Gázolaj árak 648 Ft Benzin árak 634 Ft EUR 408 Ft USD 392.16 Ft CHF 431.22 Ft GBP 487.57 Ft

Fórum

Belarus-Mtz Traktorok

Létrehozta: Thomasold , 2010-11-14 21:15:26

Kedvencekhez Segítség

841 hozzászólás
#191 dárk
2011-12-11 10:06:03

Válasz #190. hozzászólásra
És szerinted érdemes ezt használni?

#190 Tomi.106
2011-12-11 10:00:22

Válasz #165. hozzászólásra

Van 4 db karod a kormány mellett. 2 kihelyezett,
1 a hárompont működtetéséhez,és a jobb szélső az antiszlipp.Ezzel a karral le tudod zárni a hidraulikát,mondjuk egy ekét felemelt állapotában.
szántásnál ezzel a karral leengeded az ekét,fölfelé vagy lefelé nyomva erre most nem emlékszem.A kar marad abban az állapotban ahogy leengedted,és a hárompontot működtető
kert emelés helyzetbe nyomod.Most van bekapcsolva az antiszlipp.A tekerővel a kormány alatt a műszerfalon állítod az érzékenységet.Ennek nincs köze az ülés alatti
szerkezetnek.Vagy ezt használod, vagy azt.

#189 dárk
2011-12-11 09:18:22

Szegény parasztnak jó az az 1000éves mtz is.

#188 dárk
2011-12-11 09:00:10

Gyerekek!
Én az enyémet 450 ért vettem egy rábewerk 3 as ekével amin egy ekefej 40cm t fog az 3x40 120,ja és papírokkal,műszaki nélkül,gond nélkül húzza 5be akár 26 cm mélyen is,tesztelve lett.
Milyen kis gépet veszel ennyiből?
Mikor szántani mentem 3h akkor teletankoltam,
16/h ra jött ki,48L fogyott a 3h on és kemény volt a föld 22cm mélyen.Ez sok?
Szerintem nem,idén még 15e ért szántottak 1h-t.
Műszaki előtt átvezetékeltem meg a féket kellett megcsinálni mert nem fogott,féktárcsát cseréltem meg a gumigyűrűket mert befolyt a fékhez az olaj,
meg amint látjátok a képen le lett festve azt kész.
Magam csináltam.
Mindegy legyen 500e be friss műszakival együtt.
Ez sok?
Szerintem nem.
Egy t-25 600e alatt nem nagyon van amit érdemes megvenni.
Meg a 80ló az 80ló.Ki kell használni azt kész.
Nagyon szeretnék ujjabat de nem tehetem meg.
Ja meg lehet hogy kényelmetlen,meg nincs benne légkondi,de olcsó hozzá az alkatrész ami nem mindegy.
Meg ezeket a gépeket világszerte ismerik,és összerakta ám az orosz őket.
Az egyik ismerősömnek van egy Renault Ares 204ló.
mindjárt még abba az évbe mikor megvette 500 at költött rá mert elment a fogaskoszorúja.
Jó használtan vette,de a 80 asomba még szerintem a gyári van.
Vennék én ujjat de ha elromlana itt állna a garázsba mert nem volna pénzem alkatrészre.
Mert isten második mondata ez volt"na Mörfi most te jössz".
Mire vegyek újat?
10h ra?
Minek?

#187 vénkabi
2011-12-10 23:32:03

Válasz #185. hozzászólásra
Akkor ez már le van butítva. Nem igaz, hogy nem lehet kihasználni, vagy nem ér semmit!

Nincs profilkép
#186 Salas
2011-12-10 23:18:07

Válasz #181. hozzászólásra
Én attól félek, hogy nincs az a kicsi gép amit meg tud majd tankolni a paraszt. Prótézisre..hagyjuk. Dögöljön meg a paraszt, úgyis ez a cél. Fletó is elkottyantotta magát..."Elég ide 6 millió ember"

Nincs profilkép
#185 Salas
2011-12-10 23:15:01

Válasz #183. hozzászólásra
Nincs, csak a munkahenger meg a két tank... (TLT kar)

Nincs profilkép
#184 Salas
2011-12-10 23:12:57

Válasz #180. hozzászólásra
Azt mondják a nálam tapasztaltabb ismerőseim (nálam tapasztaltabbnak nem nehéz lenni), hogy valójában keveset vagy egyáltalán nem működött megfelelően, így nem érdemes vele foglakozni. Jó lenne ha jó lenne kategória.

#183 vénkabi
2011-12-10 23:11:28

Válasz #179. hozzászólásra
Akkor sajnos neked marad a kézi szabályozás. Az ülés alatt sincsen meg egy olyan 2 kisméretű téglányi szerkezet? Látod kívülről is, hogy mennek-e oda csövek!

Nincs profilkép
#182 Lenz
2011-12-10 23:09:11

Válasz #179. hozzászólásra
Az enyémen se volt.

Nincs profilkép
#181 Lenz
2011-12-10 23:08:28

Válasz #177. hozzászólásra
A lovazás után meg kifizeted a csípőprotézisre a traktor árát. Inkább érdemesebb venni kisebb gépet, ha az is elég és kevesebbet fogyaszt, mint a 80-as. Arra nem gondoltál? Én pl T 25-öst adtam a 80-ért annak idején.

#180 vénkabi
2011-12-10 23:08:09

Válasz #175. hozzászólásra
Sokan előszeretettel iktatták ki a szabályzót, mások meg az antiszlippet. Igaz, mind a kettő egy-egy hibaforrás, de nagyon meg tudja könnyíteni az ember életét, és jobb minőségű munkát lehet végezni a géppel. Én is utólag szereltem be, mert az előző tulaj kidobta belőle, de nem bántam meg, sőt....! A környezetemben van vagy 10 MTZ, de csak egyben van benne, amit a gazdája nem is használ /10 éve!/, mert nem tudta, hogy mire való.

Nincs profilkép
#179 Salas
2011-12-10 23:06:34

Válasz #173. hozzászólásra
Megnéztem most, nem bírtam ki. Direkbe van a munkahenger a tömbbel összekötve. A TLT kopcsolója mellett/mögött sem találtam semmilyen billenthető kart.

smile confusedsmile confusedsmile confused

#178 vénkabi
2011-12-10 22:58:27

Válasz #176. hozzászólásra
Ha a kézifék olyan, hogy a jobb oldali lábféket rögzíti, akkor komolyabb átalakítás kell, mint egy kézifékkart feltenni. Az a tengely amin a féktárcsák vannak a jobb oldalon rővidebb, tehát cserélni kell. Erre a tengelyre fel kell tenni egy komplett fékszerkezetet, plusz a külső házát, és összekötni a kézikarral.

Nincs profilkép
#177 Salas
2011-12-10 22:57:11

Válasz #176. hozzászólásra
Ez bizony így van. Újabban azonban (legalábbis számomra) már az új MTZ is elérhetetlen...szóval megy ahogy megy, addig ameddig, azután meglátjuk. Talán lecserélem lóra. Úgysem lehet a gázolajat kifizetni 3év múlva, akár mekkora gazdasága van valakinek. Képtelenség...

Nincs profilkép
#176 Lenz
2011-12-10 22:46:46

Válasz #175. hozzászólásra

Én próbáltam a hiányzó kéziféket pótolni, de nem volt hozzá cucc, meg inkább 2 évet dolgoztam vele és eladtam. NEM szabad ezekre az öreg gépekre sokat költeni. Az enyémre sokat kellett volna és akkor is csak egy öreg, kényelmetlen gép lett volna.

Nincs profilkép
#175 Salas
2011-12-10 22:39:04

Válasz #172. hozzászólásra
Az én kisfülkés 80-asomban nincs ilyen. Holnap megnézem hogy nyomát találok e.
smile confused
Fogasíves kar meg én gyanítom nem is volt. Bár nem mernék fogadni. A kézifék is olyan hogy az üzemi féket lehet fixálni benyomtt állapotban és ez állítólag gyárilag ilyen. Én nem tudom.
De azért köszönöm.
Ez a szerkezet, mármint az erőszabályzó (ha megvan minden) megbízhatóan működik?

#174 vénkabi
2011-12-10 22:33:39

Válasz #171. hozzászólásra
Ha minden rendben akkor már csak a hidraulika olajnak kell elegendőnek lenni /nívópálca legalább középső jelzés/.
A szabályzó karját a fogasíven told előre /max süllyesztés, hogy kőnnyű legyen a szabályozót bekapcsolni/.

Benyúlsz az ülés alá a bal oldalon /a TLT kerékkel való hajtást szabályozó pálca mellett/. Szerencsés ha nem felülről hanem előlről tudsz benyúlni, de ehhez ki kell vágni a padló fölötti függőleges lemezből. Ott van egy gombos fejű kis kar ami jobbra és balra is elbillenthető. /Egy másik kis kar viszont előre-hátra billenthető, de ez nem kell!/ A kart billented a traktor középvonala felé, /befelé/ ami egy kicsit megy is, de ha elengeded akkor vissza billen. Tehát befelé billentve húzod előre, rugóerő ellenében erősen kell húzni, amíg tovább billenve bekattan a szabályzó hornyába. Elengedve ott kell neki maradni.
Ekkor van bekapcsolva az erőszabályozás!

#173 vénkabi
2011-12-10 22:12:00

Válasz #171. hozzászólásra
Az ülés alatti szerkezet az helyzet-erőszabályozó, röviden szabályozó. Ezt hidraulika csövek kötik össze a működtetéshez a vezérműtömbbel és az antiszlippel, valamint innen vezet a két gumicső a hidraulikahengerhez. Ha a henger direktbe van kötve a vezértömbbel akkor szintén nem működik az egész.

#172 vénkabi
2011-12-10 22:06:50

Válasz #171. hozzászólásra
Előszöris az ülés alatt kellenni egy szerkezetnek, aminek a kezelője az ülés jobb oldalán lévő kar, ami a kézifékhez hasonló fogasíven mozgatható. Az ülés alatti szerkezetből 2 pálca megy hátra a függesztőszerkezethez, ezek a közvetítőrudak. Megvannak-e ezek mind? Mert ha nem akkor nincs miről beszélni!

Nincs profilkép
#171 Salas
2011-12-10 21:25:42

Válasz #170. hozzászólásra
A hidroakkumulátor benne van, de azt hogy működik e nem tudom. Hogy lehet megállapítani?
Erőszabályzó helyzetbe kapcsolni mivel és hogyan kell az nekem bocsánat de rejtély. Ezt fülkéből lehet kapcsolni? Ha igen akkor feladom, nekem nincs ilyesmi a fülkében az tuti...a TLT-t el tudom indítani aztán csókolom ott nincs más. Kellene hogy legyen?

#170 vénkabi
2011-12-10 21:01:37

Válasz #169. hozzászólásra
A /régebbi MTZ-ken/ vezérlőtömb karjai mellett lévő "tenyérnyi" gomb, az antiszlip állítócsavarja, csavargatása csak akkor ér valamit ha:
1/ van, és működik a gépen a hidroakkumulátor /a hátsótengely fölött a bal oldalon lévő henger/
2/ a szabályozó "erőszabályozás" helyzetbe van kapcsolva, vagyis a kar befelé van billentve /ilyenkor a rudazat vezérli a szabályozót/.
Akkor a gombot az óramutató járásával egyezően csavarva az alátámasztási nyomást csökkented, fordítva pedig növeled.
A fenti két feltétel megléte nélkül az antiszlip abszolut hatástalan, és nem is érzékelsz semmi változást.

Nincs profilkép
#169 Salas
2011-12-10 20:05:42

Válasz #168. hozzászólásra
Hát én nem tudom. Próbáltam megfejteni, de akár hova tekertem nem vettem észre hogy történne valami.

#168 VTR-es
2011-12-10 19:51:41

Válasz #165. hozzászólásra
Az végül is hasonló mint az erőszabályzó, bekapcsolva szántás közben a hidraulikus akkumlátoron keresztül egy alátámasztási nyomást ad az ekének ezáltal húzza a traki farát a talajra így növelve a tapadástsmile thumbupsmile thumbup

Nincs profilkép
#167 Salas
2011-12-10 19:31:31

Válasz #164. hozzászólásra
Na mostmár én is nagyon szeretném tudni mi micsoda. Nekem a kis 80-ason az ülés mellett csak a vizes flakkon van. Kellene másnak is lennie?

#166 dárk
2011-12-10 18:05:31

A super zetoron ilyen nem volt.

#165 dárk
2011-12-10 18:01:42

És az mire jó?

#164 Tomi.106
2011-12-10 18:00:27

A tekerő a műszerfalon meg az ülés alatti vezérlő két különböző dolog. a műszerfalon a csaptelep mellett az antiszlipp vezérlő van.

#163 dárk
2011-12-10 17:56:47

Legközelebb megyek akkor majd megpróbálom.

#162 dárk
2011-12-10 17:56:10

Válasz #161. hozzászólásra
Akkor megvan mért nem működött nekem,én a műszerfalnál a sebváltókarral majdnem szembe tekergettem azt a kis tenyérnyi gombot,az üllés mellet nem is kotorásztam pedig valóba ott az a kis kar.

#161 Tomi.106
2011-12-10 17:47:09

Válasz #160. hozzászólásra

Az ülés alatti vezérlőn van egy kis karocska,amit két rudazatba tudsz beleakasztani.Az egyiknél erő a másiknál
helyzetszabályzóként működik.A csaptelepen a kart amivel működteted a hárompontot úszóba kell tenni,és utána az ülés mellett lévő karral működik ami a vezérlőt működteti.Itt tudod beállítani helyzetszabályozásnál a gép magasságát a földtől,vagy erőszabályozásnál mekkora vonóerőnél emeljen rá a gépre.A kart teljesen hátra tolva
felemeli a gépet.Nagyából így működik,ha minden egyben van és jó is.

#160 dárk
2011-12-10 15:13:53

Nem tudom melyik mi de én úszóba szoktam.
Ha lenyomatom felemeli a hátulját a gépnek azt olyankor nem megy mert csak kapar,pedig próbáltam én álitgatni az erőszabályzót de akkor se volt jobb.

#159 dárk
2011-12-10 15:11:06

És hogy kell erőszebájzóval?
Lenyomatom és középállás?

#158 dárk
2011-12-10 15:09:13

Válasz #157. hozzászólásra
tudom,de van aki nem.

Nincs profilkép
#157 Salas
2011-12-10 14:53:09

Válasz #154. hozzászólásra
Az úszó egyenlő a helyzetszabályzóval???

#156 dárk
2011-12-10 14:20:40

Válasz #154. hozzászólásra

Én úszóba szoktam szántani vele.

Nincs profilkép
#155 Volti
2011-12-10 13:31:46

Mtz traktor 50es motorral ha hidegen inditjuk 3pöfenés után hirtelen megáll vagy 3proba után megy folyamatosansmile cursingmi lehet a gond?

#154 kisssteve
2011-12-06 23:41:39

Szántani amennyiben függesztett ekéd van/ és gondolom az van/ erőszabályzóval tudsz jól,mert az erőszabályzót a 3. ponti függesztő működteti. Én régen sokat szántottam az 550-esemmel de a mélységállító kereket hátra tettem,így könnyen ment a gép. A helyzetszabályzó pl függ. kasza,kombinátor stb használatához jó.

Nincs profilkép
#153 kárf
2011-12-06 19:22:37

Nagyon szépen köszönöm az információt! Én is igy tanultam az iskolában annó hogy az erőszabályzáson kell de aztán akadt néhány öreg TSZ-es róka akik állították hogy helyzetszabályzáson kell és ők is úgy nyomják.A nagy vita után hozzátok fordultam és igazoltátok az igazamat Köszönöm!
smile thumbup smile cowboy

Nincs profilkép
#152 Mezítlábas
2011-12-04 20:06:44

Válasz #151. hozzászólásra

Jah, bocs félreértelmeztem...

Hálás gépek, szó se róla. Mint ahogy apám mondja, olyan mint az IFA. Azt is a hétvégén "szúrta-bökte" hogy egy hétig gond nélkül menjen. Nagyvonalakban...
Egy kicsit szúrni kell ezeket is, de lekopogom a pupos 80-asunk 16 éve megvan és fődarabokat még sosem szedtük szét!
Pedig egy árveréses tsz gép volt....

#151 Szeni
2011-12-04 19:58:49

Válasz #150. hozzászólásra

Nemmmm!!!!Az MTZ-k nagyon hálás gépek!Attól ráz a hideg,h. ilyeneket mondok,h. mi volt 30 éve!!!!

Nincs profilkép
#150 Mezítlábas
2011-12-04 19:53:08

Válasz #149. hozzászólásra

A hideg is ráz? smile confused
Ezekszerint rossz emlékeket őrzöl velük kapcsolatban... amit nem csodálok.

#149 Szeni
2011-12-04 19:49:19

Válasz #148. hozzászólásra

A bajokat!!!!!!!!!!!!csak 20.Ez már az öregség!!!!

#148 Szeni
2011-12-04 19:48:17

Válasz #147. hozzászólásra

Már 30 éve.Ha kimondom is a hideg ráz smile wackosmile wackosmile wacko

Nincs profilkép
#147 Mezítlábas
2011-12-04 19:44:27

Válasz #146. hozzászólásra

Sebaj, régen volt már biztos. smile cowboy

#146 Szeni
2011-12-04 19:36:38

Válasz #145. hozzászólásra

valóban igazad van,a kisfülkésben is benne volt,csak az enyémben nem volt már benne,ezért nem jutott eszembe.

Nincs profilkép
#145 Mezítlábas
2011-12-04 19:31:22

Válasz #144. hozzászólásra

Meg a "púpos" 80, 82-esekben is benne volt mindkettő szelep. Van is egy az udvarban.... Azok a régi szelepek nem szivárognak!

#144 Szeni
2011-12-04 19:25:27

A legjobb a régi 550-es (kb 1988 körüli kiadás)volt,mert abban még benne volt az antislip tömb elől, az erő-helyzet szabályozó az ülés alatt,és a hidroakksi is.Azzal lehetett szántani smile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#143 VTR-es
2011-12-04 19:09:13

Válasz #141. hozzászólásra
Erőszabályzáson, próbáld ki, sok naftát megspórolhatsz vele mert csökkenti a szlippet.smile confused

#142 Szeni
2011-12-04 18:53:12

Válasz #141. hozzászólásra

én egyiken sem,mert valószínüleg orrán száján elindulna az olaj,de ha mindenáron ki akarod próbálni,természetesen erőszabályozóval.Az gyárilag az ekére van szabva.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Támogatott tartalom
Indul az öntözési pályázat, amelyet nagyon sokan vártak
Indul az öntözési pályázat, amelyet nagyon sokan vártak
Cél, hogy az öntözött területek nagysága jelentősen növekedjen.
Tovább csökken a gázolaj ára
Tovább csökken a gázolaj ára
A benzin nagykereskedelmi ára szombaton nem változik.
Orondis Ultra 280SC
Orondis Ultra 280SC

30.961 Ft

Volvo L110H homlokrakodó / 2020 / 6 800 üzemóra / Lízing 20%-tól
Volvo L110H homlokrakodó / 2020 / 6 800...

124.900 EUR

Score 250 EC
Score 250 EC

22.654 Ft

Volvo L110H homlokrakodó / 2018 / 8 560 üzemóra / Lízing 20%-tól
Volvo L110H homlokrakodó / 2018 / 8 560...

93.900 EUR

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]