Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak647 FtBenzin árak628 FtEUR413.74 FtUSD401.77 FtCHF440.14 FtGBP494.56 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz decsi #5934. hozzászólásáraMekkorák a tányérok? Ennél többre számítottál vagy kevesebbre? Mikor volt leszárítva? Amúgy idén szerintem az jó eredmény
Válasz borda77 (Joe) #5929. hozzászólásáraHát nem bírja! 18 hektár átlagában 1,6 t/hektár! Kb 100-120 mm esőt kapott. Van olyan távolabbi terület ami több csapadékot kapott, ott sokkal jobban néz ki.
Válasz decsi #5921. hozzászólásáraNeoma, soha többé, rendkívüli módon nem bírja a szélsőséges időjárást. LE25 van még attól kb 1 tonnával többet várok minimum...
Válasz VTR-es #5924. hozzászólásáraAlátétek vannak melette ugy volt megcsinálva.Most javitom én is az enyémet vastag kés lessz de felrakva.A lényeg hogy éles maradjon.Nincs élheggesztve eltompul aztán csak nyuzza.Pláne a gyenge lesült szárat csak elfekteti,hsa már jobban keni.Jo tengeribe leengedve földig szinte éles késsel fel gumizva a zuzo oldala és kifelé forgatva jol aprit,lehet boldogulni mtz-és munkagépekkel is.A vékony kés meg alapba sokkal jobb,de az is elkopik egyszer.
Röfik kolléga! Te hogy oldottad meg az Oros SA zúzókés cserét a claasséra? A furat ugyan akkora, a rézpersely maradt csak kihézagoltad vékonyabb késhez?Érdekelne a dolog mert azzal 10mm-es gyári durungal nem lehet normális munkát csinálni
Válasz Claassic #5922. hozzászólásáraIgazából nem a 106 kőfogójáról volt ám szó ,csak többen vannak itt 106 tulajok és hozzászóltak. JD CWS széria aminek jóval nagyobb a dobja. Ettől független jó hogy megosztottad a tapasztalatot
A 106-os kõfogó vályújának lefedéséhez szólnèk.
Napraforgó elõtt az volt az eljárás, hogy ferdefelhordó leszerel, az alsó henger felemel, a kõfogó vályú lefed, a dobkosár kicserélve kukorica kosárra. Kukoricára az kalászcsiga letakarva.
Ez 4 darab kombájnra volt igaz, egy igazi nagygazdaságban, ahol 3-400 hektár jutott gépenként.
Hoggyétek el, ki volt próbálva a dolog. Így mûködött jól, ès így volt teljesítmény.
Lehet okoskodni, hogy nem takarom le a kôfogót, vagy nem lemezelem be a dobot, de a dolog ki van próbálva, és csak így volt a jó.
Válasz Szeni #5915. hozzászólásáraNekem is az jutott eszembe mint az egyik kolléga írta is hogy lehet a 106-os kis átmérős dobja nem annyira díjazza, viszont kuki tényleg darabos és ki is állhat félig akadályt képezve. Na majd kiderül ki fogom próbálni.
Én sem használom a kőfogó takarót. Szerintem nem azon fog múlani. Lehet a 106-os pici dobjánál nembírja elkapni ha nincs ott a lemez, de a mai kombájnoknál ez nem lehet probléma.
A régi 38-as Ferguson kombájnon eleinte feszt szereltem belefele aztán elhagytam amikor elkezdtünk szójázni 5éve, mert ugye ott fokozottan szükség lehet erre a funkcióra. Semmi különbséget nem vettem észre.
Aztán első szezonban a rotoros challengerben bennevolt de azóta sem, így a 4. szezonjában, meg nem is lesz.
Fő oka mint írtam a szója, épenhogy leveszem ezt meg a napraforgót már jönnek a kukoricák a fene fog szerelgetni még közben.
Sőt én még a ferdefelhordót sem lassítom meg kukoricára. Dolgoztam úgyis de semmi különbség, csak annyi hogy egyszerkétszer volt, hogy a tökéletesen megfeszített láncok ellenére is átugrottak féloldalt aztán reggel lehetett átpattintani. UGye kisebb fordulatnál nagyobb a nyomaték meg lehet a kukiszárból is a lánc meg a kerék közé tud kapni és átlépteti. Gabonás sebességnél sosem volt ilyen azóta sem.
Válasz VTR-es #5913. hozzászólásáraNekem a 106-osnak nem volt, mikor megvettem. Erős forgónál a ferdefelhordó elkezdte visszahordani az anyagot, meg feltekerte a ferde tengelyére, és úgy elkezdett füstölni kifelé, vissza az asztalba, h. majdnem megállt a szivem. Levettem a dobajtót, belenyúltam, és éreztem, h. a ferdef, meg a dob közé rakott magának egy gátat forgóból, és azért nem tudja elvenni a az anyagot a dob a ferdétől. Kérdeztem régi kombájnosokat, és hamar kiderült, h. nincsen benne a kőgyűjtő fedél. A kuki darabos, a forgó meg görbe, összeakad, fogja egymást, de ha benne van a lemez, akkor nem torlódik fel az anyag a dob előtt, hanem könnyen átsiklik a lemezen. Találtam bontott lemezt, és azóta sokkal gyorsabban tudok menni forgóban, Kukiban nem éreztem a hiányát, de ha egy cső félig kiállt a kőgyűjtőből, akkor az is biztosan csinált egy kis forgalomakadályozást. Ennyi lenne a lényege.
Sziasztok. Általában a kőfogóvájút be szoktátok fedni kuk. és napra aratásnál, nekünk a cws-nél könyv szerint be kell, csak kíváncsi vagyok hogy más tipusoknál is így van e,meg ha nem volna fontos nem raknám bele a fedőlemezt.
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraMelyik területen vagy?Egyébként mi felénk sem van jó termés szolnok környékén 3-5 t ez van!az árat meg majd aratás után realizálják a kereskedők!
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraItt is szinte fordított a felállás. Ami kimagaslónak tűnt az lett "átlagos"...ami viszont átlagosnak...Mint a (Nádor) 1.2ha.....109 mázsát is adott...Gyakorlatilag a hazai búzák simán ott voltak a hibrid búzák nyomában.Ezek a számok nagy táblák viszonyában is kimutatkoztak....Idén a favorit a Nádor..és a Babona....volt. Az átlagosnak mondható gabonák közt, azaz 8-9T/h kenyér minőségben.
nagyon változóak erre az átlagok, 3 tonnától egészen 5-ig de az fölé egy picit se ment senkinek.
holnap vágunk nekem egy 5 hektáros darabot kiváncsi leszek mennyi lesz
Válasz Drisa #5891. hozzászólásáraOlcsón megúsztátok....Itt motorcserével számolták be az 540-est. Leszakadt szelep aztán jött a turmixolás. A 660-okban még nem volt hasonló panasz...Most második éve nyúzzák őket. Mi csak a merci motor miatt...egyenlőre használtban gondolkozva. A következő 580-600-as lexi lesz nyilván.
Válasz .Feco. #5892. hozzászólásáraAz indítás egy párhuzam kapcsoló és működik....A vezérlő CAN rendszere pedig eddig is 4,5-5 volt ment. Az adbluet pedig a kamionosok csak a "határátkelőn" tankolják. Vagyis mindenre van orvosság. Merci párti vagyok ez tény...sajnos a CAT..Cummins...motorok nem igazán jól muzsikáltak felénk. Ami sokáig bírta az a 180/90 Fiatban az Iveco motor,a JD motor valamint a Perkins. És természetesen a merga. Német gépbe Német motor...így muzsikál szépen.
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk en nem tornem magam a merciert sem...
Adblue-s, ráadásul ugy, hogy maga a komplett motor a Mercedes Actros-bol van.... Ami önmagában nem baj, csakhogy: a teherautók 24V-osak, így itt is az indítás, a vezérlés es az adblue 24V-os, míg a kombájn többi része csak 12....... lehet...
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk a magasnyomású nálunk is megadta magát. Mondjuk hülyéskedett mi kicseréltettük. De más gond nem volt vele. Lehet hogy derékig érő szalmát etetnek meg vele ott ahol olyan sok a fogyasztás. Olajat nem eszi, erő van benne partnak felfele is. Árpából egyik nap 200 tonnát küldött be úgy hogy 4 táblát vágott le és 10 km-re kellett reggel utazni... szalma zúzva észre se vette a motor hogy dolgoznia kellene.
Válasz Drisa #5887. hozzászólásáraFelénk igen kellemetlen tapasztalatok vannak a cicás motorral.(injektor,szelepleszakadás,döglik a jó anyagban,sípol a motorterhelés őr,magasnyomású szivattyú) Miközben a csillagos motorokhoz még hozzányúlni sem kellett. Pedig jóval több órát mentek mint a cicák. Nem véletlen a Claas vissza akar térni a Német motorra ebben a kategóriában. Amcsi piacon már MTU motorral is elérhető a lexion. Itthon feláras verziót emlegettek...de lehet jövőre már alap lesz.
8331 hozzászólás
Válasz fexco #5938. hozzászólásáraKombájn tiszta,de levonás nélkül igy megy a piacra.
Válasz decsi #5934. hozzászólásáraez a 3tonna nyerssúly,vagy tisztitott?
Válasz decsi #5936. hozzászólásáraNa végre,vannak már jobb eredmények is!
Válasz F-A-R-M-E-R \ #5935. hozzászólásáraKicsi tányérok voltak.2.5 t néztem ki belőlle.Nagyon jó a fajsulya.Deszikálni nem szoktunk.
Válasz decsi #5934. hozzászólásáraMekkorák a tányérok? Ennél többre számítottál vagy kevesebbre? Mikor volt leszárítva? Amúgy idén szerintem az jó eredmény
Neoma 3t/ha
Igazán szép felvételek Anglia különböző grófságaiból.De a lényeg hogy drónról is készült.
Válasz Drisa #5931. hozzászólásáraÚjabb Neoma terület itt már átléptük a 2 tonnát hektáronként úgy néz ki....
Válasz borda77 (Joe) #5929. hozzászólásáraHát nem bírja! 18 hektár átlagában 1,6 t/hektár! Kb 100-120 mm esőt kapott. Van olyan távolabbi terület ami több csapadékot kapott, ott sokkal jobban néz ki.
Válasz borda77 (Joe) #5929. hozzászólásáraA syngenta szerint azért nem túlságosan tolerálja a szélsőségeket.
Válasz Drisa #5927. hozzászólásáraPedig a neomának elvileg bírnia kellene pont a szélsőséget... Hétfőn kezdjük az aratást kiváncsi leszek mi hogyan...
Van neomám, LE75, LG56.58 és 5633
Válasz Drisa #5927. hozzászólásáraUgylegyen! Az le25 mutatós növény,pont ezért bír nagy csalódást okozni.
Válasz decsi #5921. hozzászólásáraNeoma, soha többé, rendkívüli módon nem bírja a szélsőséges időjárást. LE25 van még attól kb 1 tonnával többet várok minimum...
Válasz röfik #5925. hozzászólásáraMost csinaltatok 6mm-est ,majd beszamolok hogy milyen lett.
Válasz VTR-es #5924. hozzászólásáraAlátétek vannak melette ugy volt megcsinálva.Most javitom én is az enyémet vastag kés lessz de felrakva.A lényeg hogy éles maradjon.Nincs élheggesztve eltompul aztán csak nyuzza.Pláne a gyenge lesült szárat csak elfekteti,hsa már jobban keni.Jo tengeribe leengedve földig szinte éles késsel fel gumizva a zuzo oldala és kifelé forgatva jol aprit,lehet boldogulni mtz-és munkagépekkel is.A vékony kés meg alapba sokkal jobb,de az is elkopik egyszer.
Röfik kolléga! Te hogy oldottad meg az Oros SA zúzókés cserét a claasséra? A furat ugyan akkora, a rézpersely maradt csak kihézagoltad vékonyabb késhez?Érdekelne a dolog mert azzal 10mm-es gyári durungal nem lehet normális munkát csinálni
Válasz Claassic #5922. hozzászólásáraIgazából nem a 106 kőfogójáról volt ám szó ,csak többen vannak itt 106 tulajok és hozzászóltak. JD CWS széria aminek jóval nagyobb a dobja. Ettől független jó hogy megosztottad a tapasztalatot
A 106-os kõfogó vályújának lefedéséhez szólnèk.
Napraforgó elõtt az volt az eljárás, hogy ferdefelhordó leszerel, az alsó henger felemel, a kõfogó vályú lefed, a dobkosár kicserélve kukorica kosárra. Kukoricára az kalászcsiga letakarva.
Ez 4 darab kombájnra volt igaz, egy igazi nagygazdaságban, ahol 3-400 hektár jutott gépenként.
Hoggyétek el, ki volt próbálva a dolog. Így mûködött jól, ès így volt teljesítmény.
Lehet okoskodni, hogy nem takarom le a kôfogót, vagy nem lemezelem be a dobot, de a dolog ki van próbálva, és csak így volt a jó.
Válasz Drisa #5919. hozzászólásáraAz nagyon gyenge!Millyen fajta volt? Én is gyengébbnek látom a sajátomat mint álltalában szokott lenni.
Válasz Drisa #5919. hozzászólásáraén 1,5t átlagot számoltam magamnak nem is mertem még 1t sem lekötni
Megkezdtük a napraforgó aratást. 1,6 t/ha az első tábla... elvileg ez a leggyengébb, 8 alatti vízzel.
Válasz VTR-es #5906. hozzászólásáraSose volt lefedve.Pár nap,teli lesz porral .
Válasz Szeni #5915. hozzászólásáraNekem is az jutott eszembe mint az egyik kolléga írta is hogy lehet a 106-os kis átmérős dobja nem annyira díjazza, viszont kuki tényleg darabos és ki is állhat félig akadályt képezve. Na majd kiderül ki fogom próbálni.
Én sem használom a kőfogó takarót. Szerintem nem azon fog múlani. Lehet a 106-os pici dobjánál nembírja elkapni ha nincs ott a lemez, de a mai kombájnoknál ez nem lehet probléma.
A régi 38-as Ferguson kombájnon eleinte feszt szereltem belefele aztán elhagytam amikor elkezdtünk szójázni 5éve, mert ugye ott fokozottan szükség lehet erre a funkcióra. Semmi különbséget nem vettem észre.
Aztán első szezonban a rotoros challengerben bennevolt de azóta sem, így a 4. szezonjában, meg nem is lesz.
Fő oka mint írtam a szója, épenhogy leveszem ezt meg a napraforgót már jönnek a kukoricák a fene fog szerelgetni még közben.
Sőt én még a ferdefelhordót sem lassítom meg kukoricára. Dolgoztam úgyis de semmi különbség, csak annyi hogy egyszerkétszer volt, hogy a tökéletesen megfeszített láncok ellenére is átugrottak féloldalt aztán reggel lehetett átpattintani. UGye kisebb fordulatnál nagyobb a nyomaték meg lehet a kukiszárból is a lánc meg a kerék közé tud kapni és átlépteti. Gabonás sebességnél sosem volt ilyen azóta sem.
Válasz VTR-es #5913. hozzászólásáraNekem a 106-osnak nem volt, mikor megvettem. Erős forgónál a ferdefelhordó elkezdte visszahordani az anyagot, meg feltekerte a ferde tengelyére, és úgy elkezdett füstölni kifelé, vissza az asztalba, h. majdnem megállt a szivem. Levettem a dobajtót, belenyúltam, és éreztem, h. a ferdef, meg a dob közé rakott magának egy gátat forgóból, és azért nem tudja elvenni a az anyagot a dob a ferdétől. Kérdeztem régi kombájnosokat, és hamar kiderült, h. nincsen benne a kőgyűjtő fedél. A kuki darabos, a forgó meg görbe, összeakad, fogja egymást, de ha benne van a lemez, akkor nem torlódik fel az anyag a dob előtt, hanem könnyen átsiklik a lemezen. Találtam bontott lemezt, és azóta sokkal gyorsabban tudok menni forgóban, Kukiban nem éreztem a hiányát, de ha egy cső félig kiállt a kőgyűjtőből, akkor az is biztosan csinált egy kis forgalomakadályozást. Ennyi lenne a lényege.
Válasz papa maci #5908. hozzászólásáraBe rakja az magától!!
Válasz 1025 #5912. hozzászólásáraNa ilyen gondolat is van. Ki kéne probálni
Válasz VTR-es #5906. hozzászólásáraÉn a dobot sem fedem le még kukoricánál sem!
Válasz papa maci #5910. hozzászólásáraKösz.
Válasz VTR-es #5909. hozzászólásáraAz őzikékhez nem is kaptunk..a Claas-hoz van de nem használjuk.
Válasz papa maci #5908. hozzászólásáraKönyv mit írt ezen tipusoknak?
Válasz VTR-es #5907. hozzászólásáraSem a Z-nél..Sem a WTS-nél..Sem a megánál-lexionnál nem csuktam be a kőfogót .
Válasz VTR-es #5906. hozzászólására
Sziasztok. Általában a kőfogóvájút be szoktátok fedni kuk. és napra aratásnál, nekünk a cws-nél könyv szerint be kell, csak kíváncsi vagyok hogy más tipusoknál is így van e,meg ha nem volna fontos nem raknám bele a fedőlemezt.
Válasz hallássérült mg.munkás #5899. hozzászólásáraKomárom megyében vagyok Bajnán, egyébként nem lett annyira durva, Magdaléna 4,6 és kolo 3.6: összesen 4 t/ha 12 aranykoronán
2 mázsa NPK
3 mázsa nitrosol
Válasz kanyo #5902. hozzászólásárapedig készen áll
Válasz kanyo #5902. hozzászólására
Válasz kanyo #5901. hozzászólására
Nálunk vizes minden búza 16-19. Tavaszi árpa 18! Mennyi idő kell még egy két nap vagy több?
Na ma meglett a végeredmény.MV toborzó 12 ha átlagában 45,7 q tisztítva.8.9% víz,34,2 sikér,13,2 fehérje.Eladva 4700+komp.-ért.
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraMelyik területen vagy?Egyébként mi felénk sem van jó termés szolnok környékén 3-5 t ez van!az árat meg majd aratás után realizálják a kereskedők!
Válasz Szilard97 #5897. hozzászólásáraItt is szinte fordított a felállás. Ami kimagaslónak tűnt az lett "átlagos"...ami viszont átlagosnak...Mint a (Nádor) 1.2ha.....109 mázsát is adott...Gyakorlatilag a hazai búzák simán ott voltak a hibrid búzák nyomában.Ezek a számok nagy táblák viszonyában is kimutatkoztak....Idén a favorit a Nádor..és a Babona....volt. Az átlagosnak mondható gabonák közt, azaz 8-9T/h kenyér minőségben.
nagyon változóak erre az átlagok, 3 tonnától egészen 5-ig de az fölé egy picit se ment senkinek.
holnap vágunk nekem egy 5 hektáros darabot kiváncsi leszek mennyi lesz
Válasz t.peti #5895. hozzászólásáravolt már szerencsém javítani az a része nem gond...a többi érdekelne.
Válasz papa maci #5894. hozzászólásáraA rotoros lexionnal lesz csak igazán bajotok....
Válasz Drisa #5891. hozzászólásáraOlcsón megúsztátok....Itt motorcserével számolták be az 540-est. Leszakadt szelep aztán jött a turmixolás. A 660-okban még nem volt hasonló panasz...Most második éve nyúzzák őket. Mi csak a merci motor miatt...egyenlőre használtban gondolkozva. A következő 580-600-as lexi lesz nyilván.
Válasz .Feco. #5892. hozzászólásáraAz indítás egy párhuzam kapcsoló és működik....A vezérlő CAN rendszere pedig eddig is 4,5-5 volt ment. Az adbluet pedig a kamionosok csak a "határátkelőn" tankolják. Vagyis mindenre van orvosság. Merci párti vagyok ez tény...sajnos a CAT..Cummins...motorok nem igazán jól muzsikáltak felénk. Ami sokáig bírta az a 180/90 Fiatban az Iveco motor,a JD motor valamint a Perkins. És természetesen a merga. Német gépbe Német motor...így muzsikál szépen.
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk en nem tornem magam a merciert sem...
Adblue-s, ráadásul ugy, hogy maga a komplett motor a Mercedes Actros-bol van.... Ami önmagában nem baj, csakhogy: a teherautók 24V-osak, így itt is az indítás, a vezérlés es az adblue 24V-os, míg a kombájn többi része csak 12....... lehet...
Moderátor által módosítva: 2015-07-10 14:15:04
Válasz papa maci #5890. hozzászólásáraMondjuk a magasnyomású nálunk is megadta magát. Mondjuk hülyéskedett mi kicseréltettük. De más gond nem volt vele. Lehet hogy derékig érő szalmát etetnek meg vele ott ahol olyan sok a fogyasztás. Olajat nem eszi, erő van benne partnak felfele is. Árpából egyik nap 200 tonnát küldött be úgy hogy 4 táblát vágott le és 10 km-re kellett reggel utazni... szalma zúzva észre se vette a motor hogy dolgoznia kellene.
Válasz Drisa #5887. hozzászólásáraFelénk igen kellemetlen tapasztalatok vannak a cicás motorral.(injektor,szelepleszakadás,döglik a jó anyagban,sípol a motorterhelés őr,magasnyomású szivattyú) Miközben a csillagos motorokhoz még hozzányúlni sem kellett. Pedig jóval több órát mentek mint a cicák. Nem véletlen a Claas vissza akar térni a Német motorra ebben a kategóriában. Amcsi piacon már MTU motorral is elérhető a lexion. Itthon feláras verziót emlegettek...de lehet jövőre már alap lesz.