Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Fórum
Autók, kocsik, verdák ... paraszti harci szekerek!
Mondjuk aszfalton motorozni csak úgy szabad, hogy túra higgadtan és okosan. Akadtam már fel a bükkben szallagkorlátra szupermotóval mert szembe átjött autó a sávomban, nekem meg a lábtartó karcolta az aszfaltot ha nem eresztem kintebb leveszem fejjel a szembejövő autót. Csak épen a széle kavicsos volt...Pályán jó ez is, 2007 vagy 8-ban voltam a hungaroringen a nagy 950SM KTM-eket tesztelni, illetve euroringen meg szupermotó pályán többször különböző gépekkel, itt nem jönnek szembe és kavics sincsen általában de erre már megint sok idő kell ami nincs.
Nekem a terepmotorozás ami mindig is etalon lesz és lesz is gépem, lehet már tavasszal mert túrkálunk közeli srácokkal egy saját pályát ahol senki nem szólhat bele a dolgokba, de szerintem idén még nem az az év lesz, hogy jusson szabad pár órám is akár még néhanapján sem...
Ezért mondom úgyis autózni kell sok tízezer km-et egy évben aminek a nagyrésze tényleg kell, nem szabadidős tevékenység, így kicsit legyen élvezetesebb gondoltam, meg kicsit a kerregős dízelekből elegem lett holott a dízel motorokat kedveltem mindig is, de most ez hobbisabb.
A pickuppal is 9literből járok és 120-al megyek leggyorsabban, annyi, hogy ez benzinből kéri de más minőségben tempóban sebességben. Persze napmint nap cuccolni szervízkocsizni csak az járja az mindigis faros és szervízkocsi lesz, de volt olyan többször, hogy Hatvanba Pestre Debrecenbe Balaton mellé, Csanádapácára meg mittudomén hová terepjáróval kellett mennem mert az volt és kész. Na most a hobbis kocsival ezek jobban fognak feküdni.
Kár, hogy sokat mérnek, veszélsben a jogsi...
Értem, én úgy gondolom , ha egyszer egy embernek volt motorja ,annak utánna is lesz, úgy sem bírja ki , hisz nagy szabadság , amit az autó legyen bármilyen nem adja vissza.Egyszer ráérez és vége.Én nem veszek motort megmondtam ,mert nem akarok fölkenődni sehova , mert úgy sem bírnám megállni ,ha lenne , hogy ne küldjem , meg annyira nem is tetszik a dolog.Persze ehhez is föl kell nőlni , én vezetem én húzom a gázt , csak az ördög , az benne van az emberben. Próbáltam nem egyet de ,inkább nem.
Ja-ja és főleg ezt úgy, hogy 4-500kiló súlytöbbletem is van ezzel az autóval ami marhára sok. Ha finoman megyek vele 7-ből lazán elfut, 120-al haladva 6-6,5-öt mutogat a mérő. Városban a lépegetés viszi feljebb, gondolom kicsit jobban mint egy kisebb szívó motorét, de egyébként jól írod, kb 2000km átlaga úgy, hogy majdnem fele város volt, majdnem fele 160utazós pályás történet, a maradék meg vidéki siklás így 8,5 a nagy átlagom és ezt tankolásnál is így számoltam.
Plusz erőből többet is igényelnék, nekem ez kicsit hobbi is a motorok helyett legyen élmény ha már autózni kell mindig, de azért húztam egy határt, nomeg ez a szeker éppen ezzel a motorral volt, itt a kikötésem az volt, hogy turbós legyen meg rendbehozható állapotban. Azt mondom alakul, ha kész lesz a hetekben lehet ki is ugrunk vele osztrákba a barátomhoz megmutatni neki, 1,8T-je van és csakis a benzinturbót szereti semmi más
Mondjuk felénk leépült a motorozás.
Ide sokan járnak a szerpentinek miatt az aszfalt még megy is de motokrossz enduró teljesen halott, pedig pár éve még motokrossz egyesületünk volt pályánk csapatunk, enduróztunk rengeteget, komoly közösség volt.
Csak az a helyzet akinek lenne rá pénze annak semmi ideje, akinek meg ideje lenne annak pénze nincs "felesleges" hobbikra.
Én is eladtam a motoromat, földbérleti díjj kifizetéseként hasznosítottam az árát.
Legutóbbi egy 2012-es KTM XCW500 countrycross gépezet volt, de kb az összes gyártó krossz palettájáról volt mindenféle színben ütemben és köbcentiben szekerem.
Igen ,csak ,Te is elgondolkozol azon ,hogy egy 1.6 benzin eszik 7 litert mert megeszi simán , a 2.0t meg eszik 8-9-et és ég és föld a különbség a két érzés közt.
Sőt ,inkább én úgy mondanám a motorok,motorozás az utóbbi időben fölértékelődött és ez csak föntebb megy , ami helyes. Az autóra visszatérve még egy kis autó sok a gyalázatos utak végett . Ha belegondol az ember van ahol 90-el lehetne menni és jó ha 30-al tud. Életveszély.A fentertás nagy részét sajnos a nem megfelelő utaknak köszönhetjük.
Azért járjunk a földön, egyszerűbb és/vagy kisebb motorokat is nézni kell mert legtöbbünket ezek érintik nem a legnagyobbak. 2lityós motorral sem olcsó egy gépezet fenntartása 3lityós már nagyon drága. EGy kisebb és egy ilyen különbözetéből elmotorozol egy szezont hobbi szinten
Elhiszem :), én mindent elhiszek .Csak van amit tudok . . .:).
Szerény véleményem szerint a a benzin,dízel a sor 6-tól indul , 3000 cm3 tól. :).Pedig itt parkol a szomszédban egy evo X ami bajnok autó volt :).
Ha már emissziós téma.
Ebben a 2.0T-ben nem látok EGR szelepet. Pedig a turbóját cseréltem csak feltűnt volna egy harmonikás cső a szívósorra futva.
Utánakellessz néznem hogyan oldották meg, kíváncsi vagyok.
Trakinál a sisu Tier III-as motorok "belső" EGR-esek, szívó ütemben picikét visszanyit a kipufogó szelep és visszaránt a már kifújt égéstermékből.
Autóban van ilyen teknika???
üveghangon minek is turbó!?!?!?!?!
node térjünk el a versenysporttól.
Hétköznapi életben is hasznos, légszomja van a sor6-nak is hiddel. Turbóból sosem elég
A vanos-ból is van több fajta . :) Már az e36-ban is kétféle volt .A turbót a bmw már rég alkalmazta , szerintem előbb mint a volvo . Bár egy e60 M5 V10 hangja ,és teljesítménye nem rossz , ennek ellenére az m5 is turbós lett (F10) .A károsanyag kibocsátás véget térnek át turbóra a gyártók ,egyébként nem indokolt .Leszorítjuk a cm3- és megkapjuk ugyanazt a lóerőt kedvező kibocsátással.Szigorodnak az előírások keményen.De az élő példa az F1 , idén újra visszajönnek a turbos motorok , voltak már rég , nagyon nehéz volt őket kezelni , plusz hibaforrás.
Azthiszem már az új benzines bmw-k is turbósok nemde???
csak rájöttek a lényegre
Sperr-es volt a régi coupe sutult is rendesen a csávó. Kicsit olyan volt mint egy kétütemű krosszmotor, kérte a fordulatot akkor ment mint a mérgezett egér, de magas fordulatú forgós szerkezet volt gyári diffijével is.
Azthiszem Vanos vezérlésű gépezet volt azért is ugrott meg kb 4000-től.
EGyébként ez a 2.0T S60 is váltakozó vezérlésű szerkezet.
A váltó ugyanaz a difi más , 95-ig sperrt használtak utána az m-en kívül csak kipörgésgátlót. kivétel az m3 mert abból semmi nem egyezik
a simával. Egy jó 25-ös megy úgy mint a 2.0T simán bármilyen helyzetben , a 28 meg fölfelé az már nagyon lép . A 325 le-ben ugyanannyi mint 28 csak mégis más ,de menjünk bele.Nekem is tetszenek a turbos autók félreértés ne essék , sőt a volvok is , szerintem nagyon jó autók ,az egyik legjobbak.
áááá félig hülyeség amit írok de szinte már az új dízelek sem fogynak el 4000-nél...
Turbóbenzin még ott lódul egyet, de a barátom 1,8T audija is.
5000 az ami után nem is érdemes taposni inkább lökni kell egyet a moslékkeverőn.
A sok 6 bmw-nek meg még tovább nyomni a szemét.
Volt két sor6 benzines bmw amit csináltam egy sráccal, 320i coupe és 325i coupe. A 25 összetörött aztán átdobtuk a motort a 20-as kasznijába. Rövidebb volt a váltója vagy a diffije a kicsinek aztán úgy forgott meg lőtt ki a 25-ös motorral mint a mese.
Flinges volt csak hajszolgattuk kicsit és 15-16litert bekért simán.
Nekem cak ez nem teccik a szívó motorokba, hogy nemlehet ringatni vele a kasznit, aztán nem lazán könnyedén lódul hanem utolkell érnie magát amit csak a fordulatával tud megtenni. Szóval ha nem nyomod nem halad ha nyomod halad de sokat eszik és visszakell kapcsolgatni.
A turbinásnál meg minden fokozatban kisebb gázokat adva is érzed, hogy tolja az ülés a hátad kissé, a T5-ben nagyon. Ez ami nélkül nincs élet
Míg a nyomás el nem fogy addig jó , de azért van a sebességváltó a szívón is hogy váltani lehessen , vissza kell tenni és egyenletes folyamatos gyorsulás lesz, nem lökésszerű hirtelen elfogyó , mint a turbonál . A ringen volt egy s40 t valahányas ,nem nagy szám volt .Most rallykrosszban mennek vele , persze átalakítva .. Az autó a btcc-ből származott . Tudni kell kezelni az autót .Nyilván a 2500-as fordulat a turbonál is más meg a szívónál , de a 4000 is ,az egyiknek vége a másik onnan indul .Próbálom magyarázni ,remélem érthető.
Viszi símán a nagytempót is az biztos. De a turbó végett rúg is kis és középgázon jelentősen jobban megy mint egy szívó motor.
Enyém csak 2literes de ugyanaz az 5 hengeres motor, ami egyébként szintén 20éves, ezek nem új motorok nemtudom miért ezt gondolod.
Szóval még ez is megy szépen, akár 2kilóval is símán motorzaj nélkül szalad, szélzaj van már meg az eső végett a csapódó víz kerékzaja.
Amúgy ilyen 4700körüli fordulaton utazik 2kilóval, nyílván nem Hannoverig, de ha sietni kell hoszabb távon sem annyira túl forgós állapot ez. 160-nál meg 3800-at pörren, az 1,9-es dízelek 3500-nál tudták a 160-at, alig rövidebb a váltóáttétel, viszont egy benzin motornak ez nem fordulat, a dízelnek már igencsak a teteje.
Én láttam már R-es gépet, hatalmas fékek kitölti a 18 vagy 19-es felniket fullra belülről, komoly szabályozható futómű és eszméletlen sok lovacska, 4x4 hajtás.
Ha nem lenne ekkora adó biztosítás meg úgy általában költségek hobbiból évi 5-10ezer km használatra még lehetne tartani egy ilyet, de mivel ezek nem így vannak ezért nincs is sok belőlük
R-es szériát élőben még nem is láttam itthon. Nyilván megy a T széria is ,
hosszú távon ráállsz egy tempora és viszi simán ,a turbo fölnyomja a teljesítményt. A turbo sokat számít .Ha megnézed a sima szívó motorjainak a nyomatékát a 2,4 gyengébb mint a 2.3-as sor hat bmw, pedig az 20 éves motor . Ezért szokták , az pályaversenyzésnél a turbos autókat egy kategóriával föntebb sorolni .
Nem magyarázni akarom, de a bmw szemmel láthatóan később indult , a végére meg előrébb volt. De tény ,hogy ott volt mellette , bár biztos vagyok benne ,ha tovább mennek a 30i veri. M-el meg bármelyik, de annak a párja az R sorozat (látom volt ilyen is ,közben olvasok róla).
Én úgytudom, hogy 200 209 és 250 lovas is van belőlük 2,3T5 2,4T5 2,5T ilyesmi motorkódok mellett évjáratokban is lehet eltérés.
Ezek ugyan azok a motorok amúgy nagyon apró különbségek vannak köztük.
Ami pl érdekes, hogy a 2.0T motorokon tök ugyanaz a turbó mint a 2,4T5-ös kocsikon. Tuti, mert az enyémen most cseréltem turbót és T5-ös gépről valót kaptam de cikkszámra is megegyezett teljesen. Annyi, hogy az elektronika a vákumszabályzóján keresztül a nagyobbaknál nagyobb végnyomást enged így több a légszállítás is ugye.
Vízhűtéses turbók ezek és az enyémnél a vízcső élesre volt megtörve semmi víz nem folyhatott rajta megsült a csapágyazása elkopott a bele. Félcentit lógott a tengelye, ott vettem észre, hogy amikor alapjáraton indultam el vele és visszaesett a motorfordúlat mondjuk 500-ra szóval majdnem lefulladt kicsit megkerrent a motortérből valami, éreztem, hogy a turbó. Meg a cooler cső csatlakozásoknál is okádta az olajat igaz nem fogyott belőle 1000km alatt amennyit a rosszal mentem. Közben ismerősnek !-es golfon turbó halál kezdődik mert ugyanilyen tünetek voltak feltűnőek neki sőt azt néztük hamarabb, hogy alami baja lesz erre amit vettem az is turbóhalálos.
Kicseréltem egy bontottra megcsináltam a csőelvezetést és kész.
Ez így nem teljesen igaz. A 70-es évek végéig két külön központban fejlesztették őket Köln és Dunton.El is tért a két autópaletta egymástól .
Utánna az angliai gyárban csak a dízelmotor fejlesztéssel ,ill a kis kategória (fiesta,ka,escort)foglalkoztak , a benzinmotor és a nagyobb autóik az mind német. 2005-től viszont az angliai gyárcsak a motorokat fejleszti , míg az autófejlesztés teljes egészében Köln .
csak a kicsi 1,6D motornak van köze a Fordéhoz. Viszont nem ugyan az, gyanúm az, hogy csak a rövid motor egyezik mert mintha a sallangok másképpen néznének ki rajta.
Szerintem is ha volvo akkor csakis az 5hengeres gyári svéd motor mindegy hogy melyik hajtóanyaggal üzemeltetett verzió de csak az.
D5-T5
Annyi,hogy én a helyükben rég megcsináltam volna a D6-os motort is, plus zegy hengerrel megtódtam volna az 5-öset, mert az igazi nagyágyúkkal nemtudnak labdába rúgni(530d 535d 3.0tdi...) Mínusz egy henger és az újakban is maximum 215lovas teljesít ez a D5 motor, alulmarad a 250 meg mégtöbb lovas 6hengeres németekkel szemben, eleve azok 3000-ezresek ugye.
Benzinesből volt 2.9 T6-os már 15 éve is, sor6 kétoldalról egy-egy turbóval, annak talán az 540I-k voltak társai de mindet lenyomta, sőt a 2,4T benzin motorok is elkenték a többi benzinest mindigis.
Dízelből is megkellett volna lépni ezt, szerintem lett volna piaca nem gyengén
Németből hozhatsz nyugodtan volvo-t , annyi mint olaszban , de senki nem veszi őket.Ha , üzletelni akarsz vele akkor bukta , ha magáncélra , akkor más, de szinte alig lehet eldani.Írtam , nálunk az s60-nem vált be.
Na jó de 400-ért fókából is csak lepukkant van a piacon, amik szépek 8kilókért futnak.
Persze drágább a német de csak annyival amennyivel magasabb a kategóriája is.
de ha megnézed mondjuk a német piacot kintről behozni német autót megéri legtöbb esetben. Volvo-t németből nem nagyon mert kitartottabbak a használt áruk sokkal mint itthon vagy a környékünkön bárhol.
Nézegettem őket, audit tudtam volna annyiért hozni amennyit rászántam volna, elfogadhatót, S60-at nem.
Én az ilyen piaci megfigyelésekre ezért nem adok, annak meg csak örülök, hogy itthon ezek nem tartják úgy az árukat mert az egyszerűbb ember tud jó kocsit venni elérhető áron
Hát az elég lepukkant lehet , amit ennyiért árulnak, a két autót meg nem lehet összehasonlítani semmilyen téren, az e46 javára.Ég és föld.Igen linkeltek 1500-2000-er euros bmw-et itt nemrég, csak az mind compact volt ,
azt ne feledjük el.
Ezt most azért nem fogadom el teljesen, hogy próbáljam eladni mennyit kapok érte.....300-at.(szerintem 400-ért eladható azért:-)
Szóval azért nem fogadom el teljesen, mert egy 500ezret megfutott 2000-es évjáratú 320D-t meg 500-ért tudsz eladni talán.
Közben újkorában másfélszeres ára volt és mindig is egy fél kategóriával fóka felett lesz, 14évesen 500ezret futottan is.
Értem én :). Próbáld eladni ezt az autót 300-at kapsz érte. Ez tükrözi a tökéletes ford műszaki színvonalat.Nem a Te autód műszaki állapotára gondoltam. Sajnos a versenysportban is csak úgy ért el valamit , hogy külső segítséget vett igénybe(cosworth).De ,mióta kiszállt belőle , még ez sincs.
Egy ilyen 10éves 60-assal utazz egy kicsit amelyik egyben van és rájössz, hogy csak javult a régi kocka 850-es műszaki színvonala. Ezek igazi svéd autók senki másnak semmi köze hozzájuk mindenük gyári volvo.
A KTM motorgyárat is az indiaiak vették meg, megkellett menteni a gyárat pedig világelsők a versenysportban és a legtöbb offroad motort ők gyártják és adják el, műszaki színvonaluk pedig messze a legmagasabb a piacon, a japán krosszmotorok gagyi hokiságok ezekhez képest, igaz a legújabbak haladtak a korral, de szériában még mindig csak a ktm a "ready to race"
Én nem is meggyőzni akartalak, itt bevállt ez a kettő biztosan a többiről nemtudok nyilatkozni.
Műszaki színvonal vagy tartalom alatt sokmindent lehet érteni, ha azt nézzük akkor fapados egyszerű hétköznapi kocsik nem is vár többet az ember, de ha meg azt nézzük, hogy strapabíró mindene akkor műszakilag tökéletes alkotás.
Az biztos, hogy amíg megy megtartjuk a mienket félmillióval a hátamögött is mert naprakész, olajcserén kívül évente egyszer átnézem nagyjából és kész, asszony jár vele dolgozni meg amúgyis mindenhová, minden nap üzemel néha meghajtom, hogy ne feledje közös múltunkat érezze a törődést :-)
IGaz tavaly nagyjavítások votlak, mert a bal első ablakemelőbe kellett alkatrész, meg az utastér ventillátor szabályzó kapcsolója feladta a harcot. Kb pont 500.000km-nél. Gyárit kapott mindkettőből így nekimehetünk a következő 500-nak is
Ezt tükrözi ezen autók árai is.Az általad belinkelt volvo is , ha jól emlékszem 1.350. 000 , ezt 1.1-ért el lehet hozni .Tíz éves . . nem is folytatom.Pedig szeretem a volvot, a régi kocka az igen , az autó volt.
Én nem akarok senkit meggyőzni , mindekinek az a jó ami tetszik ,de ,lehet nekem sok ford példát fölhozni ,most is azt mondom, meg kellett menteni a gyárat akkor , mondeo, kuka, fiesta kuka, ez meg jól jött, de mögötte műszaki színvonal semmi.
Még egy példám van amit látok napmint nap, cimbimék újonnan vettek 2003-ban 1,6-os benzines fókuszt 320ezer felett van most benne csak ők hajtották utánfutózott is sokat de mai napig egészséges, annyi, hogy tavaly óta már nem engedik 20ezerig az olajcserét csak 15-ig mert 20felé érve fél nívóra esett már a szint, 15-nél meg még felsőn áll.
Szerintem ezek nagyon korrekt dolgok, javítva meg sosem volt egy lambdaszonda cserén kívül.
5885 hozzászólás
veszélyben a jogsi....csak elírtam előbb
jó éjt, holnap nekem is pálya van
Válasz #732. hozzászólásra
Mondjuk aszfalton motorozni csak úgy szabad, hogy túra higgadtan és okosan. Akadtam már fel a bükkben szallagkorlátra szupermotóval mert szembe átjött autó a sávomban, nekem meg a lábtartó karcolta az aszfaltot ha nem eresztem kintebb leveszem fejjel a szembejövő autót. Csak épen a széle kavicsos volt...Pályán jó ez is, 2007 vagy 8-ban voltam a hungaroringen a nagy 950SM KTM-eket tesztelni, illetve euroringen meg szupermotó pályán többször különböző gépekkel, itt nem jönnek szembe és kavics sincsen általában de erre már megint sok idő kell ami nincs.
Nekem a terepmotorozás ami mindig is etalon lesz és lesz is gépem, lehet már tavasszal mert túrkálunk közeli srácokkal egy saját pályát ahol senki nem szólhat bele a dolgokba, de szerintem idén még nem az az év lesz, hogy jusson szabad pár órám is akár még néhanapján sem...
Ezért mondom úgyis autózni kell sok tízezer km-et egy évben aminek a nagyrésze tényleg kell, nem szabadidős tevékenység, így kicsit legyen élvezetesebb gondoltam, meg kicsit a kerregős dízelekből elegem lett holott a dízel motorokat kedveltem mindig is, de most ez hobbisabb.
A pickuppal is 9literből járok és 120-al megyek leggyorsabban, annyi, hogy ez benzinből kéri de más minőségben tempóban sebességben. Persze napmint nap cuccolni szervízkocsizni csak az járja az mindigis faros és szervízkocsi lesz, de volt olyan többször, hogy Hatvanba Pestre Debrecenbe Balaton mellé, Csanádapácára meg mittudomén hová terepjáróval kellett mennem mert az volt és kész. Na most a hobbis kocsival ezek jobban fognak feküdni.
Kár, hogy sokat mérnek, veszélsben a jogsi...
Most nézem az időt ,holnap dolog van , mennem kell pihenni .
Jó éjszakát !
Értem, én úgy gondolom , ha egyszer egy embernek volt motorja ,annak utánna is lesz, úgy sem bírja ki , hisz nagy szabadság , amit az autó legyen bármilyen nem adja vissza.Egyszer ráérez és vége.Én nem veszek motort megmondtam ,mert nem akarok fölkenődni sehova , mert úgy sem bírnám megállni ,ha lenne , hogy ne küldjem , meg annyira nem is tetszik a dolog.Persze ehhez is föl kell nőlni , én vezetem én húzom a gázt , csak az ördög , az benne van az emberben. Próbáltam nem egyet de ,inkább nem.
Válasz #729. hozzászólásra
Ja-ja és főleg ezt úgy, hogy 4-500kiló súlytöbbletem is van ezzel az autóval ami marhára sok. Ha finoman megyek vele 7-ből lazán elfut, 120-al haladva 6-6,5-öt mutogat a mérő. Városban a lépegetés viszi feljebb, gondolom kicsit jobban mint egy kisebb szívó motorét, de egyébként jól írod, kb 2000km átlaga úgy, hogy majdnem fele város volt, majdnem fele 160utazós pályás történet, a maradék meg vidéki siklás így 8,5 a nagy átlagom és ezt tankolásnál is így számoltam.
Plusz erőből többet is igényelnék, nekem ez kicsit hobbi is a motorok helyett legyen élmény ha már autózni kell mindig, de azért húztam egy határt, nomeg ez a szeker éppen ezzel a motorral volt, itt a kikötésem az volt, hogy turbós legyen meg rendbehozható állapotban. Azt mondom alakul, ha kész lesz a hetekben lehet ki is ugrunk vele osztrákba a barátomhoz megmutatni neki, 1,8T-je van és csakis a benzinturbót szereti semmi más
Mondjuk felénk leépült a motorozás.
Ide sokan járnak a szerpentinek miatt az aszfalt még megy is de motokrossz enduró teljesen halott, pedig pár éve még motokrossz egyesületünk volt pályánk csapatunk, enduróztunk rengeteget, komoly közösség volt.
Csak az a helyzet akinek lenne rá pénze annak semmi ideje, akinek meg ideje lenne annak pénze nincs "felesleges" hobbikra.
Én is eladtam a motoromat, földbérleti díjj kifizetéseként hasznosítottam az árát.
Legutóbbi egy 2012-es KTM XCW500 countrycross gépezet volt, de kb az összes gyártó krossz palettájáról volt mindenféle színben ütemben és köbcentiben szekerem.
Igen ,csak ,Te is elgondolkozol azon ,hogy egy 1.6 benzin eszik 7 litert mert megeszi simán , a 2.0t meg eszik 8-9-et és ég és föld a különbség a két érzés közt.
Sőt ,inkább én úgy mondanám a motorok,motorozás az utóbbi időben fölértékelődött és ez csak föntebb megy , ami helyes. Az autóra visszatérve még egy kis autó sok a gyalázatos utak végett . Ha belegondol az ember van ahol 90-el lehetne menni és jó ha 30-al tud. Életveszély.A fentertás nagy részét sajnos a nem megfelelő utaknak köszönhetjük.
Válasz #725. hozzászólásra
Azért járjunk a földön, egyszerűbb és/vagy kisebb motorokat is nézni kell mert legtöbbünket ezek érintik nem a legnagyobbak. 2lityós motorral sem olcsó egy gépezet fenntartása 3lityós már nagyon drága. EGy kisebb és egy ilyen különbözetéből elmotorozol egy szezont hobbi szinten
Nem ismerem , a motortípust de biztos ,hogy van benne.
Elhiszem :), én mindent elhiszek .Csak van amit tudok . . .:).
Szerény véleményem szerint a a benzin,dízel a sor 6-tól indul , 3000 cm3 tól. :).Pedig itt parkol a szomszédban egy evo X ami bajnok autó volt :).
Ha már emissziós téma.
Ebben a 2.0T-ben nem látok EGR szelepet. Pedig a turbóját cseréltem csak feltűnt volna egy harmonikás cső a szívósorra futva.
Utánakellessz néznem hogyan oldották meg, kíváncsi vagyok.
Trakinál a sisu Tier III-as motorok "belső" EGR-esek, szívó ütemben picikét visszanyit a kipufogó szelep és visszaránt a már kifújt égéstermékből.
Autóban van ilyen teknika???
üveghangon minek is turbó!?!?!?!?!
node térjünk el a versenysporttól.
Hétköznapi életben is hasznos, légszomja van a sor6-nak is hiddel. Turbóból sosem elég
A renault f1 a turbót villanymotorral hajtja meg az egyenlőtlen nyomás végett , ezzel próbálják kiegyensúlyozni a legnagyobb turbó hátrányt.
A vanos-ból is van több fajta . :) Már az e36-ban is kétféle volt .A turbót a bmw már rég alkalmazta , szerintem előbb mint a volvo . Bár egy e60 M5 V10 hangja ,és teljesítménye nem rossz , ennek ellenére az m5 is turbós lett (F10) .A károsanyag kibocsátás véget térnek át turbóra a gyártók ,egyébként nem indokolt .Leszorítjuk a cm3- és megkapjuk ugyanazt a lóerőt kedvező kibocsátással.Szigorodnak az előírások keményen.De az élő példa az F1 , idén újra visszajönnek a turbos motorok , voltak már rég , nagyon nehéz volt őket kezelni , plusz hibaforrás.
Válasz #719. hozzászólásra
Azthiszem már az új benzines bmw-k is turbósok nemde???
csak rájöttek a lényegre
Sperr-es volt a régi coupe sutult is rendesen a csávó. Kicsit olyan volt mint egy kétütemű krosszmotor, kérte a fordulatot akkor ment mint a mérgezett egér, de magas fordulatú forgós szerkezet volt gyári diffijével is.
Azthiszem Vanos vezérlésű gépezet volt azért is ugrott meg kb 4000-től.
EGyébként ez a 2.0T S60 is váltakozó vezérlésű szerkezet.
A váltó ugyanaz a difi más , 95-ig sperrt használtak utána az m-en kívül csak kipörgésgátlót. kivétel az m3 mert abból semmi nem egyezik
a simával. Egy jó 25-ös megy úgy mint a 2.0T simán bármilyen helyzetben , a 28 meg fölfelé az már nagyon lép . A 325 le-ben ugyanannyi mint 28 csak mégis más ,de menjünk bele.Nekem is tetszenek a turbos autók félreértés ne essék , sőt a volvok is , szerintem nagyon jó autók ,az egyik legjobbak.
Válasz #716. hozzászólásra
áááá félig hülyeség amit írok de szinte már az új dízelek sem fogynak el 4000-nél...
Turbóbenzin még ott lódul egyet, de a barátom 1,8T audija is.
5000 az ami után nem is érdemes taposni inkább lökni kell egyet a moslékkeverőn.
A sok 6 bmw-nek meg még tovább nyomni a szemét.
Volt két sor6 benzines bmw amit csináltam egy sráccal, 320i coupe és 325i coupe. A 25 összetörött aztán átdobtuk a motort a 20-as kasznijába. Rövidebb volt a váltója vagy a diffije a kicsinek aztán úgy forgott meg lőtt ki a 25-ös motorral mint a mese.
Flinges volt csak hajszolgattuk kicsit és 15-16litert bekért simán.
Nekem cak ez nem teccik a szívó motorokba, hogy nemlehet ringatni vele a kasznit, aztán nem lazán könnyedén lódul hanem utolkell érnie magát amit csak a fordulatával tud megtenni. Szóval ha nem nyomod nem halad ha nyomod halad de sokat eszik és visszakell kapcsolgatni.
A turbinásnál meg minden fokozatban kisebb gázokat adva is érzed, hogy tolja az ülés a hátad kissé, a T5-ben nagyon. Ez ami nélkül nincs élet
"Magyarázni" ez így nem jó , leírni. :)
Míg a nyomás el nem fogy addig jó , de azért van a sebességváltó a szívón is hogy váltani lehessen , vissza kell tenni és egyenletes folyamatos gyorsulás lesz, nem lökésszerű hirtelen elfogyó , mint a turbonál . A ringen volt egy s40 t valahányas ,nem nagy szám volt .Most rallykrosszban mennek vele , persze átalakítva .. Az autó a btcc-ből származott . Tudni kell kezelni az autót .Nyilván a 2500-as fordulat a turbonál is más meg a szívónál , de a 4000 is ,az egyiknek vége a másik onnan indul .Próbálom magyarázni ,remélem érthető.
Válasz #714. hozzászólásra
Viszi símán a nagytempót is az biztos. De a turbó végett rúg is kis és középgázon jelentősen jobban megy mint egy szívó motor.
Enyém csak 2literes de ugyanaz az 5 hengeres motor, ami egyébként szintén 20éves, ezek nem új motorok nemtudom miért ezt gondolod.
Szóval még ez is megy szépen, akár 2kilóval is símán motorzaj nélkül szalad, szélzaj van már meg az eső végett a csapódó víz kerékzaja.
Amúgy ilyen 4700körüli fordulaton utazik 2kilóval, nyílván nem Hannoverig, de ha sietni kell hoszabb távon sem annyira túl forgós állapot ez. 160-nál meg 3800-at pörren, az 1,9-es dízelek 3500-nál tudták a 160-at, alig rövidebb a váltóáttétel, viszont egy benzin motornak ez nem fordulat, a dízelnek már igencsak a teteje.
Én láttam már R-es gépet, hatalmas fékek kitölti a 18 vagy 19-es felniket fullra belülről, komoly szabályozható futómű és eszméletlen sok lovacska, 4x4 hajtás.
Ha nem lenne ekkora adó biztosítás meg úgy általában költségek hobbiból évi 5-10ezer km használatra még lehetne tartani egy ilyet, de mivel ezek nem így vannak ezért nincs is sok belőlük
R-es szériát élőben még nem is láttam itthon. Nyilván megy a T széria is ,
hosszú távon ráállsz egy tempora és viszi simán ,a turbo fölnyomja a teljesítményt. A turbo sokat számít .Ha megnézed a sima szívó motorjainak a nyomatékát a 2,4 gyengébb mint a 2.3-as sor hat bmw, pedig az 20 éves motor . Ezért szokták , az pályaversenyzésnél a turbos autókat egy kategóriával föntebb sorolni .
Válasz #712. hozzászólásra
Van bizony R-es bitang szerkezet.
de az már nem hétköznapi autónak való, egy 2,4T még elmegy de az R-es az csemege
Nem magyarázni akarom, de a bmw szemmel láthatóan később indult , a végére meg előrébb volt. De tény ,hogy ott volt mellette , bár biztos vagyok benne ,ha tovább mennek a 30i veri. M-el meg bármelyik, de annak a párja az R sorozat (látom volt ilyen is ,közben olvasok róla).
http://www.youtube.com/watch?v=Y_mor8UzzXo
Válasz #708. hozzászólásra
Én úgytudom, hogy 200 209 és 250 lovas is van belőlük 2,3T5 2,4T5 2,5T ilyesmi motorkódok mellett évjáratokban is lehet eltérés.
Ezek ugyan azok a motorok amúgy nagyon apró különbségek vannak köztük.
Ami pl érdekes, hogy a 2.0T motorokon tök ugyanaz a turbó mint a 2,4T5-ös kocsikon. Tuti, mert az enyémen most cseréltem turbót és T5-ös gépről valót kaptam de cikkszámra is megegyezett teljesen. Annyi, hogy az elektronika a vákumszabályzóján keresztül a nagyobbaknál nagyobb végnyomást enged így több a légszállítás is ugye.
Vízhűtéses turbók ezek és az enyémnél a vízcső élesre volt megtörve semmi víz nem folyhatott rajta megsült a csapágyazása elkopott a bele. Félcentit lógott a tengelye, ott vettem észre, hogy amikor alapjáraton indultam el vele és visszaesett a motorfordúlat mondjuk 500-ra szóval majdnem lefulladt kicsit megkerrent a motortérből valami, éreztem, hogy a turbó. Meg a cooler cső csatlakozásoknál is okádta az olajat igaz nem fogyott belőle 1000km alatt amennyit a rosszal mentem. Közben ismerősnek !-es golfon turbó halál kezdődik mert ugyanilyen tünetek voltak feltűnőek neki sőt azt néztük hamarabb, hogy alami baja lesz erre amit vettem az is turbóhalálos.
Kicseréltem egy bontottra megcsináltam a csőelvezetést és kész.
Jól emlékszem a 2,4t az 200 le?
Ez így nem teljesen igaz. A 70-es évek végéig két külön központban fejlesztették őket Köln és Dunton.El is tért a két autópaletta egymástól .
Utánna az angliai gyárban csak a dízelmotor fejlesztéssel ,ill a kis kategória (fiesta,ka,escort)foglalkoztak , a benzinmotor és a nagyobb autóik az mind német. 2005-től viszont az angliai gyárcsak a motorokat fejleszti , míg az autófejlesztés teljes egészében Köln .
Válasz #705. hozzászólásra
Írtam neked email-t.
Válasz #682. hozzászólásra
megjegyzés, csak halkan: a Ford annyira se német, mint a John Deere, hisz' az európai fejlesztőközpontja Angliában van.
Válasz #703. hozzászólásra
6hengerrel más más lenne a fogyasztás. Fordból meg a rövid motor is több az elviselhetőnél.
Válasz #701. hozzászólásra
csak a kicsi 1,6D motornak van köze a Fordéhoz. Viszont nem ugyan az, gyanúm az, hogy csak a rövid motor egyezik mert mintha a sallangok másképpen néznének ki rajta.
Szerintem is ha volvo akkor csakis az 5hengeres gyári svéd motor mindegy hogy melyik hajtóanyaggal üzemeltetett verzió de csak az.
D5-T5
Annyi,hogy én a helyükben rég megcsináltam volna a D6-os motort is, plus zegy hengerrel megtódtam volna az 5-öset, mert az igazi nagyágyúkkal nemtudnak labdába rúgni(530d 535d 3.0tdi...) Mínusz egy henger és az újakban is maximum 215lovas teljesít ez a D5 motor, alulmarad a 250 meg mégtöbb lovas 6hengeres németekkel szemben, eleve azok 3000-ezresek ugye.
Benzinesből volt 2.9 T6-os már 15 éve is, sor6 kétoldalról egy-egy turbóval, annak talán az 540I-k voltak társai de mindet lenyomta, sőt a 2,4T benzin motorok is elkenték a többi benzinest mindigis.
Dízelből is megkellett volna lépni ezt, szerintem lett volna piaca nem gyengén
Válasz #671. hozzászólásra
Jó persze. De az elv ugyanaz. De a kolléga azt mondta, hogy nem a 100% zárás miatt van benne a tárcsás kuplung.
Jó tudni, hogy van köztük ford motor is. Isten ment a portára olyat behozni! Akkor marad a bömös a favorit.
Viszont kívánom, jó pihenést !
Németből hozhatsz nyugodtan volvo-t , annyi mint olaszban , de senki nem veszi őket.Ha , üzletelni akarsz vele akkor bukta , ha magáncélra , akkor más, de szinte alig lehet eldani.Írtam , nálunk az s60-nem vált be.
Jó éjt lovag!
Örülök, hogy tudtunk inteligensen eszmét cserélni, most nincs rosszérzésem a leírt párbeszédekkel kapcsolatban, gyakran máskor pedig van...
Válasz #694. hozzászólásra
Na jó de 400-ért fókából is csak lepukkant van a piacon, amik szépek 8kilókért futnak.
Persze drágább a német de csak annyival amennyivel magasabb a kategóriája is.
Válasz #691. hozzászólásra
de ha megnézed mondjuk a német piacot kintről behozni német autót megéri legtöbb esetben. Volvo-t németből nem nagyon mert kitartottabbak a használt áruk sokkal mint itthon vagy a környékünkön bárhol.
Nézegettem őket, audit tudtam volna annyiért hozni amennyit rászántam volna, elfogadhatót, S60-at nem.
Én az ilyen piaci megfigyelésekre ezért nem adok, annak meg csak örülök, hogy itthon ezek nem tartják úgy az árukat mert az egyszerűbb ember tud jó kocsit venni elérhető áron
Mármínt úgy értem ,ha arra is vigyáztak.
Hát az elég lepukkant lehet , amit ennyiért árulnak, a két autót meg nem lehet összehasonlítani semmilyen téren, az e46 javára.Ég és föld.Igen linkeltek 1500-2000-er euros bmw-et itt nemrég, csak az mind compact volt ,
azt ne feledjük el.
Ott a piacot kellett megvenni , meg a jogokat WP futómű.
Válasz #691. hozzászólásra
Ezt most azért nem fogadom el teljesen, hogy próbáljam eladni mennyit kapok érte.....300-at.(szerintem 400-ért eladható azért:-)
Szóval azért nem fogadom el teljesen, mert egy 500ezret megfutott 2000-es évjáratú 320D-t meg 500-ért tudsz eladni talán.
Közben újkorában másfélszeres ára volt és mindig is egy fél kategóriával fóka felett lesz, 14évesen 500ezret futottan is.
Szerintem ugyan az a felállás mindkettőnél.
Értem én :). Próbáld eladni ezt az autót 300-at kapsz érte. Ez tükrözi a tökéletes ford műszaki színvonalat.Nem a Te autód műszaki állapotára gondoltam. Sajnos a versenysportban is csak úgy ért el valamit , hogy külső segítséget vett igénybe(cosworth).De ,mióta kiszállt belőle , még ez sincs.
Válasz #688. hozzászólásra
Egy ilyen 10éves 60-assal utazz egy kicsit amelyik egyben van és rájössz, hogy csak javult a régi kocka 850-es műszaki színvonala. Ezek igazi svéd autók senki másnak semmi köze hozzájuk mindenük gyári volvo.
A KTM motorgyárat is az indiaiak vették meg, megkellett menteni a gyárat pedig világelsők a versenysportban és a legtöbb offroad motort ők gyártják és adják el, műszaki színvonaluk pedig messze a legmagasabb a piacon, a japán krosszmotorok gagyi hokiságok ezekhez képest, igaz a legújabbak haladtak a korral, de szériában még mindig csak a ktm a "ready to race"
Válasz #687. hozzászólásra
Én nem is meggyőzni akartalak, itt bevállt ez a kettő biztosan a többiről nemtudok nyilatkozni.
Műszaki színvonal vagy tartalom alatt sokmindent lehet érteni, ha azt nézzük akkor fapados egyszerű hétköznapi kocsik nem is vár többet az ember, de ha meg azt nézzük, hogy strapabíró mindene akkor műszakilag tökéletes alkotás.
Az biztos, hogy amíg megy megtartjuk a mienket félmillióval a hátamögött is mert naprakész, olajcserén kívül évente egyszer átnézem nagyjából és kész, asszony jár vele dolgozni meg amúgyis mindenhová, minden nap üzemel néha meghajtom, hogy ne feledje közös múltunkat érezze a törődést :-)
IGaz tavaly nagyjavítások votlak, mert a bal első ablakemelőbe kellett alkatrész, meg az utastér ventillátor szabályzó kapcsolója feladta a harcot. Kb pont 500.000km-nél. Gyárit kapott mindkettőből így nekimehetünk a következő 500-nak is
Ezt tükrözi ezen autók árai is.Az általad belinkelt volvo is , ha jól emlékszem 1.350. 000 , ezt 1.1-ért el lehet hozni .Tíz éves . . nem is folytatom.Pedig szeretem a volvot, a régi kocka az igen , az autó volt.
Én nem akarok senkit meggyőzni , mindekinek az a jó ami tetszik ,de ,lehet nekem sok ford példát fölhozni ,most is azt mondom, meg kellett menteni a gyárat akkor , mondeo, kuka, fiesta kuka, ez meg jól jött, de mögötte műszaki színvonal semmi.
Válasz #684. hozzászólásra
Még egy példám van amit látok napmint nap, cimbimék újonnan vettek 2003-ban 1,6-os benzines fókuszt 320ezer felett van most benne csak ők hajtották utánfutózott is sokat de mai napig egészséges, annyi, hogy tavaly óta már nem engedik 20ezerig az olajcserét csak 15-ig mert 20felé érve fél nívóra esett már a szint, 15-nél meg még felsőn áll.
Szerintem ezek nagyon korrekt dolgok, javítva meg sosem volt egy lambdaszonda cserén kívül.