Gázolaj árak 637 Ft Benzin árak 617 Ft EUR 413.56 Ft USD 400.96 Ft CHF 441.31 Ft GBP 497.51 Ft

Fórum

CASE IH AXIAL FLOW kombájn

Létrehozta: BT , 2009-07-21 22:44:11

Kedvencekhez Segítség

781 hozzászólás
#31 szanberg
2010-07-27 20:51:50

Válasz #26. hozzászólásra

Bírja az ígyis nyugi! Volt egy trükköm amitől olyan lett amilyet szerettem volna. Kivettem a hűtőt ami bent látszólag tiszta volt és kimostam kívülről belülről. 82-85fokon üzemel nagyon nagy nyígatás után a sárban tele tartállyal meg ilyesmi akkor ment fel 88 fokra pillanatokra.
Fordulat 2200-alá nem esik 2250-en üzemel egyébként. Gépe is megválogatja, ha kivan ütve akkor az már nem bír biztosan.
Szalmarázó tengellyel semmi gond hálIstennek, hátul eleve két féltengelyből áll az eltörni biztosan nem tud. Claasnál törik a kopott facsapágy végett ez Te ne haraguggy meg.
Felnim törött valóban, de most több milliméterrel vastagabb illetve jobb peremkiképzésű téma ment alá új ezekkel nem lehet baj úgy gondolom, az előzőek sem voltak friss vasak...
mellékesen itt a megában a szomszédban 5000óra van azon is cseréltek felniket plusz van egy tartalékuk még mindig.
A 6,2-es asztal meg pont nekivaló. Jó száraz repcében kicsi is, csak tolom neki mint a bolond és eszi mint a fene. Zöldes muharos nyers szárú nagyszalmás búzában "morog" a dob mint minden más gépben, de pl mackót nembírsz vele fogatni.
Még egy intercoolert egyszer rászerelek ha adja az időmből az még egy egészséges lépést jelent rajta.

Ki mit tapasztalt, de itt a szomszéd 208-as megájával akámikor akárhol összeereszthetjük. Repcében kukoricában meg még nyugodtabb vagyok.
Nem reklám ez, csak a fene bele,hogy egykét elfuserált gép alapján ítéltek meg másokét.

Nincs profilkép
#29 Szabi.
2010-07-27 19:42:29

Válasz #25. hozzászólásra

Mi a helyzet a nagy Gyermely-i megmérettetésen ?????????????????????????????????smile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scared

Nincs profilkép
#28 balagge1891
2010-07-27 15:03:31

bocs, hogy elüt a témától, de azt szeretném megkérdezni, mennyi egy kombájnos órabére körülbelül. Ft/óra

ha a gépet mi adjuk, de embert kell beleültetni...

#27 ClaasMan
2010-07-27 14:03:47

Amúgy meg Fergi kombájn ha utánam dobnák sem kellene. Az IH már más kategória, Axiáldobosba jó nagyon.

Nincs profilkép
#26 deleted
2010-07-27 13:55:32

Válasz #24. hozzászólásra

a nagy claas nehari, de többet ér, a fergád motorral csak akkor birja ha odatekersz neki akkor meg ugy füstöl mint a gyárkémény 6.2 asztal nagyneki, szelmarázótengely törik, dobkosár, felni szakad

#25 ClaasMan
2010-07-27 13:40:58

Válasz #24. hozzászólásra
Szia! CAT C-13 motor? Az egy igen eltalált moci!

#24 szanberg
2010-07-27 13:16:59

Válasz #21. hozzászólásra

áááá ez így naggyon fain!
ez kéne nekem! útálom a konzolcsigát! tekeri a cuccot ha sokat kap megcsúszik a kuplungja...nem csak nekem, nyuszin claason jonin is ha olyan az anyag ez ilyen.
de ez no comment...

Ez a 7088-as is jó lehet, de én a 7120-ast választanám, a prémium kategória legkisebbje ez, persze árban nemtudom mennyivel hoszabb mint ez a 88-as!?!?!?

egyáltalán IH árakat tud valaki mondani?

csak kíváncsi vagyok.

Ferguson Fortia teccik a legjobban, csak annak ami a legnagyobb előnye az a hátránya is. Ez a 3,6méter hosszú 1,8méter széles axiáldobja. Akkora kuuva nagy,hogy ezekből kettőnek sincs együtt ilyen nagy. A legjobb cséplést ez biztosítja illetve áteresztőképességet, csak éppen a motor majdnem szűk hozzá. Ebből kifolyólag eszik is, bár igazából egy konkrét egymásmelletti összehasonlítás után lehetne a különbségeket kitapintani...
Szóval a legnagyobb előnye ez a kuuvanagy dob, de a hátránya is mert sokat kell tankolni érte. Annyi,hogy felénk a 4-5tonnás búzák, 2-3tonnás repcék tuti nem terhelnék le nagyon itt lenne jócskán terűletteljesítmény az tuti.
MfPistivel beszélgettem ezekről, engemet a legkisebb 9690-es Fortia érdekelne. Ennek a dob 3,6méter hosszú, viszont 20centivel kisebb a keresztmetszete. SISU 8,4-es 330lovas motor van benne. Azt mondja Pistibátyja,hogy kevés bele. Kukoricába napraforgóba doszt elég és haladós nagyon, de nagy szártömeghez, zöld szártömeghez, nagy szalmához lefogja a motort... fasza....
Következő lépcső már a nagyobb dobos, ez a 9790-es. Ebben is a süsü moci van már 380lóerővel. Ezt meg azért nem érdemes, mert akkor ott a 9890-es 460lovas CAT blokkal nagy dobhoz hagy szóljon. Annyi,hogy tényleg nem annyira erős termésben tuti felesleges ez, és többletfogyasztást okoz. Egyébként is a süsü motort nehéz felülmúlni, aztán ha még túl nagy is a cat blokk a körülményekhez akkor az úgy nem faxa.

Mondjuk ezeknél már mindenki a nagy 7,7-10méteres asztalokra gondol. Nekem a 9690-es a 6,2-essel nagyon jól szuperálna, kukoricában meg egy összecsukható 8sorossal is repűlne. A mostani gépem is jól szalad ezzel a 6,2-essel, kukiban a 6soros meg majdnem kicsi neki, sokhelyen 8sorossal is szaladtak, főleg ahol csak felsőrostával tisztítóra dolgoztak, no ott akármilyen termésben akármilyen asztallal megállná a helyét.

Hát ezvan. Kutatok nagyobb volumenű bérmunkát, ha lenne mint régen, szerződve hivatalosan akkor lehet belevágok egy új kombájnba. Ez a tervem amit írtam a minap. Csak ezektől meg nem akarnék megválni,mert amennyit lehet kapni értük attól sokkal többet érnek, mindkettő tetőtől talpig rendben, végigjavítja, naprakészen patent állapotban, jól is üzemelnek hálIstennek.
A fergát szerintem 5milláért vinnék el max aztán sokkal többet ér még a nagy claasoktól is, inkább marad aztán kettő vághatja a sajátot harmadikkal meg az összes maszekot fellehetne penderíteni.

Nincs profilkép
#23 h sanya08
2010-07-26 22:47:26

A leg tutibb gép amivel idáig dolgoztam igaz hogy az egy 2188 as volt de borzasztó egyszerű gép nincs sok szíj és stb ,a kukorica átszerelés 2óra alatt meg van kosár rosta asztal csere

Nincs profilkép
#22 Szabi.
2010-07-26 22:35:17

Nincs profilkép
#21 Szabi.
2010-07-26 22:31:55

Ez a specc adapter lenne a megoldás ?????????





#20 szanberg
2010-07-26 22:25:49

mennek mint a golyó smile cool
Azt nem értem egyáltalán az asztal hogyan bírja vágni enni ilyen tempó mellett, ez vagy 15-el megy tuti...smile ban
Fogyasztásra minden axiáldobos vagy hibrid leválasztós kombájn nagyobb mint a szalmarázósok. A szalmarázó tengely szíjtárcsáját egykézzel megforgatod, ha sok anyag van rajta akkor is. Ezeknek meg pl Ferga esetében 3,6méteren keresztül a 180centi átmérőjű dobon körbekörbe végigkell paszírozni minden szártömeget ami bemegy. Aprítják is a szalmát ehhez minden másodpercben több energia kell, ezért is van az,hogy amíg ládás kombájn viszonylag stabil motorfordúlat mellett dolgozik ezeknek terhelődik ám az erőforrás. Itt Agrobál-nál az STS-ek mind bexarnak a repcében ha nem tökéletesen száraz,de még akkorsem eszik szívesen pl...Nagy zöld szártömegnél meg egyenesen szétterhelődik a gép.
MfPistink is mondta,hogy a Fortia 12,6-os CAT Acert motorja is megbólint ha olyan van...
Ezért is általános a 20liter körüli szippantás axiáldobosoknál.
ha azt veszem a régi claasok rába és merci motorjukkal is ennyit ettek, ha ekkora a teljesítménykülönbség hát üsse kő szerintem.
Mondjuk sírna a szám, most tankoltam valamelyik nap, 40hektár aratás után összes vonulással mindennel két nap után 490liter tudtam kupakig csurgatni a gépre, ami kb 12litert jelent szecskázva, alacsony tarló mellett, süllyedgetve várakozva húzgálva kaparászva.....bár csak 30-40mázsás búzákban de vazze a szalma meg akkora mint amikor 6tonnát ad, a ződ meg muhar pedig úgy jön fel mint az a bizonyosa vízen...

Nincs profilkép
#19 Szabi.
2010-07-26 22:15:47

Búza aratás ??????????smile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scaredsmile scared




#18 szanberg
2010-07-26 22:13:44

Válasz #8. hozzászólásra

nincs hálIstennek koma!
Eddig csak aratni kellett a reggeli napi karbantartáson kívül!smile thumbupcool
Jól átnéztem múltkor a gépet, rendben van teljeskörűen a szekér!
Viszont tavaly a bal,most a jobb hátsó függőcsapszeg törött el a keréknél. Még jó,hogy cserélhető nem egyben van a könyéktengely. Volt tartalékban, tavaly amikor kiment a divatból a balos éreztem,hogy a másik is biztosan megy haza egyszer...
legalábbis a TC56-on így volt már nagyon régen, azt veszem észre,hogy 3000üzemóra felett tízéves korra kombájnoknál ez általános dolog. WTS-en is ismerősnek illetve régebbi jonin is tört ki kerék még többször is.
Nekem így jó volt,mert volt tartalék csapszeg, nem volt könnyű cserélni annyira illesztett a téma, de a fúrógép oxigénvágópistole megoldottasmile tongue
Aztán már csak egy napot arattam mert jött az eső

Nem elpártolás van, csak hoszabb távra akarok megpróbálkozni bizonyos dologgal, teccik az axiáldob mégha vannak hátrányai is, aztán puhatolózok.

Aztán a végén meg lehet a Centora jön ki az egészből ami ugye 8ládás....
HA sikerült megalapozni a témát...

#17 lala1
2010-07-26 22:10:34

Válasz #16. hozzászólásra
Hát,kenyi neki rendesen.smile lolsmile lolsmile coolsmile cool

#16 Saf
2010-07-26 22:06:58

Válasz #14. hozzászólásra

Hát ez forma1 be is nevezhetne smile coolsmile coolsmile coolsmile pimpsmile pimp

#15 szanberg
2010-07-26 22:06:38

Válasz #6. hozzászólásra

A Cereákon nem szakadnak a szíjjak! lehet röhögni de 90%-ban gyáriak vannak az én kombájnomon is, amik cserélve lettek azok a kicsik a generátoroknál ittottamott stb.
Mindenhol 4-es 5-ös szallagszíjjak vannak vagy 2-4-5 külön szíj egymás mellett, de a legkisebb helyeken is minimum dupla és KEVLÁR szíjjak ezek.
Egyébként Dányban MfPistinél van hozzá polcon, ha éppen elfogyott akkor másnap reggel megvan a cucc. Ha nagyon nem jön össze akkor felkell ugrani érte ami 200km, de ilyen még nem is volt, most egy kalap alá veszem az összes 4Fergusont, bár igazából szűrőn kívül alkatrész nem is kellett, kivéve kombájnhoz szilentek annakidején meg lánckerék meg egykét kopó cucc.

#14 lala1
2010-07-26 21:57:18

Én csak ilyet láttam még.

Nincs profilkép
#13 Szabi.
2010-07-26 21:48:38

Válasz #8. hozzászólásra

Itt a kis tesó :


Nincs profilkép
#11 Szabi.
2010-07-26 21:44:32

Válasz #10. hozzászólásra

Megenné a JD-et elő...............hátul meg cikkszám szerint szétdobálná.........smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbupsmile thumbup

#10 lala1
2010-07-26 21:40:40

Válasz #9. hozzászólásra

Szép nagy piros vas!smile thumbupcool

Nincs profilkép
#8 Szabi.
2010-07-26 21:35:25

Válasz #5. hozzászólásra

Egy 7088-as IH megtenné.............

Mellesleg mostanában máról is tudsz írni, mint a ferga !!!!!??????smile scaredsmile scaredsmile scared

Tán gondok vannak ?????????smile blinksmile blinksmile blink

Nincs profilkép
#7 Batka
2010-07-26 21:34:02

Válasz #5. hozzászólásra

Ide a szomszédba most hozták a negyediket, biztos meg vannak vele elégedve.
Kukoricában csúcs, eszi, mint kacsa a nokedlit, búza, repce az egy kicsit macerásabb, főleg ha kicsit nedves a szár. De gondolom ezzel az összes axiál dobos gép így van. Ami konkrét negatívumot hallottam kezelőktől, hogy pl hátul ahol kijön a cucc a leválasztóról, ott elég szűk a rés, amíg a csuhélevelet és a csutkát kell ott kipréselni, addig nincs gond, de mikor a komplett repceállomány megy ki rajta vagy a búza, akkor tud galibát okozni. Bálázni utána halál.
Ami az STS-t illeti, csak azután vedd meg, ha olajat találtál a kert végében, legalábbis itt azt mondják rá. Ha axiál dobost akarnák venni, tutira az Ih-t venném meg.

#6 Claas mániás
2010-07-26 21:32:44

Válasz #5. hozzászólásra

Hali,ha elszakad egy éxijad mennyi idő alatt jutsz az ujhoz,és hol,a fergáéhozsmile confused

#5 szanberg
2010-07-26 21:23:53

na jó rég volt ide írva már.

Az IH rotoros kombájnokról ezek óta valakinek konkrét tapasztalata???
most hasonlítgatom össze az axiáldobos kombájnokat(nem tudom miért de nekem ezek teccenek leginkább)smile pimp
viszont nagyon kevés felhasználói tapasztalatot hallunk ezekről.
Van egy sorrend amit a paraméterek dobméret stb... alapján felállítottam, mégpedig: 1,MF Fortia, 2, Case IH 7120-9120, 3, JD STS, bár ezek már csak mikroaxiáldobok hahahahasmile devil

De tényleg a Fortiának méterrel nagyobb még az IH-hoz képest is, viszont IH-ban egy kicsit nagyobb motor van, persze csak a legnagyobb típusban.

Fogyasztási eredmények, terület teljesítmények, felhasználóbaráti tények vélemények, karbantartás könnyűsége, problémamentesség.... na ezekről szeretnék hallani!

Összerakva a képet lehet az IH egyik axiálflow-ját választanám, katalógus alapján ha nem is a legnagyobb legerősebb(nem amérikában vagyunk itt már ezek is monstrumok ám) szóval teccik, nem szíj hajtja sem az asztalt sem a dobot, bár ezt fergánál sem, jd-t nemtudom.....
na írjatok csak!

Nincs profilkép
#4 BT
2009-07-22 07:21:27

Hát az öreg Tsz esek ( mint pl apám ) a Claas elé mögé nem látnak , szinte csak az létezik nekik ha kombájnról kezdesz Velük beszélni ! Én meg azt látom , hogy az aratógépek nagyon kis % - át teszik ki legalábbis Pest megyében ! Ez persze sok minden miatt lehet . Itt elsősorban az ár amire gondolok !
Ha aszerint írnám a listát hogy miből láttam idén a legtöbbet : NEW H. IH. Claas. JD

Nincs profilkép
#3 Jani X
2009-07-21 22:49:35

Válasz #1. hozzászólásra

Jobb mint a claas bizonyos szempontokból.

#2 trakkis
2009-07-21 22:47:46

Válasz #1. hozzászólásra

akkor 1. claas, 2. ih, 3. nh ???? rotorosban ???

Nincs profilkép
#1 BT
2009-07-21 22:44:11

Van aki dolgozik ilyen géppel ?
Egy ismerősöm ilyennel arat magának ... és bérbe is és agyon dícséri .
Vélemény ?
Mert Ő a csodamasináját a New Holland elé és a Claas mögé sorolja !

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Már csak két heted maradt ennek a támogatási kérelemnek a benyújtására
Eddig közel 21 ezer háztartás támogatásáról született döntés.
Az új év elkezdődött: Inflációkövető adók, dráguló üzemanyagok és új támogatások
Eladó Manitou trágyavilla
Eladó Manitou trágyavilla

1.000.000 Ft

EKE,  4 fejes
EKE, 4 fejes

1.250.000 Ft

Tárcsa 4 m
Tárcsa 4 m

1.250.000 Ft

Fadroma L200 homlokrakodó eladó
Fadroma L200 homlokrakodó eladó

2.000.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]