Hirdetés
Fórum
- Körbálázót, de milyet? új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Direktvetés, no-till. új
- Agrárjog új
- Dohánytermesztés új
- Gazdálkodási napló/táblatörzskönyv új
- Teleszkópos rakodógépben melyik a jobb? új
- Milyen pótkocsit vegyek? új
- Kukorica várhatóan........! új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
Cikkajánló
Támogatott tartalom
841 hozzászólás
Válasz #190. hozzászólásra
És szerinted érdemes ezt használni?
Válasz #165. hozzászólásra
Van 4 db karod a kormány mellett. 2 kihelyezett,
1 a hárompont működtetéséhez,és a jobb szélső az antiszlipp.Ezzel a karral le tudod zárni a hidraulikát,mondjuk egy ekét felemelt állapotában.
szántásnál ezzel a karral leengeded az ekét,fölfelé vagy lefelé nyomva erre most nem emlékszem.A kar marad abban az állapotban ahogy leengedted,és a hárompontot működtető
kert emelés helyzetbe nyomod.Most van bekapcsolva az antiszlipp.A tekerővel a kormány alatt a műszerfalon állítod az érzékenységet.Ennek nincs köze az ülés alatti
szerkezetnek.Vagy ezt használod, vagy azt.
Szegény parasztnak jó az az 1000éves mtz is.
Gyerekek!
Én az enyémet 450 ért vettem egy rábewerk 3 as ekével amin egy ekefej 40cm t fog az 3x40 120,ja és papírokkal,műszaki nélkül,gond nélkül húzza 5be akár 26 cm mélyen is,tesztelve lett.
Milyen kis gépet veszel ennyiből?
Mikor szántani mentem 3h akkor teletankoltam,
16/h ra jött ki,48L fogyott a 3h on és kemény volt a föld 22cm mélyen.Ez sok?
Szerintem nem,idén még 15e ért szántottak 1h-t.
Műszaki előtt átvezetékeltem meg a féket kellett megcsinálni mert nem fogott,féktárcsát cseréltem meg a gumigyűrűket mert befolyt a fékhez az olaj,
meg amint látjátok a képen le lett festve azt kész.
Magam csináltam.
Mindegy legyen 500e be friss műszakival együtt.
Ez sok?
Szerintem nem.
Egy t-25 600e alatt nem nagyon van amit érdemes megvenni.
Meg a 80ló az 80ló.Ki kell használni azt kész.
Nagyon szeretnék ujjabat de nem tehetem meg.
Ja meg lehet hogy kényelmetlen,meg nincs benne légkondi,de olcsó hozzá az alkatrész ami nem mindegy.
Meg ezeket a gépeket világszerte ismerik,és összerakta ám az orosz őket.
Az egyik ismerősömnek van egy Renault Ares 204ló.
mindjárt még abba az évbe mikor megvette 500 at költött rá mert elment a fogaskoszorúja.
Jó használtan vette,de a 80 asomba még szerintem a gyári van.
Vennék én ujjat de ha elromlana itt állna a garázsba mert nem volna pénzem alkatrészre.
Mert isten második mondata ez volt"na Mörfi most te jössz".
Mire vegyek újat?
10h ra?
Minek?
Válasz #185. hozzászólásra
Akkor ez már le van butítva. Nem igaz, hogy nem lehet kihasználni, vagy nem ér semmit!
Válasz #181. hozzászólásra
Én attól félek, hogy nincs az a kicsi gép amit meg tud majd tankolni a paraszt. Prótézisre..hagyjuk. Dögöljön meg a paraszt, úgyis ez a cél. Fletó is elkottyantotta magát..."Elég ide 6 millió ember"
Válasz #183. hozzászólásra
Nincs, csak a munkahenger meg a két tank... (TLT kar)
Válasz #180. hozzászólásra
Azt mondják a nálam tapasztaltabb ismerőseim (nálam tapasztaltabbnak nem nehéz lenni), hogy valójában keveset vagy egyáltalán nem működött megfelelően, így nem érdemes vele foglakozni. Jó lenne ha jó lenne kategória.
Válasz #179. hozzászólásra
Akkor sajnos neked marad a kézi szabályozás. Az ülés alatt sincsen meg egy olyan 2 kisméretű téglányi szerkezet? Látod kívülről is, hogy mennek-e oda csövek!
Válasz #179. hozzászólásra
Az enyémen se volt.
Válasz #177. hozzászólásra
A lovazás után meg kifizeted a csípőprotézisre a traktor árát. Inkább érdemesebb venni kisebb gépet, ha az is elég és kevesebbet fogyaszt, mint a 80-as. Arra nem gondoltál? Én pl T 25-öst adtam a 80-ért annak idején.
Válasz #175. hozzászólásra
Sokan előszeretettel iktatták ki a szabályzót, mások meg az antiszlippet. Igaz, mind a kettő egy-egy hibaforrás, de nagyon meg tudja könnyíteni az ember életét, és jobb minőségű munkát lehet végezni a géppel. Én is utólag szereltem be, mert az előző tulaj kidobta belőle, de nem bántam meg, sőt....! A környezetemben van vagy 10 MTZ, de csak egyben van benne, amit a gazdája nem is használ /10 éve!/, mert nem tudta, hogy mire való.
Válasz #173. hozzászólásra
Megnéztem most, nem bírtam ki. Direkbe van a munkahenger a tömbbel összekötve. A TLT kopcsolója mellett/mögött sem találtam semmilyen billenthető kart.
Válasz #176. hozzászólásra
Ha a kézifék olyan, hogy a jobb oldali lábféket rögzíti, akkor komolyabb átalakítás kell, mint egy kézifékkart feltenni. Az a tengely amin a féktárcsák vannak a jobb oldalon rővidebb, tehát cserélni kell. Erre a tengelyre fel kell tenni egy komplett fékszerkezetet, plusz a külső házát, és összekötni a kézikarral.
Válasz #176. hozzászólásra
Ez bizony így van. Újabban azonban (legalábbis számomra) már az új MTZ is elérhetetlen...szóval megy ahogy megy, addig ameddig, azután meglátjuk. Talán lecserélem lóra. Úgysem lehet a gázolajat kifizetni 3év múlva, akár mekkora gazdasága van valakinek. Képtelenség...
Válasz #175. hozzászólásra
Én próbáltam a hiányzó kéziféket pótolni, de nem volt hozzá cucc, meg inkább 2 évet dolgoztam vele és eladtam. NEM szabad ezekre az öreg gépekre sokat költeni. Az enyémre sokat kellett volna és akkor is csak egy öreg, kényelmetlen gép lett volna.
Válasz #172. hozzászólásra
Az én kisfülkés 80-asomban nincs ilyen. Holnap megnézem hogy nyomát találok e.
Fogasíves kar meg én gyanítom nem is volt. Bár nem mernék fogadni. A kézifék is olyan hogy az üzemi féket lehet fixálni benyomtt állapotban és ez állítólag gyárilag ilyen. Én nem tudom.
De azért köszönöm.
Ez a szerkezet, mármint az erőszabályzó (ha megvan minden) megbízhatóan működik?
Válasz #171. hozzászólásra
Ha minden rendben akkor már csak a hidraulika olajnak kell elegendőnek lenni /nívópálca legalább középső jelzés/.
A szabályzó karját a fogasíven told előre /max süllyesztés, hogy kőnnyű legyen a szabályozót bekapcsolni/.
Benyúlsz az ülés alá a bal oldalon /a TLT kerékkel való hajtást szabályozó pálca mellett/. Szerencsés ha nem felülről hanem előlről tudsz benyúlni, de ehhez ki kell vágni a padló fölötti függőleges lemezből. Ott van egy gombos fejű kis kar ami jobbra és balra is elbillenthető. /Egy másik kis kar viszont előre-hátra billenthető, de ez nem kell!/ A kart billented a traktor középvonala felé, /befelé/ ami egy kicsit megy is, de ha elengeded akkor vissza billen. Tehát befelé billentve húzod előre, rugóerő ellenében erősen kell húzni, amíg tovább billenve bekattan a szabályzó hornyába. Elengedve ott kell neki maradni.
Ekkor van bekapcsolva az erőszabályozás!
Válasz #171. hozzászólásra
Az ülés alatti szerkezet az helyzet-erőszabályozó, röviden szabályozó. Ezt hidraulika csövek kötik össze a működtetéshez a vezérműtömbbel és az antiszlippel, valamint innen vezet a két gumicső a hidraulikahengerhez. Ha a henger direktbe van kötve a vezértömbbel akkor szintén nem működik az egész.
Válasz #171. hozzászólásra
Előszöris az ülés alatt kellenni egy szerkezetnek, aminek a kezelője az ülés jobb oldalán lévő kar, ami a kézifékhez hasonló fogasíven mozgatható. Az ülés alatti szerkezetből 2 pálca megy hátra a függesztőszerkezethez, ezek a közvetítőrudak. Megvannak-e ezek mind? Mert ha nem akkor nincs miről beszélni!
Válasz #170. hozzászólásra
A hidroakkumulátor benne van, de azt hogy működik e nem tudom. Hogy lehet megállapítani?
Erőszabályzó helyzetbe kapcsolni mivel és hogyan kell az nekem bocsánat de rejtély. Ezt fülkéből lehet kapcsolni? Ha igen akkor feladom, nekem nincs ilyesmi a fülkében az tuti...a TLT-t el tudom indítani aztán csókolom ott nincs más. Kellene hogy legyen?
Válasz #169. hozzászólásra
A /régebbi MTZ-ken/ vezérlőtömb karjai mellett lévő "tenyérnyi" gomb, az antiszlip állítócsavarja, csavargatása csak akkor ér valamit ha:
1/ van, és működik a gépen a hidroakkumulátor /a hátsótengely fölött a bal oldalon lévő henger/
2/ a szabályozó "erőszabályozás" helyzetbe van kapcsolva, vagyis a kar befelé van billentve /ilyenkor a rudazat vezérli a szabályozót/.
Akkor a gombot az óramutató járásával egyezően csavarva az alátámasztási nyomást csökkented, fordítva pedig növeled.
A fenti két feltétel megléte nélkül az antiszlip abszolut hatástalan, és nem is érzékelsz semmi változást.
Válasz #168. hozzászólásra
Hát én nem tudom. Próbáltam megfejteni, de akár hova tekertem nem vettem észre hogy történne valami.
Válasz #165. hozzászólásra
Az végül is hasonló mint az erőszabályzó, bekapcsolva szántás közben a hidraulikus akkumlátoron keresztül egy alátámasztási nyomást ad az ekének ezáltal húzza a traki farát a talajra így növelve a tapadást
Válasz #164. hozzászólásra
Na mostmár én is nagyon szeretném tudni mi micsoda. Nekem a kis 80-ason az ülés mellett csak a vizes flakkon van. Kellene másnak is lennie?
A super zetoron ilyen nem volt.
És az mire jó?
A tekerő a műszerfalon meg az ülés alatti vezérlő két különböző dolog. a műszerfalon a csaptelep mellett az antiszlipp vezérlő van.
Legközelebb megyek akkor majd megpróbálom.
Válasz #161. hozzászólásra
Akkor megvan mért nem működött nekem,én a műszerfalnál a sebváltókarral majdnem szembe tekergettem azt a kis tenyérnyi gombot,az üllés mellet nem is kotorásztam pedig valóba ott az a kis kar.
Válasz #160. hozzászólásra
Az ülés alatti vezérlőn van egy kis karocska,amit két rudazatba tudsz beleakasztani.Az egyiknél erő a másiknál
helyzetszabályzóként működik.A csaptelepen a kart amivel működteted a hárompontot úszóba kell tenni,és utána az ülés mellett lévő karral működik ami a vezérlőt működteti.Itt tudod beállítani helyzetszabályozásnál a gép magasságát a földtől,vagy erőszabályozásnál mekkora vonóerőnél emeljen rá a gépre.A kart teljesen hátra tolva
felemeli a gépet.Nagyából így működik,ha minden egyben van és jó is.
Nem tudom melyik mi de én úszóba szoktam.
Ha lenyomatom felemeli a hátulját a gépnek azt olyankor nem megy mert csak kapar,pedig próbáltam én álitgatni az erőszabályzót de akkor se volt jobb.
És hogy kell erőszebájzóval?
Lenyomatom és középállás?
Válasz #157. hozzászólásra
tudom,de van aki nem.
Válasz #154. hozzászólásra
Az úszó egyenlő a helyzetszabályzóval???
Válasz #154. hozzászólásra
Én úszóba szoktam szántani vele.
Mtz traktor 50es motorral ha hidegen inditjuk 3pöfenés után hirtelen megáll vagy 3proba után megy folyamatosanmi lehet a gond?
Szántani amennyiben függesztett ekéd van/ és gondolom az van/ erőszabályzóval tudsz jól,mert az erőszabályzót a 3. ponti függesztő működteti. Én régen sokat szántottam az 550-esemmel de a mélységállító kereket hátra tettem,így könnyen ment a gép. A helyzetszabályzó pl függ. kasza,kombinátor stb használatához jó.
Nagyon szépen köszönöm az információt! Én is igy tanultam az iskolában annó hogy az erőszabályzáson kell de aztán akadt néhány öreg TSZ-es róka akik állították hogy helyzetszabályzáson kell és ők is úgy nyomják.A nagy vita után hozzátok fordultam és igazoltátok az igazamat Köszönöm!
Válasz #151. hozzászólásra
Jah, bocs félreértelmeztem...
Hálás gépek, szó se róla. Mint ahogy apám mondja, olyan mint az IFA. Azt is a hétvégén "szúrta-bökte" hogy egy hétig gond nélkül menjen. Nagyvonalakban...
Egy kicsit szúrni kell ezeket is, de lekopogom a pupos 80-asunk 16 éve megvan és fődarabokat még sosem szedtük szét!
Pedig egy árveréses tsz gép volt....
Válasz #150. hozzászólásra
Nemmmm!!!!Az MTZ-k nagyon hálás gépek!Attól ráz a hideg,h. ilyeneket mondok,h. mi volt 30 éve!!!!
Válasz #149. hozzászólásra
A hideg is ráz?
Ezekszerint rossz emlékeket őrzöl velük kapcsolatban... amit nem csodálok.
Válasz #148. hozzászólásra
A bajokat!!!!!!!!!!!!csak 20.Ez már az öregség!!!!
Válasz #147. hozzászólásra
Már 30 éve.Ha kimondom is a hideg ráz
Válasz #146. hozzászólásra
Sebaj, régen volt már biztos.
Válasz #145. hozzászólásra
valóban igazad van,a kisfülkésben is benne volt,csak az enyémben nem volt már benne,ezért nem jutott eszembe.
Válasz #144. hozzászólásra
Meg a "púpos" 80, 82-esekben is benne volt mindkettő szelep. Van is egy az udvarban.... Azok a régi szelepek nem szivárognak!
A legjobb a régi 550-es (kb 1988 körüli kiadás)volt,mert abban még benne volt az antislip tömb elől, az erő-helyzet szabályozó az ülés alatt,és a hidroakksi is.Azzal lehetett szántani
Válasz #141. hozzászólásra
Erőszabályzáson, próbáld ki, sok naftát megspórolhatsz vele mert csökkenti a szlippet.
Válasz #141. hozzászólásra
én egyiken sem,mert valószínüleg orrán száján elindulna az olaj,de ha mindenáron ki akarod próbálni,természetesen erőszabályozóval.Az gyárilag az ekére van szabva.