Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak639 FtBenzin árak631 FtEUR407 FtUSD392 FtCHF433.28 FtGBP489.48 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Büresz #5957. hozzászólásáraMégis csak a taposó volt a ludas.
Csak én is arra gondoltam hogy az taposáskor zár.
Közben meg akkor nyit!
Tehát összezárni kell a két vetetéket, akkor működik.
Még meg is néztem kis műszerrel, betaposáskor zárt, csak azt nem gondoltam hogy a kiengedéskor a másik érintkezőt kellene zárnia.
Megfújkáltam így ok. De gyengébb a rugóereje mint az ürítő kapcsolójának.
Ha kínlódik tovább, akkor kicserélem az auto kormányéval, azt úgy sem használom.
Válasz A. Ákos #5951. hozzászólásáraSárbogárdon vagy egy kiégett Mega az eleje nem sérült a gépnek azé pont jó bele, sok gépet hirdetnek keressed őket.
Válasz atisgyulai #5955. hozzászólásáraAz a cséplést tiltja szerintem is bár én úgy vettem hogy ki volt iktatva. A taposó kapcsoló vezetékét is érdemes a fülke alatt követni esetleg amíg lehet hogy nincs-e zárlat.
Válasz bandigh #5950. hozzászólásáraIgen van olyan.
Üzem közben még nem próbáltam, de az nem a cséplést tiltja, hogy a tartályba és ládákra ne menjen olyankor senki?
Nekem csak az asztal nem működik.
Válasz Büresz #5949. hozzászólásáraMost rendelek újakat.
De azt sem tudom pontosan melyik az övé.
Ábrák szerint több is van. Gondolom a motollákat nem jelöli külön, azok is asztal piktogramot kaptak.
Válasz Büresz #5944. hozzászólásáraKöszi!
Azt próbáltam először.
Nem ott van a gond.
Utána jött az ülés érzékelője, de az sem.
Mi tilthat még le?
Van valami biztonsági kapcsolója még a ferde/asztal hajtásnak, ami nem engedi behúzva tartani a relét?
Válasz Sk Laci #5940. hozzászólásáraA mondandód második fele, márkafüggetlen sajnos. Ha kiveszed a levegőszűrőt amikor gépet nézel, és agyig van ganéval, az kb így húzta ki az utolsó szezont
Válasz atisgyulai #5941. hozzászólásáraFerde kikapcsoló taposórol húzd le az egyik vezetéket és valószínű hogy jó lesz. Szórakozott már nekem is a kapcsoló. Ha működik be kell neki fújni nagyon nem szedhető szét én próbáltam. Vagy finoman megütögetni és kiold.
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraTalán valahol nyugaton ahol az öreg gazda felszámolja a gazdaságot vagy halála után a gyerekek eladnak mindent mert beleszarnak a küzdésbe! Én 2014-ben találtam gépet 1340 cséplő órával, de azóta sem láttam kevés órás gépet a nyugati oldalakon! Talán Medion 310 azt lehetne ennyi órával találni, de már 330 is kevés amúgy ott is alapból, sok a 310 amit eladtak.
Sziasztok!
Kérni szeretnék egy kis segítséget!
108-as dominátor asztal indításnàl van egy kis elektromos problémám.
Cséplő be után, az asztal gombot nyomva elindul az adztalhajtás, de nem marad "behúzva".
Ha elengedem a gombot leáll az asztal.
Tavaly vettem a gépet, napra, kuki lement vele, nem volt ilyen baja.
Néztem ülés foglaltság érzékelője jó, kapcsol.
Relém nincs plusszba itthon, de próbáltam munkalámpáéval cserélni, de nem változott semmi.
Ha valakinek van valami tapasztalat, tipp hogy mit nézzek még, azt megköszönném.
Válasz Vinkó #5923. hozzászólásáraNekem az őzike a robusztusabb felépités miatt jobban megszóllít, csak az a baj, hogy 5000 óra alatt rengeteget kérnek érte, Az 5000 felettieket még már nagyon leélve árulják. Nem egy tulajról tudom, hogy amikor már új kombájnon gondolkodott, az öreg az utolsó szezonját úgy aratta, hogy csak üzemanyag ment bele. Kibírja valahogy szisztém ment.
Válasz VMisi #5927. hozzászólására2000 órás gépet találni a használtgéppiacon elég problémás, de nem lehetetlen.
JD 5/4 ezer motorórásakat találtam, Claasnál is már 3-5 ezer óra körül vannak a motoron.
Elég problémás ilyen kombájn terén, JD eladó van a közelembe, nem tudom mibe kerülnek az alkatrész árai, de akinek Claas van az a szemeit forgatja, mikor meglátja az alkatrészekről a számlát.
Másmilyen gyártmányt meg nem nagyon merek bevállalni.
Válasz VMisi #5928. hozzászólásáraSajnos reped a hegesztéseknél, olyan 1500-2000 óránál érdemes levenni és a repedéseket meghegeszteni és akkor sokáig fogja még bírni!
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraMondjuk azt tegyük hozzá, hogy ma egy permetezőben is van annyi elektronika mint egy wts-ben
Felteszem az adagolós megákra gondolsz, nem az “újabb” már commonrailesre
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraRégebben sok, saját bevallásuk szerint "jd buzi" ismerősöm is azt mondta, hogy traktorba csak jd, kombiba csak claas. :)
Itt felénk a kite a kicsikkel nem foglalkozik, az axi meg rendes, így claas. A másik, hogy a wts-be több az elektronika mint a mega-medibe, így megint claas. Csukható gabonaasztal nekünk nagyon-nagy előny, így megint claas. Így lett claas.
Mega-medi meg csak attól függ, hogy mennyit kell aratni és mennyi a pénz. Mindkettőbe van erősebb motorral szerelve a dombokhoz, de nem nagy dolog felhúzni amúgy. Ha növekedni fogsz akkor meg mega.
Amúgy meg amelyiknek jobban tetszik a színe. :)
2000 motoróráig keress.
Válasz Vinkó #5925. hozzászólásáraÉn is valami ilyen borzalmas árat hallottam...Tele van egyenlőre hajszálrepedésekkel....Bontóba egyet néztem az megégett (esetleg kilágyult) lefestett csoda volt az új ár kb 80% ért... Most keresek valami belevaló szuper lakatost aki nem ijed meg az ilyentől és hátha találunk valami pénztárcabarát megoldást. Végülis ezt is emberek csinálták!
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraKényelem-kidolgozottság(kabin..pl) szempontjából őzike. Bár a WTS a nedvesebb búzát és a szóját nem szerette,napraforgóban sem repül ha kicsit nedvesebb. Ha kicsit puritánabb még elmegy,viszont válogatás nélkül eszi amit eléraknak, Mega. Talán az utolsó morzsolója a Claas-nak is, mibe még volt némi anyag.
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraHa inkább kapások vannak sztem a wts. De van aki majd megcáfol Meg ha jó dombok vannak ott nem lenne baj ha nem a szíj hajtaná fel a kombájnt a néha durranó hidraulikacsővel. Egyébként amelyik tetszik
Jó napot mindenkinek !
Érdeklődni szeretnek Mega 360 ast át akarunk alakítani golyos csapagyasra facsapagyas helyett.
Tudja valaki mennyibe kerül az első tengely hátsó az lenne...
Válasz Gumóka #5916. hozzászólásáraErre nem tudok felelni, régen volt 106os, '86tól '97ig, gyermek voltam még. 98ban jött az elsö Mega, azokról többet tudok mondani. Az itteni 106ok is Rába motorosok voltak, tudom forralák a vizet, nyitva voltak a motorháztetök, de úgy emlékszem nyáron inkább.
Válasz Lackó #5915. hozzászólásáraNa meg a domingót azért a 6-os zúzós asztal fogja, meg kicsi a tartály, ha van elég szállító, ott már a kombájn teljesítmény kevés.
Válasz medikus #5911. hozzászólásáraAhogy Gumóka is írja, talán TSZ körülmények között. De 3, 5, max. 15 hektáros darabokon, 4 településre elosztva, (6 méteres) vágóasztal akasztgatással, mi 15 hektár körül aratunk egy nap. Szépen öregurasan, és - nem akarom elkiabálni - a meghibásodás miatti kényszermegállás ritkaság. A Mega most is fel van már készítve szezonra, mert a Lexion nem volt kimondottan tervben.
Persze, nagy tàblákban, gyengébb anyagban, vagy ha nem nőtt különösebben a szívedhez a kombájn, akkor sikerülhet a 20 hektár egy Dominátorral is, de mi nem így közelítünk a dolgokhoz. Minőség, nem mennyiség
Válasz medikus #5911. hozzászólásáraVolt itt egy 1800m hosszú 80 ha-s tábla tsznek, ott csak tolni kellett, ott nem kellett egész 3 nap neki. Azon az éven teljes búzaszezonban papír szerint 272 ha jutott a gépre, ha jól emlékszek 11 nap alatt lekaszálta, meg + 3 nap volt a kisparcellák, javarészt hektár alatti.
Feljavított, karbantartott majd 8000 órás gép volt, 2 csapágycserével letudta.
Mondjuk, ha most vennék, mert lenne mire, inkább már 204-208 mega, mint dominator.
7261 hozzászólás
Válasz atisgyulai #5960. hozzászólására
Válasz Büresz #5957. hozzászólásáraMégis csak a taposó volt a ludas.
Csak én is arra gondoltam hogy az taposáskor zár.
Közben meg akkor nyit!
Tehát összezárni kell a két vetetéket, akkor működik.
Még meg is néztem kis műszerrel, betaposáskor zárt, csak azt nem gondoltam hogy a kiengedéskor a másik érintkezőt kellene zárnia.
Megfújkáltam így ok. De gyengébb a rugóereje mint az ürítő kapcsolójának.
Ha kínlódik tovább, akkor kicserélem az auto kormányéval, azt úgy sem használom.
Köszi mindenkinek a segítő hozzászólást!
Válasz A. Ákos #5951. hozzászólásáraSárbogárdon vagy egy kiégett Mega az eleje nem sérült a gépnek azé pont jó bele, sok gépet hirdetnek keressed őket.
Válasz atisgyulai #5955. hozzászólásáraAz a cséplést tiltja szerintem is bár én úgy vettem hogy ki volt iktatva. A taposó kapcsoló vezetékét is érdemes a fülke alatt követni esetleg amíg lehet hogy nincs-e zárlat.
Válasz atisgyulai #5954. hozzászólásáraKell cserélgetni mert majdnem mond egyforma. Olyat vegyél ki amihez tuti nincs köze próba erejéig.
Válasz atisgyulai #5955. hozzászólásáraPontosan nem ismerem, csak eszembejutott mint lehetőség
Válasz bandigh #5950. hozzászólásáraIgen van olyan.
Üzem közben még nem próbáltam, de az nem a cséplést tiltja, hogy a tartályba és ládákra ne menjen olyankor senki?
Nekem csak az asztal nem működik.
Válasz Büresz #5949. hozzászólásáraMost rendelek újakat.
De azt sem tudom pontosan melyik az övé.
Ábrák szerint több is van. Gondolom a motollákat nem jelöli külön, azok is asztal piktogramot kaptak.
Válasz A. Ákos #5951. hozzászólásáraCovid idején???? Szabad ilyet? És a másfél méter?
Válasz A. Ákos #5951. hozzászólásáraEgyen nem férsz el?
Medion-ba keresek pótülést!! Valakinek tipp?? Köszi
Válasz atisgyulai #5947. hozzászólásáraMegánál van a tank és a levegőszűrő közti lépcsőfokon egy érzékelő, nemtom a te gépeden van-e olyan
Válasz atisgyulai #5947. hozzászólásáraPassz, nekem még a mega ülésbe sincs érzékelő.
Relé esetleg?
Válasz Büresz #5944. hozzászólásáraWD-40
108sl-nél nálam is játszotta, minden tavasszal megfújtam, nem volt vele baj, mondjuk én nem sokat kombájnoltam. Aluházas, oxidálodik, nekem akadt is.
Válasz Büresz #5944. hozzászólásáraKöszi!
Azt próbáltam először.
Nem ott van a gond.
Utána jött az ülés érzékelője, de az sem.
Mi tilthat még le?
Van valami biztonsági kapcsolója még a ferde/asztal hajtásnak, ami nem engedi behúzva tartani a relét?
Válasz Sk Laci #5940. hozzászólásáraA mondandód második fele, márkafüggetlen sajnos. Ha kiveszed a levegőszűrőt amikor gépet nézel, és agyig van ganéval, az kb így húzta ki az utolsó szezont
Válasz Bobo77 #5936. hozzászólásáraAz oroszok visszamentek a Honecker gyökerekhöz,800-as mókuskerék..
Válasz atisgyulai #5941. hozzászólásáraFerde kikapcsoló taposórol húzd le az egyik vezetéket és valószínű hogy jó lesz. Szórakozott már nekem is a kapcsoló. Ha működik be kell neki fújni nagyon nem szedhető szét én próbáltam. Vagy finoman megütögetni és kiold.
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraTalán valahol nyugaton ahol az öreg gazda felszámolja a gazdaságot vagy halála után a gyerekek eladnak mindent mert beleszarnak a küzdésbe! Én 2014-ben találtam gépet 1340 cséplő órával, de azóta sem láttam kevés órás gépet a nyugati oldalakon! Talán Medion 310 azt lehetne ennyi órával találni, de már 330 is kevés amúgy ott is alapból, sok a 310 amit eladtak.
Válasz atisgyulai #5941. hozzászólásáraEz a szopás!Főleg szezonban!Másik gépen meg lenyomod a kart,megfeszül a szíj és indul!
Sziasztok!
Kérni szeretnék egy kis segítséget!
108-as dominátor asztal indításnàl van egy kis elektromos problémám.
Cséplő be után, az asztal gombot nyomva elindul az adztalhajtás, de nem marad "behúzva".
Ha elengedem a gombot leáll az asztal.
Tavaly vettem a gépet, napra, kuki lement vele, nem volt ilyen baja.
Néztem ülés foglaltság érzékelője jó, kapcsol.
Relém nincs plusszba itthon, de próbáltam munkalámpáéval cserélni, de nem változott semmi.
Ha valakinek van valami tapasztalat, tipp hogy mit nézzek még, azt megköszönném.
Válasz Vinkó #5923. hozzászólásáraNekem az őzike a robusztusabb felépités miatt jobban megszóllít, csak az a baj, hogy 5000 óra alatt rengeteget kérnek érte, Az 5000 felettieket még már nagyon leélve árulják. Nem egy tulajról tudom, hogy amikor már új kombájnon gondolkodott, az öreg az utolsó szezonját úgy aratta, hogy csak üzemanyag ment bele. Kibírja valahogy szisztém ment.
Válasz VMisi #5927. hozzászólására2000 órás gépet találni a használtgéppiacon elég problémás, de nem lehetetlen.
JD 5/4 ezer motorórásakat találtam, Claasnál is már 3-5 ezer óra körül vannak a motoron.
Elég problémás ilyen kombájn terén, JD eladó van a közelembe, nem tudom mibe kerülnek az alkatrész árai, de akinek Claas van az a szemeit forgatja, mikor meglátja az alkatrészekről a számlát.
Másmilyen gyártmányt meg nem nagyon merek bevállalni.
Válasz Bobo77 #5937. hozzászólásáraTeljesen új!Öntisztítós!1.2-es perforált lemez!1 táblát kapsz most szerintem 20 ért!Mekkora az átmérő?
Válasz medikus #5929. hozzászólására a meglévő alapokat építetted újra vagy teljesen nulláról?
Válasz jozef19 #5935. hozzászólásáraHát látod a mi szegénységünk hogy csak ilyenre telik....
Válasz jozef19 #5934. hozzászólásáraA napraforgót darálja,60 éve is elavult volt...
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraMájkrémes doboz méretü lemezek,a dob meg gyerekjéték...
Válasz VMisi #5928. hozzászólásáraSajnos reped a hegesztéseknél, olyan 1500-2000 óránál érdemes levenni és a repedéseket meghegeszteni és akkor sokáig fogja még bírni!
Válasz Claasos #5918. hozzászólásáraNagy cégnél minimum 400 ropi+fa!
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraLehet még találni Mediont vagy Megat 2000 óra alatt?
Válasz VMisi #5927. hozzászólásáraMondjuk azt tegyük hozzá, hogy ma egy permetezőben is van annyi elektronika mint egy wts-ben
Felteszem az adagolós megákra gondolsz, nem az “újabb” már commonrailesre
Válasz Bobo77 #5924. hozzászólásáraGyártasz egyet!Én csináltam nem egyet,igaz E514 re!
Ni-ni!
Válasz Bobo77 #5926. hozzászólásáraHol vannak a repedések? Mitől?
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraRégebben sok, saját bevallásuk szerint "jd buzi" ismerősöm is azt mondta, hogy traktorba csak jd, kombiba csak claas. :)
Itt felénk a kite a kicsikkel nem foglalkozik, az axi meg rendes, így claas. A másik, hogy a wts-be több az elektronika mint a mega-medibe, így megint claas. Csukható gabonaasztal nekünk nagyon-nagy előny, így megint claas. Így lett claas.
Mega-medi meg csak attól függ, hogy mennyit kell aratni és mennyi a pénz. Mindkettőbe van erősebb motorral szerelve a dombokhoz, de nem nagy dolog felhúzni amúgy. Ha növekedni fogsz akkor meg mega.
Amúgy meg amelyiknek jobban tetszik a színe. :)
2000 motoróráig keress.
Válasz Vinkó #5925. hozzászólásáraÉn is valami ilyen borzalmas árat hallottam...Tele van egyenlőre hajszálrepedésekkel....Bontóba egyet néztem az megégett (esetleg kilágyult) lefestett csoda volt az új ár kb 80% ért... Most keresek valami belevaló szuper lakatost aki nem ijed meg az ilyentől és hátha találunk valami pénztárcabarát megoldást. Végülis ezt is emberek csinálták!
Válasz Bobo77 #5924. hozzászólásáraBontó-javíttatás...vagy javítás. Bruttó 400 körül mozoghat.Lehetséges ez az ár ?
Claas Medion ra forgószitát csak a Axinál tudnám arany áron beszerezni? Vagy van gazdaságosabb megoldás is?
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraKényelem-kidolgozottság(kabin..pl) szempontjából őzike. Bár a WTS a nedvesebb búzát és a szóját nem szerette,napraforgóban sem repül ha kicsit nedvesebb. Ha kicsit puritánabb még elmegy,viszont válogatás nélkül eszi amit eléraknak, Mega. Talán az utolsó morzsolója a Claas-nak is, mibe még volt némi anyag.
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraHa inkább kapások vannak sztem a wts. De van aki majd megcáfol Meg ha jó dombok vannak ott nem lenne baj ha nem a szíj hajtaná fel a kombájnt a néha durranó hidraulikacsővel. Egyébként amelyik tetszik
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraEzt neked kell eldönteni mi szép a szívednek s szemednek, meg mennyi léd van rá!
Válasz Sk Laci #5919. hozzászólásáraÉs mennyi lenne az az ideális motoróra/cséplőóra állás, ameddig érdemes bevállalni?
Sziasztok!
Érdemes Claas Medion kombájnon gondolkodni, vagy inkább Megát vagy JD W-WTS-t helyette?
Jó napot mindenkinek !
Érdeklődni szeretnek Mega 360 ast át akarunk alakítani golyos csapagyasra facsapagyas helyett.
Tudja valaki mennyibe kerül az első tengely hátsó az lenne...
Válasz Gumóka #5916. hozzászólásáraErre nem tudok felelni, régen volt 106os, '86tól '97ig, gyermek voltam még. 98ban jött az elsö Mega, azokról többet tudok mondani. Az itteni 106ok is Rába motorosok voltak, tudom forralák a vizet, nyitva voltak a motorháztetök, de úgy emlékszem nyáron inkább.
Válasz Lackó #5915. hozzászólásáraNa meg a domingót azért a 6-os zúzós asztal fogja, meg kicsi a tartály, ha van elég szállító, ott már a kombájn teljesítmény kevés.
Itt rába motoros volt, az kicsit gyengusz már.
Válasz bandigh #5914. hozzászólásáraMegesik, hogy kell egy fél órát várni a köv. járműre, de addigis van idő körbejárni, leporolni a kombájnt.
Válasz Lackó #5913. hozzászólásáraMeg ugye egy jó tengeriben kezdődnek a bajok
Válasz medikus #5911. hozzászólásáraAhogy Gumóka is írja, talán TSZ körülmények között. De 3, 5, max. 15 hektáros darabokon, 4 településre elosztva, (6 méteres) vágóasztal akasztgatással, mi 15 hektár körül aratunk egy nap. Szépen öregurasan, és - nem akarom elkiabálni - a meghibásodás miatti kényszermegállás ritkaság. A Mega most is fel van már készítve szezonra, mert a Lexion nem volt kimondottan tervben.
Persze, nagy tàblákban, gyengébb anyagban, vagy ha nem nőtt különösebben a szívedhez a kombájn, akkor sikerülhet a 20 hektár egy Dominátorral is, de mi nem így közelítünk a dolgokhoz. Minőség, nem mennyiség
Válasz medikus #5911. hozzászólásáraVolt itt egy 1800m hosszú 80 ha-s tábla tsznek, ott csak tolni kellett, ott nem kellett egész 3 nap neki. Azon az éven teljes búzaszezonban papír szerint 272 ha jutott a gépre, ha jól emlékszek 11 nap alatt lekaszálta, meg + 3 nap volt a kisparcellák, javarészt hektár alatti.
Feljavított, karbantartott majd 8000 órás gép volt, 2 csapágycserével letudta.
Mondjuk, ha most vennék, mert lenne mire, inkább már 204-208 mega, mint dominator.
Ezek még tartósra készültek.
Szerintem.