Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz envagyok2 #1228. hozzászólásáraFelénk, ha a dr kereke mélyet vágna a talajba, akkor a tömörítőkerekes kultik már nem mennek el a talajon. És ha a dr kereke belevág, akkor a lazítókés 40 cm alatt megy utána.
Mindegy az csak legyen időben lejárva azt lesz tavasszal jó főd.
Túl misztifikáljuk az egészet, értem amit írsz de pont semmit nem jelent, van itt nekünk ilyen is, olyan is, mmeg amolyan is mint Neked.
Mindegyik után ugyanannyit arattam!!!!!
napokban értekeztetek róla, hogy a kerék mögött kapa. oké, legyen. de azt veszem észre, hogy nekem a grubberon van hátul tököm tudja talán 9 nagy kerék, plusz még egy kiskeréksor, tehát teljes 3 méter szélességbe kerekeken gurul. 1,2 bárra leengedtem, nem lesem mennyire lapulnak, de biztos.
nyilván ugyan azt láűtom, mint mindenki, megnyomja a tetejét, pláne nedvesbe, rohadtul megnyomja, még így is.
akkor b verzió, kerék a kapamezőbe, utána kapa, és nncs lezárás. a kérdés az volna, hogy így mondjuk negyed ekkora felület viselnél a terhet, ráadásul több terhet, hiszen így tulképpen egy támaszú tartó lesz a grubber, a traktorra alig jut teher, ha nedves jár, önmagában ez a kerék annyit tömörít, mint 3 forduló a kombájnnal. ez után van egy kapa, szerencsés esetben középen. nyilván fölszed valamennyit, de leginkább csak egy kifilit felpörget. ez így jobb lenne összesséégben mégiscsak? így a 3 méterből kétszer 40 cm totál zömök, teljes mélységébe, míg ha hátul van a keréksor, akkor csak a teteját zömíti vissza, a 3 m szélességben a lazultság végig megvan.
Válasz szanberg #1223. hozzászólásáraNekem is szezononként kimegy 1 csapágy. 1-2 éves vettem egy komplett dr-nyi első és hátsó sor tárcsát. Tengelyestől, csapágyastól laprúgó felfogatással. De nem volt szîvem megbontani. Csináltatni szeretnék hozzá egy csukható vázat.
Egy betű kb egy coll lehet. Nekem a J állásban van de nem közepén, hanem a K-fele eső felében. Szóval vagy ,1.27 centivel vagyok feletted
Tegnap kiment hátulsó tárcsa csapágyam, ma szét borítottam és kapott újakat végig. Mikor megvettem, ezt a részét nem bántottam mert szépen forgott, de látszott már régi csapágyak vannak benne. Húztam vagy 160 hektárt azóta, most új sor került rá, rászántam a napot.
Válasz cimbike. #1219. hozzászólásáraAz azért lehet, mert már nem támaszt alá rendesen a futómű és a tárcsa tagok C-rugói lökdösik és elkezd vergődni. Én is észleltem hasonlót, nekem is K-n volt de éppen ezért visszább tekertem a K alatti vonalra a skálát, így cseppet lentebb ment a kerék és némi súlyt vesz le a tárcsa rugóiról, stabilizál a vázon.
Válasz szanberg #1217. hozzászólásáraA-tól L-ig van rovátkázva, azaz 12 szakasz van, amik között fokozatmentesen lehet állítani. Mi K- n húzzuk. De így is tengelyig jár a tárcsa. Azt látom h kissé billeg jobbra balra az egész munkagép.
Válasz cimbike. #1215. hozzászólásáraNem tudom mi a vége, de attól kettővel visszább, tehát közel maximum mélyen. Ettől vettem visszább is múltkor, meg adtam is rá mikor keményebb pályán húztam.
Ma kiment hátsó soron egy csapágy a Dr-en, azokhoz nem nyúltam mikor ide került, mert forogtak hang nélkül szépen, fene egye meg, holnap bombázhatom szét, meg akkor már a másik tagot is. Azért vagy 150-60 hektárt lehúztam vele, úgyhogy kár lett volna előre kicserélni, csak most nincsen kedvem baxakodni vele.
Válasz hashtag #1212. hozzászólásáraEz nem teljesen igaz! Nem dobálja a föld, hanem a himba tengelyen billegnek a kerék párok. Valamennyit akkor is határol, mert a futómű munkahengereivel lehet a tárcsa mélységet állítani, van egy csavar orsós rudazat ami rá van kötve a futóműre és egy hidraulikus szelepet nyom meg leeresztett állapotban, ami megállítja a kerék munkahengereinek süllyesztését. Ennek a határolását lehet a csavar orsóval beállítani. És működik, mert múltkor mikor kezdtem talajozni tapadt be, hajtottam rajta sekélyebb irányban 5 menetét azt ugyanott rögtön ment is szépen.
Egyébként az igaz, hogy a tárcsa az véges szinten tud talajba hatolni, felfekszik az nagyvonalakban.
Condisc-en is a legvékonyabb kék klipszet dobom be akkor amikor henger nélkül dolgozunk, a járó kerekeken vagy 2-3 centit ha jelent az a 4-5mm-es klipsz. Szóval nem fogja vissza taposni a fődet!
Válasz szanberg #1209. hozzászólásáraA dr-nél sem a kerék tartja a mélységet, látszik hogy dobàlja a föld a futóművet. A solo kereke a levegőben van, a hengeren gurul, vagy ha felszívatod azt, akkor is belemegy a tárcsa amíg belemegy, a kés mélységét csappal állítod, forduláskor meg úgyis kerékre emeled akkor meg jól jön hogy a rudat is buktatja, szintben áll a gép.
Amerikában vannak a case ih vakarók amik jók, meg a kuhn krause gyárt egy betyár Discrippert, szerintem kifejezetten 800-as challenger utan
Valami 1400 kg a kés kioldo ereje vagy hogy is láttam a videóban
Válasz cimbike. #1208. hozzászólásáraValóban, ilyen téren visszalépés volt a Simba solo a mono után, jaja.
A direkt vetőgépeknél meg tényleg hátul van a talaj kerék kb mindegyiken.
Avatarnál nem, de én idén azt kétszer láttam élőben direkt vetni, egy nagy rakás xar volt, pont mindene elcseszett ami direktvetéshez kéne.
Az ukrán Avers Agro sokkal komolyabb cucc!!!!
Annak mondjuk közepén van a kereke, az első sor kap taposást.
Válasz szanberg #1207. hozzászólásáraAkk nézz meg a Rome lazítókról videót h milyen egy eb@szott konstrukció azokkal a hátsó kerekekkel. Ráadásul a videókon dugulnak is. Pedig első ránézésre nekem is tetszetősek voltak a Rome eszközei.
Szerencsére nekem Simbából a Mono van, annak a kések előtt vannak a kerekei. Ugyanígy, a topdownnál és dr-nél is.
Nekem az első szempont lazítóknál és nehézkultiknál h a kerék mögött legyen kés. Nem is értem a másik elrendezést. Nem gondolnak a nedves talajra. A félfüggesztett eszközöknél szinte mindnél így van elrendezve. A Solo vontatott, mégis sikerült elb@szni. Miért kell a fellazított, esetenként felrögölt talajon mennie a mélységhatároló vagy a szállító kerekeknek?
Vetőgépnél is hasonló a helyzet.
750a-nál is leghátul van a 2 kerék. Az agrisem vetőgéppel is ez az aggodalmam.
Válasz cimbike. #1206. hozzászólásáraÉn is azt gondolom, hogy az a jobb megoldás, de itt van rá az ellen példa, a Condisc vagy a Solo-k.
Henger nélkül ilyenkor a futóművet klipszezem, és amit taposna is, felvagja a hátsó sor. csak éppen egy pici súlyt kell át rakatni a kerekekre, akkor már nem dúr be a nyersebb pályán sem, egyébként a tárcsa viszi az eszköz súlyát és tartja magát, ezért nem döngöli le a kés mögötti kerék sem a pályát.
Én is utána raknám ha ilyet terveznék, simán megoldották a Dr-en is vagy az Ecolo Tiger-eken is... De tényleg nem kell félni ha szembe jönne egy ilyen mondjuk, több éves tapasztalat, hogy úgy is jó munkát végeznek az ilyen rendszerek is.
Válasz mtz1221 #1197. hozzászólásáraelmès szerkezet. A Dutra lánctalpas,ha jól emlékszem egyetlen látható darabja B.bogláron egy gyüjtőnèl van. Pár ève üzemkèptelen volt. Legalábbis ilyenre emlèkszem.
Válasz mtz1221 #1201. hozzászólásáraMinden talajmunkát szögben csinàlunk, hagy egyengessen, szármaradványt is eloszlatja jobban. Meg akkor nem hagyja ott a torzsákat a sorban. Bár ha rtk-lenne a kapán, és pont a soron húznád, akkor elvileg prímán kiforganá mindig a tövét, és nem kéne szögben járnod, és akkor nem kellene a csúcsot kiforognod a végén.
Válasz szanberg #1199. hozzászólásáraazt állítja hogy olyan a kialakítása hogy nem keni mint az ekevas, de én is szkeptikus vagyok vele. De szerintem az egy qrva jó ötlet hogy szögben csináljátok a vetésirányhoz. Az a gond hogy vehetted volna egy évvel előbb, most vettem egy lazítót, és mindjárt úgy tákolnám, amit nálad idén ősszel mutatott volna.
Válasz szanberg #1199. hozzászólásáraNagyon jó marketingvideó, és én el is hiszek mindent amit mond. De meg kell nézni azt a talajt. Az ember elfér a gödörben, és még ott is egyenletes morzsás föld van, ilyen parcella a környékünkön sincsen. Ott elhiszem hogy 15% a vonóerőkülönbség, de agyagban ha feldobod a 35 centi széles szárnyas kést, arra tuti visszanéz a csődör, hogy mivótez
Azért nem gondolom, hogy túlságosan van ennek jelentősége mert mint írtam, sokkal nagyobb késtávval is dolgoztunk már külön menetben, szögben vagy vetés irányt is de sosem ez limitálta a termés szinteket, sőt semmilyen különbséget nem véltem felfedezni.
Egyébként ha jobbnak ítélném mégis a két szomszédos tábla közül a soron húzottat, akkor rtk előfizet és úgy lesz húzva jövőre.
Válasz mtz1221 #1190. hozzászólásáraDehogy!!!
Hidromotorokkal oldja meg, hogy áthelyezi a hajtást a megfelelő oldalra és úgy kanyarodik szépen finoman. Van benne egy vész megoldás, hogy amennyiben ha megdöglene a kormány rendszere neki, akkor a féket használja kormányzás céljára, de akkor nem tudsz vele dolgozni, csak haza vonulni csendesen.
Remélem sosem tudjuk meg milyen is ez
Válasz szanberg #1188. hozzászólásáraBocs nem jól fogalmaztam.
A lazítást úgy értettem ez nem az a 50cm mélyen lazítós fajta, hanem konkrétan az amerikai kukorica, napraforgó, ..ect földekre csinálja meg a vetés előtt a magágyat az ő minimál forgatásos rendszerükben, mert pont sortávon vannak a lazítók, és ebbe nyomba később mehet a vetőgép.
#1179 mtz 1221 videójában is erről magyaráz az ember.
Válasz mtz1221 #1190. hozzászólásáraAaa, ezeken már nem szalagfek van, meg oldaltengelykapcsolo.
Szerintem a neten könnyű megtalani hogy milyen a Callenger belseje.
Válasz szanberg #1189. hozzászólásáraÜzemi fékjét használja, vagy neki külön valami ??? Ha sokat forogez egyik irányba, hamarább elkopik az a fele ? Vagy semmi köze már a dozerek szallag fékjéhez ezeknek ?
Válasz mtz1221 #1187. hozzászólásáraNem is úgy működik mint egy kerekes. De nem fékezi az egyik oldalt sem, ha álló helyben akarnál fordítani rajta, akkor is a kanyar belső heveder is menni akarna cseppet. Ha már gurul a gép akkor nagyon lazán forog ez, tapadós helyen azért jobban vonyít éles kanyarodáskor. Jó ez a taknyos állapot neki, mert mintha nem is fordulnál, olyan lazán libben jobbra balra. No nyáron meleg aszfalton már nem ilyen fasza az éles kanynar, főleg ha eszköz is nyomja a farát neki
Válasz _NB_ #1180. hozzászólásáraLazít az, hogyne lazitana!!!
De persze ha felásod a kések között, nem lesz teljes átrepesztes. De lehet nem is kell az annyira . A lényeg, hogy talp mentes a művelés, víz záró károsan tömörödött réteget nem hagy, ha meg van azt felvakarja. A gyökerek úgysem csak függőlegesen lefelé mennek, hanem szerte ágazóan körbe minden felé, ha szögben van egy ilyennel alapművelve, akkor is megfogja találni a mélyebb repesztést .
Annó tárcsáztam és rá húztam a 3késes Fralazt, aminek 90cm osztásköze volt és sosem volt termés depresszió a mellette mondjuk szántott pályához képest, sőt!!! Akkor még (2000-es évek) inkább eke talpasak voltak a földek, a nem ilyen alapművelésű területeken rendszeresen láttam az oldalra elfutó letalpalt gyökérzetet, volt az kukorica, repce vagy napraforgó, mindegy....
Válasz szanberg #1185. hozzászólásáraAzt mond már a kormánya milyen ??? Ha kicsit fordítod kicsit fékezi az egyik felét, ha maxra akkor meg csúszósra ? El se tudom képzelni hogy tud mindkét oldalra egyformán működni, mint egy kerekesnél.
1232 hozzászólás
Válasz szanberg #1231. hozzászólásáraHátsó agyban 250 üóránként, görgőkben évi 2x kb.
Válasz cimbike. #1230. hozzászólásáraTi milyen sűrűn cserélitek a görgőkben meg a hátsó agyban az olajat?
Válasz envagyok2 #1228. hozzászólásáraFelénk, ha a dr kereke mélyet vágna a talajba, akkor a tömörítőkerekes kultik már nem mennek el a talajon. És ha a dr kereke belevág, akkor a lazítókés 40 cm alatt megy utána.
Mindegy az csak legyen időben lejárva azt lesz tavasszal jó főd.
Túl misztifikáljuk az egészet, értem amit írsz de pont semmit nem jelent, van itt nekünk ilyen is, olyan is, mmeg amolyan is mint Neked.
Mindegyik után ugyanannyit arattam!!!!!
napokban értekeztetek róla, hogy a kerék mögött kapa. oké, legyen. de azt veszem észre, hogy nekem a grubberon van hátul tököm tudja talán 9 nagy kerék, plusz még egy kiskeréksor, tehát teljes 3 méter szélességbe kerekeken gurul. 1,2 bárra leengedtem, nem lesem mennyire lapulnak, de biztos.
nyilván ugyan azt láűtom, mint mindenki, megnyomja a tetejét, pláne nedvesbe, rohadtul megnyomja, még így is.
akkor b verzió, kerék a kapamezőbe, utána kapa, és nncs lezárás. a kérdés az volna, hogy így mondjuk negyed ekkora felület viselnél a terhet, ráadásul több terhet, hiszen így tulképpen egy támaszú tartó lesz a grubber, a traktorra alig jut teher, ha nedves jár, önmagában ez a kerék annyit tömörít, mint 3 forduló a kombájnnal. ez után van egy kapa, szerencsés esetben középen. nyilván fölszed valamennyit, de leginkább csak egy kifilit felpörget. ez így jobb lenne összesséégben mégiscsak? így a 3 méterből kétszer 40 cm totál zömök, teljes mélységébe, míg ha hátul van a keréksor, akkor csak a teteját zömíti vissza, a 3 m szélességben a lazultság végig megvan.
Válasz szanberg #1225. hozzászólására1200/cm. Kell vagy nem !
Válasz szanberg #1225. hozzászólására30-35 ezer.
Válasz cimbike. #1224. hozzászólásáraDiscripperrel 30 centin húzva milyen tarifán vállalnál bérmunkát?
Mi a reális szerinted???
Válasz szanberg #1223. hozzászólásáraNekem is szezononként kimegy 1 csapágy. 1-2 éves vettem egy komplett dr-nyi első és hátsó sor tárcsát. Tengelyestől, csapágyastól laprúgó felfogatással. De nem volt szîvem megbontani. Csináltatni szeretnék hozzá egy csukható vázat.
Egy betű kb egy coll lehet. Nekem a J állásban van de nem közepén, hanem a K-fele eső felében. Szóval vagy ,1.27 centivel vagyok feletted
Tegnap kiment hátulsó tárcsa csapágyam, ma szét borítottam és kapott újakat végig. Mikor megvettem, ezt a részét nem bántottam mert szépen forgott, de látszott már régi csapágyak vannak benne. Húztam vagy 160 hektárt azóta, most új sor került rá, rászántam a napot.
Válasz cimbike. #1221. hozzászólására
Válasz szanberg #1220. hozzászólásáraÉn így hagyom, így jobban emelnek a szárnyak. ????
Válasz cimbike. #1219. hozzászólásáraAz azért lehet, mert már nem támaszt alá rendesen a futómű és a tárcsa tagok C-rugói lökdösik és elkezd vergődni. Én is észleltem hasonlót, nekem is K-n volt de éppen ezért visszább tekertem a K alatti vonalra a skálát, így cseppet lentebb ment a kerék és némi súlyt vesz le a tárcsa rugóiról, stabilizál a vázon.
Válasz szanberg #1217. hozzászólásáraA-tól L-ig van rovátkázva, azaz 12 szakasz van, amik között fokozatmentesen lehet állítani. Mi K- n húzzuk. De így is tengelyig jár a tárcsa. Azt látom h kissé billeg jobbra balra az egész munkagép.
Válasz hashtag #1216. hozzászólásáraLegalábbis, lehet vele játszani valamennyit, jaja.
Válasz cimbike. #1215. hozzászólásáraNem tudom mi a vége, de attól kettővel visszább, tehát közel maximum mélyen. Ettől vettem visszább is múltkor, meg adtam is rá mikor keményebb pályán húztam.
Válasz szanberg #1213. hozzászólásáraMondjuk annàl a tárcsaszöggel is be tudod lőni a mélységet, ha ki van véve akkor nem nagyon megy bele a földbe
Válasz szanberg #1214. hozzászólásáraHányason húzod? Mi K-n.
Ma kiment hátsó soron egy csapágy a Dr-en, azokhoz nem nyúltam mikor ide került, mert forogtak hang nélkül szépen, fene egye meg, holnap bombázhatom szét, meg akkor már a másik tagot is. Azért vagy 150-60 hektárt lehúztam vele, úgyhogy kár lett volna előre kicserélni, csak most nincsen kedvem baxakodni vele.
Válasz hashtag #1212. hozzászólásáraEz nem teljesen igaz! Nem dobálja a föld, hanem a himba tengelyen billegnek a kerék párok. Valamennyit akkor is határol, mert a futómű munkahengereivel lehet a tárcsa mélységet állítani, van egy csavar orsós rudazat ami rá van kötve a futóműre és egy hidraulikus szelepet nyom meg leeresztett állapotban, ami megállítja a kerék munkahengereinek süllyesztését. Ennek a határolását lehet a csavar orsóval beállítani. És működik, mert múltkor mikor kezdtem talajozni tapadt be, hajtottam rajta sekélyebb irányban 5 menetét azt ugyanott rögtön ment is szépen.
Egyébként az igaz, hogy a tárcsa az véges szinten tud talajba hatolni, felfekszik az nagyvonalakban.
Condisc-en is a legvékonyabb kék klipszet dobom be akkor amikor henger nélkül dolgozunk, a járó kerekeken vagy 2-3 centit ha jelent az a 4-5mm-es klipsz. Szóval nem fogja vissza taposni a fődet!
Válasz szanberg #1209. hozzászólásáraA dr-nél sem a kerék tartja a mélységet, látszik hogy dobàlja a föld a futóművet. A solo kereke a levegőben van, a hengeren gurul, vagy ha felszívatod azt, akkor is belemegy a tárcsa amíg belemegy, a kés mélységét csappal állítod, forduláskor meg úgyis kerékre emeled akkor meg jól jön hogy a rudat is buktatja, szintben áll a gép.
https://youtu.be/CuO5yrf8p2U?si=z6FJqqfYa7TYyc9E
Amerikában vannak a case ih vakarók amik jók, meg a kuhn krause gyárt egy betyár Discrippert, szerintem kifejezetten 800-as challenger utan
Valami 1400 kg a kés kioldo ereje vagy hogy is láttam a videóban
Válasz cimbike. #1208. hozzászólásáraValóban, ilyen téren visszalépés volt a Simba solo a mono után, jaja.
A direkt vetőgépeknél meg tényleg hátul van a talaj kerék kb mindegyiken.
Avatarnál nem, de én idén azt kétszer láttam élőben direkt vetni, egy nagy rakás xar volt, pont mindene elcseszett ami direktvetéshez kéne.
Az ukrán Avers Agro sokkal komolyabb cucc!!!!
Annak mondjuk közepén van a kereke, az első sor kap taposást.
Válasz szanberg #1207. hozzászólásáraAkk nézz meg a Rome lazítókról videót h milyen egy eb@szott konstrukció azokkal a hátsó kerekekkel. Ráadásul a videókon dugulnak is. Pedig első ránézésre nekem is tetszetősek voltak a Rome eszközei.
Szerencsére nekem Simbából a Mono van, annak a kések előtt vannak a kerekei. Ugyanígy, a topdownnál és dr-nél is.
Nekem az első szempont lazítóknál és nehézkultiknál h a kerék mögött legyen kés. Nem is értem a másik elrendezést. Nem gondolnak a nedves talajra. A félfüggesztett eszközöknél szinte mindnél így van elrendezve. A Solo vontatott, mégis sikerült elb@szni. Miért kell a fellazított, esetenként felrögölt talajon mennie a mélységhatároló vagy a szállító kerekeknek?
Vetőgépnél is hasonló a helyzet.
750a-nál is leghátul van a 2 kerék. Az agrisem vetőgéppel is ez az aggodalmam.
Válasz cimbike. #1206. hozzászólásáraÉn is azt gondolom, hogy az a jobb megoldás, de itt van rá az ellen példa, a Condisc vagy a Solo-k.
Henger nélkül ilyenkor a futóművet klipszezem, és amit taposna is, felvagja a hátsó sor. csak éppen egy pici súlyt kell át rakatni a kerekekre, akkor már nem dúr be a nyersebb pályán sem, egyébként a tárcsa viszi az eszköz súlyát és tartja magát, ezért nem döngöli le a kés mögötti kerék sem a pályát.
Én is utána raknám ha ilyet terveznék, simán megoldották a Dr-en is vagy az Ecolo Tiger-eken is... De tényleg nem kell félni ha szembe jönne egy ilyen mondjuk, több éves tapasztalat, hogy úgy is jó munkát végeznek az ilyen rendszerek is.
Válasz szanberg #1203. hozzászólásáraSzntem átgondolatlan. A lazítókés elé kell tenni a kerekeket, nem mögé.
Válasz szanberg #1203. hozzászólásáraOlcsóbb lenne a tiédet átfesteni.
Válasz mtz1221 #1197. hozzászólásáraelmès szerkezet. A Dutra lánctalpas,ha jól emlékszem egyetlen látható darabja B.bogláron egy gyüjtőnèl van. Pár ève üzemkèptelen volt. Legalábbis ilyenre emlèkszem.
Na ez bomba!
https://rometarcsa.hu/portfolio-view/tarcsas-lazito/
Challenger után való
Válasz mtz1221 #1201. hozzászólásáraMinden talajmunkát szögben csinàlunk, hagy egyengessen, szármaradványt is eloszlatja jobban. Meg akkor nem hagyja ott a torzsákat a sorban. Bár ha rtk-lenne a kapán, és pont a soron húznád, akkor elvileg prímán kiforganá mindig a tövét, és nem kéne szögben járnod, és akkor nem kellene a csúcsot kiforognod a végén.
Válasz szanberg #1199. hozzászólásáraazt állítja hogy olyan a kialakítása hogy nem keni mint az ekevas, de én is szkeptikus vagyok vele. De szerintem az egy qrva jó ötlet hogy szögben csináljátok a vetésirányhoz. Az a gond hogy vehetted volna egy évvel előbb, most vettem egy lazítót, és mindjárt úgy tákolnám, amit nálad idén ősszel mutatott volna.
Válasz szanberg #1199. hozzászólásáraNagyon jó marketingvideó, és én el is hiszek mindent amit mond. De meg kell nézni azt a talajt. Az ember elfér a gödörben, és még ott is egyenletes morzsás föld van, ilyen parcella a környékünkön sincsen. Ott elhiszem hogy 15% a vonóerőkülönbség, de agyagban ha feldobod a 35 centi széles szárnyas kést, arra tuti visszanéz a csődör, hogy mivótez
Válasz mtz1221 #1198. hozzászólásáraSzerintem, a nyers agyagon ez elkeni az alját neki.
Nekem nem tetszik.
Válasz _NB_ #1180. hozzászólásárahttps://youtu.be/eqV6wN9VkHg
Válasz .Richard. #1192. hozzászólásárahttps://agroforum.hu/assets/uploads/2018/01/201610001.pdf
https://youtube.com/shorts/iv-9L7LvlYk?si=3XLHzJEY8JDPGJW_
Válasz _NB_ #1193. hozzászólásáraJa hát persze, így van ez.
Azért nem gondolom, hogy túlságosan van ennek jelentősége mert mint írtam, sokkal nagyobb késtávval is dolgoztunk már külön menetben, szögben vagy vetés irányt is de sosem ez limitálta a termés szinteket, sőt semmilyen különbséget nem véltem felfedezni.
Egyébként ha jobbnak ítélném mégis a két szomszédos tábla közül a soron húzottat, akkor rtk előfizet és úgy lesz húzva jövőre.
Válasz mtz1221 #1190. hozzászólásáraDehogy!!!
Hidromotorokkal oldja meg, hogy áthelyezi a hajtást a megfelelő oldalra és úgy kanyarodik szépen finoman. Van benne egy vész megoldás, hogy amennyiben ha megdöglene a kormány rendszere neki, akkor a féket használja kormányzás céljára, de akkor nem tudsz vele dolgozni, csak haza vonulni csendesen.
Remélem sosem tudjuk meg milyen is ez
Válasz szanberg #1188. hozzászólásáraBocs nem jól fogalmaztam.
A lazítást úgy értettem ez nem az a 50cm mélyen lazítós fajta, hanem konkrétan az amerikai kukorica, napraforgó, ..ect földekre csinálja meg a vetés előtt a magágyat az ő minimál forgatásos rendszerükben, mert pont sortávon vannak a lazítók, és ebbe nyomba később mehet a vetőgép.
#1179 mtz 1221 videójában is erről magyaráz az ember.
Válasz mtz1221 #1190. hozzászólásáraMit tippelsz? Szerintem hidromotor van.
Válasz mtz1221 #1190. hozzászólásáraAaa, ezeken már nem szalagfek van, meg oldaltengelykapcsolo.
Szerintem a neten könnyű megtalani hogy milyen a Callenger belseje.
Válasz szanberg #1189. hozzászólásáraÜzemi fékjét használja, vagy neki külön valami ??? Ha sokat forogez egyik irányba, hamarább elkopik az a fele ? Vagy semmi köze már a dozerek szallag fékjéhez ezeknek ?
Válasz mtz1221 #1187. hozzászólásáraNem is úgy működik mint egy kerekes. De nem fékezi az egyik oldalt sem, ha álló helyben akarnál fordítani rajta, akkor is a kanyar belső heveder is menni akarna cseppet. Ha már gurul a gép akkor nagyon lazán forog ez, tapadós helyen azért jobban vonyít éles kanyarodáskor. Jó ez a taknyos állapot neki, mert mintha nem is fordulnál, olyan lazán libben jobbra balra. No nyáron meleg aszfalton már nem ilyen fasza az éles kanynar, főleg ha eszköz is nyomja a farát neki
Válasz _NB_ #1180. hozzászólásáraLazít az, hogyne lazitana!!!
De persze ha felásod a kések között, nem lesz teljes átrepesztes. De lehet nem is kell az annyira . A lényeg, hogy talp mentes a művelés, víz záró károsan tömörödött réteget nem hagy, ha meg van azt felvakarja. A gyökerek úgysem csak függőlegesen lefelé mennek, hanem szerte ágazóan körbe minden felé, ha szögben van egy ilyennel alapművelve, akkor is megfogja találni a mélyebb repesztést .
Annó tárcsáztam és rá húztam a 3késes Fralazt, aminek 90cm osztásköze volt és sosem volt termés depresszió a mellette mondjuk szántott pályához képest, sőt!!! Akkor még (2000-es évek) inkább eke talpasak voltak a földek, a nem ilyen alapművelésű területeken rendszeresen láttam az oldalra elfutó letalpalt gyökérzetet, volt az kukorica, repce vagy napraforgó, mindegy....
Válasz szanberg #1185. hozzászólásáraAzt mond már a kormánya milyen ??? Ha kicsit fordítod kicsit fékezi az egyik felét, ha maxra akkor meg csúszósra ? El se tudom képzelni hogy tud mindkét oldalra egyformán működni, mint egy kerekesnél.
Válasz cimbike. #1183. hozzászólásáraAkkor azzal élmény lehet vonulni, még itt a kisebbel is szörnyű...
Válasz mtz1221 #1184. hozzászólásáraHúztam így is meg úgy is. Meglátjuk lesz a különbség.
Szerintem semmi...
Válasz hashtag #1182. hozzászólásáraPedig szerintem így lenne az igazi.
Válasz szanberg #1177. hozzászólásáraFix vázas, de a hátsó tárcsasor szélesebb az elsőnél, ezért az hidraulikusan csukható.