Gázolaj árak 639 Ft Benzin árak 631 Ft EUR 406.34 Ft USD 390.63 Ft CHF 433.46 Ft GBP 488.28 Ft

Fórum

CLAAS kombájncsalád

Létrehozta: Marci , 2008-05-24 22:32:38

Kedvencekhez Segítség

7261 hozzászólás
Nincs profilkép
#911 taktor
2013-08-14 21:04:31

Szevasztok,Gyula vagyok,Tud ja valaki cd-106-os gépkönyvet hollehet szerezni? Ugyanis lejárt a3éves időszak, eddig nemkellet a gépkönyv a z.rendszámhoz,de mostmár kell. Még azAXIÁL semtud adi. emaiil dutra90@fremaiil.hu Köszi

#910 szanberg
2013-07-04 09:18:24

Válasz #909. hozzászólásra

Beállítás kérdése az egész, ott a rotoron kell azt a sok pofát cserélgetni illetve azthiszem a szögük is állítható menyire meredeken álljonak.
Plusz mintha az IH-ban is csigák tolnák az anyagot hátra gyűjtőasztal helyett, szerintem az nem valami jó megoldás.

Aki belemászik és megérti hogyan működik be tudja állítani azt mondják, de igaz is mert ahogy foglalkoztunk vele sokat igen látványos eredményeket tapasztaltam, és akkor még mindig vannak olyan kiegészítő rotor alkatrészek amelyek MEGFELELŐ helyű használatával hatalmas különbségeket lehet elérni.

Meg épen a gabona végett, hogy könyebben használható legyen talált ki a gyár egykét alkatrészt még.
Van a nagy gyűjtőasztal ezekben végig a rotor alatt meg egy kis úgynevezett kaszkádasztal kb 50-60centi hosszú ugyanolyan bordás törekasztal profilból erről lép már a rostákra az anyag rá. No ezt megcsinálták úgy, hogy perforált és egy erős légáramot vettek le a szelelőről ehhez ami egyrészt jobban előtisztít előkészít, mert a könnyű szemetet már fújja is ketté a szemtől illetve a termény is lebeg rajta jobban így könyebb az egyeneltességet elérni változó körülmények között is.

Elvileg jól működik, van is egyik kolégának már beépítve kíváncsi vagyok mit fog érni, de tény, hogy az új 9500-as modellben ami a mienknek a fészliftje ez már rajtavan sőt állítható formában, gondolom aprómagra kisebbre zárod nagy szemre meg kinyitod.

Ha jó a dolog akkor megvegyük mi is bele, bár ősszel nemkell mert ott minden klappolt tavaly is.

#909 Sötét Paraszt
2013-07-03 10:16:21

Válasz #905. hozzászólásra
Mestör az nöm löhet, hogy a piros rotótó egyeletesebben folyik alúúl az anyag hehehehe.

#908 szanberg
2013-07-02 22:59:05

Válasz #907. hozzászólásra

No akkro ott a 640lóerőben van a titok nyissa, és nem véletlenül raktak bele akkora motort.

Enyémben Caterpillar C13-as motor van 460lóerővel de megtudom ejtetni a fordulatát jobb anyagban simán, közel ekkora tempót nem is kell vele menni ehhez. Viszont ez 200 lóerő mínusz a Tiedhez képest, illetve lehet ennek az egyrotoros axiáldobos történetnek is nagyobb energiaigénye lenne!?!?!?!? Ezt mondjuk nemhiszem, lexiban is a 3dobot kell azért hajtani nomeg utána a két leválasztó rotort is keményen, együtt nem kis terhelés ez. Na mondjuk ez hibrid rendszer, mimeg echte axiálrotorosok vagyunk.
Abban egyezünk, hogy bár már nem annyira rossz mint a régi gépeknél, de szalmát törünk még mindig hehe

#907 kisdobos
2013-07-02 22:50:38

Válasz #905. hozzászólásra

Lexionba van tangenciális cséplődob,terménygyorsító,meg utóverő,aztán jön a két rotor,ami szembe forog,teljesen egyenletes az anyagáram a rostán.Nekem a 600-as 2007-es,abba 500 órás motor van.előző szelepszár szakadás miatt garanciába cserélték,mi okból nem tudom,de 640Le -s motor került bele,40-55%os terheléssel dolgozik zöld repcében is,9 méteres asztallal.Előző évben 8-9 körül szemveszteség nélkül arattam 5t körüli búzákba.Én kicsinek érzem kicsit az asztalt.Fogyasztása jobb hektárra nézve,mint a ládás lexionnak!

#906 Czanik Sanyi
2013-07-02 22:46:48

Válasz #902. hozzászólásra
Az enyémé is 120-130, csak 160 LE....smile biggrinsmile lol

#905 szanberg
2013-07-02 22:41:22

Válasz #904. hozzászólásra

Igen, de nekem a nagy Challenger kombájnon van rendes előkészítő asztal viszont ameddig nem raktam fel a bel felső szegmens takaró lemezeit addig feszt oda dolgozott jobban a rotor.
Ezen csak a kosár legteteje nem lyukacsos, ott sok slég lemez van benne ami hátrafelé spirálisan taszítja ki az anyagot a rotorból, de az alsó féltek felett is még egészen a kosár felső részéig vannak áteresztő kosárszegmensek, Alul huzalos dobkosár jellegűek felül pedig ilyen hosszúkás lyukacsos elemek takarják a rotort.
Nálam az vot, hogy ahogy belépett az anyag a rotor orrában lévő behúzó csiga után már lecsépelt majdnem mindent és egy kör után bal felül ki is dobta oldalra a javarészét szemnek töreknek. Így a lemezek berakása által alul középen és jobb oldalon több anyag jut, bal oldalon már csak a rotor leválasztó felületén a közeptől hátrafelé lévő részen pereg ki anyag amit ott már terelőlemezzel lehet állítani mennyire szélesre terítse az asztalra.

Az echte axiáldobos kombájnok mint ez is pl alapból kukoricára szójára jók ott alig kell vele foglalkozni nagyságrendileg ha bevan állítva prímán dolgozik, viszont gabonánál odakell figyelni és ilyen praktikákat kitalálni megejteni...

Motorja jó mondjuk 6tonnás nagy szalmás búzában mikor kezd el ereszten a fordulatból a nagy rotoros lexionon???
Mekkora asztallal mennyivel tudsz menni úgy nagy átlagban?

#904 kisdobos
2013-07-02 22:29:39

Válasz #902. hozzászólásra

Amiről beszélsz,az szerintem JD fogyatékossága,előkészítő asztal helyett csigák vannak,azok meg csak odapisálják az anyagot összekeverve a rostára,mire elterül,már rosta végén van az anyag!

#903 kisdobos
2013-07-02 22:26:45

Válasz #901. hozzászólásra

A rotorok kosara csak alul lyukacsos,három részletben lehet bezárni a takaró lemezeket,fülkéből lineár motorral.Nagyon jó elgondolás,480-ba nem volt,utólag készitettem.Túl érett a szalma,dobfordulat csökkentéssel,rotorfordulat csökkentéssel lehet még mérsékelni a törtszalma arányt.600-as nagyon jó konstrukció,lényegesen nagyobb az áteresztő képessége a 480-nál.Én nagyon meg vagyok vele elégedve!

#902 szanberg
2013-06-30 23:19:30

Válasz #900. hozzászólásra

Ja pedig 160x200cm-es a rostafelület ami alighanem legnagyobb a piacon. Ha jól elvan osztva rázóasztalra az anyag akkor nemszór ha nem egyenletes akkor sávban csurgat a rostáján.
Ez rotoros jellegzetesség, akárcsak az összetört szalma

#901 szanberg
2013-06-30 23:17:18

Válasz #900. hozzászólásra

és pontosan hol takarja a kosarat a lemez rajta????

Mi két nap szívás és soksok telefon illetve tanácskozás után az egy rotoros tehát axil dobos nagy kombájnban amiben balra forog a rotor és az első méterén már balra kiverte a szem és törek 80%-át, szóval a bal felső szegmenseket a rotor feléig lefedtem lemezzel, így több jut középre és jobb oldalra, illetve baoldalon meg hátul jön ki anyag ahol pedig a rotor mellett lévő "vasfüggöny"-el állítható milyen szélességben terüljön rázóasztalra az anyag.

Rotoros lexiben mivel szoktál még játszani esetleg hasonló jelenség leküzdése érdekében???

#900 kisdobos
2013-06-30 21:18:40

Válasz #879. hozzászólásra

Jól látod,rotorokkal túl lehet terhelni a rostát,paplanszerüen feltorlódok az anyag,csökken a tisztítás hatékonysága.570-be,és a 600-asba már van rotorkosár záró lemez,az segít ezen a gondon!

#899 Ádám Zoltán
2013-06-30 07:49:30

Válasz #898. hozzászólásra
ez nem hiszti hanem tény, nem valaki mondta, hanem itt van mind a két szemétdomb az egyik ennyit bírt a másik meg nem annyit, és erről lehet filozofálgatni

#898 papa maci
2013-06-30 05:53:50

Válasz #884. hozzászólásra

smile laughsmile laugh A fendt varió váltó (hiszti pont olyan) mint egy légikatasztrófa. Rögtön szallag cím,miközben a közutakon napi szinten többen sérülnek meg. A fendnél is normális használat mellet 10000 üz-nál még váltót nem láttak. Persze van példa az ellenkezőjére is. Hogy mi az ok..........bármi lehet. Az is tény hogy a Deutz nem mindíg trafál bele motorilag....de ezt más is elmonhatja magárol. Nekem tetszik pedig zörögtem már más vassal is. De tény a kisfülkés Mtz-t semmi pénzért nem cserélném el. Megmarad ha nem más szobornak. smile laughsmile laugh

#897 Ádám Zoltán
2013-06-29 21:56:36

Válasz #896. hozzászólásra

én mindent visszaállítottam eredetire :lefújtam a felniket, váltót kalibráltattuk,a hátulján a lakatokat rendbeszedtük, hidraulikát kalibráltuk,majd gumi csere

így esztétikailag is szebb lettsmile rolleyes

#896 decsi
2013-06-29 21:48:33

Válasz #895. hozzászólásra

Jól tetted! A legtöbb motort a csipek teszik tönkre idő előtt!

#895 Ádám Zoltán
2013-06-29 21:41:21

Válasz #894. hozzászólásra

igen CR motor van

mikor megvettem nehezen indult és többet nem épült fel a nyomás, majd kiderült a nagynyomású szivattyú bütykös tengeje megkopott 2nap alatt felujították aztán mondták hogy az injektorok 60%-osak így arra döntöttünk csere

azóta üzemel szépen, én a csippet levettem rólla

#894 decsi
2013-06-29 21:34:07

Válasz #892. hozzászólásra
Mikor megvetted jó volt?Vagy használtad és úgy romlott el?
Mi volt a hiba jelensége?

#893 .Man
2013-06-29 21:31:18

Válasz #892. hozzászólásra

A 8020-asban már CR motor van?

#892 Ádám Zoltán
2013-06-29 21:29:44

Válasz #891. hozzászólásra

600 injektor,400 nagy nyom sziv,200 tömítés szerelés.

ennyi volt utánna küllőre indult, az ötfejes condor ekét úgy huzta, hogy ledöbbentünksmile whistling

#891 decsi
2013-06-29 21:25:12

Válasz #890. hozzászólásra

Akkor mi került a motoron 2 misibe?

#890 Ádám Zoltán
2013-06-29 21:11:34

Válasz #889. hozzászólásra

nem kellett még az injektort emlegeti mikor megvettem meg gumit vettem rá

#889 decsi
2013-06-29 21:01:45

Válasz #888. hozzászólásra

kellett javítani a 8 ezres motorját?

#888 Ádám Zoltán
2013-06-29 20:55:40

Válasz #887. hozzászólásra

akkor belátom sakk matt nekemsmile surrender

#887 (Claastra)
2013-06-29 20:50:00

Válasz #886. hozzászólásra

tökmindegy ,ár alapján 20-30ret bírni kellene nekik.itt a 8r-esek sorra buknak ki miél újabb annál xarabbsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#885 (Claastra)
2013-06-29 20:42:53

Válasz #884. hozzászólásra

te meg a motorra költöttél 2 nokiásdobozt,egyik kutya másik eb mind szarok,csak az Mtz nem változiksmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursingsmile cursing

#884 Ádám Zoltán
2013-06-29 20:08:25

Válasz #883. hozzászólásra
Igaz nem ide tartozik, de az avatarodhoz szeretnék hozzászolni : vettem egy jd 8220 tratort 14-ezer üzemórával, nekem ez innentől új traktor , most kezdtem vele gazdálkodni , amit helyette vettek Fend 936-os variót 3-ezer üzemóránál összeszakadt a váltója . Ezen el lehet gondolkodni egy picit aztán lehet folytatni a maszkírozást a Fendel.
smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

#883 papa maci
2013-06-29 18:30:41

Válasz #882. hozzászólásra

Mivel az 530 as kaszniába van be építve a 2 kisseb rotor

#882 (Claastra)
2013-06-29 17:23:16

Válasz #881. hozzászólásra

Van az 570-es Lexi a kisebb rotoros,a rostái akkorák mint az 530-é,és mégis sokkal többet tud (állítólag)

#881 drenthe evo
2013-06-29 15:41:24

Válasz #877. hozzászólásra

Ezt kifejtenéd bővebben !

Nekünk is volt Lexion , de emlékeim szerint a rostán volt hamarabb probléma nem a ládán ...smile confused

Még talán a motor erő is hamarabb elfogyott jó búzában , asszem a ládát le se lehetett terhelni.

#880 jozef19
2013-06-29 13:37:11

Válasz #868. hozzászólásra
Ha piros turbó akkor...

#879 szanberg
2013-06-29 12:35:57

Válasz #877. hozzászólásra

Háááát ezt meg gépje válogatja.
A régi Ferga kombájnon ilyen 40cm-es lépcsők voltak a ládák tetején, széles is volt a bele hosszú is meg mondom a nagy szintkülönbségek végett egyszerűen szalmarázón az agép nem szórt. Közben több más gépnél ezen küszködnek mert csorgat ládán.

Ami meg most van axiáldobos nagy kombájn annál meg inkább az a baj, hogy túl hamar lecsépel mindent, a leválasztó szegmensekhez már csak kevés anyag jut, rotorról ez sem szór. Viszont ha a rotor elején lecsépel és választ majdnem minden anyagot akkor nemlesz egyenletes a rázóasztal és rosta terhelése, illetve a rázóasztalra nem is nagyon jut anyag mert a rosta orrára folyik a sok termény/törek és még ha nincsen jól beállítva akkor egy oldalra is dolgozik, amerre a rotor forog, esetünkben balra.
Illetve azért is jó ha arázóasztal vagy előkészítő asztal ki hogy nevezi, szóval végig van rakva anyaggal, mert akkor amíg azon végig rázódik az anyag a nehezebb szem alulra míg a könnyű pelyva és törek felülre kerül és egymáson lebeg a kettő úgymond, így a rostára kerüléskor is a szem megy lefelé a törek pedig már széllel megfújva lebeg és fújódik járódik kifelé.

Ennek a jó beállításán kellett keccsolnom a géppel, kellett 3db bal felső kosárszegmensre takarólemez hogy ne ott csapja ki a termény nagyrészét a dobból hanem körbe jobban elossza illetve bal oldalon is csak a rotor második feléen már ahol pedig van egy állítható terelőlemez amivel az anyag szélességét lehet szabályozni illetve terülését a gép belében.

Ugye tapasztalat és szakértelem kevés van ezekhez és gabonában ez szükséges. Kukoricánál majdnem mindegy mit művel az ember vele, ott nincsen törek ott 90%-ban szem van csak mindenhol a gépben így nem válik szemponttá a finombeállítás annyira mint kalászosnál (persze én ősszel is belefogok bújni kukoricánál is hogy minden tökéletes legyen)

No a lényeg, hogy mindig gépje válogatja de nagy asztalhoz nagy mennyiségekhez akkoris kell a nagy rostafelület.

Amit viszont egyik más gépnél sem látok, és visszatérek a régi Ferguson kombájnhoz, hogy a felső rosták végén van két rosta toldat ami különálló kis rosta mindkét oldalon és fokozatmentesen lehetett a szögét állítani fel vízszintestől egész komoly szögig.
Egyszerűen nem szórt mindemellett tisztán dolgozott a gép egyik más ládás kombájn sem rendelkezett ilyen műszaki tartalmakkal a mai napig...
Ezt tehetnék mindegyik újra is egyébként meg a nagy magas lépcsőzetes rázóládákat is.

#878 Drisa
2013-06-29 08:54:26

A rosta méret egy dolog, de annak szöge illetve lengésszáma legalább olyan mértékben befolyásoló tényező. Pl új lexinél emeltek a hátulján kicsit így a szög változásával még több anyagot bír el, valószínű hogy a sebességén is növeltek kicsit...

#877 kisdobos
2013-06-29 08:38:00

Válasz #875. hozzászólásra

Szerintem nem a rostafelület határozza meg a kombájn teljesítményét,hanem a másodlagos leválasztás a szalmarázó!Ott jelenik meg először a szemveszteség,persze ha jól van beállítva a kombájn!

#875 szanberg
2013-06-29 08:15:57

Különben a túl nagy rostának is vannak hátrányai.
Leginkább az, hogy ha nemtudsz haladni mert mondjuk süllyed vagy levan dőlve és agyonra kínlódik az ember éscsak lépésben tkölés van akkor nemtudod kitömni a belét, nemtudod lefedni a rostáit rendesen

#874 szanberg
2013-06-29 08:12:49

Válasz #868. hozzászólásra

Az jó nagyonis!
510-es az asztalod?

#873 szanberg
2013-06-29 08:12:00

Válasz #869. hozzászólásra

reggel van nem értemsmile rolleyes

#870 kisdobos
2013-06-28 22:23:40

Válasz #862. hozzászólásra

Szia!Csodálkozni fogsz a külömbségen!Termelékenyebb,erősebb a motorja,szebben szecskáz,komfortosabb,meg eszi este 10 után is!

Nincs profilkép
#869 Szabi.
2013-06-28 21:23:06

Válasz #866. hozzászólásra

Lassan vihetnél aksis fúrót is..........................smile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lolsmile lol

#868 (Claastra)
2013-06-28 21:20:35

Válasz #867. hozzászólásra

4 tonnásban 28 heki két táblában lenyomva ,kicsi Lexivel,kezd teccenismile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcoolsmile thumbupcool

#867 szanberg
2013-06-27 17:09:23

A tényleges rosta felület 4,8 négyzetméter körül alakul a nagy lexikonokban, katalógusokban meg 6felettieket olvasni ha jól rémlik...

#866 szanberg
2013-06-27 17:07:32

No a mai nap fényt derítettem a nagy kérdésekre miszerint a lexionnak van a legnagyobb rostafelülete!?!?!?!
hát nemnagyon...

Axiál udvarban megmértem őket szallaggal pontosan. Ráadásul rosta szekrény belső szélességet mértem amitől a tényleges áteresztő felület 3-3cm-el még szűkebb de ne hasogassuk a szőrszálakat, szekrényméret és kész.

Tehát:
450 Tucano 143cm x 170cm
650 Lexion 155cm x 170cm
580 Lexion 155cm x 170 cm

Ezek a felső rosták értelemszerűen, az alsók vagy 40 cm-el rövidebbek.
Nem kicsi felületek, de kisebb mint írják azt négyzetméterekben katalógusokban.

#865 bronksz
2013-06-26 18:33:49

Egy fixvázas geringhoff rota disc van csak kellene egy kicsit nagyobb gabonába.

#864 Tommy 7#
2013-06-26 15:04:00

nagyobb átteresztőképeség nagyobb motorteljesítmény! a208asal 430lexi teljesítménye azonos! a ládák gyárilag csapágyazva vannak nem facsapágy az alkatrészek biztos hogy dupla a megához képest mert a claas csucsmodelje mindene elektromos van benne egy hütönyi panel meg relé! akinek tudok hogy van azok megvannak elégedve a lexional ! szerintem akkor tudod kihasználni ha van egy komolyabb kukori asztal elé! mondjuk egy csukhatos conspeed! de a 208 is egy nagyon stabil gép és a hídja is szépen elviszi a csukhatos adapter!

#863 medikus
2013-06-26 12:25:38

Hasonló probléma az előzőhöz! A konzolcsiga meghajtás felőli tengelyt szeretném kivenni.Minden le van bontva,rögzítő csavarok kivéve.Mivel lehet kihúzni az agyrészből a tengelyt?Nem mozdul,befelé sem! Pedig elvileg mehetne!

#862 bronksz
2013-06-26 09:59:43

Irjatok már hogy mi a vélemény ha leakarjuk cserélni mega 208 1996-ost egy lexion 450-re 2003 nagyobb az áteresztő képesség meg a többi vagy csak kinézetre nagyobb???smile surrender

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Hirdetés
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
A Nuseed vetőmagok megérdemlik az esélyt
Extra hozzáadott értéket hordoznak.
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Spórolni a gyomirtóval, tervezni a munkát? Ebben is segít az AI!
Az adatalapú döntéshozatal forradalmasítja a mezőgazdaságot.
Bäuerle gyümölcsfelszedőgép
Bäuerle gyümölcsfelszedőgép

1.200.000 Ft

Eladó szállítószalag
Eladó szállítószalag

260.000 Ft

CLAAS MEGA-360
CLAAS MEGA-360

22.000.000 Ft

Eladó barázda fal vágó tárcsa
Eladó barázda fal vágó tárcsa

100.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]