Hirdetés
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
- De gáz a gáz!!!!!!! új
- Poénok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Claas traktorok új
- Claas Lexion vélemények új
- Fiatal agrárvállalkozók induló támogatása c. pályázat - Minden Fiatal Gazda ide :) új
- Strip-till (Orthman) féle sávos művelésé a jövő! új
418 hozzászólás
Válasz service1 #217. hozzászólásáraez a 125 mi pénz, kb, tudom, felszereltség, de amit leggyakrabban visznek, az kb mi pénz?
Válasz Balazs514 #214. hozzászólásáraÜdvözletem!
MTZ, HATTAT ÉS ARMATRAC traktorokról tudok véleményt mondani, mert mint márka képviselő eddig életemben velük dolgoztam.
MTZ-t nem javaslom. Ne menjünk bele a miértekben, mert napokig írhatnám. Sajnos az újak minőségben szerintem messze elmaradnak a régi szinttől.
Hattat. Jó és megbízható traktornak tartom. Mai napig áruljuk igaz nem Magyarországon. Sajnos a T széria ára eléggé magas megítélésem szerint.
Armatrac. Bátran ajánlom. Nagyobb modell kínálat mint a Hattat traktoroké, és ár érték arányban szerintem össze sem lehet hasonlítani a T szériás Hattatokat velük.Értékesítettünk 1104 Lux-ot és 1254 Lux modellt is. Az észrevételünk az, hogy a 1254-es egyre több darabszámba gazdára talál. Nem mondom, hogy hibátlanok, mert azért manapság mi az, viszont eddig akik ilyen gépet vásároltak elégedettek lettek a választásukkal.
Deutz motor, ZF váltó, Bosch hidraulika. Mindent tud mint egy nyugati jóval kedvezőbb áron.
Esetleg ha Agromashexpot meglátogatja szeretettel várjuk az Armatrac standunkon és ott meg lehet nézni több modellt.
A többi márkáról nem írnék véleményt, mert nincs tapasztalatom velük.
Ha bármi kérdés van, keressen bizalommal!
Válasz Balazs514 #214. hozzászólásárahttps://armatrac.com/tractor/170/1104-lux-cabin Aki mást mond hazudik.Kicsikben meg max 85 lóerőig.Amúgy forgalmazótól függ az egész.Nálunk az egyik legnagyobb cég kezében van,nagyon jó a nekiállásuk mestereik is,pár éven belül váltani fogja az mtz-t mindenhol.Ha nem vagy messze vajdaságtól,akkor nincs gond itt vannak a határ mellett.
Válasz Balazs514 #214. hozzászólásáraA kérdés nem hozzám szólt,de amit tapasztaltam azt leírom a témában.Az MTZ-t személy szerint vállalhatatlannak tartom a többi mellett,nem mertem a megélhetésem egy ilyen gépre alapozni,nekem csak rakodós,és tartalék traki.A Farmtrac-ot megnéztem vásárlás előtt,de kicsinek találtam a cm3-t,nekem túl van bonyolítva a füstgázkezelés,vmint szerintem nem megfelelő a mechanikai védelem a gép alján.Az Arma már egy nagyon jó választás,bár itt volt olyan tulaj,aki a légszűrővel nem elégedett-ezt vhogy orvosolni kell,és akkor sztem a legolcsóbb jó választás.Mikor én vásároltam trakit,akkor az Ursus egy Hattat-ot árult más színben("A" széria),most vmi más típusa van,ezt nem ismerem,de a hírek csődről szólnak vele kapcsolatban,úgyhogy a jövő most bizonytalan.Végül az én választásom a Hattat "T" széria.Talán ez volt a legdrágább az adagolós szegmensben,de elégedett vok vele-újra megvenném,bár a gyártó felé is volna néhány filléres javaslatom,ami javítana a megítélésen.Remélem tisztábban látsz egy kicsit a kérdésben.
Válasz service1 #206. hozzászólásáraÜdvözlöm
Gép vásárlás előtt állok. Érdekelne 100-110 lóerős kategóriába melyik a leg inkább bevált típus. Armatrac,hattat,farmtrac,ursus vagy esetleg MTZ?
Előre is köszönöm a válaszát. Tisztelettel Nagy Balázs.
Szeretnék véleményt kérni az ArmaTrac traktorokról. Főleg olyanoktól akik évek óta használják. Én a 110-120 le Deutz motorost nézegetem. Jó lenne pár infó. Érdekes, hogy a márka jelen van már lassan 10 éve az országban és egy eladó használt gépet sen találtam sehol. Mi lehet az oka? Senki sem veszi ezeket a gépeket vagy meg vannak elégedve vele?
Megszerzés (Whatsapp: +447459294174) Vezetői engedély, útlevél, személyi igazolvány, tanúsítvány.
kínálunk olyan szolgáltatást, amely segít Önnek a célok elérésében, segíthetünk:
• Valódi kormányzati kibocsátási azonosító megszerzése egy másik azonosítóval (új nevek),
• Hivatalos német vezetői engedély (Fahrerlaubnis),
• Érvényes és ellenőrizhető licenc, új identitással,
• Id kártyák, vezetői engedélyek, útlevelek, tanúsítványok.
• áthelyezés,
• Útlevél, diplomata útlevél, új útlevél,
• Új azonosító okmányok előállítása és beszerzése,
• Munkaengedélyt is végezünk.
Skype == (rollins.wocott)
WhatsApp: == (+ 447459294174)
Mobiltelefon #: == (+ 441618506062)
E-mail: furykrecon@gmail.com
Hiteles Fehéroroszországi vezetői engedély
Hiteles Belgium vezetői engedély
Hiteles Bulgária vezetői engedély
Hiteles Albánia vezetői engedély
Hiteles Andorra vezetői engedély megszerzése
Hiteles Örményország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Ausztria vezetői engedély
Autentikus Magyarország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Izlandi vezetői engedély
Hiteles Írország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Olaszország vezetői engedély (patente di guida)
Hiteles Lengyelország vezetői engedély (prawo jazdy)
Hiteles Portugália vezetői engedély (carteira de motorista)
Hiteles Románia vezetői engedély
Hiteles Oroszország vezetői engedély
Hiteles horvát vezetői engedély
Hiteles Ciprus vezetői engedély
Hiteles Csehországi vezetői engedély
Hiteles Lettország vezetői engedély megszerzése (autovaditaja aplieciba)
Hiteles Liechtensteini vezetői engedély
Hiteles Litvánia vezetői engedély
Hiteles luxemburgi vezetői engedély
Hiteles San Marino vezetői engedély
Hiteles Szerbia vezetői engedély
Hiteles Szlovákia vezetői engedély
Hiteles Szlovénia vezetői engedély
Hiteles Spanyolország vezetői engedély (licencia de conducir)
Hiteles Svédországi vezetői engedély
Hiteles Svájc vezetői engedély
Hiteles Ukrajna vezetői engedély
Authentic United Kingdom (UK) vezetői engedély (DVLA)
Hiteles Máltai vezetői engedély
Hiteles Moldovai vezetői engedély
Hiteles Monaco vezetői engedély
Hiteles Montenegró vezetői engedély
Hiteles Dánia vezetői engedély (kørekort)
Hiteles Észtországi vezetői engedély
Autentikus Finnországi vezetői engedély megszerzése
Autentikus francia vezetői engedély (permis de conduire)
Szerezz Autentikus Georgia vezetői engedélyt
Hiteles Németország vezetői engedély (Fahrerlaubnis)
Hiteles Görögország vezetői engedély megszerzése
Hiteles Hollandia vezetői engedély (Rijbewijs)
Hiteles Norvégia vezetői engedély (Førerkort)
Válasz csoppika #208. hozzászólásáraHogy tiszta por a belső is,sőt még az is átereszt. Ma meg úgy jártam vele hogy lent maradt a kuplung pedál kint a földön.Befogta úgy por hogy wd40-et kellet hogy hozzanak utánam.Mindig szidtam az mtz-t hogy nem tudnak passzentosan illeszteni,hát jobb is.Ezek tudnak csak a zsírzó csecsről még nem hallottak sajnos.
A papírbetétes traki légszűrük két lépcsősek, belül van egy vékonyabb, kívül egy nagyobb.
Itt jól látnia és bemutatják a takarítást is a "célszerszámmal"
Lehet MTZ1221-nek nem illeszkedik jól, azaz nem tömít a pereme?
Válasz mtz1221 #207. hozzászólásáraEz mi?bogàrcsapda? Vagy gàzolaj beöntő szűrő?
Válasz mtz1221 #207. hozzászólásáraMi a bajod ezzel a Donaldson szűrővel???
Válasz service1 #206. hozzászólásáraMinőségi dolgokból,meg minden porcikája is tesztelve van az európai piacra.
Üdvözletem!
Nem kell azért annyira megijedni az Armatractól. Egy elég minőségi kis gép, minőségi dolgokból összeszerelve, és nyugodtan elhihetitek az a Carraro váltó gyári Carraro, voltam nem egy alkalommal a gyárba és szabad szemmel láttam. Én eddig akárkivel beszéltem aki Armatracot vásárolt csak dícsérték, és több db 10000 üzemóra feletti gép szaladgál komolyabb meghibásodás nélkül. Ár érték arányba teljesen megfizethető, nyilván van az úgy nevezett Lux modell, melynek a felszereltsége másabb mint az olcsóbb Carraro váltós modellnek. És sajnos el kell felejteni, hogy manapság tökéletes traktorokat gyártanak, mint ahogy semmi sem olyan már mint régen, csak sajnos sok gazdálkodónak figyelembe kell venni a szerviz szolgáltatás költségeit, mert némely típusnál horrorisztikus árak vannak szerintem, az alkatrészekről nem is beszélve. Személyes véleményt tudok mondani Belarusról, Hattatról és Armatracról bármikor bárkinek őszintén.
Válasz csoppika #204. hozzászólásáraItt még a szigetelő szalagon is spóroltak. Csak úgy lebegnek a semmiben,vagyis nem a semmiben mert 3 darabot találtam amit a kuplung és fék megcsipkedett.
Válasz mtz1221 #198. hozzászólásáraNYugi... Mikor megvettem a Dacia-t, azon is látszott pl a spórolás. A kábelkötegek nem bandázsban futnak, hanem szigetelőzve itt-ott...
Válasz pamu #202. hozzászólásáraEgy márka se nincsen, ami nem romolna el. Nekem is volt gondom mindegyik traktorral, amiket újonan vettem, az öregekel még több, pedig mindent megadok nekik, ami kell. A NH és a JD motorolajcseréi le vanak húzva a felére, eléb cserélem. És mégis sikerült kifognom zsebbenyúlós javítást gyári hiba /szerelési figyelmetlenség/ miatt.
Válasz Sk Laci #200. hozzászólásáraNálunk a kis 90-es Landiniket például nagyon dicsérik. Aztán a szomszédban volt egy Zetor amit a gazda agyon szidott most JD-je van de azzal is van baj. Tegnap egy két éves 40 milliós Steyr váltóját babrálta két kocsinyi szerelő két nap
Csak azért írom ezt le mert mindenhol megvannak a hibák főleg ha nem a megfelelő ember ül a gépben.
Hogy mi lesz a 1054-el kiderül rövidesen. Először meglátjuk mennyit kínálnak az YTO-ért, aztán majd döntünk.
Addig is figyelem a fórumokat hátha tanulok valami okosat.
Válasz .Richard. #199. hozzászólásáraÉn is abban bízom hogy a többi dolga tartós lesz,ezért is lett ez a kicsi.Ha rámerik az első difit váltót tenni a 105 lóerősre,akkor az 58 majdcsak nem tépi szét.Az elektromos részét meg majd átköttetem garancia után rendesen.Amúgy én rendesen átnézegettem őket vásárlás előtt,és ha valaki rendeset akar kicsiben akkor a solis 60 és 75 lóerős néz ki a legjobb választásnak.Ott is a carraro 506up van a 60/75/95 lovason is,csak a gyári olasz mindenhol rajta a biléta is. Viszont abból is a 90 lovasat nem ereszteném be az udvarba,mert minden porcikája egyezik a 60 lovaséval,annyi hogy tettek rá nagyobb kerekeket segéd munka hengert a hidraulikára és a motor kapott turbót/interculert.
Válasz pamu #189. hozzászólásáraAz igaz, hogy nagy az árkülönbség, de magadnak veszed. A használók közül nem dicsérik agyon a márkát. Ide a fórumra jobban azok írnak, akiknek olyan amilyen tapasztalatjai vanak az adot gépel.
Amikor a Zetort vettem átszámitva az is 13,5 milka volt, és csak 35 ha-om volt. Drágábat nem engedhetem meg, de viszont nem választotam olyan márkát, aminek olcsób volt az ára, de semilyen tapasztalatal nem rendelkeztek róla a környékemen.
Amilyen gyorsan megjelent nálunk a Landini márka, mára olyan gyorsan el is tünt.
Válasz mtz1221 #198. hozzászólásáraEzzel most nagyon nem tàmogatod ezt a típust! a motor meg a mögötte lèvő holmik azért lehet, hogy tartósak. Vagy úgy nèz ki az sem közelíti meg egy otthon poraibol Feltàmasztott 50es mtz tartòssàgàt? Nem lètezik,hogy szar! Talán amit làtsz,csak szapora Niger munka.
Válasz .Richard. #197. hozzászólásáraCsodák nincsenek,várat sem sz@rból építünk.Nekem 3 munkaóránál szétégett a leállító elektromágnesem.Mikor levették a műszerfalat abban a pillanatban megbántam hogy nem mtz-vettem.Olyan összevisszaság van az elektronikájában mint ha egy 5 éves gyerek dobálta volna bele.Arról nem is beszélve hogy azóta kb darabokra szedtem a traktort,és mindent átszigeteltem kötögetőztem mert legalább 100 pontja volt ahol tűzveszélyes volt.
Válasz mtz1221 #190. hozzászólásáraAkkor az MTZ fejlesztést vették alapul? mint, hogy Az 50es váltóra 100lovas motort?
Válasz A te hangod mélyebb #194. hozzászólásáraHa jól tudom az is 9 millió körül van.
Közelről nem láttam még.
Az Armatrac próba után egész rendben volt, persze nem egy john deere de ennyi pénzért komfortosabb mint egy MTZ.
Az YTO-t is szeretem van mellette MTZ is még régi 820-as de az YTo-val sokkal kényelmesebb a meló.
Csak ez a hajtás dolog most hogy megtudtam kicsit idegesít.(köszönet érte mtz 1221-nek)
Elküldtem a kereskedőnek a kapott leírást, meglátjuk mit mond rá.......
Nem sürgős a vétel úgyhogy várunk még egy kicsit és majd alakul....
Válasz pamu #193. hozzászólásáraVálassz ki egy ízlés szerinti márkát, keress rá, mindig lesz aki szidja. Sokan úgy hogy nemhogy nincs olyanjuk, mégcsak nem is ültek olyanban. Egyébként bármilyen gépet meg lehet ölni. Az ismeretségi körömben van 2 olyan "traktoros" aki egy mg vállalkozónál dolgozott és szószerint majdnem csődbe vitte pedig használt gépen nem ültek!!! Az erőgépek vadiúj Zetorok, a munkagépek minőségi márkás vadiúj darabok voltak kivétel nélkül. A bálázót pl. a próbaútján !fatőkébe! húzták, azonnal hazavágták a rendfelszedőjét 0 bála elkészítése után... a 4 dobos fűkasza megelőzte a traktort.... a kinyithatós vadiúj fogast belehúzta a patakba ami nagyobb baj hogy pár tőke is volt a patakparton... aztán ilyenek szidják a különböző gépeket hogy szarok. Azért is mondtam hogy ne sajnálj 1-2 napot ülj autóba és próbálj ki 1-2 gépet. Újat, használtat, amit akarsz.. de ne az interneten döntsd el hogy mit veszel.
Válasz pamu #193. hozzászólásáraEngem is érdekel a téma, de ennyire még nem mélyedtem bele. Tudod esetleg, hogy árban a másik török, a Hattat hol van az ArmaTrachoz képest?
Válasz mtz1221 #192. hozzászólásáraA baj az, hogy nagyon szidják az új MTZ-ket is (80 Le felett)!!!
Tanácstalan vagyok, de majd lesz valahogy....
Válasz pamu #191. hozzászólására952.3 mtz felé nézegetnék monoblokkal,ha helyedben lennék .Klíma meg grammer legyen benne,normális embernél ha szerencséje is van hozzá 7000-8000 elmegy széttolás nélkül.
Válasz mtz1221 #190. hozzászólásáraKöszönöm az infókat.
Rákérdezek a kereskedőnél a váltóra, kíváncsi vagyok mit mond rá?!
Válasz pamu #185. hozzászólásáraMond nekik hogy mutassák meg a bilétáját a váltónak,hogy gyári e.Ismerősnek van kis traktornak elmegy,de tárcsával/ekével forralja az olajat a váltója.
Carraro 506up,még gyári olasz is max 85 lóra van tervezve.Ennyi.
Válasz Sk Laci #187. hozzászólásáraArmatrac 102LE 28.300 Euró!!! Ez a baj míg egy 5100M 13.5 millió csupaszon ez "csak" 9 millió. Ez túl nagy árkülönbség egy 40ha-s gazdának!!!!!
Válasz pamu #186. hozzászólásáraAz a helyzet hogy az MTZ alkatrész árak is kúsznak felfelé.. egy valamirevaló kuplungszett (Luk) 100-120E Ft... de a lényeg az hogy általánosan (ha nem tépték szét) egy "nyugati" gép felújítási ciklusa 10E üzemóra (az sem fődarabcsere). A nagyobb teljesítményű gép ugyanazon géppark mellett sokkal de sokkal tovább bírja. Csak annyit mondanék hogy ha megnézed mennyien vesznek használt autót akik nem épp gazdagok.. az új gépnél az ár maximum fele a gép értéke. A többi a gyártó nyeresége. Másik: ha megnézed, egy 2000 körüli "nyugati" géphez is van minden alkatrész. Ha egy 2010 körüli gépet veszel, az nagyon sokáig versenyképes marad. 40ha földterületen lehet 5-8E üzemórád akár felújítás előtt. Amit vagy megcsinálsz vagy akár lecseréled a gépet. Ez persze a magánvéleményem, én is végigjártam ezt az utat. Ami még fontos: klíma, erősített TLT, pótsúlyok, esetleges fronthidraulika, irányváltó, rugózott fülke, rugózott esetleg független felfüggesztésű elsőhíd, légrugós ülés, 3-4 hátsó kihelyezett hidraulika kör, hátsó emelőpont megerősítés.. ezek alapdolgok ha jól használható univerzális gép kell és akár 2-3-4-5M Ft, amit még külön ki kell fizetned, meg kell oldanod, egy "nyugati" gépben pedig már ott van. Ha most az a pénz amit az MTZ-re költöttem, a zsebemben lenne, gondolkodás nélkül vennék egy használt Case IH MXM150 vagy hasonló gépet azt max esztétikailag kell kipofozni egy kis szerencsével. Én így látom most.
Nem akarok beleszólni a traktorvásárlási ügyeitekbe, azt se tudom hol mozognak az Armatrak, vagy hasonló kategóriás traktorok árai, de ha 100 Le traktort nézel, nézzél rá a John Deere 5100M traktora is, aminek az ára 43 644 euró. Tavalyi akciósorozat folytatódik. Álljál meg valamelyik JD kereskedőnél, és érdeklődj utána a dolgoknak. Van 4 kiválasztot model 5075E, 5100M, 5100R és 6120M amiből akciósan lehet választani. Ha nagyobb kell 6155M és a 6190M is akciós.
Válasz szg2 #184. hozzászólásáraNéztem nyugati gépeket is ebben az árban,de azok már mind kb. 5000 vagy több üzemórát futottak, és itt jön a szervíz költség kérdése. Egy MTZ vagy Armatrac javítása mennyi és egy Landini vagy Case javítása mennyi John Deere-ről nem is beszélve...
Ezért gondolkodunk újban. Anmúgy össz 40 ha-t művelünk .......
Válasz mtz1221 #183. hozzászólásáraÉn is néztem a 1104-et, de az már jó két millióval drágább. Abban a kategóriában már tudsz venni egy steyr-t vagy case-t is!!!
Amúgy egy YTO 904-et váltanánk ki vele. Azt is leírták sokan de semmivel sem rosszabb (sőt) mint egy MTZ.
Van tapasztalat a 1054-el, hogy gyenge lesz a hajtása???
A motor az gyári Perkins és azt mondják a váltó is gyári....
Válasz pamu #182. hozzászólásáraEnnél a teljesítménykategóriánál szerintem mindenképp csak mechanikus váltós gépben gondolkodj. A többi váltó működtetéséhez 10-15% teljesíménytöbblet szükséges alsóhangon. Ha a 892-t ki tudod fizetni ne sajnáld azt az 1-2 napot, nézz meg használt gépeket 130-140le kategóriában. Az MTZ munkagépeihez -ha kényelmesen akarod használni- az a teljesítménykategória még nem erős túlzás. 6-7MFt nettóért (néhol adásvételivel is, ÁFA mentesen) jó gépeket lehet találni. A 892 akkor jó választás ha szeretsz és tudsz szerelni persze ne nagy dolgokra gondolj de igényli a simogatást olyan heti szinten. 1-2 csavart meghúzni, ezt-azt belerakni ami nincs de nagyon jó lenne...
Válasz pamu #182. hozzászólására1054e+ gyorsan verd ki fejedből.Ugyanaz a 506up carraro váltó utánzat van benne mint az én kicsimben,bárki bármit mond az a típus nem való semmire.Ha nagyon armát akarsz akkor esetleg a
1104 abban gyári német ZF váltó van bosch hidraulika,az már egy komoly gépnek néz ki.
Sziasztok.
Szeretnék véleményt kérni.
Mi is most gondolkodunk traktor vásárlásán megnéztünk egy armatrac 1054e+-t .
Vagy ez vagy egy 892-es MTZ. Mindenképpen egy 90LE vagy annál erősebb gépet keresünk megfizethető áron. Megmondom őszintén kicsit alacsonynak és könnyűnek tartom az armatrac-ot az MTZ-hez képest. Ugyan képes e leadni a 102 LE-t?
Nektek mi a véleményetek és a tapasztalatotok?
Megköszönöm ha segítetek dönteni.
Üdv. András
Válasz Ká01 #179. hozzászólásáraÉn meg úgy jártam 17 vagy 18 éves koromban,hogy gyakornok voltam egy birtokon ahol egy 40 órás 8160-as Mf elkezdte dobálni az olajat a kipufogón.A forgalmazó mikor kijött és meghallotta hogy üresen járassák őket,elkezdett ordibálni hogy ha azonnal nem akasztanak rá ekét vagy tárcsát akkor elveszi tőlük a garanciát.Na én azóta mindent a földön járatok be,egy fokozattal kisebb sebességben mint ahogy vinné de tiszta gázon.
Válasz Ká01 #179. hozzászólásáraÉn meg úgy jártam 17 vagy 18 éves koromban,hogy gyakornok voltam egy birtokon ahol egy 40 órás 8160-as Mf elkezdte dobálni az olajat a kipufogón.A forgalmazó mikor kijött és meghallotta hogy üresen járassák őket,elkezdett ordibálni hogy ha azonnal nem akasztanak rá ekét vagy tárcsát akkor elveszi tőlük a garanciát.Na én azóta mindent a földön járatok be,egy fokozattal kisebb sebességben mint ahogy vinné de tiszta gázon.
Válasz mtz1221 #178. hozzászólásáraKemény vagy.Az első ötven órában én csak üresen gurultam ,még boltba is azzal mentem,és a fordulatmérő sem ment 1500 fölé.
3 munkaóránál megromlott a kapcsolatunk s törökkel,mert képes volt kifüstölni a leállító mágnesszelepe.Tegnap ráakasztottam a 330-as kombinátort,és belenyomtam vele 20 órát,bejáratás gyanánt,hogy tudja mi vár rá ha szórakozik velem.
Válasz Koppány Vezér #175. hozzászólására
Válasz endypapa #174. hozzászólásáraMeglehet, de ahogyan elolvastam Drakula életének történelmi leírását, hát nem semmi. Ha a mai világban praktizálná azt, amit ő csinált az "élősködőkel, és köpönyegforgatókal", azt hiszem, ma sokkal keveseb adóteher róná a társadalmat, mint ami a "vállunkon van".
Válasz mtz1221 #156. hozzászólásáraNagyon fajin!
Gratulálok hozzá!
Válasz Sk Laci #172. hozzászólásáraHunyadiak
De lehet, tévedek.
Válasz Sk Laci #171. hozzászólásáraKösz.
Válasz endypapa #162. hozzászólásáraAnnyi évet viszamenőleg nehéz megítélni mi vezette őket erre a döntésre. Lehetet több dolog is.
Mihozánk is elét a török, de mindig kivertük őket.
Történelmet viszatekintve, legsikereseb és én szemszögéből legkeményeben szerintem Vlad Drakula harcolt ellenük. De lehet tévedek.
Válasz mtz1221 #156. hozzászólásáraGratulálok
Válasz ND #164. hozzászólásáraÉn a franciákat mellőzöm, nem bízom benük.....
Válasz Tekergőkee #166. hozzászólásáraKösz,úgy legyen.