Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak632 FtBenzin árak614 FtEUR410.68 FtUSD393.86 FtCHF436.49 FtGBP495.05 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz ZuzoBayer #5602. hozzászólásáraA szarvason be lehet állítani a munka rögzítésének pontját, tehát, hogy milyen ferdefelhordó állásnál kezdje el-fejezze be a területszámlálást! Claas-ból 106-108SL Maxinál maradtam le, BoardInfo nélkül...
Válasz ZuzoBayer #5597. hozzászólására5 Ládas lexionom 3ha felett van óránként, úgy, hogy menet közben nem ürítek, és gép se megy a Földre, kihordom kombajn alatt, vagy tábla végén,ha félig van akkor is, de láthatod a hirdetéseimnel
Válasz ZuzoBayer #5599. hozzászólásáraNem ismerem a típust, de valamiért nem számolta a hektárt, csak az üzemórát a cséplésnél és így elmegy az arány.
Ha ilyen lehet a típusnál, de még egyszer mondom nem ismerem a típust.
Egyébként én üzemórát nézném, nem a hektárt, mert bérbe több ha megy le, mint saját birtokon ugyanannyi cséplőóra alatt, mert a hektár fizet, nem az óra vagy a tonna!
Válasz Pilátus" #5591. hozzászólásáraMi folyamatosan próbáljuk fejleszteni a gépparkot.Persze evvel nyilván sokan így vannak. Nálunk nincsenek alkalmazottak, öcsémmel mi magunk hajtjuk a gépeket. Szóval mindig magunknak veszünk valamit és nem sajnáljuk rá persze ésszerű keretek között. Ez olyan dolog hogy kinek mi... A sajátra elég lenne bőven ez a Lexi 540. De így hogy béraratunk is vele így néha kevéske. Igény pedig lenne jóval több béraratásra.
Szóval elgondolkodtató csak ne lenne 120 Milla nettó egy új Hybrid Lexi
Egyébként kigazdálkodható lenne. Van itt Fejérben gazdájára, kb 500 hekin garázdálkodnak ők is, 1050es, 936os, 516os Fendt áll a szín alatt. Mind új kevés órával. Szal kilehet gazdálkodni. Ők is mint mi magunk hajtják a gépeket.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraVagy veszel nyugatról egy cr nyuszit, ami kukoricát még nem látott.. Pici pézé nagy teljesítményt kapsz, kell néha szögelni, de attól megy, és van utàna hektár is
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraÉn valószínű hogy visszamegyek rotorosról ládásra. Én azt tapasztalom, hogy akkor van érteleme foglalkozni a rotorossal, ha nagyon nagyba gondolkozol, arra gondolok addig amíg olyan teljesítmény kell amit egy ládás is tud, nem vennék rotorost. Ha ennél több kell, meg kell venni a legnagyobbat.
Rotorosba kicsikkel nem szabad foglalkozni. 800-1000ha-ra jó egy nagy ládás is.
Így látom én legalábbis.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraHa haladni akarsz,és a feljövőben lévő termésátlagok mellet, igény lehet egy nagyobb gépre. Jellemzően kukoricából kényelmesen egy nagyobb ládás is leszed 500 hektárt vagy többet. 660as lexiona már 8 sor kukoricából. Hybridnél,ez alap fel a 12 sorig. Ezzel így számolj. 6 sorral elvész a kihozható teljesítmény már a 6 ládások felső kategóriájánál is.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraMegfordítanám addig a kérdest amíg nem válaszol valaki profibb rá:
Az 540-es Lexi nem alkalmas arra hogy még 15 évig elmenjen?? Vagy még másképp hogy 15 évig elmenjen 15 milliót is rá kell költeni egy ilyenre vagy kb5 millió is elég??
2 max 3 éven belül esedékes lesz az 540 es cseréje,és esetleg gondolkozunk valami rotoros technológián,mert béraratásra is a saját 500 heki mellett lenne igény itt a környékünkön kb ugyanakkora méretben. Megérné beszerezni egy rotorost 800-1000 hektárra? Eléggé elgondolkodtató.
Meg nemtudom egy 7500-ös Lexion az mennyivel lehet több mint egy S770 ? Nah meg a hibrid vs. egyrotoros technológia.Raklapnyi kérdés a fejben.
Itt a környékünkön Velencén Fejérben többnyire kukó a főnövény szal szalma nemnagyon van senkinek nembaj ha töri a kombájn...
Amúgy volt már olyan hogy valaki rotoros kombájnról ment vissza ládásra? És miért, ha volt?
Válasz csferri #5588. hozzászólásáraNem néztem utána, de még lehet nobel díjat is kaptak érte verőléckategóriában. Nyilván az elmúlt 80 évben csak volt aki próbálkozott mással is, már csak kíváncsiságból is. Az a tény, hogy azóta sem változott semmit, azt bizonyítja, hogy a különböző változatok semmi, azaz semmi érdemi változást, javulást nem hoztak. Ezt a rovàtkolt vasdarabot meg gondolom olcsón és egyszerűen le tudjàk gyártani.
Vagy a másik verzió, hogy a szabadkőművesek gyártjàk, és nem hagyják hogy a világ más alakú vassal páholja el a kenyérnekvalót.
Válasz bandigh #5587. hozzászólásáraMondjuk ez így biztos nem igaz, 80 éve sem lehettek olyan hülyék, csak ki tudtak próbálni pár féle verziót, nem mellesleg az időtájt lehet több értelmes hasznos dolgot kitaláltak mint ebbe a hiper-szuper űberfasza bakamerázott modern világban.
Válasz Rabó001 #5585. hozzászólásáraNem kell újat kitalàlni, pont azt mondom h szerintem nincs nagy jelentősége hogy balra àll vagy jobbra áll, vagy keresztbe áll, nyilván amikor kitalálták vagy 80 éve akkor nem voltak nagysebbességű kamerák, meg messzemenő tesztelés, érzésre így csinálták, mert így logikus, meg így könnyű gyártani egy barázdált felületet, aztán azóta se piszkálta senki, jóvanazúgy.
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraBúzában nincs is gond a két dobos géppel de egy nehezen csépelhető tritikáléban tud meglepetést okozni. Ha viszont egy jó eső után van aratva a tritikálé már sokkal de sokkal könnyebb az aratása és a cséplésnél kevesebb mag marad benne a kalászban! A két féle léc pont azért van hogy segítse a kiforgatást a kalászból!
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraNosza, találj ki valami újat! Mi a fenének is olyan a verőléc amilyen.
A shredlage szemroppantót egy ürge amerikában a háza garázsában találta ki, illetve ott csinálta meg fából a prototípusát.
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraAPS-el más a történet,még őzikével toltam...a lexion már aratott, még én dörzsölgettem a kalászt,este dettó. Valamint az akkori őzikék alapból kevesebbet forogtak percenként.Az egész belseje. A Claas gyorsabb kicsivel. Az APS pont a ferde és a fődob közti egyenletes átmenetet szolgálja részben. Tehát 450-500-as láncfordulatról nem kell hirtelen 800-ra felgyorsulnia...pl. Ezért idén is tudtam kukoricás beállítással (szinte) szépen dolgozni,tisztán,minimális szemtöréssel,szalmatöréssel. Gyönyörűen tudott menni a bálázó. Valamint haladni lehetett a géppel mert finoman hosszan dörzsöltettem. Teljesen jó..az új megoldással ez még fokozható.
Válasz Ares 826 #5580. hozzászólásáraÉrtem én, nagyobb a leválasztó felület. Ezt nem is vitatom. Több időt tölt az aktív leválasztàsban, a làdán kevesebb szemnek kell kiesni. Viszont az egydobos+utánverős gép is tökéletesen kicsépeli a búzát, nincs olyan hogy bennemarad a szem! A leválasztás az igen, nehezebb. Egy kopott kosarú mega is tud olyat, hogy full toklászosan arat. Vagy ha nagyon fel van nyitva az alsó rosta. Az oda vissza mozgás a lécek miatt, az amolyan elméleti dolog, szerintem a cucc egy tizedmásodpercet tölt a kosárban, csak 1-2 ütést érez, oldalra kétlem h megmozdulna, ha csak sima keresztbordás lenne a léc akkor is ugyanígy csépelne, csak azt nehezebb lenne gyártani, és lehet jobban törné a szemet. Ha minden léc egy irányba àllna srégan, szerintem akkor se menne félre benne az anyag, olyan kevés időt van ott. Jobb így, oda vissza, a mérnök lelke is nyugodtabb, hogy egyforma a terhelés, a gazda is jobban alszik, de szerintem a cséplés nem ezen múlik.
Válasz Ares 826 #5580. hozzászólásáraSzerintem nem csak a gyorsulás szedi szét a kalászt hanem mivel a dobon jobb és balos fogazású lécek vannak ott a két oldalra való állandó mozgatás csépeli az az forgatja ki a szemeket a kalászból, ami meg be van sülve nem akar kifordulni az ott is marad szerintem örökre! Esetleg akkor jön majd ki belőle ha kiszedik a malacok vagy a többi állat ha bekerül alájuk alomnak! Szárnyas háztáji állatok nagyon szeretik kapirgálni csipegetni a kisbálás szalmából a magokat, de a malacok is "két pofával" habzsolják a szalmát ha megérzik a friss illatát és érzik hogy van benne pár besült mag!
Válasz bandigh #5579. hozzászólásáraA gyorsítódob nem csak rásegíti a terményt a fődobra hanem már ott a csépelendő magvak egy része melyek könnyen csépelhetőek már kifordulnak a kalászból és lepotyognak az alatta lévő kosáron keresztül az előkészítő asztalra! Ezáltal kevesebb anyag jut a fődobra melynek csak szinte a nehezen csépelhető magokat kell eltávolítani a kalászból! továbbá amit írták kicsi az esélye az úgy mond "brummogó medvének is! Továbbá mivel több részen történik a cséplés nagyobb lett a gép áteresztő képessége is ezáltal több terményt tud betakarítani egy azon idő alatt!
Válasz Ares 826 #5567. hozzászólásáraNem értem miért jó az ha felgyorsítja a 80%-ra, mikor a cséplés nem csak abból áll, hogy odadörzsöli a kalászt a kosárhoz! Hanem nem kis részben abból adódik a cséplés, hogy egyik pillanatban még lassan ment a cucc a ferdefelhordóban, a másik pillanatban meg 40 m/sec sebességre rántja meg a cséplődob, és maga ez a gyorsulás is szétszedi a kalászt. A gyorsítódobnak a legnagyobb előnye, hogy elegyengeti az anyagot, a zöld cuccban sem böfög a gép. Amúgy a régi cts kombájnban is néha szinte kukorica beállításon ment a cséplődob, mert a rotor kipofozta úgyis a búzaszemet, nem szórt.
Válasz Vinkó 75 #5568. hozzászólásáraPersze hogy le tudta vinni a dob fordulatát, mert a cséplésnél a kerületi sebesség a lényeg. Az meg a nagyobb átmérőnél kisebb fordulatszámnál van. A nagyobb átmérőjű dobhoz nagyobb a kosár felülete is. A nagyobb dobnak nagyobb a tömege, ezáltal a tehetetlensége és a lendülete is. (Az NDK-sok már 74-ben így csinálták az 516-ot, csak utána leálltak a fejlesztéssel)
Igazából a több dobbal fokozzák a cséplés teljesítményét és hatékonyságát. Szalmarázó teljesítményének növeléséhez meg a felületet kellene növelni, aminek korlátja van, meg ugye tették fölé a különféle szalmabirizgálókat. A hosszdobos leválasztás meg más elven is működik, ott bejön a leválasztásnál a centrifugális erő is, míg a szalmarázónál csak a rázás.
Tudják ezek a gyártók hogy mit miért csinálnak.
Válasz Szabi. #5574. hozzászólásáraAz a "gerebje" ér valamit a dob után szerinted cséplési technikában??? Azt értem hogy lazítja szalmát de hogy azt amit a dob nem csépelt ki már ez sem fogja szerintem!
Válasz Ares 826 #5567. hozzászólásáraA hybridnél játszanak a másodlagos leválasztással is. Az ilyen lexionok is igen nagy dobhézaggal mennek. Tavaly és előtte volt itt pár napot gabonában egy 770 a volt kollégák is hajtották. Azok meséltek pár érdekességet. Az új gépeknél a megnövelt átmérőkkel hozzák le a fődob fordulatát. Igaz növelték a dörzs felületet. Egyértelműen látszik az új lexionoknál a teljesítmény növelés működik. Tehát ládásban az 5 ládás valóban ott van az előző 6 ládás mellett.
Válasz Vinkó 75 #5559. hozzászólásáraMár az elején nem valós a videó, mert a cséplődobnak sokkal többel kellene forogni! A vidin egyforma a forgási sebessége mint a ferde felhordó láncé! Erre jó a Claas APS rendszere ami felgyorsítja az anyagot mire a fődobra kerül mert annak forogja a 80%-át! Lehet okoskodni a szalmával a cséplés után de ami a dobon nem verődik ki utána már szerintem ba...ni lehet az egészet!
Válasz szanberg #5564. hozzászólásáraErre utáltam volna én is #5553-ban! Ez nagyon igaz, mert én is le tudom vágni a 20-at is az öreg 2056-al, de mikor szanaszét van, és 2 órát vonulgatok egész nap, akkor 15 megállít azonos kultúrában, hozamnál! És ez általában így van! Legalább is nálunk, ahol egy kultúrából nincs 500 ha, de még az összben is csak töredéke!
Válasz Szabi. #5550. hozzászólásáraKomoly teljesítmény de semmiben nem tükrözi a magyar valóságot. Én is volt mikor levágtam 56 hektár búzát egy nap, meg volt amikor 22-őt. Majdnem ugyanannyi idők alatt... Azon a helyen ahol ezt produkálták ott egy 5 ládás Tucanó is meghökkentő számokkal jött volna ki, mert ott nem volt holtidő, 95%-ban folyamatos munkából állt a nap, itt nálunk meg egyre inkább úgy néz ki kb, hogy 50% vonulgatás, asztal fel-le, 50% tényleges betakarítás. Néha ettől is rosszabb arányokkal...
Pont azon gondolkodtam, hogy egy S770-es Csukható 7,2 méteres Geringhoff gabona asztallal, 8 soros kukorica és napraforgó adapterekkel lenne a legjobb, mert ott lehetne rombolni ősszel, nyáron meg nem kéne annyit helyet keresgélni akasztgatni oda vissza tökölés.... Nagy is meg nem is...
Válasz Vinkó 75 #5559. hozzászólásáraCsináltak egy sárga CTS-t, szerintem semmi értelme neki. Ha benne lenne a CX 4 dobja akkor igen, de így pont amibe kéne, hogy jobban menjen, a fogós zöld búzában, pont a dob miatt nem fog tudni, lekorlátozza majd, a rotor persze leválasztja játszi könnyedséggel a szemet, az az eleje miatt nem fogják tudni túlterhelni...
Jelenleg egyébként a nagyobbik CX 8 széria ládásból ami ár-érték arányban a legjobb vétel kb, nagy is a dob sok is van benne, 12,5 köbös magtartály, nagy gázolajtank ésatöbbi...
Árban is játszik még, mert T és Lexi alatt van 8 számjegyű összeggel
7257 hozzászólás
Válasz ZuzoBayer #5606. hozzászólásáraHarmadszor!
Senkitöbbet!;)
Válasz gcastle #5603. hozzászólásáraÉn is erre gondoltam, mert én is JD használok, nem tudom Claasban is biztos van ilyen lehetőség.
Nyilván a cséplő és motor óra a mérvadóak csak érdekességként fedeztem ezt fel.
Válasz ZuzoBayer #5602. hozzászólásáraA szarvason be lehet állítani a munka rögzítésének pontját, tehát, hogy milyen ferdefelhordó állásnál kezdje el-fejezze be a területszámlálást! Claas-ból 106-108SL Maxinál maradtam le, BoardInfo nélkül...
Mi vásárlás előtt vagyunk azért kérdezgetem mi merre csak nem akarunk belefutni visszapörgetett gépbe..nehéz dió
Válasz ZuzoBayer #5597. hozzászólására5 Ládas lexionom 3ha felett van óránként, úgy, hogy menet közben nem ürítek, és gép se megy a Földre, kihordom kombajn alatt, vagy tábla végén,ha félig van akkor is, de láthatod a hirdetéseimnel
Válasz ZuzoBayer #5599. hozzászólásáraNem ismerem a típust, de valamiért nem számolta a hektárt, csak az üzemórát a cséplésnél és így elmegy az arány.
Ha ilyen lehet a típusnál, de még egyszer mondom nem ismerem a típust.
Egyébként én üzemórát nézném, nem a hektárt, mert bérbe több ha megy le, mint saját birtokon ugyanannyi cséplőóra alatt, mert a hektár fizet, nem az óra vagy a tonna!
Értem.De van az Agroparknál egy 430as abban ez a szám csak 1.5ha/üó igaz 5ládás de hol lehet a bibi?
Válasz ZuzoBayer #5597. hozzászólásáraW540 gyári software-rel tudta idén lágy talajon 12-13 tonnás kukoricában a 2,5 hektárt óránként, módosított vezérlővel a 3-at, úgyhogy szerintem teljesen hihető!
Ha megnézzük a használt Tucanocat és elosztjuk a learatott területet a cséplőórával 2,5-3 hektár/óra jön ki.Ez valós lehet?
Válasz Pilátus" #5591. hozzászólásáraMi folyamatosan próbáljuk fejleszteni a gépparkot.Persze evvel nyilván sokan így vannak. Nálunk nincsenek alkalmazottak, öcsémmel mi magunk hajtjuk a gépeket. Szóval mindig magunknak veszünk valamit és nem sajnáljuk rá persze ésszerű keretek között. Ez olyan dolog hogy kinek mi... A sajátra elég lenne bőven ez a Lexi 540. De így hogy béraratunk is vele így néha kevéske. Igény pedig lenne jóval több béraratásra.
Szóval elgondolkodtató csak ne lenne 120 Milla nettó egy új Hybrid Lexi
Egyébként kigazdálkodható lenne. Van itt Fejérben gazdájára, kb 500 hekin garázdálkodnak ők is, 1050es, 936os, 516os Fendt áll a szín alatt. Mind új kevés órával. Szal kilehet gazdálkodni. Ők is mint mi magunk hajtják a gépeket.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraVagy veszel nyugatról egy cr nyuszit, ami kukoricát még nem látott.. Pici pézé nagy teljesítményt kapsz, kell néha szögelni, de attól megy, és van utàna hektár is
Válasz erni #5593. hozzászólására
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraÉn valószínű hogy visszamegyek rotorosról ládásra. Én azt tapasztalom, hogy akkor van érteleme foglalkozni a rotorossal, ha nagyon nagyba gondolkozol, arra gondolok addig amíg olyan teljesítmény kell amit egy ládás is tud, nem vennék rotorost. Ha ennél több kell, meg kell venni a legnagyobbat.
Rotorosba kicsikkel nem szabad foglalkozni. 800-1000ha-ra jó egy nagy ládás is.
Így látom én legalábbis.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraHa haladni akarsz,és a feljövőben lévő termésátlagok mellet, igény lehet egy nagyobb gépre. Jellemzően kukoricából kényelmesen egy nagyobb ládás is leszed 500 hektárt vagy többet. 660as lexiona már 8 sor kukoricából. Hybridnél,ez alap fel a 12 sorig. Ezzel így számolj. 6 sorral elvész a kihozható teljesítmény már a 6 ládások felső kategóriájánál is.
Válasz erdifefe #5590. hozzászólásáraMegfordítanám addig a kérdest amíg nem válaszol valaki profibb rá:
Az 540-es Lexi nem alkalmas arra hogy még 15 évig elmenjen?? Vagy még másképp hogy 15 évig elmenjen 15 milliót is rá kell költeni egy ilyenre vagy kb5 millió is elég??
2 max 3 éven belül esedékes lesz az 540 es cseréje,és esetleg gondolkozunk valami rotoros technológián,mert béraratásra is a saját 500 heki mellett lenne igény itt a környékünkön kb ugyanakkora méretben. Megérné beszerezni egy rotorost 800-1000 hektárra? Eléggé elgondolkodtató.
Meg nemtudom egy 7500-ös Lexion az mennyivel lehet több mint egy S770 ? Nah meg a hibrid vs. egyrotoros technológia.Raklapnyi kérdés a fejben.
Itt a környékünkön Velencén Fejérben többnyire kukó a főnövény szal szalma nemnagyon van senkinek nembaj ha töri a kombájn...
Amúgy volt már olyan hogy valaki rotoros kombájnról ment vissza ládásra? És miért, ha volt?
Válasz csferri #5588. hozzászólásáraNem néztem utána, de még lehet nobel díjat is kaptak érte verőléckategóriában. Nyilván az elmúlt 80 évben csak volt aki próbálkozott mással is, már csak kíváncsiságból is. Az a tény, hogy azóta sem változott semmit, azt bizonyítja, hogy a különböző változatok semmi, azaz semmi érdemi változást, javulást nem hoztak. Ezt a rovàtkolt vasdarabot meg gondolom olcsón és egyszerűen le tudjàk gyártani.
Vagy a másik verzió, hogy a szabadkőművesek gyártjàk, és nem hagyják hogy a világ más alakú vassal páholja el a kenyérnekvalót.
Válasz bandigh #5587. hozzászólásáraMondjuk ez így biztos nem igaz, 80 éve sem lehettek olyan hülyék, csak ki tudtak próbálni pár féle verziót, nem mellesleg az időtájt lehet több értelmes hasznos dolgot kitaláltak mint ebbe a hiper-szuper űberfasza bakamerázott modern világban.
Válasz Rabó001 #5585. hozzászólásáraNem kell újat kitalàlni, pont azt mondom h szerintem nincs nagy jelentősége hogy balra àll vagy jobbra áll, vagy keresztbe áll, nyilván amikor kitalálták vagy 80 éve akkor nem voltak nagysebbességű kamerák, meg messzemenő tesztelés, érzésre így csinálták, mert így logikus, meg így könnyű gyártani egy barázdált felületet, aztán azóta se piszkálta senki, jóvanazúgy.
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraBúzában nincs is gond a két dobos géppel de egy nehezen csépelhető tritikáléban tud meglepetést okozni. Ha viszont egy jó eső után van aratva a tritikálé már sokkal de sokkal könnyebb az aratása és a cséplésnél kevesebb mag marad benne a kalászban! A két féle léc pont azért van hogy segítse a kiforgatást a kalászból!
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraNosza, találj ki valami újat! Mi a fenének is olyan a verőléc amilyen.
A shredlage szemroppantót egy ürge amerikában a háza garázsában találta ki, illetve ott csinálta meg fából a prototípusát.
Válasz bandigh #5583. hozzászólásáraAPS-el más a történet,még őzikével toltam...a lexion már aratott, még én dörzsölgettem a kalászt,este dettó. Valamint az akkori őzikék alapból kevesebbet forogtak percenként.Az egész belseje. A Claas gyorsabb kicsivel. Az APS pont a ferde és a fődob közti egyenletes átmenetet szolgálja részben. Tehát 450-500-as láncfordulatról nem kell hirtelen 800-ra felgyorsulnia...pl. Ezért idén is tudtam kukoricás beállítással (szinte) szépen dolgozni,tisztán,minimális szemtöréssel,szalmatöréssel. Gyönyörűen tudott menni a bálázó. Valamint haladni lehetett a géppel mert finoman hosszan dörzsöltettem. Teljesen jó..az új megoldással ez még fokozható.
Válasz Ares 826 #5580. hozzászólásáraÉrtem én, nagyobb a leválasztó felület. Ezt nem is vitatom. Több időt tölt az aktív leválasztàsban, a làdán kevesebb szemnek kell kiesni. Viszont az egydobos+utánverős gép is tökéletesen kicsépeli a búzát, nincs olyan hogy bennemarad a szem! A leválasztás az igen, nehezebb. Egy kopott kosarú mega is tud olyat, hogy full toklászosan arat. Vagy ha nagyon fel van nyitva az alsó rosta. Az oda vissza mozgás a lécek miatt, az amolyan elméleti dolog, szerintem a cucc egy tizedmásodpercet tölt a kosárban, csak 1-2 ütést érez, oldalra kétlem h megmozdulna, ha csak sima keresztbordás lenne a léc akkor is ugyanígy csépelne, csak azt nehezebb lenne gyártani, és lehet jobban törné a szemet. Ha minden léc egy irányba àllna srégan, szerintem akkor se menne félre benne az anyag, olyan kevés időt van ott. Jobb így, oda vissza, a mérnök lelke is nyugodtabb, hogy egyforma a terhelés, a gazda is jobban alszik, de szerintem a cséplés nem ezen múlik.
Válasz bandigh #5579. hozzászólásáraAz 5581-es hozzászólást neked szántam olvasásra!
Válasz Ares 826 #5580. hozzászólásáraSzerintem nem csak a gyorsulás szedi szét a kalászt hanem mivel a dobon jobb és balos fogazású lécek vannak ott a két oldalra való állandó mozgatás csépeli az az forgatja ki a szemeket a kalászból, ami meg be van sülve nem akar kifordulni az ott is marad szerintem örökre! Esetleg akkor jön majd ki belőle ha kiszedik a malacok vagy a többi állat ha bekerül alájuk alomnak! Szárnyas háztáji állatok nagyon szeretik kapirgálni csipegetni a kisbálás szalmából a magokat, de a malacok is "két pofával" habzsolják a szalmát ha megérzik a friss illatát és érzik hogy van benne pár besült mag!
Válasz bandigh #5579. hozzászólásáraA gyorsítódob nem csak rásegíti a terményt a fődobra hanem már ott a csépelendő magvak egy része melyek könnyen csépelhetőek már kifordulnak a kalászból és lepotyognak az alatta lévő kosáron keresztül az előkészítő asztalra! Ezáltal kevesebb anyag jut a fődobra melynek csak szinte a nehezen csépelhető magokat kell eltávolítani a kalászból! továbbá amit írták kicsi az esélye az úgy mond "brummogó medvének is! Továbbá mivel több részen történik a cséplés nagyobb lett a gép áteresztő képessége is ezáltal több terményt tud betakarítani egy azon idő alatt!
Válasz Ares 826 #5567. hozzászólásáraNem értem miért jó az ha felgyorsítja a 80%-ra, mikor a cséplés nem csak abból áll, hogy odadörzsöli a kalászt a kosárhoz! Hanem nem kis részben abból adódik a cséplés, hogy egyik pillanatban még lassan ment a cucc a ferdefelhordóban, a másik pillanatban meg 40 m/sec sebességre rántja meg a cséplődob, és maga ez a gyorsulás is szétszedi a kalászt. A gyorsítódobnak a legnagyobb előnye, hogy elegyengeti az anyagot, a zöld cuccban sem böfög a gép. Amúgy a régi cts kombájnban is néha szinte kukorica beállításon ment a cséplődob, mert a rotor kipofozta úgyis a búzaszemet, nem szórt.
Válasz Vinkó 75 #5568. hozzászólásáraPersze hogy le tudta vinni a dob fordulatát, mert a cséplésnél a kerületi sebesség a lényeg. Az meg a nagyobb átmérőnél kisebb fordulatszámnál van. A nagyobb átmérőjű dobhoz nagyobb a kosár felülete is. A nagyobb dobnak nagyobb a tömege, ezáltal a tehetetlensége és a lendülete is. (Az NDK-sok már 74-ben így csinálták az 516-ot, csak utána leálltak a fejlesztéssel)
Igazából a több dobbal fokozzák a cséplés teljesítményét és hatékonyságát. Szalmarázó teljesítményének növeléséhez meg a felületet kellene növelni, aminek korlátja van, meg ugye tették fölé a különféle szalmabirizgálókat. A hosszdobos leválasztás meg más elven is működik, ott bejön a leválasztásnál a centrifugális erő is, míg a szalmarázónál csak a rázás.
Tudják ezek a gyártók hogy mit miért csinálnak.
Válasz Ares 826 #5576. hozzászólásáraAlatta a kosár....dörzsöli az rendesen, szerintem.
Válasz Szabi. #5574. hozzászólásáraAz a "gerebje" ér valamit a dob után szerinted cséplési technikában??? Azt értem hogy lazítja szalmát de hogy azt amit a dob nem csépelt ki már ez sem fogja szerintem!
Válasz Ares 826 #5571. hozzászólására
Válasz Ares 826 #5571. hozzászólására
Válasz Ares 826 #5571. hozzászólására
Válasz Ares 826 #5571. hozzászólására
Válasz Vinkó 75 #5570. hozzászólásáraAkkora a dob átmérő 755 mili??? Hol van még a 2 dob az utóverőn kívül??? Van róla kép valahol????
Válasz Ares 826 #5569. hozzászólására755...3 dob+az (utóverő.)
Válasz Vinkó 75 #5568. hozzászólásáraMaradt a 600 dobátmérő a Lexikonban vagy azt is növelték??
Válasz Ares 826 #5567. hozzászólásáraA hybridnél játszanak a másodlagos leválasztással is. Az ilyen lexionok is igen nagy dobhézaggal mennek. Tavaly és előtte volt itt pár napot gabonában egy 770 a volt kollégák is hajtották. Azok meséltek pár érdekességet. Az új gépeknél a megnövelt átmérőkkel hozzák le a fődob fordulatát. Igaz növelték a dörzs felületet. Egyértelműen látszik az új lexionoknál a teljesítmény növelés működik. Tehát ládásban az 5 ládás valóban ott van az előző 6 ládás mellett.
Válasz Vinkó 75 #5559. hozzászólásáraMár az elején nem valós a videó, mert a cséplődobnak sokkal többel kellene forogni! A vidin egyforma a forgási sebessége mint a ferde felhordó láncé! Erre jó a Claas APS rendszere ami felgyorsítja az anyagot mire a fődobra kerül mert annak forogja a 80%-át! Lehet okoskodni a szalmával a cséplés után de ami a dobon nem verődik ki utána már szerintem ba...ni lehet az egészet!
Válasz szanberg #5548. hozzászólásáraA medion 330 tudott fénykorában 1200 Helin évente igaz több napról szólt az aratás annó
Válasz szanberg #5564. hozzászólásáraErre utáltam volna én is #5553-ban! Ez nagyon igaz, mert én is le tudom vágni a 20-at is az öreg 2056-al, de mikor szanaszét van, és 2 órát vonulgatok egész nap, akkor 15 megállít azonos kultúrában, hozamnál! És ez általában így van! Legalább is nálunk, ahol egy kultúrából nincs 500 ha, de még az összben is csak töredéke!
Válasz Szabi. #5550. hozzászólásáraKomoly teljesítmény de semmiben nem tükrözi a magyar valóságot. Én is volt mikor levágtam 56 hektár búzát egy nap, meg volt amikor 22-őt. Majdnem ugyanannyi idők alatt... Azon a helyen ahol ezt produkálták ott egy 5 ládás Tucanó is meghökkentő számokkal jött volna ki, mert ott nem volt holtidő, 95%-ban folyamatos munkából állt a nap, itt nálunk meg egyre inkább úgy néz ki kb, hogy 50% vonulgatás, asztal fel-le, 50% tényleges betakarítás. Néha ettől is rosszabb arányokkal...
Pont azon gondolkodtam, hogy egy S770-es Csukható 7,2 méteres Geringhoff gabona asztallal, 8 soros kukorica és napraforgó adapterekkel lenne a legjobb, mert ott lehetne rombolni ősszel, nyáron meg nem kéne annyit helyet keresgélni akasztgatni oda vissza tökölés.... Nagy is meg nem is...
Válasz szanberg #5560. hozzászólásáraSzomszédban van egy nem túl öreg cx...elég meggyőzően ballag,a gabonában is.
Válasz Vinkó 75 #5561. hozzászólására(is) ez lemaradt.
Válasz szanberg #5560. hozzászólásáraAzt az APS-el tudja megoldani a ládás vasaknál.
Válasz Vinkó 75 #5559. hozzászólásáraCsináltak egy sárga CTS-t, szerintem semmi értelme neki. Ha benne lenne a CX 4 dobja akkor igen, de így pont amibe kéne, hogy jobban menjen, a fogós zöld búzában, pont a dob miatt nem fog tudni, lekorlátozza majd, a rotor persze leválasztja játszi könnyedséggel a szemet, az az eleje miatt nem fogják tudni túlterhelni...
Jelenleg egyébként a nagyobbik CX 8 széria ládásból ami ár-érték arányban a legjobb vétel kb, nagy is a dob sok is van benne, 12,5 köbös magtartály, nagy gázolajtank ésatöbbi...
Árban is játszik még, mert T és Lexi alatt van 8 számjegyű összeggel