 402.58 Ft USD 383.44 Ft CHF 426.44 Ft GBP 483.09 Ft

Fórum

Aratás

Létrehozta: Cowboy , 2008-06-16 13:14:45

Kedvencekhez Segítség

8331 hozzászólás
#2481 szanberg
2009-07-19 21:05:55

Válasz #2483. hozzászólásra

tudok címet tel számot aki szerez Neked kisebb Fergát
mondjuk 32-34-est. 5körúli asztallal,5ládás,toklászvisszahordó a dobra megy,nem malmos téma. és az már piros :-)

#2480 Géza
2009-07-19 21:04:15

Válasz #2481. hozzászólásra

neked a tc-be mekkora a paripa? mekkora kuki asztalod van?

#2479 szanberg
2009-07-19 21:04:01

Válasz #2479. hozzászólásra

a napokban 9-kor már 30fok volt,de a harmat nálunk 10-től hamarabb ritkán száll fel. Este bezzeg 8-kor lejön,nem is kevés.
itt ilyen a mikroklíma.
szóval reggel is van meleg főleg napon.
7-től 10-ig egy félórás reggelit beiktatva,ennyi idő kell a gépre reggel, persze ha nem kell szerelni mást. Zsírozni, fújni minden szűrőt,mosni mindent, szíjjakat átnézni,ha kell spanolni, láncokat szintúgy,olajokat, tengelyekre,csapágyakra szilentekre rálesni minden rendben van e. Kabint pucolni,ablakokat,szemetet kihányni,asztalt végignézni,pengéket bedobóujjakat rángatót...
én ennyi időt rászánok.
és még tankolok is haha

#2478 Géza
2009-07-19 21:03:27

Válasz #2482. hozzászólásra

semmi gond nincs vele. kitől lesz?

#2477 Géza
2009-07-19 21:01:34

Válasz #2481. hozzászólásra

nagyon kacsingatok a tc-re, bár piros lenne

#2476 ermike
2009-07-19 21:00:43

CSá! Kinek mi a véleménye a MF 5455 ről? Most szeretnék a héten foglalózni egyet

#2475 szanberg
2009-07-19 20:57:52

A TC-től tisztábban nehéz szedni,aranytisztán szed és nem szór különösképpen. Persze ha nagyon űzöd akkor kicsit kezd,de a tisztaság akkoris marad.
A Ferga kicsit más. Az teljesítménykombájn,annak tolom jobban. Szórni az sem szór,de egy hajszállal szemetesebben szed. Bőven jó, de a TC akkoris jobb. Azt mondják az 514-es szed a legtisztébban jól belőve,szerintem a TC,és még tud hektárra is.
Annak idején a matyók nem véletlenűl velünk meg mégegy TC-vel vágatták a vetőmagjaikat,pedig ottvolt nekik 6 vagy 8 TX66 meg egy csomó másik bérkombájn is.
A 38-nál azt vettem észre,hogyha rossz a termés és nem tolom neki eléggé akkor szór. Magyarán olyan mintha kis asztallal menne. Olyankor kicsit szórogat.
Búzában néztük, a nyúl meg a ferga is négyzetméterenként 6-10szem búzát pergetett el,mi így állítottuk be őket.

#2474 VMisi
2009-07-19 20:56:39

Válasz #2477. hozzászólásra

Bár már írtam, de leírom megint, hogy van egy barátom, aki saját bevallása szerint jd buzi, van is elég sok jd trakijuk, de kombájnba szerinte csakis is a claas jöhet szóba.

Maraciéktól nem messzire levő telepen is van jópár jd traki, még gumihevederesek is, és ott sorakozik kb 5-6 lexion is.

Nincs profilkép
#2473 Jani X
2009-07-19 20:53:53

Válasz #2476. hozzászólásra

Melegbe már aratni kell, nem karbantartani.

#2472 Géza
2009-07-19 20:51:30

Válasz #2475. hozzászólásra

szerintem elég üzembiztosak, jó a teljesítménye is. a munka minőséggel és a fogysztással vannak problémáim

#2471 Géza
2009-07-19 20:49:44

Válasz #2475. hozzászólásra

aki jött volna hozzám vágni, annak 2056 van, egy másiknak 2058. nem vagyok megelégedve a tisztasággal és a szórással

#2470 szanberg
2009-07-19 20:49:04

Válasz #2473. hozzászólásra

Persze! A Fergán feltudom nyitni a porleválasztót a hűtő elől, a klíma hűtőradiátorát is felhajtom a motor hűtője elől és szemből jól kilehet mosni a hűtőt. Úgy szoktam,hogy vagy 1200-as fordúlaton jár a motor reggel beindítás után kicsivel,és úgy mégjobban szívja át a témát,jól kilehet pucolni. melegben jobban is esik néhány csepp víz az arcra mint két légkör por

#2469 VMisi
2009-07-19 20:47:03

Válasz #2474. hozzászólásra

Úgyis az lesz a legjobb! :))

#2468 Géza
2009-07-19 20:45:56

Válasz #2473. hozzászólásra

mesélj a 2056-ról, de csak igazat. az axiálhoz most sokat beraknak és nagyon jó árba lehet venni

#2467 1025
2009-07-19 20:43:01

Válasz #2471. hozzászólásra

Mosni?
Inkább fujatni levegővel ha nagy porba dolgozol!

#2466 szanberg
2009-07-19 20:42:57

Válasz #2470. hozzászólásra

ilyen az enyém is, meg szerintem minden nagy kombájn hasonló. Tolni kell neki,állva nem lehet haladni :-)

#2465 szanberg
2009-07-19 20:40:04

Válasz #2467. hozzászólásra

Minden reggel lekell mosni a motort és terét,kipufogót,hűtőt,meg ezek alatt is!
Kell egykét kanna víz is a gép tetejére! Jut eszembe a poroltóval énis cinkes vagyok,mert múltkor levettem hogy felfogatom a lépcsőre és lent is maradt :-)
Annak a JD-nek amúgyis jól elvan dugva a motorja jó mélyen, és alatta pucolni nem szeretik.

#2464 1025
2009-07-19 20:36:39

Válasz #2464. hozzászólásra

4 tonnás búzába vonulással 10-12 liter az tényleg sok?
A JD-nek tolni kell és nem fogyaszt sokat,ha lassan mész vele akkor eszik!!!

#2463 szanberg
2009-07-19 20:32:46

Válasz #2465. hozzászólásra

Képről jó. Elkellene adni a TC-t,vagy 8-9millába, megvenni ezt vagy 4,5-ért,még ha rászámolok egy miskát is mert nemtudni milyen lehet,akkoris 5,5 és van mégegy fain nagy Ferga kijavítva. Csak sok munka lenne vele szétkapni meg kicserélni minden csapágyat szilentet éket ....nekem mellette aratni,szárítani szántani is kell,télen meg nemlehet szerelni a fagyokban,nincsen akkora műhelyünk.
Ja és még pénz is maradna vagy 3Forint mellette hihíííí

#2462 Géza
2009-07-19 20:31:11

Válasz #2465. hozzászólásra

amiket én néztem az 2002-2003-as gépek

#2461 Géza
2009-07-19 20:29:57

Válasz #2466. hozzászólásra

trehány volt. nem ismerte a kompresszort és a mosót. valamint nem volt poroltója.

#2460 agyas
2009-07-19 20:27:31

Válasz #2464. hozzászólásra

Helló Géza
Bocs hogy bekapcsolodok az eszmecserébe. Láttad a haverod JD 1188-át.Érdekelne mi történt hátha tanúságos

Kössz

#2459 szanberg
2009-07-19 20:23:30

Válasz #2464. hozzászólásra

A miénk 96-os hangsúlyozom szerintem nem ér 12millát.
Az a 38-as tuti a régebbi, de azok is jók.
A szerelgetés valóban nemjó dolog annyira.
Egyébként felszereltség teljesítmény fogyasztás...-t nézve ez nevetséges ár.Ha rendben van akkor jól is üzemel nagyon.

#2458 Géza
2009-07-19 20:15:07

Válasz #2463. hozzászólásra

láttam most az ikr honlapján 38-ast 4,9-ért. az ára miatt meggyőző lenne, de nekem 5 méter alatti asztal kell, mert azzal lehet vonulni egész nap és nem kell szerelgetni. nézegetem a gépeket már régóta. jó árba tudnék venni jd 2056-ot, de elriszt a fogyasztása. felénk leginkább jd van. a class-ok jóval drágábbak. viszont 12-14 milla között nagyon szép és jó tc-ket lehet venni

#2457 szanberg
2009-07-19 20:06:47

Válasz #2460. hozzászólásra

Nemtudom mennyit ér,mert nem találtam eladó ilyet sehol.
Újonnan vettük 96-ban,csak mi dolgoztunk vele. Kétéve megállt a hidromotor,azóta nagyjavításon túlesett. új hidromotorok, törekasztal, felhordók sínjei, szinte az összes csapágy, sok szíj(dobvariátor,ürítőszíj...)főleg amik belül vannak, asztal kopócuccai kicserélve, hátsó gumik egy szezont futottak,bal első felet,jobb első régebbi,de még jó,majd talán jövőre csere mert kezd repedezni kis mértékben.
Generátor felújíttatva, új gázbowden meg minden ilyen téma.
Kétévet állt,előtte való szezonban a dobverőlecek a ferdefelhordó bele,a magfelhordók láncai,a többi lánc a gépen, néhány tengelyvég szakműhelyben felújíttatva... Foglalkoztunk egészen április óta a géppel,hogy teljes értékűen vissza állítsam a munkába. Megy is fainul. Hidromotor feszítőben,szecskázóban, hátsó kerekekben plussz könyöktengelyekben cseréltünk csapágyakat,talpast az éven. Ezeket reggelente karbantartási idő alatt megoldottuk,voltak hozzá cuccaink,berendezkedtünk a 13év alatt a géphez.
Szerintem ez marad akármi is történik. Vagy kétév múlva ha az Isten úgy akarja az MF-et szeretném lecserélni egy fiatalra. A kis TC megmarad úgymond parcellakombájnnak akkoris. A kicsi mellé van egy nagy,ez így jó mostis,később is jól ellehet osztani méretarányosan a melót ezáltal. A parcellakombájnozásról annyit,hogy tegnap 18hektárt nyomtam le vele, 13repcét, 5búzát és az eső vert ki félnyolckor a maszek táblából. Szóval tud terűletre is,hiába 4,5-ös asztala van "csak".
Na a Ferga is hasonlóan átlett nézve,csak ezen a csapágyak nem annyira,majd most kalászos és az őszi szezon között ledobom róla a sok gyárit ha jó ha nem. Ma is levettem az egész magfelhordót,mert egyik felső belső csapágyáról kiesett a porvédő és ezt hangal is mutatta már. Levettem az egészet,és cserélem az összeset amit itt elérek. Tavasszal ennek a szalamrázói alatt cseréltem csapágyakat,meg a rostaszekrények, törekasztalok...egész belét húztam ki átnézni,átszilentezni, tömítő gumikat kicserélni,felszegecselni újra pontosan, excenteres rángatókarokat(pingpongütőnek csúfolom) csapágyaztam ékeket cseréltem.... ilyenek.

#2456 Géza
2009-07-19 19:51:09

Válasz #2461. hozzászólásra

nekem is teccene a fergi kombájn csak ne lenne olyan baszott nagy asztala

#2455 szanberg
2009-07-19 19:44:42

Válasz #2456. hozzászólásra

szerintem ne vesszünk össze! ahogyan írták kinek a pap kinek a papné...
Arra is gondolni kell,hogy van egy nagy Ferguson traktorunk, lesz kicsi is, megvan a partnerünk,jó a kapcsolat,odavissza működik minden, no akkor mi a jó fenének kellene egy jd vagy claas pl.
Alkatrész nekem túl sok nemjött még,tavaly egy himbakar a rázószektorhoz, idén meg egy kaszarángató gömbfej, illetve kettő darab szíj. Ebből egyik elszakadt tavaly,másikat csak lecseréltem. Illetve gumi szilenteket kértem még igen!
Volt minden raktáron,a vasdarab nem,az csak az austrodieselnél osztrákban,mégis kétnap múlva nálam volt. Ha megyek érte hatvanig akkor másnapra megvan,csak akkor már nemvolt sűrgős.
Az a baj ilyentéren egyébként,hogy nincsen orszgos nagy cég mint claasnál pl az Axiál. Másrészről nem is annyira nagy baj ez, de ezáltal nincsen soktízmilliós alkatrészraktár az országban, illetve lehet,hogy menni kell a cuccért 200km-et mondjuk. Axiálnál azért annyi eladott klászkombájn után kell is lenni mindennek. De pl IKR-nél nagy hanyatlás lehet,mert a TC Newhollandomhoz szezonkezdés küszöbén nemtudtak bedobóujjakat,illetve ezek csúszópogácsáit adni,meg ilyesmi,többminden is volt. Pedig TC56-ból nem annyi van mint Fergusonból.
Másik baj,hogy sok izé agroker szalagro zetorvas meg ilyen maszek sza*ok eladnak néhány Ferga kombájnt,belemennek abba,hogy a támogatást beforgatják önrésznek aztán aztsem tudják,hogy hol van rajta a dobkosár állító vagy akármi.
Aki élelmes annak van minden. Vett itt egy haver 2007-ben egy új Activát. 255Le 5ládás Iveco motoros gép,gyönyörű a munkája, arcpirítóan keveset fogyaszt nehéz körülmények között is. Nembeszélve arról,hogy árban is jóval Claas alatt volt, persze nem PowerFlow asztalos,de mindegy a többi sem az. Neki tegnap kellett egy szíj,ma meglett neki,bár utaznia kellett érte.
Ezért kell olyan céggel szóba állni aki csek ezekkel foglalkozik. Ott azért van alkatrész is, pl az én gépemhez meg a Cereákhoz van mindenféle kopó vagy szezonális alkatrész. Majd ha ők is eladnak több kombájnt folyamatosan akkor kifog épülni teljes mértékben az egész palettához a hazai raktár biztosan.
Új még ez a dolog,kicsit kikell forrnia neki, venni kell gépet többet. Valahol Claas is kezdte.
Mert az,hogy ittott eladtak két új kombájnt az csak eladás volt semmi több. Egy új gépnél normál esetben partnerkapcsolat is épül ki, no ez a lényeg. és a Ferga kombájnnál is megkezdődött ez nyugi.

Ez az Activa kis kombájn ha nagy terűletekre nézzük,mégis közel ezer hektárokat arat minden évben.

#2454 Géza
2009-07-19 19:28:47

Válasz #2459. hozzászólásra

szerintem el kéne adnod a tc-t és venni helyette egy fergát. mennyibe fájna a tc?

#2453 szanberg
2009-07-19 19:26:00

Válasz #2439. hozzászólásra

Na látod most a lényegre tapintottál Fergis!
Ez a cél,egy ilyenre pályázok a jövőben!
Nekem ezek a kocka Cereák teccenek a legjobban, a 38-ra épűlnek,ismerem a gépet és arra gondolok,hogy mivel ez a mostani régicskével megtudom mit mikorra várhatok, berendezkedem lelkileg eszközileg kopó alkatrészileg szépen folyamatosan, aztán úgy jönne egy ilyen 7272 vagy 74. Inkább a 7272-es, nemkell nagyobb gép. Ha lottóznék és nyernék akkor Fortiát vennék.
kettőt hahaha:-D

#2452 Fan
2009-07-19 14:59:03

Válasz #2457. hozzászólásra

Hitványnak nem nevezném,valahogy nem jol vannak összerakva,amig Fendtként is árulják őket

Nincs profilkép
#2451 Jani X
2009-07-19 14:48:09

Válasz #2455. hozzászólásra
Ennyire hitványak a fergák?

#2450 Fan
2009-07-19 14:47:01

Válasz #2433. hozzászólásra

Persze mi is szerelünk,hazudik aki azt állitja hogy nem,az a lényeg hogy hány órán belül tudod ujra üzemképessé tenni ,nincs idő napokig alkatrészre várni

#2449 Fan
2009-07-19 14:02:46

Válasz #2439. hozzászólásra

Hello Fergis ,Dalmand rt-nél volt oriási Agco gépbemutató ,fotozás, még helikopterröl is fotoztak,hát a kombájnok nagyom leszerepeltek,kettő-három mindig rossz volt,mi meg az öreg "szar" Claasokkal meg csak arattunk,arattunk és arattunk

Nincs profilkép
#2448 zolika862
2009-07-19 10:34:44

A carriert 4-esen jó tiz centi mélyen! Nem eszi az olajat olaj cserétöl olajcseréig elmegy Mol olajat használunk 250üóránál cseréljük!!

Nincs profilkép
#2447 K.Pisti
2009-07-19 10:22:52

Válasz #2451. hozzászólásra

Ha le van terhelve teljesen akkor 400 lit./12 óra
A motor viszont szereti az olajat, kb 1 lityó/műszak.
Próbáltam már JDPlus 50-est és Mol super dieselt is, mindkettőböl ugyanannyit evett ( ez a dolog aggaszt egy kicsit, de a szerelő szerint nem vészes a dolog )
A Tied mennyi olajat eszik/műszak?

A 820-as Carriert milyen mélyen járatod, hogy igy repül vele???
Én 5.2-es IH-t húzok azzal max 9-10 km/h ha a kerekek a levegőben vannak.


Nincs profilkép
#2446 zolika862
2009-07-19 10:14:28

Meg itt a fényképen a tengely végen van egy hézagoló alátétt!!

Nincs profilkép
#2445 zolika862
2009-07-19 10:13:31

Tied mennyit eszik átlagban?? én tárcsázáskor igaz 820-as carrier 11-12 sebeségbe huzom tarlóban 12-órában 450-480 liter gázolaj!!!

Nincs profilkép
#2443 zolika862
2009-07-19 10:10:05

Vékony a zéger azt mondták a 30-as széria már 2-szer vastagabb z7égerel jött ki és az örökös!! ezeket a 8010-eseket alulméretezték a zégereket!

Nincs profilkép
#2442 zolika862
2009-07-19 10:08:32

Mondta a kités valakinek széttöri azt a sárga hajtás házat amibe a napkerék van fogatva az kb 500 ezer forint mi megusztuk ezt !!

Nincs profilkép
#2441 K.Pisti
2009-07-19 10:07:14

Válasz #2442. hozzászólásra
Nem értem mitöl törhet szét egy zéger gyűrü, elméletileg örök életünek kéne hogy legyen.

Nincs profilkép
#2440 K.Pisti
2009-07-19 10:01:48

Köszi,de én azt nem is láttam, mert az előző gazdánál volt cserélve

Nincs profilkép
#2439 K.Pisti
2009-07-19 10:00:56

Válasz #2442. hozzászólásra

most hogy mondod, az enyémbe nem találtuk a zégert, és azt hittük hogy valaki már szétszette előttünk és elfelejtette visszarakni. Akkor valószinü hogy széttört és a kerekek összedarálták . Amikor a jobb oldalit javitottuk akkor szétszedtük a baloldalit is és azon megvolt a zéger.

#2438 VMisi
2009-07-19 09:55:27

Válasz #2440. hozzászólásra

Ha még menthető, akkor Szentesen fel tudják újítani a királycsapot.

Nincs profilkép
#2437 zolika862
2009-07-19 09:52:49

Fergis ez a kép nem fejér megyében készült???

Nincs profilkép
#2436 zolika862
2009-07-19 09:51:31

tegnap csinálták a nap kerék cserét ezen is eltört a benne lévő zéger gyürű és bezabálta és kitördelte a fögakat!! ez a hiba széria hiba magyarországon összes 8010-esen szétt ment kinek jobban kinek kevésbé elvileg a kités azt mondja hogy 2 évente kikéne cserélni ezt a zégert és akkor nem volna gond vele!!!!

Nincs profilkép
#2435 K.Pisti
2009-07-19 09:48:12

Válasz #2438. hozzászólásra

a 2 Katá-tol :-)))))

Nincs profilkép
#2434 K.Pisti
2009-07-19 09:47:05

Válasz #2436. hozzászólásra

hú elfelejtettem :-(

2001-es a gép, második gazdája vagyok, 7300 Ü.Ó.-val vettem 2007-ben, azóta 1200 órát nyomtam bele.

A királycsapja volt cserélve az előző gazdánál, ami elég húzós volt( 4-500 ezer ha jól emlékszem), de elkerülhető lett volna , ha tudják hogy 2 zsirzószem van rajta , (7000 órán keresztül csak 1-et zsíroztak ).
Tavasszal az egyik első agyban cseréltem ki a napkereket és a bolygókereket , (kb 350.000ft)
Porlasztók vagy csak csúcsok voltak benne cserélve, és az adagolója is le volt véve az előző gazdánál ellenőrzés céljábol.
kb. ennyi röviden

#2433 Fergis
2009-07-19 09:46:20

szanbergnek:

Nincs profilkép
#2432 zolika862
2009-07-19 09:42:12

Fergis honnan vagy te????

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Meglepően magas a szlovák élelmiszerek ára
Meglepően magas a szlovák élelmiszerek ára
A gyors ütemű növekedéssel nem mindenki tud lépést tartani.
A tél végéhez közeledve is stabil a magyar gázkészlet
A tél végéhez közeledve is stabil a magyar gázkészlet
A tárolók töltöttsége meghaladja az európai átlagot.
EINBÖCK 2 m nagyrugós kombinátor
EINBÖCK 2 m nagyrugós kombinátor

280.000 Ft

SCHOUTEN KEFÉS TISZTÍTÓ
SCHOUTEN KEFÉS TISZTÍTÓ

650.000 Ft

Kertápoló készlet,  4 az 1-ben benzines kertiszerszám * Scheppach MFH 5200-4P * fűkasza, bozótvágó, magassági ágvágó, sövénynyíró
Kertápoló készlet, 4 az 1-ben benzines...

38.990 Ft

ZIBO (HOLLAND) 4 SOROS TÁRCSÁS BAKHÁT SORKÖZMŰVELŐ,  BAKHÁTKÉSZÍTŐ PROFILLAL
ZIBO (HOLLAND) 4 SOROS TÁRCSÁS BAKHÁT...

1.650.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]