Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak648 FtBenzin árak634 FtEUR407 FtUSD390.32 FtCHF429.55 FtGBP486.38 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Tommy 7# #1762. hozzászólásáraNézz be az Axialhoz...Gondolom nyomják őket a beszámított vasak...Hátha ! Ha van miből költeni, akkor mehet szinte bár mi..de ezt mindig az évi aratandó terület határozza meg. Egy jóképű öregebb vas megkeresheti az árát év végéig. Vagy egy új de kisebb teljesítményű..mi pár évig még dolgozhat, mire az amortizációt leszámolva meg keresi az árát. Van ilyen is ! Megvette a "kis" vasat de új! 70 milla...És nem nőtt a munkája vele. Ilyenkor azért hűűűű vazze van !
köszönöm kolega az infot! ezek szerint a tevéleményed is az hogy ne flancoljunk hanem dolgozunk! pedig nagyon tetszik az 500as széria de valoban az igy nagyon hiányos és drága!
Válasz Tommy 7# #1760. hozzászólásáraAz is benne van, valamint a fogyasztás kedvezőbb. Mint az ugyan olyan CAT motoros verziókban. De jönnek majd a kollégák az (ellen )véleményekkel. Vagy azonosságot vélnek a kettő közt. De a Merga motor sima hagyományos. Felénk a CAT motornak nem igazán jó a hírneve. Gond kifejezetten velük volt. de árban tényleg jó a vas (430) egy ilyen kuk adapter nem 1 milla
Válasz papa maci #1759. hozzászólásáraa mercit ismerem a megánkba olyan van! de mi a baj a cat-el? az biztos hogy forditott rajta legaláb 3at mire beindult! gondolom a vezérelt motor miatt
Válasz papa maci #1756. hozzászólására16ot ajánlottam! vagy van egy másik lehetöség lexi 430 oszták 3400cséplö 2000évj 5,4c gabona+kocsi 800as gumik de viszont cis-es(nem cebis) és egy nagyon zsir conspeed csukhatós 20milli és nincs fa
üzemora az valoban gyanus csigákon látni! de ha belegondolok szecskázo 3milla gabonaasztal 3,5-4 +kocsi rögtön 25nél tartunk! kivülröl nagyon szép mint egy uj de valoszinü ette a követ!
átnéztem kiprobáltam tegnap cebis 2800motor 1900cséplöt ir 13000km a cebise angol nincs se szecskázó (axianl 3,2+fa a készlet) se gabonaadapter nincs kukorica szett (se szegmens és a dob sincs lefedve) utoverö bevan szakadva és veri is magát szerintem miatta! az árábol a 200ezret nem engedik!
Válasz Tommy 7# #1751. hozzászólásáraOlyan 208-as kaliber.....tehát korszerűbb 208-as morzsoló. 400 szériából nagyobbat kapsz ezért a pénzért igaz idősebb. De az üzemóra hasonló is lehet. Kinek hogy !
Válasz fabia63 #1742. hozzászólásáraAkkor vegyél ha nagyon akarsz haladni egy Mega 360 5,10 vagy 6,00 asztallal, ott lesz teljesítmény, továbbá kevés benne az elektromos kütyü is. Nyomhatod neki egész nap.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #1737. hozzászólásáraA 340-es az 6 ládás, nagyobb motor teljesítménnyel, stb. Tudhatja is amit írtál.
Nekem valahogy idegen ez a gép. Lehet azért mert a 106-ossal 5 szezont és a 108SL Maxival lehúztam 10 szezont és azt szoktam meg. A maga nemében nem rossz gépek a Medionok,még a 310-sem, de én ha volna rá lehetőség vissza ülnék a Maxira. Mint írtam nekem az "E" gépek teljesítménye jutott hirtelen eszembe amikor a kemény 10,5 ha napi teljesítményt sikerül elérni. Mind a mellet azért a Claas csak Claas marad a maga üzembiztosságával.
Válasz Ares 826 #1739. hozzászólásáraIgen, bőven elég lenne a 4,50-es asztal. A 2km-es sebesség 7t/ha ( 660-as Lexi mérte ezt a termést kinn a mezőn, nem tudom mennyire megbízható ez a mérés, egy biztos jött az anyag rendesen a tartályba)termésben volt. De a homokosabb talajon termett gyenge tritiben volt 4,5-5,1km/h. Ettől többel nem lehetett menni. Ennek a Medionnak a motorja nem 185 Le-s az is biztos (szvsz), mert nem nagyon nézett vissza amikor kellett az erő neki, mondjuk a szalma renden maradt. Ha a bóra is ment volna az biztosan megfogta volna valamennyire.
Válasz Mf-es #1733. hozzászólásáraA szecskázó végállás kapcsolója rosszalkodott. Csere darab nettó 8000 forint volt. Egyenlőre ennyi. 2008 óta vannak lexik nagyobb számban a környéken. Panel probléma még nem volt,modul probléma még nem volt.
Válasz fabia63 #1734. hozzászólásáraAnnak elég a 4,50 asztal, sok az 5,10 nagyon. Szerintem a fasirt sehol nincs hozzá, ahhoz hogy a tritikálé normálisan ki legyen csépelve ahhoz nem lehet hajtani. De igazából búza az ami nagyon más mert fajtától is függ hogy mennyivel lehet menni. Valahol csak 2-3Km/h de ugyan akkora termésnél más fajtánál lehet tolni neki 5-6 Km/h-val, az 5 km/h 4,50 asztallal az 2,5-2,6 HA/h teljesítmény. Össze sem lehet hasonlítani a két típus közötti komfortot és teljesítményt szerintem.
A "parasztok" vagy "legénység" a szalma lazításában vesz részt, ugye ezzel segítve a szalma közt levő magok jobb, aktívabb kiválasztását a szalma közül, és még segít a szalma továbbításban is. Nagy tömegű anyagnál kifejezetten használnám. Megejteném a csapágy cserét.
204-es Megánál mennyire gond, ha a szalmarázó láda fölött a továbbítók(parasztok) nem mennek?
Az első sornak beállt a csapágya és levettük a szíjat. Mennyire dugulhat el?
Meg volt a Claas Medion 310 "próbája". Sőt még tart is. Véleményem szerint a C510 gabona asztal nagy vagy sok neki. Talán egy 390-420-as nyerőbb választás volna hozzá. Tritikáléban zajlik a "nyúzópróba". Mit is mondjak van olyan anyag amiben még 2km/h sebességgel is lehet haladni, de van olyan is ahol 5,1km/h. (14ha volt a legjobb teljesítmény egy normál műszak alatt,fél tíztől este nyolcig ezt egy nap tudtam teljesíteni, de volt olyan,hogy 10,5 ha volt a teljesítménye. valahogy nevetséges ez. Egy jó "E" gép is tudja ezt) Nem vagyok elájulva tőle. Jó, végül is új gép azt lehet mondani, hiszen alig 1400üó van a motorban. A kabin szebb,tágasabb mint a 108-é, jobb a komfort érzés benne, de a Linde kar az nem áll kézre úgy mint a 108-é a "hattyú nyak" miatt. Viszont ami új benne az az,hogy amint a vezetőülésből elmozdulok a vágóasztalt vagy ha ürítés van, akkor az ürítő csigát is meg állítja, de a cséplőt nem. Elektronikával jobban felszerelt mint a Maxi.Nézve a jó és rossz tulajdonságait én a 108SL Maxit jobban "bírtam". Ezért is mondom ill. írom,hogy a Maxi 108SL megeszi reggelire ezt a gépet szőröstül-bőröstül véleményem szerint. Ha választanom lehetne a Maxit választanám ez biztos.
Válasz szanberg #1731. hozzászólására6.6-os asztal, A motor merci 330le. Idén jó volt aratni a búzákat.....kicsi szalma nagy táblák. Nyilván nem mostanában lesz ismét hogy egy szép nagy darabot le lehetett csapni egy nyújtott nap alatt. Most minden frankón megfelelő volt a körülményeknek. Igaz reggel 8-kor már ment a gép, este 22.30-kor pedig megálltunk...Mozgott a levegő, szépen porolt még este is.
Válasz Tomi22 #1727. hozzászólásáraNézzetek be az Axiálhoz....Most vittek be egy 440 lexit (makulátlan.) A 360-as egy túlárazott "sima mega". Lecseréltük a 208-ast...valamint a 204-est.
Egy 460-asra. Megérte az árát. Semmi gond idáig vele. A napokban benne lesz 400 hektár aprómag. 5t/h anyagban volt napi 42 hektár is kis szalmával nyújtott műszakba. De a 7t/hektáros anyagban is megvolt a 30 hektár. Árban kicsivel volt drágább mint amiért egy 208-as kapsz. A 3 sorozatú megák pedig horror áron vannak. Nekem ez a véleményem. A lexinél a felsőcsiga pedig megoldja a nagy pót kérdését. A megánál elakasztották párszor.
Válasz 4964 #1726. hozzászólásáraUh bocs de nyakig vagyunk a melóval most vettem észre a kérdésed. Jelenleg száraz repcét vágunk.....Lexion:600-as dobfordulat,700-as szél,felső rosta 5,alsó rosta 2. Dobkosár 35. Ezt most így szedi elfogadhatóan...A mérések szerint 1% törtszem-szemét. A szóródás olyan repcés...tehát van.
Üdv.
Nagyon szemezgetünk 360-as megával, jelenleg egy 106-osunk van, de őszre mindenképp kellene helyette valami komolyabb masina. Az első kérdésem az lenne, hogy az ürítőcsiga magassága mennyi a megánál, őszintén szólva egy fliegl asw 271 es kocsira kellene elég sokat vágnom, ami 3,5 m magas, nagyon reménykedem, hogy feléri a mega.2: Ezeken a gépeken csak alapjárat van és teljesgáz? Vonulásnál is teljes gázzal kell járni? Az auto contour megbízható bennük, ezt azért kérdezem, mert elég sok borsót vágunk évente és folyton a földön kell járatni az asztalt. Üzemórát nézve meddig érdemes elmenni, ahol még nem nyúl nagyon mellé az ember, úgy értem mit bírnak ezek a gépek?
Na, aki tud jó tanácsokkal szolgálni, az ne tartsa magában, a sört én fizetem :)
Előre is köszönöm az infokat.
Válasz B.laca #1722. hozzászólásáraHa szalmát hagysz akkor jól látszik az állítás...kosár nyit fordulat vissza....főleg a nap leg forrób időszakában. Reggel kicsit húzok a kosáron -emelek a fordulaton..Majd napközben vissza veszek...estére szintén a reggeli állítás felé megyek...Leginkább a tartályban látszik az állítás eredménye. Mivel a rosták nyitva ,ezért ha túlcséplem töri. (Valamint terheli a ládát rostár...Nő a szórás.) Ha nagyon le engedem akkor viszont marad csépeletlen kalász-besült vég a tartályban. Na ezzel a játékkal be lehet lőni a gépet. Így a szalmát sem töri apróra. Nem terhelődik a láda a rosta törekkel. Nem ritka a nap közepén a 13mm es kosárhézag és 700 as dobfordulat. Folyamatosan állítani kell a gépet napközben. Ha szépen és haladósan akarunk melózni. A legtisztább meló mikor szalmát kell hagyni...az mindent mutat a gép csépléséről. A kalászt eppen csak kinyissa vagy a kalász közepe megmaradjon a száron. Na akkor délben is szép szalma lesz a gép után...valamint jó anyag a tartályban. a szemszórás pedig vissza áll egy elfogadható értékre. Ez mindenkinél más érték..de ki szakmai szemmel nézi az a vágóasztal szélességgel számol nem a gép aljával. A szem tisztítását pedig bízzuk a szárítóra...nálunk elfogadott téma a 70-80%-os tisztaság elérése a tarlón. Miközben ezzel csökken a gép terület teljesítménye...nő a fogyasztása nő a szórása. Nyilván abból indulunk ki mi délebre vagyunk rá érünk. Így viszont többe kerül a leves mint a hús.
204-es Megánál, miért van az, hogy a rostákról nagyon sok szalma jön ki? Hogyan kerül oda? 8-as vízzel vágjuk a búzát, nagyon száraz, ezért lehet, hogy a szalma is nagyon törik?
Gazda Társak!
Segítségeteket kérem, egy CD 106-hoz kellene egy elektromos kapcsolási rajz. Másolatom van, eredeti vagy eredetiről készült digitális kép kellene amin olvashatóak a színkódok és jól láthatóak a szimbólumok.
Válasz #1716. hozzászólásra
azert erdeklodom,mert a 7 csillagbol 6 hasznalhatatlan,es a lecek kopottak es elvannak gorbulve.Ezert gondoltam ha migfizetheto aran talalok akkor vennek komplet dobot.
es meg valami,a dobot is ki kene vegyem,jol gondolom hogy a tengely "szetcsavarozhato"?mert mas megoldast nem latok...Tudja valaki,mibe kerulhet egy komlet dob(tengely csillagok,lecek)?
koszi
7261 hozzászólás
Válasz Tommy 7# #1762. hozzászólásáraNézz be az Axialhoz...Gondolom nyomják őket a beszámított vasak...Hátha ! Ha van miből költeni, akkor mehet szinte bár mi..de ezt mindig az évi aratandó terület határozza meg. Egy jóképű öregebb vas megkeresheti az árát év végéig. Vagy egy új de kisebb teljesítményű..mi pár évig még dolgozhat, mire az amortizációt leszámolva meg keresi az árát. Van ilyen is ! Megvette a "kis" vasat de új! 70 milla...És nem nőtt a munkája vele. Ilyenkor azért hűűűű vazze van !
köszönöm kolega az infot! ezek szerint a tevéleményed is az hogy ne flancoljunk hanem dolgozunk! pedig nagyon tetszik az 500as széria de valoban az igy nagyon hiányos és drága!
egy másik lehetöség de erre nincs guba:)
ebbe benne minden + geringhoff
http://olx.ro/oferta/combina-claas-lexion-520-ID40cdG.html#1fe7e1a20a
Válasz Tommy 7# #1760. hozzászólásáraAz is benne van, valamint a fogyasztás kedvezőbb. Mint az ugyan olyan CAT motoros verziókban. De jönnek majd a kollégák az (ellen )véleményekkel. Vagy azonosságot vélnek a kettő közt. De a Merga motor sima hagyományos. Felénk a CAT motornak nem igazán jó a hírneve. Gond kifejezetten velük volt. de árban tényleg jó a vas (430) egy ilyen kuk adapter nem 1 milla
Válasz papa maci #1759. hozzászólásáraa mercit ismerem a megánkba olyan van! de mi a baj a cat-el? az biztos hogy forditott rajta legaláb 3at mire beindult! gondolom a vezérelt motor miatt
Válasz Tommy 7# #1758. hozzászólásáraA 430-as árban jobban kijön felszereltségileg...valamint a csillagos motor !
vélemény?
Válasz papa maci #1756. hozzászólására16ot ajánlottam! vagy van egy másik lehetöség lexi 430 oszták 3400cséplö 2000évj 5,4c gabona+kocsi 800as gumik de viszont cis-es(nem cebis) és egy nagyon zsir conspeed csukhatós 20milli és nincs fa
Válasz Tommy 7# #1754. hozzászólásáraNyomd ki a telefont ha vissza hívnak...Ezért a pénzért elég kopasz a paripa ! Max 10 milka csoki és üdv !
üzemora az valoban gyanus csigákon látni! de ha belegondolok szecskázo 3milla gabonaasztal 3,5-4 +kocsi rögtön 25nél tartunk! kivülröl nagyon szép mint egy uj de valoszinü ette a követ!
átnéztem kiprobáltam tegnap cebis 2800motor 1900cséplöt ir 13000km a cebise angol nincs se szecskázó (axianl 3,2+fa a készlet) se gabonaadapter nincs kukorica szett (se szegmens és a dob sincs lefedve) utoverö bevan szakadva és veri is magát szerintem miatta! az árábol a 200ezret nem engedik!
Válasz Tommy 7# #1751. hozzászólásáraOlyan 208-as kaliber.....tehát korszerűbb 208-as morzsoló. 400 szériából nagyobbat kapsz ezért a pénzért igaz idősebb. De az üzemóra hasonló is lehet. Kinek hogy !
Válasz Tommy 7# #1751. hozzászólásáraEz ennyiért átbaszás, az tutker! Mega 204 adnak ennyiért 2002 gyártásút 6000 órával.
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/claas-lexion-520-kombajn-elado/h_6547254?ref=fd34769f
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/gep/szantofoldi-betakaritogep/claas-lexion-520-kombajn-elado/h_6547254?ref=fd34769f
eröl a lexirol mi a vélemény esetleg valaki látta? én tegnap megnéztem!
204 megára axinal komplett lehajtásokkal 2,2mft+fa az uj
Válasz Matyi50 #1748. hozzászólásáraEzek szerint még sem eladó....
http://www.agroinform.com/aprohirdetes_adatlap/alkatresz/szantofoldi-betakaritogep-alkatreszek/szalmaszecskazo-elado/h_6542986
Még jó hogy lehet kapni szecskázót domcsihoz
Köszönöm én is erre gondoltam.
Válasz Szijártó Róbert #1744. hozzászólásáraBelso levegoszuro elvan dugulva.
Válasz Szijártó Róbert #1744. hozzászólásáralevegőszürö tele van vagy jelado meghibásodott!
Sziasztok valaki megtudná mondani hogy a bekarikázott visszajelző mit jelez a kombájnon? (Jobb oldalt felülről a 2. )
Válasz fabia63 #1742. hozzászólásáraAkkor vegyél ha nagyon akarsz haladni egy Mega 360 5,10 vagy 6,00 asztallal, ott lesz teljesítmény, továbbá kevés benne az elektromos kütyü is. Nyomhatod neki egész nap.
Válasz Ádám Zoltán_58033 #1737. hozzászólásáraA 340-es az 6 ládás, nagyobb motor teljesítménnyel, stb. Tudhatja is amit írtál.
Nekem valahogy idegen ez a gép. Lehet azért mert a 106-ossal 5 szezont és a 108SL Maxival lehúztam 10 szezont és azt szoktam meg. A maga nemében nem rossz gépek a Medionok,még a 310-sem, de én ha volna rá lehetőség vissza ülnék a Maxira. Mint írtam nekem az "E" gépek teljesítménye jutott hirtelen eszembe amikor a kemény 10,5 ha napi teljesítményt sikerül elérni. Mind a mellet azért a Claas csak Claas marad a maga üzembiztosságával.
Válasz Ares 826 #1739. hozzászólásáraIgen, bőven elég lenne a 4,50-es asztal. A 2km-es sebesség 7t/ha ( 660-as Lexi mérte ezt a termést kinn a mezőn, nem tudom mennyire megbízható ez a mérés, egy biztos jött az anyag rendesen a tartályba)termésben volt. De a homokosabb talajon termett gyenge tritiben volt 4,5-5,1km/h. Ettől többel nem lehetett menni. Ennek a Medionnak a motorja nem 185 Le-s az is biztos (szvsz), mert nem nagyon nézett vissza amikor kellett az erő neki, mondjuk a szalma renden maradt. Ha a bóra is ment volna az biztosan megfogta volna valamennyire.
Válasz Mf-es #1733. hozzászólásáraA szecskázó végállás kapcsolója rosszalkodott. Csere darab nettó 8000 forint volt. Egyenlőre ennyi. 2008 óta vannak lexik nagyobb számban a környéken. Panel probléma még nem volt,modul probléma még nem volt.
Válasz fabia63 #1734. hozzászólásáraAnnak elég a 4,50 asztal, sok az 5,10 nagyon. Szerintem a fasirt sehol nincs hozzá, ahhoz hogy a tritikálé normálisan ki legyen csépelve ahhoz nem lehet hajtani. De igazából búza az ami nagyon más mert fajtától is függ hogy mennyivel lehet menni. Valahol csak 2-3Km/h de ugyan akkora termésnél más fajtánál lehet tolni neki 5-6 Km/h-val, az 5 km/h 4,50 asztallal az 2,5-2,6 HA/h teljesítmény. Össze sem lehet hasonlítani a két típus közötti komfortot és teljesítményt szerintem.
Válasz B.laca #1735. hozzászólásáraeldugulhat!!!
én inkább megcsapágyaznám.....
volt olyan, hogy levették a szíjat de akkor le kell szerelni a legényeket a tengelyről, akkor elmegy....
Válasz fabia63 #1734. hozzászólásáraNekünk Medion 340 van mi ennyi idő alatt 22 hektárt vágunk le 6 tonnás búzából.
az ürítőcsiga elektronikáját 1 óra alatt átalakítottam, azóta így duruzsol.
Szerintem a Medionok nem rossz kis kombájnok....
Válasz B.laca #1735. hozzászólásáraHello!
A "parasztok" vagy "legénység" a szalma lazításában vesz részt, ugye ezzel segítve a szalma közt levő magok jobb, aktívabb kiválasztását a szalma közül, és még segít a szalma továbbításban is. Nagy tömegű anyagnál kifejezetten használnám. Megejteném a csapágy cserét.
204-es Megánál mennyire gond, ha a szalmarázó láda fölött a továbbítók(parasztok) nem mennek?
Az első sornak beállt a csapágya és levettük a szíjat. Mennyire dugulhat el?
Szép estét!
Meg volt a Claas Medion 310 "próbája". Sőt még tart is. Véleményem szerint a C510 gabona asztal nagy vagy sok neki. Talán egy 390-420-as nyerőbb választás volna hozzá. Tritikáléban zajlik a "nyúzópróba". Mit is mondjak van olyan anyag amiben még 2km/h sebességgel is lehet haladni, de van olyan is ahol 5,1km/h. (14ha volt a legjobb teljesítmény egy normál műszak alatt,fél tíztől este nyolcig ezt egy nap tudtam teljesíteni, de volt olyan,hogy 10,5 ha volt a teljesítménye. valahogy nevetséges ez. Egy jó "E" gép is tudja ezt) Nem vagyok elájulva tőle. Jó, végül is új gép azt lehet mondani, hiszen alig 1400üó van a motorban. A kabin szebb,tágasabb mint a 108-é, jobb a komfort érzés benne, de a Linde kar az nem áll kézre úgy mint a 108-é a "hattyú nyak" miatt. Viszont ami új benne az az,hogy amint a vezetőülésből elmozdulok a vágóasztalt vagy ha ürítés van, akkor az ürítő csigát is meg állítja, de a cséplőt nem. Elektronikával jobban felszerelt mint a Maxi.Nézve a jó és rossz tulajdonságait én a 108SL Maxit jobban "bírtam". Ezért is mondom ill. írom,hogy a Maxi 108SL megeszi reggelire ezt a gépet szőröstül-bőröstül véleményem szerint. Ha választanom lehetne a Maxit választanám ez biztos.
Válasz papa maci #1729. hozzászólásáraNem egy ember panaszkodott elektromos problémákra.
Mennyire lehet erre adni?Az ember kedvét veszi az ilyen infó.
Válasz szanberg #1731. hozzászólására6.6-os asztal, A motor merci 330le. Idén jó volt aratni a búzákat.....kicsi szalma nagy táblák. Nyilván nem mostanában lesz ismét hogy egy szép nagy darabot le lehetett csapni egy nyújtott nap alatt. Most minden frankón megfelelő volt a körülményeknek. Igaz reggel 8-kor már ment a gép, este 22.30-kor pedig megálltunk...Mozgott a levegő, szépen porolt még este is.
Válasz papa maci #1729. hozzászólásáraMekkora asztal van a 460-ason?
Abban milyen motor/hány lóerő van amúgy?
Válasz papa maci #1729. hozzászólására
Válasz Tomi22 #1727. hozzászólásáraNézzetek be az Axiálhoz....Most vittek be egy 440 lexit (makulátlan.) A 360-as egy túlárazott "sima mega". Lecseréltük a 208-ast...valamint a 204-est.
Egy 460-asra. Megérte az árát. Semmi gond idáig vele. A napokban benne lesz 400 hektár aprómag. 5t/h anyagban volt napi 42 hektár is kis szalmával nyújtott műszakba. De a 7t/hektáros anyagban is megvolt a 30 hektár. Árban kicsivel volt drágább mint amiért egy 208-as kapsz. A 3 sorozatú megák pedig horror áron vannak. Nekem ez a véleményem. A lexinél a felsőcsiga pedig megoldja a nagy pót kérdését. A megánál elakasztották párszor.
Válasz 4964 #1726. hozzászólásáraUh bocs de nyakig vagyunk a melóval most vettem észre a kérdésed. Jelenleg száraz repcét vágunk.....Lexion:600-as dobfordulat,700-as szél,felső rosta 5,alsó rosta 2. Dobkosár 35. Ezt most így szedi elfogadhatóan...A mérések szerint 1% törtszem-szemét. A szóródás olyan repcés...tehát van.
Üdv.
Nagyon szemezgetünk 360-as megával, jelenleg egy 106-osunk van, de őszre mindenképp kellene helyette valami komolyabb masina. Az első kérdésem az lenne, hogy az ürítőcsiga magassága mennyi a megánál, őszintén szólva egy fliegl asw 271 es kocsira kellene elég sokat vágnom, ami 3,5 m magas, nagyon reménykedem, hogy feléri a mega.2: Ezeken a gépeken csak alapjárat van és teljesgáz? Vonulásnál is teljes gázzal kell járni? Az auto contour megbízható bennük, ezt azért kérdezem, mert elég sok borsót vágunk évente és folyton a földön kell járatni az asztalt. Üzemórát nézve meddig érdemes elmenni, ahol még nem nyúl nagyon mellé az ember, úgy értem mit bírnak ezek a gépek?
Na, aki tud jó tanácsokkal szolgálni, az ne tartsa magában, a sört én fizetem :)
Előre is köszönöm az infokat.
Válasz papa maci #1724. hozzászólásáraA kissé zöld, nagy hozamú repcét milyen beállításokkal vágjátok?
Válasz B.laca #1722. hozzászólásáraEz idén sok gépnél elöforduló hiba.. És pont ezért az átlagtol szenyezettebb a mag is..
Válasz B.laca #1722. hozzászólásáraHa szalmát hagysz akkor jól látszik az állítás...kosár nyit fordulat vissza....főleg a nap leg forrób időszakában. Reggel kicsit húzok a kosáron -emelek a fordulaton..Majd napközben vissza veszek...estére szintén a reggeli állítás felé megyek...Leginkább a tartályban látszik az állítás eredménye. Mivel a rosták nyitva ,ezért ha túlcséplem töri. (Valamint terheli a ládát rostár...Nő a szórás.) Ha nagyon le engedem akkor viszont marad csépeletlen kalász-besült vég a tartályban. Na ezzel a játékkal be lehet lőni a gépet. Így a szalmát sem töri apróra. Nem terhelődik a láda a rosta törekkel. Nem ritka a nap közepén a 13mm es kosárhézag és 700 as dobfordulat. Folyamatosan állítani kell a gépet napközben. Ha szépen és haladósan akarunk melózni. A legtisztább meló mikor szalmát kell hagyni...az mindent mutat a gép csépléséről. A kalászt eppen csak kinyissa vagy a kalász közepe megmaradjon a száron. Na akkor délben is szép szalma lesz a gép után...valamint jó anyag a tartályban. a szemszórás pedig vissza áll egy elfogadható értékre. Ez mindenkinél más érték..de ki szakmai szemmel nézi az a vágóasztal szélességgel számol nem a gép aljával. A szem tisztítását pedig bízzuk a szárítóra...nálunk elfogadott téma a 70-80%-os tisztaság elérése a tarlón. Miközben ezzel csökken a gép terület teljesítménye...nő a fogyasztása nő a szórása. Nyilván abból indulunk ki mi délebre vagyunk rá érünk. Így viszont többe kerül a leves mint a hús.
Válasz B.laca #1722. hozzászólásáraTúl van csépelve. Állítsd nagyobbra a dobkosár hézagot, és csökkentsd a dobfordulatot!
204-es Megánál, miért van az, hogy a rostákról nagyon sok szalma jön ki? Hogyan kerül oda? 8-as vízzel vágjuk a búzát, nagyon száraz, ezért lehet, hogy a szalma is nagyon törik?
Gazda Társak!
Segítségeteket kérem, egy CD 106-hoz kellene egy elektromos kapcsolási rajz. Másolatom van, eredeti vagy eredetiről készült digitális kép kellene amin olvashatóak a színkódok és jól láthatóak a szimbólumok.
Előre is köszönöm
Üdv.
Gazdálkodó
Válasz #1719. hozzászólásra
Egy gyári gondolom fél milla!Azok mindent megcsinálnak rajta.
Válasz #1718. hozzászólásra
ok,koszi
Válasz #1717. hozzászólásra
Azokat kérdezd,akik javítják.A kombájn hirdetések első oldalán megtalálod őket.Hozzák viszik!
Válasz #1716. hozzászólásra
azert erdeklodom,mert a 7 csillagbol 6 hasznalhatatlan,es a lecek kopottak es elvannak gorbulve.Ezert gondoltam ha migfizetheto aran talalok akkor vennek komplet dobot.
Válasz #1715. hozzászólásra
Csillagot egyszer 30 ezerért cseréltek volna a dob javítók.Miért érdekel?
es meg valami,a dobot is ki kene vegyem,jol gondolom hogy a tengely "szetcsavarozhato"?mert mas megoldast nem latok...Tudja valaki,mibe kerulhet egy komlet dob(tengely csillagok,lecek)?
koszi
hello
108-as CD.bol kelenne kivennem a motor hutojet,nem tudom merre kell kiemelni,szerintetek felfele jon ki,vagy oldarra?
koszi a valaszokat!